Advertentie | |
|
![]() |
|
Superpizza
![]() Zoals de meneer boven mij al zij, gewoon wel ermee naar je moeder. Maar als je nou echt niet zo ver bent te krijgen kan je even proberen rond te snuffen op het interent naar sites die je hiermee kunnen helpen. Voorbeeldje: http://www.zelfmoord.nl |
![]() |
|
Als die vriend zich onaardig tegen jou gedraagt, dan is het inderdaad maar beter om niet meer met hem om te gaan.
Ik weet niet hoe de band met jou moeder is, maar als je het aan iemand vertelt zul je merken dat je er minder alleen in staat. De meeste moeders hebben echt het beste met hun kinderen voor, waarom ben je bang voor de gevolgen? En verder, probeer leuke dingen te doen samen met vrienden/familie/klasgenoten. dan denk je er niet zo aan en zul je je misschien minder alleen voelen.
|
Als je een goede band met je moeder hebt zou ik er toch eens met haar over praten en dan hoef je niet meteen te zeggen dat je vaak aan zelfmoord denkt. Het zal je al erg opluchten om je hart eens uit te storten.
|
Probeer met je moeder te praten en anders toch met een therapeut. Vaak zit je 'vast' in je gedachten waardoor je in een kringetje denkt. Je moeder en/of de therapeut kan je helpen die kringetjes te doorbreken waardoor je anders over de dingen gaat denken.
|
![]() |
Op zich zijn zelfmoordgedachtes op jouw leeftijd helemaal geen uitzondering. Toen ik zo oud was dacht ik ook wel eens aan zelfmoord. Niet om het serieus te overwegen, maar bedenken wat de gevolgen voor mijn omgeving zouden zijn als ik het zou doen. Bevestiging heb ik toen gehad van een leraar die zij dat meer dan de helft van de jonge pubers wel eens aan zelfmoord dacht.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik loop al een tijd met het zelfde probleem rond, en ik wou ook niet naar een psycholoog. Maar ik ben uiteindelijk toch gegaan. mijn ouders weten dat, maar niet de reden. Ik schaamde me vooral voor de gedachtes. Mijn ouders denken dat ik ga omdat ik gewoon niet zo lekker in mijn vel zit. Het helpt heel erg om er over te praten, of desnoods erover te huilen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 18 bent (zoals ik) dan zijn er geen consequenties eigenlijk. Je hoeft het verder ook niet aan iedereen te vertellen of zo.. Naja suc6 er mee! x |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154 Verwijderd | 495 | 10-04-2010 09:38 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |