Oud 17-09-2014, 22:32
danny1997
danny1997 is offline
hey, ik heb een probleem ben nu 16 jaar en ik heb een nauwe voorhuid of fimiosis ofziets.
vroeger toen ik rond de 6-7 was kon ik de huid wel naar achteren doen. maar het probleem ik zie nogal op tegen een besnijdenis vind het nogal eng heb wat op gezocht over nabloedingen en ontstekingen (abcess) en ik heb ook een zeer gevoelige eikel heb wel gehoord dat je er middeltjes voor mee krijgt maar toch. en ik kan de huid onder mijn voorhuid dus niet goed schoonhouden door het niet naar achter kunnen trekken. heb ook gehoord over de plaatselijke verdoving wat een no go is maar dan heb ik nog een probleem. mijn moeder weet het niet en ik maak soms wel is grapjes over de lengte enzo. maar zou het eigenlijk het liefst alleen oplossen als een besnijdenis niet nodig is kies ik daar natuurlijk het liefst voor.

Danny
Met citaat reageren
Oud 17-09-2014, 23:43
bloodyb
bloodyb is offline
Het heet Fimosis en als je de voorhuid al niet terug kan doen als je geen stijve hebt is er wel een probleem. Wat je kunt proberen is in bad gaan zitten en de voorhuid voorzichtig een klein stukje over de eikel schuiven. Als het pijn doet stoppen. Je kunt ook de voorhuid met vaseline of babyolie masseren. Er bestaat ook speciale zalf waarmee de huid makkelijker oprekt maar daar moet je bij je huisarts om vragen. Als je het oprekken langere tijd volhoudt (en dat is een kwestie van weken of maanden!) zou het na een tijd beter moeten gaan en je eikel goed schoon kunnen maken. En dat is echt belangrijk want het kan gaan stinken en/of ontsteken! Het kan ook pijnlijk worden als je seks hebt. Je voorhuid is ruim genoeg als hij bij een stijve makkelijk en zonder pijn over de eikel kan. Als dat niet gaat lukken moet je toch naar je huisarts gaan. Ik zou je aanraden om nu al te gaan en om die zalf te vragen. Succes!
Oud 18-09-2014, 11:51
Verwijderd
Vaak is inderdaad geen besnijdenis nodig en is het op te lossen met zalf die de huid dunner maakt en dan "rekoefeningen". Dus geen zorgen en gewoon even naar de huisarts! Je bent zestien, dus je moeder hoeft daar niets van te weten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 22:18
danny1997
danny1997 is offline
sarah hoe doe ik dat dan
Met citaat reageren
Oud 23-09-2014, 22:12
Verwijderd
Danny, je bent 16 of 17, ga gewoon naar je huisarts, hij heeft geheimhoudingsplicht. Overleg met hem. Ik gok dat hij je een operatie aanraadt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2014, 04:57
Verwijderd
Citaat:
sarah hoe doe ik dat dan
Door in de pauze op school te bellen (als je weet hoe je huisarts heet kun je het telefoonnummer gewoon googelen) en een afspraak te maken voor na schooltijd, want onder schooltijd heb je waarschijnlijk een briefje van je ouders nodig.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten