Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2012, 13:40
nightrise
nightrise is offline
Hallo allemaal,
of ik dit jaar overga is nog de vraag,dit hangt vooral van Engels af.
Ik wou daarom ongeacht de uitslag veel boeken lezen in het engels zodat ik volgend jaar beter ga scoren. Ik zit op het moment in 5 vwo.

Weten jullie leuke engelse boeken in de genres sci-fi,actie,thriller wat ook echt je engels verbeterd. Op het moment lees ik jongerenboeken meestal C ,maar daar leer ik niet zo veel van er staan namelijk weinig moeilijke woorden in.

Bedankt

Nightrise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2012, 19:40
DAH
DAH is offline
Als je de Romeinen wel intressant vindt, lees de Eagle serie, van Simon Scarrow. Ik lees het echt zo weg, maar twee vrienden van me vonden het niks. Verder heb je iets als Stephen King, John Green (die is wel wat makkelijker, vind ik). Noem eens titels van boeken die je recent gelezen hebt.

Ps. Begin September is er in Utrecht het boekenfestijn, een soort van grote boekenbeurs waarbij je boeken in nieuwstaat kan kopen voor soms maar €2,-, ook Engelstalige boeken. Ik weet niet of je er iets aan hebt?
ik lees zojuist dat die boekenbeurs door het hele land gaat vanaf September.

Laatst gewijzigd op 28-06-2012 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 19:46
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Als je de Romeinen wel intressant vindt, lees de Eagle serie, van Simon Scarrow. Ik lees het echt zo weg, maar twee vrienden van me vonden het niks. Verder heb je iets als Stephen King, John Green (die is wel wat makkelijker, vind ik). Noem eens titels van boeken die je recent gelezen hebt.

Ps. Begin September is er in Utrecht het boekenfestijn, een soort van grote boekenbeurs waarbij je boeken in nieuwstaat kan kopen voor soms maar €2,-, ook Engelstalige boeken. Ik weet niet of je er iets aan hebt?
Dat festijn klinkt wel goed idd.
Recent las ik de boeken van Anthony Horowitz,password (mirjam mous),Rafael Abalos.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 19:57
DAH
DAH is offline
Ook wel een boek wat ik aanraad is van John Saul: Black.Creek.Crossing.
Misschien iets van Terry Prachet. Hij schrijft wel mooi engels, maar ik vind zijn boeken niet om door te komen, wat vrienden van me ongelooflijk vinden.
BBC en films/series in het Engels kijken zonder ondertiteling of met Engelse ondertiteling heeft zo ook zijn voordelen. Series als Sherlock zijn er perfect voor, alhoewel het soms wel moeilijk te verstaan is.
Oud 28-06-2012, 21:00
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Ook wel een boek wat ik aanraad is van John Saul: Black.Creek.Crossing.
Misschien iets van Terry Prachet. Hij schrijft wel mooi engels, maar ik vind zijn boeken niet om door te komen, wat vrienden van me ongelooflijk vinden.
BBC en films/series in het Engels kijken zonder ondertiteling of met Engelse ondertiteling heeft zo ook zijn voordelen. Series als Sherlock zijn er perfect voor, alhoewel het soms wel moeilijk te verstaan is.
bedankt voor de tips ik zal kijken of ik een van die schrijvers leuk vind.
Films kijk ik regelmatig compleet in het engels meestal met Engelse ondertiteling,
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 22:19
DAH
DAH is offline
Graag gedaan, hoop dat ik kon helpen.
Als ik nog ideeen krijg, post.ik ze hier, deal?
Oud 29-06-2012, 07:55
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Graag gedaan, hoop dat ik kon helpen.
Als ik nog ideeen krijg, post.ik ze hier, deal?
Heel graag
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 17:29
Joke:D
Joke:D is offline
Ik zou gewoon volwassenenliteratuur lezen, en geen C-boeken. Misschien niet echt sci-fi of thriller, maar ik raad de Rizzoli and Isles serie van Tess Gerritsen en de boeken van Kathy Reichs aan.

En inderdaad heel veel tv/films kijken zonder ondertiteling, desnoods met Engelse ondertiteling

En zoveel mogelijk Engels praten met de mensen om je heen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 11:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je puur om je Engels te verbeteren Engelse boeken wilt lezen, zou ik vooral boeken kiezen die je leuk vindt. Het maakt niet heel veel uit welke boeken je leest, het gaat er maar om dat je actief bezig bent met de Engelse taal. Van Harry Potter in het Engels lezen leer je óók al heel veel. En misschien de serie van Philip Pullman?
Oud 02-07-2012, 12:04
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Als je puur om je Engels te verbeteren Engelse boeken wilt lezen, zou ik vooral boeken kiezen die je leuk vindt. Het maakt niet heel veel uit welke boeken je leest, het gaat er maar om dat je actief bezig bent met de Engelse taal. Van Harry Potter in het Engels lezen leer je óók al heel veel. En misschien de serie van Philip Pullman?

Harry potter heb ik al in het Engels gelezen. Maar die Pullman klinkt wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 15:34
DAH
DAH is offline
Heb je Lord of the Rings al gelezen?
Oud 02-07-2012, 15:59
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Heb je Lord of the Rings al gelezen?
Nee,das een goede ,had er eigenlijk niet aan gedacht.
Heb wel de films gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 17:38
Tink*
Tink* is offline
Brave New World en 1984 vond ik beide erg leuk.
Oud 02-07-2012, 19:28
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Brave New World en 1984 vond ik beide erg leuk.
1984 en Animal Farm zijn allebei fantastische boeken
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 00:17
DAH
DAH is offline
Ik ga morgen maar eens kijken of ze 1984 bij de bieb hebben. Ik heb er veel van gehoord.
Oud 03-07-2012, 06:09
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
1984 en Animal Farm zijn allebei fantastische boeken

Dan ga ik ze zeker eens halen als jullie ze beide goed vinden
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 09:00
Pinda01
Pinda01 is offline
Als je een boekenlijst van school hebt gekregen met boeken die je voor engels moet lezen, ga die dan lezen. Ik weet niet of je volgend jaar nog iets van een mondeling over de boeken hebt, maar als je ze al gelezen hebt scheelt het een hoop tijd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 14:35
DAH
DAH is offline
De boeken die ik nu van de bieb heb geleend:
Dan Simmons: The Terror
Edgar Allen Poe: the Pit and the Pendulum
Twee boeken van John Saul
George Orwellj 1984
En een boek over de Boerenoorlog.

De lijst van boeken die (engelstalige) vrienden hebben aangeraden:
*Robert Harris-Fatherland
*V for Vendetta
*R.M. meluch - Merrimack series
*Rick Riordan
*Michael Crichton- Jurassic Park
*Edgar Allen Poe- the pit and the pandulum; the tell-tale heart; fall in the house of
Oud 08-07-2012, 15:46
Nereilohcs
Lees gewoon de klassieken? Jane Eyre, Pride&Prejudice, Wuthering heights, ect. Kunnen beetje lastig zijn, maar zijn van allemaal films gemaakt haha. En lees anders Narnia , stuk minder kinderachtig in het Engels en is leesbaar maar wel met lastige woorden, en als je t leuk vindt zijn er nog zes delen te gaan ofzo. En natuurlijk de high-heels serie van Lauren Weisberger is geweldig (L)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 16:31
Verwijderd
A Song of Ice and Fire: Pure awesomeness. Het is drama, politiek, middeleeuwen, zwaardvechten, fantasie e.d. op zijn best. Ik heb Tolkien nog niet gelezen, maar dit is daarmee op niveau, zoniet beter.

Ik lees nu dit van Daniel Abraham: Shadow and Betrayal.

Tis fanatasy, maar echt 10% dan. De rest is drama/politiek/vul zelf in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten