Ik heb mijn pws over de Griekse en Romeinse mythologie gedaan. Maar goed, bedenk wel, je moet er 80 uur aan werk instoppen ongeveer, dus het is belangrijk dat je iets kiest wat je zelf leuk vind om te doen. Er zijn behoorlijk veel onderwerpen die je kan kiezen in ieder geval, en er is ook behoorlijk veel geschreven over de Grieken en Romeinen.
Wil je het specifiek over óf de Grieken óf de Romeinen doen? Of wil je een vergelijking tussen beide culturen maken? Wil je het misschien over de taal hebben? Dat is het eerste waar je over na moet denken.
Als je het specifiek over de Grieken of Romeinen gaat hebben kun je eigenlijk een willekeurig aspect kiezen. Je kunt het over de economie doen, hoe deze zich ontwikkelde. Je kunt het over het militaire aspect hebben, je kunt het over de politiek hebben. Je kunt het over religie hebben. Wat je zelfs zou kunnen doen is een soort schets geven van hoe het in een specifieke periode (bijvoorbeeld de archaïsche periode) allemaal ging, en dan alle aspecten nemen en daar een goed verhaal van maken.
Wat je ook kan doen is je focussen op 1 persoon: Alexander de Grote, Julius Caesar, keizer Augustus, Marcus Antonius etcetera. Genoeg personen te vinden op wie je je kan focussen. Ik kan zo nog wel een eindje doortypen over alle mogelijke onderwerpen

maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wat vind je zelf interessant? Wat vind je leuk aan Latijn en Grieks?