Niet onbeperkt maar ik vind het geen probleem als "het iets meer mag kosten" het voornaamste is dat ik er even mee vooruit kan én dat het behoorlijk toepassingen aankan (film kijken en gamesessies van een paar uur)
weet niet precies wat laptops tegenwoordig kosten maar zo'n 1200 euro durf ik mits het een goede is best uit te geven.
Citaat:
Wat voor spellen wil je erop gaan spelen? Als het spellen zijn die grafisch weinig vragen, denk ik dat je je daar niet erg op hoeft te richten.
|
Niet zo heel zwaar, minecraft kan best wat vragen maar verder speel ik meestal oudere spellen zoals RCT of een racespel ala NFS.
Citaat:
Wat wil je voor accuduur hebben? En hoe veel ga je de laptop daadwerkelijk zonder netstroom gebruiken? Nettops zijn over het algemeen een stuk zuiniger dan laptops, maar dus ook een stuk kleiner.
|
Uiteraard wil ik hem niet zo heel vaak los van het net gebruiken (al is je accu continu vol hebben ook niet goed voor de accu) maar het is meer dat ik vaak gezien heb dat accu's al vanaf de fabriek heel snel leeg zijn (15 min) en ook vaak niet meer (goed) opladen.
Ik hoef niet echt een heel specifieke accuduur, maar als iemand toevallig een goede ervaring heeft betreft het accutype van de een of andere laptop dan is dat wel een punt om in mijn overweging mee te nemen.
Citaat:
Wat voor schermgrootte wil je? Hoe groter het scherm, hoe minder lang de accu meegaat gemiddeld gezien. Maar ook weer betere pestaties. Daar moet je dus een afweging in maken.
|
Idealiter 17 inch maar ben eventueel bereid met 15 inch genoegen te nemen.
Citaat:
Verder een punt waar ik zelf veel waarde aan hecht: Wil je een glanzend of mat scherm hebben? Wanneer je veel onderweg bent, is het sterk aan te raden om een mat scherm te nemen (anders kan je vooral jezelf zien in plaats van wat op je scherm staat), maar dan valt wel get overgrote deel van de laptops af qua keuze.
|
Ik ben er niet veel mee onderweg (en als ik dat ben ivm mijn werk dan zit ik binnen met weinig "inschijning" van licht) dus als ik een betere voor dezelfde prijs kan krijgen met een glanzend scherm dan zou ik dat waarschijnlijk wel doen.
Citaat:
Zelf heb ik een Acer waar ik weinig problemen mee heb, maar genoeg mensen die daar problemen mee hebben. en hetzelfde geldt voor veel andere merken. Als ik een nieuwe laptop zou moeten uitzoeken, denk ik dat ik me vooral op Asus, Acer, Samsung zou richten.
|
Ja ik heb zelf ook al meerdere goede dingen over acer en asus gehoord dus die staan wel hoog op het lijstje, in elk geval alvast bedankt voor je reactie(s)