Oud 18-05-2012, 18:34
Imn
Imn is offline
Wie heeft dit ook? Zit je midden in je examens, probeer je zoveel en zo goed mogelijk te oefenen en komen er allemaal belachelijk lage cijfers uitrollen. Dat is zo demotiverend? Duits had ik een 4.9 voor, wiskunde een 4.9. Om maar te zwijgen over GS. Vooral Duits snap ik niet, ik heb veel antwoorden goed maar dan nog steeds rond de 4/5 (?!).

Ohh ja en nu stress ik m echt wel!

Wat doen jullie als jullie laag scoren op de oefenexamens? Nog meer examens maken of gewoon leren vanuit het boek en/of samenvattingen? De tijd begint te dringen, geschiedenis is maandag al!
Advertentie
Oud 18-05-2012, 18:47
Issun
Issun is offline
Hangt er vanaf. Maak je fouten omdat je kennis niet hebt of omdat je vragen niet snapt?
Oud 18-05-2012, 19:53
invmat
Duits heeft echt een ontzettend lage N-term altijd. Als je 70% van de vragen goed hebt mag je beginnen te denken aan een 5,5
Oud 18-05-2012, 20:21
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Duits heeft echt een ontzettend lage N-term altijd. Als je 70% van de vragen goed hebt mag je beginnen te denken aan een 5,5
Klopt, vorig jaar had je bij 30 van de 50 punten nog iets van een 5 ofzo...
Daar ben ik dus écht niet blij mee. Ik ben best goed in Duits, maar ik maak in die teksten altijd een aantal foutjes en dan zou ik echt iets van een 5 halen voor Duits...

Maar Imn, ik denk dat je jezelf dan af moet vragen: 'Oké, en waarom is dit dan fout?' Bij die teksten staat vaak waarom een bepaald antwoord nu goed of fout is, misschien kun je daar iets van leren? Ik vind geschiedenis ook moeilijk hoor, die vraagstelling is zo vervelend. Maar ik denk dat je jezelf gewoon aan moet leren om aan jezelf te vragen: 'Waarom is dit goed/fout/blabla?' :-)
Oud 19-05-2012, 18:01
Imn
Imn is offline
Citaat:
Hangt er vanaf. Maak je fouten omdat je kennis niet hebt of omdat je vragen niet snapt?
Als ik merk dat ik onvoldoende kennis heb, keer ik terug naar de boeken om het te leren. Als ik dan een examen maak, gaat het beter.

Maar ik zit met de examens waarvan ik de vragen niet snap en dan oefen je nog een examen voor zo'n vak en krijg je precies hetzelfde cijfer (of erg in de buurt).

Voornamelijk bij talen is dit frustrerend. Maar ik heb het ook bij wiskunde..
Oud 19-05-2012, 18:02
Imn
Imn is offline
Citaat:
Meen je dat?!
Ik heb écht best veel goed en dan zie ik een 4.9 staan! Shit zeg, is dit echt zo?
Oud 19-05-2012, 18:03
Imn
Imn is offline
Citaat:
Klopt, vorig jaar had je bij 30 van de 50 punten nog iets van een 5 ofzo...
Daar ben ik dus écht niet blij mee. Ik ben best goed in Duits, maar ik maak in die teksten altijd een aantal foutjes en dan zou ik echt iets van een 5 halen voor Duits...

Maar Imn, ik denk dat je jezelf dan af moet vragen: 'Oké, en waarom is dit dan fout?' Bij die teksten staat vaak waarom een bepaald antwoord nu goed of fout is, misschien kun je daar iets van leren? Ik vind geschiedenis ook moeilijk hoor, die vraagstelling is zo vervelend. Maar ik denk dat je jezelf gewoon aan moet leren om aan jezelf te vragen: 'Waarom is dit goed/fout/blabla?' :-)
Klopt, doe ik ook.. en dan nog krijg ik zo'n cijfer. Ik heb m'n best ervoor gedaan, ik laat het nu gewoon rusten.. Vooral als 70% een 5.5 is? Omg. Maar je hebt gelijk, bedankt!
Oud 19-05-2012, 18:26
invmat
Citaat:
Meen je dat?!
Ik heb écht best veel goed en dan zie ik een 4.9 staan! Shit zeg, is dit echt zo?
70% is misschien wat te overdreven, maar een dikke 60% is het zeker. Troost je: strenger dan dat kunnen ze de boordeling niet maken tenzij het examen heel, heel, heel uitzonderlijk makkelijk is. Bovendien was dit de jaren daarvoor niet voorgekomen.
Oud 19-05-2012, 23:38
Imn
Imn is offline
Citaat:
70% is misschien wat te overdreven, maar een dikke 60% is het zeker. Troost je: strenger dan dat kunnen ze de boordeling niet maken tenzij het examen heel, heel, heel uitzonderlijk makkelijk is. Bovendien was dit de jaren daarvoor niet voorgekomen.
Hmm, oke. Dat is echt balen. Ze maken het elk jaar weer strenger wat de vreemde talen betreft. Idd, vorig jaar was normering 0 voor Duits (vorig jaar was die dus te makkelijk). Normering 0 lijkt me echt pijnlijk..
Oud 19-05-2012, 23:56
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Hmm, oke. Dat is echt balen. Ze maken het elk jaar weer strenger wat de vreemde talen betreft. Idd, vorig jaar was normering 0 voor Duits (vorig jaar was die dus te makkelijk). Normering 0 lijkt me echt pijnlijk..
ach, dan kan hij dit jaar iig niet lager worden dan vorig jaar
Oud 20-05-2012, 09:49
invmat
Citaat:
Roep dat niet te hard, bij de Engels-luistertoets vwo dit jaar werd hij zo makkelijk gevonden dat ze zijn overgestapt op een negatieve normering!
Oud 20-05-2012, 09:51
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Roep dat niet te hard, bij de Engels-luistertoets vwo dit jaar werd hij zo makkelijk gevonden dat ze zijn overgestapt op een negatieve normering!
De N-term mag bij de centrale examens toch nooit onder de 0 komen? Tussen 0 en 2 is mij altijd gezegd.
Oud 20-05-2012, 15:15
Imn
Imn is offline
Citaat:
Hahah hoop dat ie echt boven de 0 is dit jaar. Anders is het toch niet te doen..

Citaat:
De N-term mag bij de centrale examens toch nooit onder de 0 komen? Tussen 0 en 2 is mij altijd gezegd.
Kan helaas ook negatief zijn. Zo was de normering voor GS ooit -0.5 omdat het te makkelijk zou zijn.
Oud 20-05-2012, 16:41
Verwijderd
Gewoon doorgaan. Beter dat je voorbereid bent dan niet.
Oud 20-05-2012, 17:19
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Hahah hoop dat ie echt boven de 0 is dit jaar. Anders is het toch niet te doen..

Kan helaas ook negatief zijn. Zo was de normering voor GS ooit -0.5 omdat het te makkelijk zou zijn.
Jeetje, wat stom!
Oud 20-05-2012, 17:35
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik denk niet dat de normering voor GS nu -0,5 is. Dat is het echt bijna nooit en ik verwacht het ook niet met dit nieuwe onderwerp. Bovendein wordt die normering aangepast op het gemiddelde wat mensen halen en dat is meestal tussen de 6,1 - 6,3. Het idee is geloof ik altijd dat er 10% een onvoldoende moet halen ofzo iets of dat het gemiddelde zoveel moet zijn.
Oud 20-05-2012, 20:01
Citaat:
maar die engels luistertoets dit jaar WAS ook enorm makkelijk. Iets dat ik van de examens tot nu toe niet kan zeggen.
Oud 20-05-2012, 20:18
xVeerle
xVeerle is offline
Hmm, ik vond de luistertoets toch niet errug simpel hoor. Tijdens het maken wel, maar als je dan als IB-student een 6,3 haalt denk ik.. Hm..
Oud 20-05-2012, 20:20
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ja, die luistertoets was zo freakin' raar, ik had een 7,8, terwijl mensen die op tweetalig onderwijs hadden gezeten (die daarna naar onze school waren gekomen) zelfs lager hadden dan ik... :a
Oud 20-05-2012, 20:22
xVeerle
xVeerle is offline
Precies, echt weird. Ik versta altijd alles wel prima, maar ik snap dan niet wat voor antwoord ze zoeken Voor Frans had ik wel een 8
Oud 20-05-2012, 20:25
voor luistertoetsen haalde ik (als TTO/IB'er) voor Engels altijd 8,0-8,5. Voor die van dit jaar had ik een 9,6. En mijn klassengemiddelde was ook enorm hoog vergeleken met de oefentoetsen. Die van Duits vond ik veel moeilijker.
Oud 20-05-2012, 20:26
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik had Duits echt slecht (nou ja, 6,4 is slecht voor mijn doen) gemaakt, terwijl ik voor die oefenluistertoetsen allemaal negens had.

Achhhhhh ja, we'll see!
Oud 20-05-2012, 20:41
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik had voor Frans luistertoetsen een 9 en een 8.7. Die 9 had ik voor de luistertoets van 2011, maar het hele videodeel ging over een film die ik geweldig vond, dus ik kon de meeste vragen al beantwoorden zonder te luisteren. Dus ik had het hele videodeel goed, haha. En het audiodeel dan 3 fouten ofzo. En die 8.7 was ook wel een beetje een verrassing, haha. Voor Duits had ik een 6.7 en voor Engels ook best hoog, maar ik weet niet meer of het nu een 8.7 of een 7.8 was. XD

Maar Duits en Frans lezen, gaat een stuk minder goed. Engels lezen gaat ook wel redelijk.
Oud 20-05-2012, 20:46
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik vind Engels lezen heel moeilijk, haal altijd met moeite een voldoende.
Maar goed, ik ga proberen om die tips van Swannet op alle talen toe te passen, dat vond ik toch veruit de beste tips (met alle respect...).
Oud 20-05-2012, 21:23
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik vond die tips van die leraren ook niet echt heel goed, maar die van Swannet waren écht erg goed, vond ik ook, ja!
Advertentie
Oud 20-05-2012, 21:27
Ik luister nog niet eens naar de tips van mn leraren wat dat betreft.. Voor de vreemde talen ben ik er beter in dan zijzelf XD
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten