Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2013, 19:08
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-09-2013 om 08:38.
Oud 04-09-2013, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat kan je dan toch ook gelijk vragen? Als je huisarts nog een papieren dossier heeft, kan je dat zelf ophalen. Hoe het zit als het digitaal is, weet ik niet.
Oud 04-09-2013, 19:19
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-09-2013 om 08:39.
Oud 04-09-2013, 19:34
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Oud 04-09-2013, 19:51
Verwijderd
Huisartsbezoek kost je niks, je zult geen rekening krijgen.
Oud 04-09-2013, 20:50
Martiño
Martiño is offline
Nou nou, zo dringend is dit nu ook weer niet... Ik denk dat het vooral eens belangrijk is dat je niet om iedere scheet in paniek raakt, even kalmeert en eens rustig nadenkt voor dat je overhaast allemaal dingen gaat opzeggen.

Waarom laat je je uitschrijven? Omdat de huisarts onaangekondigd bij je aanklopte (waarvoor dan)? Of heb je een serieuze reden waarom je zo graag weg wil?

Dat je huisarts je in vijf jaar niet heeft gezien vind ik niet vreemd, maar goed nieuws. Dat betekent namelijk dat je de afgelopen vijf jaar blijkbaar niet geen ernstige gezondheidsklachten hebt gehad die een bezoek aan de huisarts nodig maakten. En ja, sommige huisartsen informeren soms hoe het gaat met patiënten die ze al lang niet meer hebben gezien, uit beroepsmatige interesse (in mijn ogen juist erg professioneel). Half zes is echt geen absurd tijdstip, veel mensen zijn dan nog aan het werk.

Als je perse weg wil bij deze huisarts kan dat natuurlijk, hoewel ik dat niet zou doen bij een huisarts die blijkbaar betrokken is bij jouw welzijn (aan de andere kant kan hij zijn tijd dan beter investeren in patiënten die daar wel prijs op stellen). Het is simpel, je moet je gewoon laten inschrijven bij een andere arts.
Zodra je een nieuwe huisarts hebt gevonden (dat kan bijvoorbeeld via je zorgverzekering) vraagt die bij je oude huisarts het dossier op. Je hoeft je dus niet eens uit te schrijven als je een nieuwe huisarts hebt gevonden, het uitschrijven gaat dan vanzelf. Als je jezelf perse nu wil uitschrijven kan dat vast, maar het is alleen maar onhandig (als je morgen namelijk ziek wordt en bijv. medicatie nodig hebt is er niemand die het je kan voorschrijven).

Laatst gewijzigd op 04-09-2013 om 21:04.
Oud 04-09-2013, 20:51
Martiño
Martiño is offline
En uitschrijven met een openstaande rekening kan vast, alleen blijft de rekening nog steeds openstaand (overigens zit huisartsenzorg in het basispakket dus wordt het gewoon vergoed door je zorgverzekering).
Oud 04-09-2013, 21:16
bloodyb
bloodyb is offline
Dat huisartsen ongevraagd informeren naar patiënten die ze lang niet gezien hebben kan ik me nog enigszins voorstellen maar dit ongevraagd en onaangekondigd op een huisbezoek gaan vragen vind ik vreemd en zelfs een beetje lomp. Dat kan ook dmv een telefoontje. En als ze er dan ook nog een rekening voor gaan sturen zou ik die beslist niet betalen. Maarom hier nou een andere huisarts voor te nemen....
Oud 04-09-2013, 21:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat kan je dan toch ook gelijk vragen? Als je huisarts nog een papieren dossier heeft, kan je dat zelf ophalen. Hoe het zit als het digitaal is, weet ik niet.
Dat mag niet, de arts is verantwoordelijk voor de overdracht. Ik weet dat het wel gebeurt, maar het is eigenlijk niet de bedoeling.
Je kan je gewoon bij een andere arts melden en dan doorgeven aan je oude huisarts dat je naar de praktijk van dokter x bent overgegaan, met de mededeling dat de gegevens dus naar dokter x moeten.

Maar waarom vind je het zo erg dat die dokter zomaar op de stoep staat? Is er iets vervelends gebeurt? Of is er wat anders?
Ik ga ook wel eens zomaar bij bepaalde mensen langs. Meestal wel met achterliggende reden/belangstelling. Dus ik vind het wel raar om zo te reageren, tenzij er iets meer is wat hier niet staat.
Oud 05-09-2013, 01:06
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Oud 05-09-2013, 01:30
Verwijderd
Ik heb het idee dat er meer is aan die man wat je niet aanstaat. Het is gewoon een gevoel. Als je je niet op je gemak voelt bij deze arts zou ik inderdaad contact opnemen met je zorgverzekering, zij kunnen zo voor je zien welke (vrouwelijke?) huisarts bij jou in de buurt nieuwe patienten aanneemt. Succes.
Oud 05-09-2013, 06:49
Verwijderd
Jij bent toch ook degene die heel veel random forumsters een zwetsverhaal pmde?
Oud 05-09-2013, 07:34
Verwijderd
Wat een jankverhaal. Als je een andere huisarts wil, gewoon doen. Maar wat een totaal niet boeiend verhaal, wat een onbeleefd en onbeschoft kind ben jij zeg. Dramaqueen.
Oud 05-09-2013, 07:37
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Oud 05-09-2013, 07:40
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Oud 05-09-2013, 07:42
Verwijderd
Ik zie het probleem echt niet. Iemand heeft beroepsmatig belangstelling voor je, en dat mag niet? Dikke kans dat iemand uit je omgeving bij de huisarts aan de bel heeft getrokken omdat ze zorgen hebben (om wat voor reden dan ook) en je huisarts nu even zelf een inschatting wilde maken. Lekkere indruk heb je dan achter gelaten.
Oud 05-09-2013, 07:55
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Oud 05-09-2013, 08:00
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-09-2013 om 08:40.
Oud 05-09-2013, 08:02
Verwijderd
Ja dat weet ik toch niet, wat er aan de hand zou kunnen zijn

En ik neem aan dat je ouders vast wel weten wie je huisarts is.

Maar goed, het komt allemaal over alsof er niks aan de hand is en je nu erg heftig reageert en je een hoop gedoe op de hals haalt. Maar als jij dat graag wilt: veel plezier.
Oud 05-09-2013, 08:04
Verwijderd
Citaat:
STOP! Dus laten we zeggen dat ik jouw buurvrouw ben en jou elke dag buiten zie spelen. Dat bevalt me niet, want iemand van jouw leeftijd hoort naar mijn mening binnen te zitten. Dus dan zoek ik uit wie jouw huisarts is en dan bel ik die en dan zeg ik dat die jou even moet vereren met een bezoekje? Dat is het? En dan komt die helemaal naar jou toe, omdat de buurvrouw zich zorgen maakt om jouw kinderachtige gedrag?

Op deze manier zouden we wel heel veel bezoek krijgen allemaal....de politie als we een propje uit ons raam gooien en de buren besluiten te bellen, de brandweer als we barbecuen en de buren dat niets vinden etc....

Ik betwijfel trouwens dat mijn turkse buren (beide werkloos en weigeren te werken) zouden bellen met mijn huisarts, en mijn dikke antiliaanse buurvrouw die werkt juist weer altijd en ziet mij dus nauwelijks. Dus ik betwijfel dat iemand heeft gebeld...nogmaals waarover dan er valt niets te bellen. Maar zelfs als zou wel iemand hebben gebeld...dan nog heeft die man niet het recht mij zomaar lastig te vallen
Huh wat!?!? Waar haal je nu ineens die buren vandaan Ik zeg toch niet dat je buren gebeld hebben
Oud 05-09-2013, 08:15
sanasoufi
sanasoufi is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-09-2013 om 08:40.
Oud 05-09-2013, 08:18
Verwijderd
WTF waarom maak je je druk om wat de assistente eventueel zal zeggen? Bizar
Oud 05-09-2013, 08:19
Vowel
Vowel is offline
Wat een verhaal zeg.

Je bent ontzettend aan het zeuren. Als jij van huisarts wilt wisselen kun je dat gewoon doen en niemand gaat je verplichten te vertellen waarom je dat wilt.

Jeetje zeg, degene die het spreekwoord "van een mug een olifant maken" heeft geïntroduceerd had zeer duidelijk een situatie als deze in gedachten.
Oud 05-09-2013, 09:06
Pluis
Pluis is offline
Zonder OP heeft dit topic geen nut.

Regels voor berichten