Advertentie | |
|
![]() |
|
Ook wel een boek wat ik aanraad is van John Saul: Black.Creek.Crossing.
Misschien iets van Terry Prachet. Hij schrijft wel mooi engels, maar ik vind zijn boeken niet om door te komen, wat vrienden van me ongelooflijk vinden. BBC en films/series in het Engels kijken zonder ondertiteling of met Engelse ondertiteling heeft zo ook zijn voordelen. Series als Sherlock zijn er perfect voor, alhoewel het soms wel moeilijk te verstaan is.
||
![]() |
Citaat:
![]() Films kijk ik regelmatig compleet in het engels meestal met Engelse ondertiteling, |
![]() |
|
![]() |
Ik zou gewoon volwassenenliteratuur lezen, en geen C-boeken. Misschien niet echt sci-fi of thriller, maar ik raad de Rizzoli and Isles serie van Tess Gerritsen en de boeken van Kathy Reichs aan.
En inderdaad heel veel tv/films kijken zonder ondertiteling, desnoods met Engelse ondertiteling En zoveel mogelijk Engels praten met de mensen om je heen. |
![]() |
|
Als je puur om je Engels te verbeteren Engelse boeken wilt lezen, zou ik vooral boeken kiezen die je leuk vindt. Het maakt niet heel veel uit welke boeken je leest, het gaat er maar om dat je actief bezig bent met de Engelse taal. Van Harry Potter in het Engels lezen leer je óók al heel veel. En misschien de serie van Philip Pullman?
||
![]() |
Citaat:
Harry potter heb ik al in het Engels gelezen. Maar die Pullman klinkt wel leuk. |
![]() |
|
De boeken die ik nu van de bieb heb geleend:
Dan Simmons: The Terror Edgar Allen Poe: the Pit and the Pendulum Twee boeken van John Saul George Orwellj 1984 En een boek over de Boerenoorlog. De lijst van boeken die (engelstalige) vrienden hebben aangeraden: *Robert Harris-Fatherland *V for Vendetta *R.M. meluch - Merrimack series *Rick Riordan *Michael Crichton- Jurassic Park *Edgar Allen Poe- the pit and the pandulum; the tell-tale heart; fall in the house of
|
Lees gewoon de klassieken? Jane Eyre, Pride&Prejudice, Wuthering heights, ect. Kunnen beetje lastig zijn, maar zijn van allemaal films gemaakt haha. En lees anders Narnia
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
A Song of Ice and Fire: Pure awesomeness. Het is drama, politiek, middeleeuwen, zwaardvechten, fantasie e.d. op zijn best. Ik heb Tolkien nog niet gelezen, maar dit is daarmee op niveau, zoniet beter.
Ik lees nu dit van Daniel Abraham: Shadow and Betrayal. Tis fanatasy, maar echt 10% dan. De rest is drama/politiek/vul zelf in. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels boek Shredder | 0 | 06-02-2004 07:30 | |
Verhalen & Gedichten |
dichtsel voor engels; aanwijzingen graag :) sublime | 11 | 18-02-2003 14:41 | |
Die rotboeken lezen voor Engels!!! Hoipiepeloi | 25 | 02-05-2002 15:51 | |
Weet iemand een normaal boek te lezen voor engels??? female007 | 13 | 17-02-2002 12:38 | |
goede verfilming voor engels duracelkonijntje | 5 | 04-12-2001 20:16 | |
Een engels boek van Terry Pratchett Icheb | 0 | 24-09-2001 21:44 |