Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, dan maar gewoon hier. Wij hebben in de 4e 3 uur Engels in de week gehad, en in de 5e/6e 5 uur. Na het hele written task circus (dat van kerst tot na carnaval alle lessen in beslag heeft genomen) hebben we eigenlijk alleen nog essay plans geschreven en oude VWOexamens geoefend (die we al als toets gehad hadden) maar niet besproken en lesuitval gehad. Oh en little miss sunshine gekeken aka zitten twitteren tijdens de les.
Voor het mondeling (in april) hebben we de laatste voorbereidingen in oktober gehad, voor de comparative kan ik t me nog niet eens herinneren. Hebben in de 5e 3 boeken echt behandeld, de 3 uit de 6e hebben we hoofdzakelijk zelf gedaan, aka sparknotes/60 second recap. Global en social issues hebben we met onze Written tasks en group orals afgehandeld, en een vak als levensbeschouwing helpt daar ook bij (enige nut dat dat vak had, je hoefde je presentatie maar te vertalen en je had een IB group oral). Media hebben we aan t eind van de 5e gedaan. Toch had ik t idee dat ik voor IB beter voorbereid was dan voor Nederlands, maar misschien omdat stukken schrijven me gewoon beter ligt dan samenvatten. Doen, eh, deden jullie eigenlijk HL of SL? En hebben jullie het ook gemerkt dat wij IB'ers in vergelijking tot niet-IB klasgenoten het veel minder moeilijk vinden om bijv een recensie bij NE te schrijven (behalve dan de maximaal aantal woorden-grens) en de schrijftoetsen bij Duits/Frans ook een minder groot probleem zijn? |
![]() |
||
Citaat:
Ik deed HL, mijn lerares zei dat we dat allemaal makkelijk aankonden, blijkt ook waar te zijn want het viel best mee.. Alleen vond ik de individuals wel een beetje kut.. Wij hebben veel meer nadruk gelegd op de boeken en op de individuals dan op de written task. Die moesten we maar zelf even uitzoeken. Bepaalde boeken hebben we echt helemaal doorgespit, One Flew over the Cuckoo's nest, helemaal van voor naar achteren xD. Maar Regeneration vond ik wel kut. Ja, ik vind het inderdaad makkelijker om te schrijven. Ook voor Nederlands schriftelijk betoog, omdat je weet hoe je te werk gaat. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik was uitgegaan van social/global issues maar kon er niks mee. Is verstuurd naar Chili Ik had ook Paris ja. Wordt nagekeken in Stockholm |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2008 |
'Het centraal examen is makkelijker dan de schoolexamens.' Missy | 43 | 23-05-2008 18:33 | |
Algemene schoolzaken |
Numerus Fixus, waarom? Verwijderd | 28 | 05-04-2004 12:37 |