Hier antwoord op je vragen van een student HBO
Technische Informatica
Citaat:
Wat voor vakken: van alles, programmeren, meet- en regelsystemen, netwerk infrastructuur vakken, logica, digitale techniek, meer heb ik nog niet echt gehad.
Wat de opleiding precies inhoudt: je wordt opgeleid om later in de beroepswereld ergens een baan te krijgen in de informatica sector. Je kunt programmeur worden, maar ook allerlei andere dingen waar informatica bij nodig is.
Is het moeilijk? Daar kan ik niet echt een antwoord op geven, de een vindt het moeilijk, de ander niet.
Was je vroeger goed in computers? Ik weet niet precies wat ermee bedoeld wordt, maar ik kon wel prima met computers overweg, zoals problemen oplossen als er iets niet werkte oid. Dit heb je overigens niet nodig voor de studie
Is het 1 en al programmeren? Nee totaal niet, je leert programmeren om het te kunnen gebruiken bij projecten etc, het draait niet om programmeren.
Advies? Op wat voor gebied advies?
En een voorbeeld opdracht wil ik wel sturen, ben alleen nu nog niet thuis
|
Hopelijk heb je hier iets aan.
Ik kan je zelf sterk aanraden om niet alleen een Open Dag te bezoeken, maar als dat mogelijk is ook een dag mee te lopen of te Proefstuderen. Dan kan je makkelijk in gesprek met studenten over de opleiding en weet je ook gelijk hoe de sfeer is en hoe colleges vormgegeven worden. Vergelijk ook verschillende onderwijsinstellingen met elkaar, zo weet je zeker dat je ergens terecht komt waar jij je het meest thuis voelt.