Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2010, 18:44
snipesh0tz
snipesh0tz is offline
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel op Havo 5, heb zo'n beetje alle cijfers binnen en zo te zien heeft het examen gelijk al geen. Komt totaal door geen motivatie, NT is niets voor mij. Economie en bedrijven liggen mij veel meer dan reactievergelijkingen. Ik wil dan ook INformatica gaan doen later. Mijn vraag is hoe het zit als ik volgen jaar MBO Informatica ga doen en dan vervolgens Hbo Informatica? Is dat mogelijk en hoelang zou dat dan duren voordat ik een diploma heb als alles goed gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2010, 19:18
WAT
WAT is offline
1, waarom ben je NT gaan doen als het je totaal niet ligt?
2. informatica op hbo is veel zwaarder dan op mbo (tenminste dat is wat ik zie bij klasgenoten die van het mbo afkomen, 80% daar van is nu na een half jaar al afgevallen wegens slechte cijfers).
3. waarom die 2 jaar havo 'vergooien' door nu eerst 4 jaar mbo te gaan doen en daarna pas naar het hbo (wat een hele andere soort opleiding is en het niveau ligt heel veel hoger)?
4. is het niet 'makkelijker' om van pakket te wisselen of iets in die trant? Want zelfs als je het jaar daardoor over moet doen ben je alsnog minder jaren kwijt dan als je mbo gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:29
snipesh0tz
snipesh0tz is offline
1. 2 jaar terug dacht ik dat dat de beste keus was, achteraf blijkt het profiel geen reet uit te maken
2. Ben niet bang of het lukt of niet, ik maak al jaren websites en heb al jaren programeerervaring
3. Ik dacht er misschien regelingen waren voor een snelstudie of iets dergelijks?
4. Zit ik weer in Havo 4, tenminste volgens mij was het niet mogelijk om in havo 5 nog van pakket te wisselen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 20:10
WAT
WAT is offline
zelfs mensen die al jaren bezig zijn vallen door het niveau toch af.... want je leert (bij mij op school tenminste) veel meer dan alleen websites enzo programmeren zelfs al in het eerste jaar. Zo heb ik net een periode gehad over java programmeren en zijn we deze periode bezig aan assembla (iets in die trant, tis pas de eerste week dus weet het niet helemaal zeker) en gaat de laatste periode volledig over databases, de eerste periode was php en SQL programmeren.
En er word ons in 1 periode meer geleert (op sommige vlakken) dan in 4 jaar op het mbo, dus misschien is nu doorzetten en alle vakken proberen te halen die lukken (nederlands, engels, maatschappijleer, anw en wiskunde ? ) en dan de profielvakken volgend jaar via een sneljaar of vavo doen? zo ben je maar 1 jaar kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.