Citaat:
Neem contact op met je school!
|
Ik heb op dit moment mijn decaan (met hem heb ik alle zaken voor het vervangen van Frans voor Aardrijkskunde gedaan), de roostermakers, mijn jaarcoördinator en afdelingsleider gemaild, maar ik kreeg van allen een automatisch bericht terug dat zij pas de 22ste (wanneer school weer begint) kunnen/zullen reageren.
Citaat:
Kan je het vak misschien met zelfstudie en privebijles van de docent volgen?
|
Ik hoop dat, als het geen foutje is in het maken van de roosters, ik dit mag doen. Ik ben in mijn ogen goed genoeg voor het vak, en ik heb in 5vwo ook alles met zelfstudie moeten doen omdat het toen ook al niet volledig in mijn rooster pastte.
Citaat:
Ik neem aan dat dit een foutje van de roostermaker is en dat aardrijkskunde later alsnog aan je rooster zal worden toegevoegd. Een andere mogelijkheid is dat aardrijkskunde praktisch gezien niet meer voor jou was in te roosteren en dat je aardrijkskunde (deels) "op eigen kracht"/zonder lessen zult moeten doen. Alleen je school kan dit natuurlijk met zekerheid zeggen. Kun je niet iemand een e-mail sturen? Lang niet iedereen is op vakantie.
Om nog even in te gaan op je vragen:
1. Er is geen minimum aantal uren om een diploma te kunnen krijgen, wel een minimum aantal vakken (met nog wat aanvullende eisen). Als aardrijkskunde je tweede moderne vreemde taal vervangt kun je geen diploma krijgen zonder examen te doen in aardrijkskunde.
2. Het profielwerkstuk moet betrekking hebben op (minimaal) 1 vak waarin je eindexamen doet.
|
Ik heb al aan klasgenoten die aardrijkskunde hebben gevraagd op welke uren zij aardrijkskunde hadden, aangezien het bij hun wel in het rooster stond. Zij gaven mij uren waarop ik al andere vakken heb staan (Nederlands, Biologie en NLT). Ik denk dat het vak inderdaad niet in te roosteren was, ik ben namelijk één van de enigen met dit vreemde pakket (er zijn wel mensen die ook NG hebben met NLT en Ak, maar dan ook een taal erbij). Ik heb al een aantal mensen een mail gestuurd, maar ik denk dat de meesten hun mail pas zullen bekijken wanneer het tegen het einde van de vakantie aan zit.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal ook vragen aan mijn jaarcoördinator of misschien een overplaatsing van klas een idee is.