Afgelopen weken mijn woning vuurwerk en hufterproof moeten maken, de laatse metalen rolluiken waren in begin december aangebracht, en de gele zon van mijn muur verwijderd ingeval daar een vuurpijl tegenmaan geschoten zou worden. Hou met alles rekening. Bij de buren heb ik gevraagt of ze buiten geen kliko's of andere brandbare spullen laten staan, je moet helaas op alles voorbereid zijn.
Momenteel is alles hermetisch afgesloten bij mij en buiten lijkt het wel een soort staat van beleg alsof ik in Afganistan of gelijksoortig oorlogsland bevind. De terroristjes hebben de straten overgenomen. Zucht!
In steeds meer landen (ook in Belgie) gaan ze steeds meer over op georganiseerde vuurwerkshows en wordt het afsteken van vuurwerk door burgers steeds meer aan banden gelegd. In Brussel wordt zelfs voor het eerst iedereen gefoullieerd op bezit van illegaal vuurwerk voordat zo iemand het centrum inmag. Waarom in Nederland niet zulke maatregelen, de APV geeft de politie en gemeentes de bevoegdheid en mogelijkheden, hoef alleen nog maar uitgevoerd te worden.