![]() |
|
Toen ik een huisarts zocht heb ik op deze site gekeken met mijn postcode welke huisartsen in de buurt zaten. Daar kan je ook kiezen voor man/vrouw oid. Ik heb zelf astma en vond het fijn als ze een praktijkondersteuner oid in de praktijk hebben die daar veel van weet zodat ze eventueel zelf longfunctiemetingen kunnen doen of een speciaal astmaspreekuur hebben. Daar heb ik op gelet. Verder had ik liever een mannelijke arts en eentje in de buurt. Ik kreeg toen via een huisgenootje van me die een coschap gelopen had bij een huisarts een goede tip maar die zat vol. Ben toen met behulp van die site een lijstje gaan maken, ben daar even langs gefietst om te kijken hoe het er uit ziet (modern fris gebouw of oud pand, zeg misschien niets maar puur gevoel
![]() Als je eenmaal een huisarts gevonden hebt die nog nieuwe patiënten aanneemt kan je vragen om een kennismakingsgesprek en als je dan wilt overstappen moet je je oude huisarts bellen en vragen of ze je dossier opsturen naar je nieuwe huisarts.
|
Bij mijn eerste overstap heb ik gekeken welke huisartsen in de wijk zaten en hoe hun praktijk gehuisvest was (in een vervallen flatje 3 hoog achter of in een fatsoenlijk ogend woonhuis. Toen heb ik er een gebeld en ze hadden nog plek, dus dat was zo geregeld. Later voegde die huisarts zich als ondersteuner en moest ik een van de andere artsen kiezen. Toen heb ik puur op achternaam gekozen
![]() En nu zat er 1 huisarts in mijn nieuwe woonplaats, dus was de keuze snel gemaakt. En wat betreft afmelden: ik belde altijd even op, gaf aan dat ik verhuisd was en een nieuwe huisarts had en vroeg of ze mijn dossier door wilden sturen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde graag een vrouwelijke huisarts en ik heb gewoon gebeld naar de dichtstbijzijnde vrouwelijke arts toen ik hier ging wonen. Die nam gelukkig ook nieuwe patiënten aan. Niet zo'n probleem verder, dus. In mijn vorige stad heb ik dat ook gedaan, maar toen maakte het geslacht me ook niets uit en heb ik gewoon maar gebeld. Eerste wilde ook wel.
Het maakt me ook niet uit of ik een geweldige klik heb met ze, want ik kom er nauwelijks. Mijn huidige dokter is prima, heel nuchter, no-nonsense. Soms bijna een beetje te nuchter (ik zou niet goed bij haar terechtkunnen als ik met te veel stress zit geloof ik) maar ik vind het wel best. Ik heb haar eigenlijk alleen maar nodig om me zo af en toe een medicijn voor te schrijven waarvan ik toch al weet dat ik het nodig heb ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, bedankt, ik zal eens aan de gang gaan met verzekering/rondbellen hier!
Nog een vraagje aan iedereen die aangeeft liever een vrouwelijke arts te willen, waarom is dat? Ik heb namelijk altijd mannelijke artsen gehad en dat is prima bevallen, dus ik vraag me af of er een groot verschil zit in mannelijke/vrouwelijke arts en of dat te maken heeft met wanneer je ook voor klachten in de schaamstreek/ je borsten zou hebben? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde een spiraaltje laten zetten en omdat het een onbekende zou zijn (omdat ik dus net verhuisd was) had ik liever een onbekende vrouw dan een onbekende man. Als ik al jaren bij de dokter in kwestie kom en ik voel me er prettig, dan maakt het geslacht me niet uit. Maar van tevoren weet je niet hoe iemand zal zijn en ik wilde toch dat spiraaltje, dus vandaar
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Dringend: Ik moet me uitschrijven bij de huisarts sanasoufi | 23 | 05-09-2013 09:06 | |
De Kantine |
Pepernoten in saaiptember! #1102 Verwijderd | 500 | 31-08-2010 16:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #17 Konijn | 500 | 06-04-2007 19:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Andere huisarts etc zoeken, hoe werkt dat? Daantje_0705 | 21 | 08-12-2006 12:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic, deel 10! Verwijderd | 500 | 08-03-2005 20:27 |