Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2010, 16:05
anoniemcity
anoniemcity is offline
Heey,

Ik zit met een probleem,
ik heb namelijk een nauwe voorhuid, denk ik. Ik krijg hem in slappestand er wel over (soms wat lastig). Maar als hij stijf is lukt dat niet. hooguit een halve centimeter. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Ik ben 14 jaar en wil me niet laten besnijden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:14
Em.
Em. is offline
Klik!

Het zou dus kunnen dan hij nog losser komt te zitten en anders zou je 'm kunnen 'oprekken'. Ik denk niet dat je meteen moet panikeren, want het lukt (deels) wel en je bent ook nog geen 16. Aan besnijden hoef je, denk ik, nog even niet te denken.

'Er is pas sprake van een te nauwe voorhuid als een jongen van 10 tot 16 jaar de voorhuid niet over de penis terug kan schuiven, of als er al eerder klachten zijn. ' (nog een klikje)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:20
Verwijderd
Jep, oprekken kerel.
Ik ben 100% Anti-besnijdenis
Je voorhuid is gewoon een deel van je lichaam en dat moet zo blijven.
Lekker naar de dokter gaan en medische olie halen en een advies krijgen over hoe je het t beste kan laten oprekken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:28
Verwijderd
Op sekswoordenboek vind je een handleiding over het oprekken van de voorhuid
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:30
Em.
Em. is offline
psst, een appendix hoort van nature ook bij het lichaam!

Ik denk dat je beter besneden kunt zijn dan dat je eeuwig last hebt van een te nauwe voorhuid. Maar probeer het eerst nu maar eens met oprekken/huisarts/olie.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:56
goeieboeie
goeieboeie is offline
Dat had ik tot m'n 9e ofzo
Dus ik maar steeds eroverheen proberen te trekken, want ik had gehoord dat 'ie er dan afgesneden werd.
En't is gelukt, natuurlijk, nu ik op sexwoordenboek.nl lees....

Maar ik denk dat je het op deze leeftijd ook wel kan oprekken ja, ik zou het niet te haastig willen zijn...
Oud 29-09-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Jep, oprekken kerel.
Ik ben 100% Anti-besnijdenis
Je voorhuid is gewoon een deel van je lichaam en dat moet zo blijven.
Lekker naar de dokter gaan en medische olie halen en een advies krijgen over hoe je het t beste kan laten oprekken.
Maar bij sommige jongens valt het niet ver genoeg op te rekken, en dan is besnijden wel een fijne oplossing.

Maar goed, zover is TS nog lang niet, dus eerst gewoon idd proberen op te rekken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 18:24
Pluis
Pluis is offline
dit past beter op L&G, dus daar gaat ie naartoe.
Oud 29-09-2010, 19:51
anoniemcity
anoniemcity is offline
Hee!
Jaa bedankt allemaal!
Ik ga eerst dit proberen:
1. Oprekken
Kan iemad en beetje vertellen hoe?
2. Huisarts
3. besnijdenis(hoop van niet)

en euhm? stond deze niet in lichaam en geest?

groetjes bedankt voor alle tips
zou er nog wel paar willen maar goed;p
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 23:25
Verwijderd
kijk op sekswoordenboek.nl onder voorhuid nauwe voorhuid daar staat wat je kan doen om het op te rekken. bijsnijdenis lijkt mij helemaal niks haha dus probeer eerst op te rekken
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 06:25
Verwijderd
Als oprekken niet zelf lukt, zijn er trouwens ook zalfjes voor die het wat makkelijker maken, dus je hoeft niet bang te zijn dat je meteen besneden moet worden als het niet gaat. Sowieso is dat op je 14de nog helemaal niet gek hoor, de voorhuid kan er zeker de eerste 10 jaar van je leven toch niet overheen, en gemiddeld vanaf je 16de moet hij dat wel kunnen, dus je hebt nog wel even om het op te rekken
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Sowieso is dat op je 14de nog helemaal niet gek hoor, de voorhuid kan er zeker de eerste 10 jaar van je leven toch niet overheen, en gemiddeld vanaf je 16de moet hij dat wel kunnen, dus je hebt nog wel even om het op te rekken
Dat klopt niet helemaal, hij kan er alleen bij baby's nog niet overheen, als het bij peuters nog niet kan wordt al aan ouders aangeraden om het vast wat op te gaan rekken omdat het anders kan gaan ontsteken omdat het niet goed gewassen kan worden.
En de leeftijd waarop het zeker wel moet kunnen, is vooral die waarop je seks wil gaan hebben. Maar dat is inderdaad gemiddeld wel 16
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt niet helemaal, hij kan er alleen bij baby's nog niet overheen, als het bij peuters nog niet kan wordt al aan ouders aangeraden om het vast wat op te gaan rekken omdat het anders kan gaan ontsteken omdat het niet goed gewassen kan worden.
En de leeftijd waarop het zeker wel moet kunnen, is vooral die waarop je seks wil gaan hebben. Maar dat is inderdaad gemiddeld wel 16
Ah, ok, dan heb ik het verkeerd onthouden
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 14:13
anoniemcity
anoniemcity is offline
hmmm okeee ;P
wel raar want hoor er ander niet over.. en dacht dat alleen in non-erectie gelde?
;p
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 07:38
Tobiboy
Tobiboy is offline
Ik had het vroeger ook, maar hem "gebruiken" doet wonderen!
Oud 15-10-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
hmmm okeee ;P
wel raar want hoor er ander niet over.. en dacht dat alleen in non-erectie gelde?
;p
Niet iedereen heeft er last van, sommigen wel, en mja, ik denk niet dat het iets is dat snel ter sprake komt
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 12:07
Verwijderd
Je kan het best naar de huisarts gaan.

De huisarts zal je betamethason meegeven. Dit moet je 2 maal per dag smeren over de rand van je voorhuid. Dit zorgt ervoor dat hij soepeler en losser zal zijn.

Lukt dit na 30 dagen nog niet krijg je een afspraak met de uroloog.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten