Oud 13-08-2002, 21:33
U-NiQ
U-NiQ is offline
Deze brief heb ik zonet geschreven voor mijn vriend. Ik hoop dat je uit de brief een beetje kunt opmaken wat er aan de hand is,
als je iets niet snapt, vraag het dan even.

Waarom ik deze brief post? Ik weet het niet. Ik wil gewoon meningen van andere mensen. Mensen die er niets mee te maken hebben.

-----------

Dag schatje

Jij hebt vast ook wel eens van die momenten dat je moe wordt van alles.
Daar heb ik nu even last van.
Ik heb zonet dus ruzie met mamma gehad, maar daar vertel ik je zo wel over.

Eerst wil ik iets kwijt over zonet.
Over het feit dat jij afspraken die WIJ maken WEER!! aan je laars lapt.
Dat doet pijn.
Ik meen het Jos, als je het nog een keer flikt, om een afspraak niet na te komen,
zoek je het voortaan allemaal zelf maar uit.
Dan ben ik ook niet meer in staat om jou te helpen.
En nee, dan maak ik het niet uit, want dat denk je natuurlijk nu weer,
maar dan help ik je gewoon niet meer.
Want ik wordt er doodziek van.
Dit alles bewijst hoeveel je om mij geeft, maar niet heus.
Bij jou thuis staat een afwas van hier tot tokio, je was staat er al ik weet niet hoe lang,
dus jij hebt wel betere dingen te doen!
Je had mij beloofd niet naar Mysam toe te gaan, thuis alles op te ruimen,
en eventueel naar je ouders of naar Anne toe te gaan.
En ik bel je .. En ja hoor, ik had het weer kunnen weten ..
toch bij Mysam!
Afspraken zijn voor jou immers toch niet zo belangrijk schijnbaar. Leuk hoor.
Wat dacht je? WOEPS! Betrapt!

Je roept altijd dat je van me houdt, en ik wil echt heel graag geloven dat je dat doet.
Maar als jij maar enigzins een toekomst met mij samen wil,
zul je toch echt wat beter je best moeten doen.
Dus geen afspraken aan je laars lapen, je inschrijven bij het Uitzendbureau,
de SWS en het Arbeidsbureau, niet teveel drinken in verband met je medicatie
(Dadelijk val je nog eens dood neer, en wat moet ik dan?), niet meer liegen,
niet meer te laat komen
en ga zo maar door.
Als ik erachter kom dat bepaalde mensen een slechte invloed op jou hebben,
zal ik je voor de keus stellen. Je bent dus alvast gewaarschuwd.
Ik ga voor jou door het vuur, doe alles voor je,
maar ik wil wel zekerheid dat jij dat ook voor mij doet.
En daar begin ik helaas steeds meer aan te twijfelen.
Kan jij mij zekerheid geven?
Want ik houd ontzettend veel van je, en wil je niet kwijt.

Ik ben niet van steen, dat weet je donders goed.
Ik ben zwak. Zo zwak dat ik nog eens niet zonder jou kan.
Maar probeer mij nou eens gelukkig te maken.
Laat me alsjeblieft nou eens een keer trots op je zijn.
Vind werk, houd werk, los je schulden af, koop geen gekke dingen,
doe geen gekke dingen, ga zo nog maar even door.
En je had het over een verassing tegen mam, als je een baan zou hebben, voor mij
omdat ik nogal eens wat te eten voor je heb gekocht.
Jos, ik wil gen verassing van jou!
Ik wil alleen maar dat je je schulden aflost, goed eet
en zo snel mogelijk weg bent bij dat gekkenhuis daar.
Ik wil gewoon een nieuw leven met jou beginnen.
Maar soms ben ik bang dat dat gewoon onmogelijk is.
Doe verdomme je best! Vecht! Voor ons, voor jezelf, voor mij, voor je schoonouders!
Laat nou eens echt zien dat je het ook echt wilt!

Nou, en nu maar eens over mamma.
Echt ruzie was het niet. Alleen vindt mamma in een paar zinnen samengevat
dat je beter je best moet doen om aan het werk te komen, alles moet grijpen wat je kan grijpen,
niet zo verdomd kieskeurig moet zijn.. En als je hier allemaal niet toe in staat bent hoef je bij ons ook niet meer overdag te komen.
Simpel.
En enigzins ook wel een beetje logisch, als je erover nadenkt.
Mamma is van menig dat je niet echt werk wilt,
omdat je veel te veel laat lopen wat je kan krijgen.
Mamma denkt dat je de verkeerde richting opgaat op deze manier,
je schulden alleen maar opbouwt in plaats van afbouwt.
Je eet, drinkt, slaapt, doucht bij ons. Dat vind ons mam niet erg,
als je maar werk hebt! En dus niet profiteert!
Je snap het wel denk ik.
Je weet ook wel dat het niet persoonlijk om jou is.
Ze maakt zich gewoon zorgen om je, zoals zoveel mensen doen.
Je hebt bij ons zo ongeveer een tweede familie gevonden,
zorg dat je deze niet kwijtraakt!
Zorg nou eens dat wij trots op je kunnen zijn!
Dat ik trots op je kan zijn..

Alsjeblieft..
Verpest het nou niet.

Liefs,
veel kusjes,
Linda

Laatst gewijzigd op 13-08-2002 om 21:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 22:10
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Wel ik denk wel dat ek hem een beetje begrijp. Volgens mij heeft je vriendje problemen, moet hij bepaalde afspraken nakomen en dat doet hij niet. Kan heel erg frustrerend zijn. Ik zou me er ook kwaad om maken. Persoonlijk vind ek het een goede brief en ik denk wel dat hij er eens zal bij nadenken als hij dit leest. Nou aan jou de keuze en blijven volhouden, het komt wel goed .

xxx
Faith
Oud 13-08-2002, 22:14
Verwijderd
Pfff.. wat moet ik hier nou van zeggen..

Het is een aangrijpende brief maar ik snap toch eigenlijk niet het hele verhaal.. Maar dat is mijn inziens ook niet nodig.

Als je deze brief geeft aan degene voor wie hij bestemd is, zal deze er echt wel serieus over nadenken. Het is een aangrijpende brief en sommige gevoelens kun je er heel goed uithalen. Het gedeelte dat je eigenlijk heel zwak bent en niet zonder hem zou kunnen, daar kan ik me heel erg in vinden, en ik vind het daarom ook bijzonder moedig van je om dan toch op deze manier een soort van ultimatum te stellen, hoewel ik zelf ook wel weet dat het geen echt ultimatum is.

Verder over het hulp-gedeelte; Dat pak je heel goed aan. Hij moet laten zien dat ie jullie hulp verdient, laten zien dat ie er iets aan wil doen. Ik kan het vanuit je ouders ook goed begrijpen..

Ik kan weinig zeggen, sta er volledig buiten, ken jou en je vriend (en natuurlijk je ouders) niet, het enige waarop ik kan oordelen is de informatie die ik uit de brief kan halen. Hierdoor kan ik maar één ding zeggen:

Als ik hem was, en ik zou zielsveel van je houden (wat ik ten zeerste voor je hoop!) en ik zou deze brief van je krijgen zou ik gigantisch goed na gaan denken. Het zal zeker duidelijk worden dat het menens is en dat het echt moet veranderen wil hij je niet kwijtraken. Ik denk dat de boodschap goed overkomt en daar gaat het in de eerste instantie om. Of de reactie net zo positief is en of er daadwerkelijk verandering komt is een tweede, en zul je moeten afwachten.

Heel sterk van je meisje! Verder moet ik zeggen dat ik het heel mooi symbolisch vind als je vraagt of hij er alsjeblieft voor wil zorgen dat je trots op hem kan zijn
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 08:42
Verwijderd
Een brief is misschien beter dan een moment gesprek, dit blijft makkelijker bestaan, is denk ik beter voor hem.

Maar hoe gaat het met hem dan?? hoop beter zeg je hoe het afloopt, hoop positief, succes.

ps: begreep de brief hoor!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 09:26
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Pff, wat een vervelende situatie!
Ik snap goed dat je je zo voelt, ik hoop dat jullie eruit komen!

En anders... sorry dat ik het zeg maar dan vind ik dat je voor jezelf moet kiezen! Je bent nog jong genoeg! Maar hoop dat dat niet nodig is! Sterkte!
Oud 14-08-2002, 10:18
PardonMe
PardonMe is offline
Een brief kan je misschien beter doen ja, dan gewoon met hem te praten. In een brief kun je je gevoelens goed onder woorden brengen en hopelijk komt dit op de juiste manier op hem over, en dat hij zich er dan werkelijk wat van aantrekt..

Ik vind iig dat je goed hebt duidelijk gemaakt wat je van hem wilt, en goed vertelt hebt hoe jij je voelt!
Mij zou zo'n brief niet ongemoeid laten!!
Oud 14-08-2002, 11:38
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
de brief is erg aangrijpend. Ik hoop voor dat hij het goed gaat opvatten maar misschien dat je, je iets te kwetsbaar opstelt?! maar ik ken je vriend niet natuurlijk...

succes er mee!
sjors
Oud 14-08-2002, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef:
de brief is erg aangrijpend. Ik hoop voor dat hij het goed gaat opvatten maar misschien dat je, je iets te kwetsbaar opstelt?! maar ik ken je vriend niet natuurlijk...

succes er mee!
sjors
Ik denk dat kwetsbaar opstellen juist goed is. Dat geeft de ander toch een gevoel van liefde denk ik, en je bent ook echt zo kwetsbaar. Hier eerlijk over zijn zal denk ik alleen maar prettig overkomen, want het wordt ruim gecompenseerd met zinnetjes als maak ons nu eens trots en dergelijke..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:35
Verwijderd
als ik die brief naar m'n vriend zou sturen zou ie me direct dumpen. en eigenlijk zou 'k 'm geen ongelijk kunnen geven, je stelt wel nogal veel eisen hé! je mag dit niet, je moet dat, je mag dit niet meer, als je dit of dat doet dan..., ...

"Zorg nou eens dat wij trots op je kunnen zijn!
Dat ik trots op je kan zijn.. "

ben je dan niet trots op hem?
zal ie graag horen...

* blue *
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:37
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:

zal ie graag horen...

* blue *
Nee, ik ben niet trots op hem. Omdat ik simpelweg geen reden heb om trots op hem te zijn.
Hij heeft al erg lang geen werk, geen geld, hij heeft heel erg veel schulden, z'n kamer is altijd een grote zooi, hij eet vaak niet of amper, hij blowt regelmatig..
Hoe kan ik dan trots op hem zijn? Zou jij in deze situatie trots op hem kunnen zijn?
Moet ik trots zijn op het feit dat hij zo lang rechtop blijft staan zonder iets te eten?

Jij vindt dat ik veeleisend ben.. Misschien ben ik dat ook wel, maar ik heb de afgelopen twee jaar al zoveel van hem gepikt.
Op een gegeven moment vind ik het genoeg, en wil ik gewoon dat er iets gebeurt.
En nu wil ik gewoon dat het goed met hem gaat, en met ons, dat is alles. Alleen is dat volgens mij al te veel gevraagd.

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:45
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:
als ik die brief naar m'n vriend zou sturen zou ie me direct dumpen. en eigenlijk zou 'k 'm geen ongelijk kunnen geven, je stelt wel nogal veel eisen hé! je mag dit niet, je moet dat, je mag dit niet meer, als je dit of dat doet dan..., ...

zal ie graag horen...

* blue *
Ik snap wat jij bedoeld, was een eerste instantie ook mijn reactie. Toen las ik nog eens, en dan staan er toch dingen als je eet, slaapt en doucht bij ons. Ja, dat is nogal profiteren als je geen werk hebt, en lijkt me toch niet juist.

Ik denk dat Lyn die brief niet zou schrijven zonder er heel goede redenen voor te hebben..

maar lyn, bedenk je ook wel. Jij bent zijn vriendin, niet zijn moeder, dit zijn eigenlijk jou verantwoordelijkheden niet, sowieso zijn het zijn eigen verantwoordelijkheden. Denk dus es ff heel goed na of in jullie relatie jij niet alleen nog maar ruimte aan het inleveren bent, en het niet een beetje uit evenwicht is qua verhoudingen. Maar ja, jij zal dit het beste weten, zolang je er nog maar gelukkig onder bent.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:53
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik snap wat jij bedoeld, was een eerste instantie ook mijn reactie. Toen las ik nog eens, en dan staan er toch dingen als je eet, slaapt en doucht bij ons. Ja, dat is nogal profiteren als je geen werk hebt, en lijkt me toch niet juist.

Ik denk dat Lyn die brief niet zou schrijven zonder er heel goede redenen voor te hebben..

maar lyn, bedenk je ook wel. Jij bent zijn vriendin, niet zijn moeder, dit zijn eigenlijk jou verantwoordelijkheden niet, sowieso zijn het zijn eigen verantwoordelijkheden. Denk dus es ff heel goed na of in jullie relatie jij niet alleen nog maar ruimte aan het inleveren bent, en het niet een beetje uit evenwicht is qua verhoudingen. Maar ja, jij zal dit het beste weten, zolang je er nog maar gelukkig onder bent.
Mijn vriend heeft Adhd, hij heeft serieuze problemen met verantwoordelijkheid erkennen en nemen.
Ik ben inderdaad zijn vriendin, maar ik hoef niet zijn moeder te zijn om hem te helpen, om hem te wijzen op zijn verantwoordelijkheden.
Zijn moeder helpt hem niet, zij is de reden waarom hij het ouderlijk huis heeft verlaten.
Oud 14-08-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Lyn schreef:

Mijn vriend heeft Adhd, hij heeft serieuze problemen met verantwoordelijkheid erkennen en nemen.
Ik ben inderdaad zijn vriendin, maar ik hoef niet zijn moeder te zijn om hem te helpen, om hem te wijzen op zijn verantwoordelijkheden.
Zijn moeder helpt hem niet, zij is de reden waarom hij het ouderlijk huis heeft verlaten.
Ik bedoel ook niet dat je zijn moeder moet zijn om hem daar op te wijzen en dergelijke. Ik bedoel alleen dat dit soort dingen de verhouding vaak verstoort.

Bij mn ex, hij blowde nogal veel, was van allerlei scholen al gekickt en allemaal van dat soort dingen. Dit had ook steeds weer gevolgen voor mij, terwijl ik er niks aan kon doen of mee te maken had. Op het laatst zat ik hem alleen maar steeds allerlei advies te geven, terwijl ik dat soort dingen ook van de ander nodig heb. Hij had ook geen moeder die hem hielp, neej.. zn moeder was een ex junkie die hem ontzettend veel wiet voor zn verjaardag gaf bijv. Nou denk je wiet is toch niet zo erg, maar hij heeft er zelfs voor in een afkickkliniek moeten zitten, aangezien het opliep tot 30 joints per dag!!

Ik heb het toen uitgemaakt met hem, omdat het niet aan mij is zijn verantwoordelijkheid te nemen, en het niet aan mij is zn moeder te vervangen zeg maar. Tuurlijk kun je hem helpen en steunen, maar hem zo voor van die dingen stellen, klinkt erg als dat hij moet leven naar regeltjes die jij maakt. Niet dat die regels per definitie slecht zijn, maar het is niet aan jou regels voor hem te stellen. Ik bedoel niet dat jij dit niet mag, maar dat dit eigenlijk niet jouw rol is. Als vriendin sta je toch eerder naast je vriend dan dat je hem loopt te commanderen en dergelijke.

Kijk, ik vind het helemaal terecht dat je die eisen stelt enzo, en dat je graag wil dat het verandert en je je hier ook mee bemoeit. Ik wil alleen maar zeggen dat je moet opletten dat je wel zn vriendin bent, en dat die verhoudingen dus ook juist moeten blijven. Dat niet alleen jij hem loopt te steunen en advies te geven en voor dingen stellen, maar dat je dat ook terug krijgt van hem
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:07
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
Lyn schreef:
Deze brief heb ik zonet geschreven voor mijn vriend. Ik hoop dat je uit de brief een beetje kunt opmaken wat er aan de hand is,
als je iets niet snapt, vraag het dan even.

Waarom ik deze brief post? Ik weet het niet. Ik wil gewoon meningen van andere mensen. Mensen die er niets mee te maken hebben.

-----------

Dag schatje

Jij hebt vast ook wel eens van die momenten dat je moe wordt van alles.
Daar heb ik nu even last van.
Ik heb zonet dus ruzie met mamma gehad, maar daar vertel ik je zo wel over.

Eerst wil ik iets kwijt over zonet.
Over het feit dat jij afspraken die WIJ maken WEER!! aan je laars lapt.
Dat doet pijn.
Ik meen het Jos, als je het nog een keer flikt, om een afspraak niet na te komen,
zoek je het voortaan allemaal zelf maar uit.
Dan ben ik ook niet meer in staat om jou te helpen.
En nee, dan maak ik het niet uit, want dat denk je natuurlijk nu weer,
maar dan help ik je gewoon niet meer.
Want ik wordt er doodziek van.
Dit alles bewijst hoeveel je om mij geeft, maar niet heus.
Bij jou thuis staat een afwas van hier tot tokio, je was staat er al ik weet niet hoe lang,
dus jij hebt wel betere dingen te doen!
Je had mij beloofd niet naar Mysam toe te gaan, thuis alles op te ruimen,
en eventueel naar je ouders of naar Anne toe te gaan.
En ik bel je .. En ja hoor, ik had het weer kunnen weten ..
toch bij Mysam!
Afspraken zijn voor jou immers toch niet zo belangrijk schijnbaar. Leuk hoor.
Wat dacht je? WOEPS! Betrapt!

Je roept altijd dat je van me houdt, en ik wil echt heel graag geloven dat je dat doet.
Maar als jij maar enigzins een toekomst met mij samen wil,
zul je toch echt wat beter je best moeten doen.
Dus geen afspraken aan je laars lapen, je inschrijven bij het Uitzendbureau,
de SWS en het Arbeidsbureau, niet teveel drinken in verband met je medicatie
(Dadelijk val je nog eens dood neer, en wat moet ik dan?), niet meer liegen,
niet meer te laat komen
en ga zo maar door.
Als ik erachter kom dat bepaalde mensen een slechte invloed op jou hebben,
zal ik je voor de keus stellen. Je bent dus alvast gewaarschuwd.
Ik ga voor jou door het vuur, doe alles voor je,
maar ik wil wel zekerheid dat jij dat ook voor mij doet.
En daar begin ik helaas steeds meer aan te twijfelen.
Kan jij mij zekerheid geven?
Want ik houd ontzettend veel van je, en wil je niet kwijt.

Ik ben niet van steen, dat weet je donders goed.
Ik ben zwak. Zo zwak dat ik nog eens niet zonder jou kan.
Maar probeer mij nou eens gelukkig te maken.
Laat me alsjeblieft nou eens een keer trots op je zijn.
Vind werk, houd werk, los je schulden af, koop geen gekke dingen,
doe geen gekke dingen, ga zo nog maar even door.
En je had het over een verassing tegen mam, als je een baan zou hebben, voor mij
omdat ik nogal eens wat te eten voor je heb gekocht.
Jos, ik wil gen verassing van jou!
Ik wil alleen maar dat je je schulden aflost, goed eet
en zo snel mogelijk weg bent bij dat gekkenhuis daar.
Ik wil gewoon een nieuw leven met jou beginnen.
Maar soms ben ik bang dat dat gewoon onmogelijk is.
Doe verdomme je best! Vecht! Voor ons, voor jezelf, voor mij, voor je schoonouders!
Laat nou eens echt zien dat je het ook echt wilt!

Nou, en nu maar eens over mamma.
Echt ruzie was het niet. Alleen vindt mamma in een paar zinnen samengevat
dat je beter je best moet doen om aan het werk te komen, alles moet grijpen wat je kan grijpen,
niet zo verdomd kieskeurig moet zijn.. En als je hier allemaal niet toe in staat bent hoef je bij ons ook niet meer overdag te komen.
Simpel.
En enigzins ook wel een beetje logisch, als je erover nadenkt.
Mamma is van menig dat je niet echt werk wilt,
omdat je veel te veel laat lopen wat je kan krijgen.
Mamma denkt dat je de verkeerde richting opgaat op deze manier,
je schulden alleen maar opbouwt in plaats van afbouwt.
Je eet, drinkt, slaapt, doucht bij ons. Dat vind ons mam niet erg,
als je maar werk hebt! En dus niet profiteert!
Je snap het wel denk ik.
Je weet ook wel dat het niet persoonlijk om jou is.
Ze maakt zich gewoon zorgen om je, zoals zoveel mensen doen.
Je hebt bij ons zo ongeveer een tweede familie gevonden,
zorg dat je deze niet kwijtraakt!
Zorg nou eens dat wij trots op je kunnen zijn!
Dat ik trots op je kan zijn..

Alsjeblieft..
Verpest het nou niet.

Liefs,
veel kusjes,
Linda
Ik vind het een redelijk goede brief, alleen het 'trots zijn' zou je vind ik niet zo moeten overdrijven. Je zou sowieso (!!!) al trots op hem moeten zijn, trots op wie hij is, want je houdt toch van hem omdat hij is zoals hij is??? Zulke dingen vind ik vanzelfsprekend en hoeft niet meer 'gewonnen' te worden, hij zal het moeten doen voor zichzelf en niet voor jou en weet ik wie en zodat jij trots op hem kan zijn!!! Daar krijg ik echt rillingen van, het klinkt werkelijk heel akelig en het zal hem geloof ik echt niet zo motiveren als jij denkt. Ik vind je op deze manier (no offence) zelfs een beetje arrogant overkomen: Hoezo moet hij maken dat jij trots op hem bent? Waarom moet hij zich gelukkig verklaren als jij trots op hem bent? Wat betekent dat trots zijn nou?
Als ik deze brief zou krijgen zou ik zeker inzien dat dit een gebaar van liefde is, maar ik zou me zo klein voelen....Je moet hem aanmoedigen en geen minderwaardigheidscomplex geven!
Wat ik wel goed vind is dat je goed 'hard' voor hem bent, je bent duidelijk, zegt wat je van hem eist en dat je het niet langer trekt zo, heel goed! Succes meid!
Oud 14-08-2002, 14:11
Joanie
Joanie is offline
Als ik dit zo lees kan ik maar 1 ding denken: kom voor jezelf op! En niet alleen op papier.
Hij maakt misbruik van je en het blijft op die routine doorgaan. Mensen veranderen nou eenmaal niet van het ene op het andere moment...
Oud 14-08-2002, 14:14
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Joanie schreef:
Als ik dit zo lees kan ik maar 1 ding denken: kom voor jezelf op! En niet alleen op papier.
Hij maakt misbruik van je en het blijft op die routine doorgaan. Mensen veranderen nou eenmaal niet van het ene op het andere moment...
Dankje voor je reactie, maar zo simpel ligt het echt niet..
Oud 14-08-2002, 14:17
Verwijderd
als je je vriend wil houden kan je die brief volgens mij gewoon beter niet sturen, 't staat vol verbloemde verwijten. als ik die brief lees, staat er het volgende:

"Dag schatje

Ik ben alles eventjes kotsbeu.
Ik had daarjuist keidikke ambras met ons ma (uw schuld), ma da vertel ik sebiet wel, eerst zou ik graag even mijn gedacht zeggen over daarjuist.
Altijd als wij ergens een afspraak over maken, houdt ge u daar nie aan! Als je me dat nog één keer flikt, dan kunde in uw ééntje uit uwe miserie zien te geraken, want dan hoeft ge op mijn hulp ook nie meer te rekenen. Nu denkt ge waarschijnlijk dat ik het dan uitmaak, maar dat is dus niet het geval, ik blijf wel uw vriendin ma ik laat u wel stikken op momenten dat ge me nodig hebt, want ik word misselijk van al dieje shit.
Je zegt wel dat je me graag ziet, maar ik geloof er nie veel van, eerlijk gezegd.
Bij u thuis staat de keuken VOL vuile vaat, uwe was ligt al keilang rond te slingeren, je zal waarschijnlijk wel weer leukere dingen te doen hebben gehad dan een beetje opkuisen...
Ge had BELOOFD niet naar Mysam te gaan, thuis alles op te ruimen, misschien efkes naar uw ouders of Anne. Ik bel, en: (voorspelbaar...) TADAAA, natuurlijk zit ge toch bij Mysam...
Ach ja, afspraken zijn voor u toch nie belangrijk hé. Heel plezant, echt waar. Wat dacht ge? "shit, betrapt!"??

Ge zegt altijd wel dat ge me graag ziet, en ik wil da echt wel graag geloven hoor, ma eigenlijk geloof ik het toch nie...
Als ge bij mij wilt blijven, zult ge toch wa meer uw best moeten doen hoor, want voor ge 't weet zijt ge me kwijt.
mijn verlanglijstje:
* afspraken nakomen
* inschrijven bij het Uitzendbureau, de SWS en het Arbeidsbureau
* nie meer zo veel drinken (met die pillen da gij moet pakken, ja hallo, straks gaat ge nog eens dood en dan zit ik hier schoon hé!)
* niet meer liegen
* niet meer te laat komen
* ...

En als ik ooit te weten kom dat bepaalde mensen ne slechte invloed op u hebben, dan kunde kiezen: zij of ik!! En zegt achteraf nie da 'k u nie gewaarschuwd heb hé...
Ik doe gewoon alles voor u, ik zou mijn leven geven voor u, en wat krijg ik in de plaats? Ik twijfel er echt wel aan of gij het nog wel serieus meent met mij.
Ik zie u graag en ik wil u niet kwijt.

... "

begrijpt ge wat ik bedoel? zo zou je vriend het ook kunnen opnemen, en dan denk ik dat je niet echt het gewenste effect bereikt.
dan komt daar gegarandeerd ambras van...
over zoiets kunt ge hem beter face to face spreken hoor. als je later trouwt en / of samenwoont, ga je dan ook altijd brieven schrijven als er iets op uwe lever ligt? daar komen echt misverstanden van. als je iets zegt kan hij je ook ZIEN, en wat hij ziet kan ook veel zeggen...

jij moet het weten, dit is gewoon mijn mening hé meid!

succes ermee, ik hoop dat alles goed komt, want ik zie natuurlijk ook wel dat je het niet slecht bedoeld, je ziet hem graag en je wilt hem niet kwijt, dat had ik wel door, maar als je zoiets leest in ZIJN situatie (hij heeft het al niet gemakkelijk blijkbaar...) dan word je toch helemààl depressief...

knuffiej
*blue*
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:23
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
als je je vriend wil houden kan je die brief volgens mij gewoon beter niet sturen, 't staat vol verbloemde verwijten. als ik die brief lees, staat er het volgende:

"Dag schatje

Ik had daarjuist keidikke ambras met ons ma (uw schuld), ma da vertel ik sebiet wel, eerst zou ik graag even mijn gedacht zeggen over daarjuist.
Altijd als wij ergens een afspraak over maken, houdt ge u daar nie aan! Als je me dat nog één keer flikt, dan kunde in uw ééntje uit uwe miserie zien te geraken, want dan hoeft ge op mijn hulp ook nie meer te rekenen. Nu denkt ge waarschijnlijk dat ik het dan uitmaak, maar dat is dus niet het geval, ik blijf wel uw vriendin ma ik laat u wel stikken op momenten dat ge me nodig hebt, want ik word misselijk van al dieje shit.
Je zegt wel dat je me graag ziet, maar ik geloof er nie veel van, eerlijk gezegd.
Bij u thuis staat de keuken VOL vuile vaat, uwe was ligt al keilang rond te slingeren, je zal waarschijnlijk wel weer leukere dingen te doen hebben gehad dan een beetje opkuisen...
Ge had BELOOFD niet naar Mysam te gaan, thuis alles op te ruimen, misschien efkes naar uw ouders of Anne. Ik bel, en: (voorspelbaar...) TADAAA, natuurlijk zit ge toch bij Mysam...
Ach ja, afspraken zijn voor u toch nie belangrijk hé. Heel plezant, echt waar. Wat dacht ge? "shit, betrapt!"??

Ge zegt altijd wel dat ge me graag ziet, en ik wil da echt wel graag geloven hoor, ma eigenlijk geloof ik het toch nie...
Als ge bij mij wilt blijven, zult ge toch wa meer uw best moeten doen hoor, want voor ge 't weet zijt ge me kwijt.
mijn verlanglijstje:
* afspraken nakomen
* nie meer zo veel drinken (met die pillen da gij moet pakken, ja hallo, straks gaat ge nog eens dood en dan zit ik hier schoon hé!)
* niet meer liegen
* ...

En als ik ooit te weten kom dat bepaalde mensen ne slechte invloed op u hebben, dan kunde kiezen: zij of ik!! En zegt achteraf nie da 'k u nie gewaarschuwd heb hé...
Ik doe gewoon alles voor u, ik zou mijn leven geven voor u, en wat krijg ik in de plaats? Ik twijfel er echt wel aan of gij het nog wel serieus meent met mij.

... "

begrijpt ge wat ik bedoel? zo zou je vriend het ook kunnen opnemen, en dan denk ik dat je niet echt het gewenste effect bereikt.
over zoiets kunt ge hem beter face to face spreken hoor. als je later trouwt en / of samenwoont, ga je dan ook altijd brieven schrijven als er iets op uwe lever ligt? daar komen echt misverstanden van. als je iets zegt kan hij je ook ZIEN, en wat hij ziet kan ook veel zeggen...

succes ermee, ik hoop dat alles goed komt, want ik zie natuurlijk ook wel dat je het niet slecht bedoeld, je ziet hem graag en je wilt hem niet kwijt, dat had ik wel door, maar als je zoiets leest in ZIJN situatie (hij heeft het al niet gemakkelijk blijkbaar...) dan word je toch helemààl depressief...

knuffiej
*blue*
Misschien sluit ik me hier ook wel een beetje bij aan...
Oud 14-08-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:

"Dag schatje

mijn verlanglijstje:
* afspraken nakomen
* niet meer liegen
* ...

... "

knuffiej
*blue*
Heerlijk, dat Vlaams

Maar ik denk dat ik het hier ook wel mee eens ben, hoewel, als ik zo'n brief zou krijgen zou ik het wel kunnen relativeren. En als ik eerlijk ben vind ik de eisen helemaal niet zo slecht. Alle dingen die zij opnoemt zou hij niet alleen voor haar veranderen maar ook voor zichzelf. Werken heeft ie zelf ook profijt van. Afspraken nakomen hoort naar mijn opinie helemaal geen eis te zijn, dat hoort vanzelf te komen. Een afspraak is een afspraak, punt. Steeds te laat komen komt op hetzelfde neer. Je spreekt een tijd af, houd je daar dan ook aan!
Verder vind ik het ook niet meer dan logisch dat zij wil dat hij er zijn best voor doet als hij al bij haar eet, slaapt doucht ed..

Maar misschien dat het in zijn geval inderdaad verkeerd over gaat komen Want dat ken ik wel van mezelf. Als ik me kut zou voelen en ik zou zo'n brief krijgen, dan ga ik overreageren en zou ik het misschien zelfs lekker impulsief hebben uitgemaakt. Pas een paar dagen (of één dag) later zie ik in waar het eigenlijk om ging..

Ik weet niet of het verstandig is om deze brief te sturen, maar ik weet/vind wel dat je er inderdaad iets aan moet doen (aan zijn gedrag), dus misschien kun je hem face to face erover op de hoogte brengen ofzow?

Iig sterkte en succes!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:23
PardonMe
PardonMe is offline
ik moet zeggen dat ik het heel moedig toch wel vindt, dat ze ondanks alles toch al zo lang bij hem is, en nog steeds bij hem blijft! Ik denk dat veel meisjes in jouw situatie de moed maar opgegeven hadden, of niet eens de moeite hadden genomen.
Je vriend zou echt blij moeten zijn met jou als vriendin, dus daar mag dan best eens iets tegenover staan; dat hij probeert een beetje uit zijn problemen te geraken!!

vraagje; hoe staan zijn ouders ertegenover eigenlijk? Want wat jij nu doet vind ik eigenlijk iets wat die ouders al lang geleden hadden moeten doen!!

Hij kan het natuurlijk zo opvatten zoals *blue angel* beschreef, maar jullie gaan zo te horen al een hele tijd en ik neem aan dat hij wel weet/aanvoelt wat jij bedoelt...
Je kan het ook face-to-face tegen hem zeggen, maar ik denk dat het dan moeilijker is om tot hem door te dringen en misschien dat hij dan gelijk zichzelf gaat proberen te verdedigen, zodat jouw verhaal niet meer duidelijk over komt en niet het gewenste effect heeft..

tussenoplossing; geef hem de brief en laat hem de brief lezen waar jij bij bent, kan hij gelijk reageren en kan jij eventueel nog dingen toelichten en kan je voorkomen dat hij het verkeerd opvat!
Oud 14-08-2002, 15:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
En als ik eerlijk ben vind ik de eisen helemaal niet zo slecht. Alle dingen die zij opnoemt zou hij niet alleen voor haar veranderen maar ook voor zichzelf. Werken heeft ie zelf ook profijt van. Afspraken nakomen hoort naar mijn opinie helemaal geen eis te zijn, dat hoort vanzelf te komen. Een afspraak is een afspraak, punt. Steeds te laat komen komt op hetzelfde neer. Je spreekt een tijd af, houd je daar dan ook aan!
Verder vind ik het ook niet meer dan logisch dat zij wil dat hij er zijn best voor doet als hij al bij haar eet, slaapt doucht ed..
ik vind natuurlijk ook wel dat ze zoiets best van haar vriend mag verlangen, maar het is de manier waarop die me zorgen baart, gewoon anders verpakken is de boodschap, en niet in een brief... en ook niet allemaal in één keer, gewoon zo, als ie nog eens ergens te laat komt, vraag je hem gewoon of het niet leuker zou zijn als ie in 't vervolg wat vroeger zou komen, dan hoef jij je geen zorgen te zitten maken (stel je voor wat er op vijf minuten allemaal kan mislopen! als mijn vriend later is dan ie had gezegd denk ik altijd gelijk dat hij een ongeluk heeft gehad met de auto ofzo :-| ), als hij een belofte niet nakomt zeg je dat je graag zou hebben dat hij zijn afspraken nakomt, zodat jij je niet altijd teleurgesteld voelt enz. snap je? gewoon niet alles in één keer, dan heeft hij veel te veel ineens te verwerken, dat werkt alleen averechts (*spreekt uit ervaring* )

*blue*
Oud 14-08-2002, 15:33
Methuselah
Methuselah is offline
sorry voor de verwarring, dit overkomt me wel vaker, Methuselah is mijn broer en die vergeet zich altijd uit te loggen.

*blue*
Oud 14-08-2002, 15:36
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
dat lijkt wel zo maar als je leest wat voor dingen het zijn vind ik niet vreemd dat ze dat eist! ik hoop dat ie er naar luistert
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:38
PardonMe
PardonMe is offline
maar als je alles op een ander moment zegt, dus bijvoorbeeld wanneer hij een keer te laat op komt dagen, of wanneer hij zich een keer niet aan de afspraken houdt, dan maakt het denk ik weinig indruk en zal hiij het nog niet veranderen, hoogstens een paar keer, maar vervalt daarna weer in het oude..

Maar je zou dat eerst kunnen proberen.. en als het geen effect blijkt te hebben toch gewoon alles in 1 keer zeggen..
heb je gelijk wel alles van je hart enzo en misschien lucht jou dat ook op en hij weet wel gelijk waar hij aan toe is en wat hem te doen staat...
Ik denk dat als je alles keer voor keer tegen hem zegt dat het niet zo'n indruk bij hem zal achter laten, maar meer iets van "ja het zal wel"
Oud 14-08-2002, 15:41
snoopy
snoopy is offline
euh... even een vraagje: wie is Mysam? Verder vind ik het wel een goede brief.
Oud 14-08-2002, 15:44
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
euh... even een vraagje: wie is Mysam? Verder vind ik het wel een goede brief.
ja kvroeg het me ook enigzins af..
Ik vermoed dat het een coffeeshop is oid...?
Oud 14-08-2002, 17:03
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

Ik vermoed dat het een coffeeshop is oid...?
Dat id had ik ook al ja. Vooral hoe er over wordt gesproken.. zal het wel niet om een vriend of vriendin gaan

verder vind ik het een goede brief. Hij zal door de brief te lezen zich hopelijk iets gaan besefffen..!!
En bij een brief kan hij het ook rustig nalezen ... en over denken... en later zijn mening geven. zo zal het ook minder snel tot een woordenfight komen!!!

Stertke ermee meis!!

kuz
Oud 14-08-2002, 19:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
sorry voor de verwarring, dit overkomt me wel vaker, Methuselah is mijn broer en die vergeet zich altijd uit te loggen.

*blue*
gij ook dikwijls, maar ik doe dan copy paste en verwijder dan de post onder jouw nickname, hint hint?
Oud 14-08-2002, 21:11
purple
purple is offline
ik heb niet alle replys gelezen omdat dat zo ontiegelijk lang duurt maar ik heb er wel wat over te zeggen...

je bent 16 en je hebt dus een hele lieve VRIEND en je bent niet zn moeder en het enige wat je kan doen is dit een paar keer tegen hem zeggen en dan is het dus zijn probleem. je hebt een ideologie hebt over jullie relatie hij is dus in werkelijkheid niet zoals je wilt dat is dat een probleem van jou. en niet van hem als je zijn problemen nou eens begrijpt en niet zegt van je moet dit je moet dat je mag dat niet je mag dat alleen... ja sorry hoor. je kan hem niet veranderen. en als je niet trots kan zijn op je vriend moet je s heel goed nadenken. en misschien dat je je ideologie bij iemand anders vind. alhoewel ik weet uit eigen ervaring dat dat nog eens lastig kan zijn maar ze zijn er

succes, xm

ps: ik lees t door misschien een beetje direct maar je moet het maar meer algemeen opvatten en niet boos over worden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:29
Verwijderd
ik haddet allang uitgemaakt als ik het zo lees
hoe oud is hij btw?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
gij ook dikwijls, maar ik doe dan copy paste en verwijder dan de post onder jouw nickname, hint hint?
had daar geen zin in logt in 't vervolg eens gewoon uit, luien aap, 't is begot éne keer klikken

*blue*
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 12:01
GeNeVa
GeNeVa is offline
Je brief komt op mij heel negatief over.

Een waslijst met verplichtingen waar je vriend zich aan moet gaan houden. Ik kan je situatie begrijpen, het is frustrerend.

Verplaats je in de situatie van je vriend. Hij maakt dit ook allemaal mee. Dan krijgt ie een brief met alleen maar commentaar, kritiek en eisen van jou.

Tip: Verwerk ook MEER positief commentaar in je brief, waarom je van hem houdt, wat je wel leuk aan hem vindt etc. Gewoon lieve dingen. En sommige zinnen kan je ook lief laten klinken. Bijvoorbeeld.
" Het zou mij heel gelukkig maken als..... " i.p.v. " Je moet dit en dat.."

Naja.. zo denk ik erover
Oud 15-08-2002, 13:36
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
gizmo schreef:

Dat id had ik ook al ja. Vooral hoe er over wordt gesproken.. zal het wel niet om een vriend of vriendin gaan

Mysam is toch echt gewoon een gezamelijke vriend van ons beide. Geen coffeeshop ..
Oud 15-08-2002, 13:45
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
Je brief komt op mij heel negatief over.

Een waslijst met verplichtingen waar je vriend zich aan moet gaan houden. Ik kan je situatie begrijpen, het is frustrerend.

Verplaats je in de situatie van je vriend. Hij maakt dit ook allemaal mee. Dan krijgt ie een brief met alleen maar commentaar, kritiek en eisen van jou.

Tip: Verwerk ook MEER positief commentaar in je brief, waarom je van hem houdt, wat je wel leuk aan hem vindt etc. Gewoon lieve dingen. En sommige zinnen kan je ook lief laten klinken. Bijvoorbeeld.
" Het zou mij heel gelukkig maken als..... " i.p.v. " Je moet dit en dat.."

Naja.. zo denk ik erover
Tja, dat kan ik idd doen ja. Maar dit is echt niet de eerste brief die ik naar hem schrijf.
Dit gedoe is al vanaf januari (!!) bezig, en mij geduld raakt ook eens op..

Ik heb geen zin meer om hem met een poeslief stemmetje aan zijn verstand te knopen dat hij verkeerd bezig is.
Misschien dat als hij deze brief leest, hij me toch wat beter begrijpt, als ik er met hem over praat ben ik bang dat hij er tegenin zal gaan zodat ik mijn verhaal niet kan vertellen, of dat hij niet goed zal luisteren omdat ik aan het "zeuren" ben ofzo.

...

En Purple, als je al twee jaar bij elkaar bent, dan is zijn probleem ook mijn probleem.. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik kan niet tegen hem zeggen dat het allemaal zijn probleem is,
want ook ik zit er mee.
Ook ik heb gespreken met zijn begeleiding.

...

En iemand vroeg hier iets over zijn ouders, dat het eigelijk hun taak is om Jos te helpen.
Dat is het ook.
Maar zijn ouders helpen Jos niet, ik heb al eerder vermeld dat zijn ouders juist degene zijn waardoor Jos het ouderlijke huis heeft verlaten.
Die mensen maken zich niet echt druk om Jos.
Dat laten ze liever aan mijn ouders over blijkbaar.
Oud 15-08-2002, 15:21
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:

zal ie graag horen...

* blue *
agree
Oud 15-08-2002, 15:26
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Lyn schreef:

En iemand vroeg hier iets over zijn ouders, dat het eigelijk hun taak is om Jos te helpen.
Dat is het ook.
Maar zijn ouders helpen Jos niet, ik heb al eerder vermeld dat zijn ouders juist degene zijn waardoor Jos het ouderlijke huis heeft verlaten.
Die mensen maken zich niet echt druk om Jos.
Dat laten ze liever aan mijn ouders over blijkbaar.
Ja klopt, ik vroeg dat inderdaad ja..
Ik vind het best wel schandalig dat ze jou en jouw ouders voor hun zoon laten zorgen! Als je niet voor je eigen zoon wilt zorgen, dan hadden ze nooit aan kinderen moeten beginnen..
maar daar is het nu een beetje laat voor.
Ik vind het knap van jou en ook jouw ouders dat jullie je vriend zo goed op proberen te vangen en hem proberen te helpen..
Oud 15-08-2002, 16:44
Verwijderd
Ik snap het enigszins een beetje iig. Maar ik heb maar 1 tip voor je vriend, en dat is idd aannemen wat je KAN aannemen, ik ben zelf ook heel kieskeurig, maar heb toch iets gevonden. Bij de Albert Heijn, het is misschien reclame maar dat boeit niet. Ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat werk wat heel erg LIJKT het egt niet altijd is...
iig, veel succes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:03
purple
purple is offline
...

En Purple, als je al twee jaar bij elkaar bent, dan is zijn probleem ook mijn probleem.. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik kan niet tegen hem zeggen dat het allemaal zijn probleem is,
want ook ik zit er mee.
Ook ik heb gespreken met zijn begeleiding.

...

ik begrijp wel dat als je twee jaar bij elkaar bent dat zijn problemen ook die van jou zijn. maar niet als je leven eronder leid en als het al zo ver is dat je zo tegen je vriend gaat praten. dat is fout voor jou leven lijkt mij. en je bent pas 16 (sorry) maar dat vind ik twee jaar ook lang maar dan hoef je echt nog geen problemen te dragen, bewaar dat nou voor later... en dat heeft het ook nog meer kans op slagen als je echt iemands problemen overneemt dan nu. dadelijk dumpt ie je en dat heb je zelf ook nog problemen.

maar ja, allemaal uit mijn oogpunt. ik had het al uit gemaakt als ie mn leven zou beinvloeden op een negatieve manier. heb lol en doe dingen die je leuk vind met iemand en bewaar klote dingen voor later (maar ook in de beperkingen). heb elkaar lief en geniet zoveel je kan en als de mindere dingen komen moet je voor jezelf kiezen...

xxm
Oud 15-08-2002, 17:10
Angeles
Angeles is offline
Alles is al zo'n beetje gezegd, maar ik wil er nog even iets aan toevoegen. Je zegt dat je vriend ADHD hebt, maar het hebben van ADHD is geen excuus om gewoon maar je gang te gaan en je niet goed te gedragen. Mensen hebben vaak de neiging om iemand met ADHD veel te veel te ontzien waardoor die persoon steeds meer terrein wint en steeds verder zal gaan.

Ik heb zelf ADHD en ik kan me gewoon aanpassen aan de buitenwereld. Het is mijn 'handicap', dus IK ben degene die harder zal moeten werken dan een ander. IK ben degene die zich aan de rest moet aanpassen, niet de rest aan mij. Misschien zal hij er in zwaardere mate last van hebben dan ik, misschien is hij minder gewend zich aan te passen dan ik, maar dat hij zich niet kan aanpassen is onzin. Het grootste gevaar als je iets als ADHD hebt is dat je het als excuus gaat gebruiken voor alles. Zo werkt het niet. Mensen met ADHD moeten gewoon net iets harder eraan trekken dan andere mensen. In die volgorde en niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:06
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
purple schreef:
ik heb niet alle replys gelezen omdat dat zo ontiegelijk lang duurt maar ik heb er wel wat over te zeggen...

je bent 16 en je hebt dus een hele lieve VRIEND en je bent niet zn moeder en het enige wat je kan doen is dit een paar keer tegen hem zeggen en dan is het dus zijn probleem. je hebt een ideologie hebt over jullie relatie hij is dus in werkelijkheid niet zoals je wilt dat is dat een probleem van jou. en niet van hem als je zijn problemen nou eens begrijpt en niet zegt van je moet dit je moet dat je mag dat niet je mag dat alleen... ja sorry hoor. je kan hem niet veranderen. en als je niet trots kan zijn op je vriend moet je s heel goed nadenken. en misschien dat je je ideologie bij iemand anders vind. alhoewel ik weet uit eigen ervaring dat dat nog eens lastig kan zijn maar ze zijn er

succes, xm

ps: ik lees t door misschien een beetje direct maar je moet het maar meer algemeen opvatten en niet boos over worden ofzo.

Helemaal mee eens!
Oud 15-08-2002, 22:18
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Alles is al zo'n beetje gezegd, maar ik wil er nog even iets aan toevoegen. Je zegt dat je vriend ADHD hebt, maar het hebben van ADHD is geen excuus om gewoon maar je gang te gaan en je niet goed te gedragen. Mensen hebben vaak de neiging om iemand met ADHD veel te veel te ontzien waardoor die persoon steeds meer terrein wint en steeds verder zal gaan.

Ik heb zelf ADHD en ik kan me gewoon aanpassen aan de buitenwereld. Het is mijn 'handicap', dus IK ben degene die harder zal moeten werken dan een ander. IK ben degene die zich aan de rest moet aanpassen, niet de rest aan mij. Misschien zal hij er in zwaardere mate last van hebben dan ik, misschien is hij minder gewend zich aan te passen dan ik, maar dat hij zich niet kan aanpassen is onzin. Het grootste gevaar als je iets als ADHD hebt is dat je het als excuus gaat gebruiken voor alles. Zo werkt het niet. Mensen met ADHD moeten gewoon net iets harder eraan trekken dan andere mensen. In die volgorde en niet andersom.
Ik heb ook niet gezecht dat hij zich niet KAN aanpassen, het kost hem alleen wat meer moeite.
Oud 15-08-2002, 22:22
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Lyn schreef:

Ik heb ook niet gezecht dat hij zich niet KAN aanpassen, het kost hem alleen wat meer moeite.
Ik heb evengoed niet gezegd dat jij dat hebt gezegd, ik krijg alleen uit zijn brief de indruk dat hij er niet al te veel moeite voor doet of wil doen. Natuurlijk kost het hem meer moeite, maar dat zal hij dan toch moeten opbrengen, want hij kan niet verwachten dat mensen eeuwig geduld voor hem kunnen opbrengen.

Ik ga in op mijn indruk van de situatie en dat is dat hij op dit moment niet erg ijverig is om iets van zijn leven te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:23
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
purple schreef:

succes, xm

Ik begrijp zijn problemen. En het is misschien allemaal heel erg moeilijk enzo ..
Maar hij kan ze oplossen!

En het gaat niet specefiek over onze relatie, het gaat meer om de situatie waarin hij nu verkeert.
Geen werk, geen geld, schulden, slecht eten.. (Hij ziet er alles behalve gezond uit de laatste tijd, ik mag me toch wel zorgen om hem maken??)
En ik wil mijn vriend niet veranderen, ik wil alleen dat hij weer gezond gaat eten, werkt, en zich aan zijn afspraken houdt.
Met zijn karakter is in principe, op die afspraken nakomen na dan, niets mis. Het is een lieve jongen.
Oud 16-08-2002, 16:19
Roodelfje
Roodelfje is offline
eey
jouw vriend lijk een beetje op de mijne..mooie brief die moet je zeker aan je vriend geven sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:55
Roos
Roos is offline
Pff wat moet ik hier van zeggen. Ik zou jouw vriend absoluut niet als vriend willen. Wat een nare karakter eigenschappen, hij vergooit zijn leven (als ik het zo lees tenminste)

(Edit: heb alleen die brief gelezen)
Oud 16-08-2002, 21:26
Tom
Tom is offline
Tja, ik had het echt allang uitgemaakt. Niet dat je hier iets aan hebt, maar denk ook aan jezelf meid!... en laat hem op tijd los als je ziet dat het niet verbeterd, laat jezelf niet meetrekken in z'n sneue leventje (niet dat dat erg is, maar dan moet ie er wel zelf verbetering inbrengen).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten