Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is het opstart-script: /etc/init.d/samba stop Stopt de smbd en nmbd deamons. Die je terug kunt vinden met: whereis smbd whereis nmbd Met 'apt-get remove samba' zou je het pakket kunnen verwijderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
$IPT -t nat -A POSTROUTING -o $PPP_IF -s $INT_NET -j MASQUERADE Deze regel in mijn firewall-script zorgt bijv. voor NAT van pakketten die oorspronkelijk uit het interne net komen. $IPT -A FORWARD -i $INT_IF -s $INT_NET -j ACCEPT $IPT -A FORWARD -o $INT_IF -d $INT_NET -j ACCEPT En deze laten het forwarden ueberhaupt toe. Het lijkt me logisch dat je niet voor de hele wereld gaat forwarden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ipchains -A forward -s 192.168.0.0/255.255.255.0 -d 0.0.0.0/0.0.0.0 -j MASQ als ik dit gewoon intyp doet ie het zet ik het in een scriptje dan werkt het weer niet ![]()
|
Verwijderd
|
Zet de default policy op deny:
ipchains -P forward DENY Forward voor het interne net: ipchains -A forward -i ppp0 -s 192.168.0.0/24 -j MASQ Waarbij ppp0 de externe interface is. Zorg dat de kernel aan forwarding doet: echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward [edit] Geef in een script de volledige path op. Dus bijv. /sbin/ipchains in plaats van ipchains. Wedden dat die het dan wel doet? ![]() Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 14:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en voor die oude bak ga ik ook geen nieuwe videokaart halen aangezien als alles geinstalled is die er weer uitgaat
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
ipchains werkt nog steeds niet automatisch ook al staat er /sbin voor
ten tweede heb ik nu de shares van samba ingesteld maar ik kan op mijn client mijn server niet in het netwerk vinden ze hebben dezelfde workgroupp en eerste 2 ip nr 's iemand een idee?? grtz JJ
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
1) De fysieke connectie testen Kun je de server pingen? Doe 'ping ip_adres_van_server' 2) Kun je de SAMBA deamon aanspreken? Doe 'nbtstat -A ip_adres_van_server' als je Windows gebruikt. En anders: 'nmblookup -A ip_adres_van_server' ![]() Als dit niet werkt, terwijl de smb- en nmb-deamons actief zijn op de server, heb je meestal een probleem met de authorisatie. Check ff de regel 'hosts allow' in smb.conf. Daarnaast zou je in /etc/hosts de client kunnen toevoegen met zijn NetBIOS naam. 3) Encryptie en dergelijke Check hiervoor mijn Samba-HOWTO: http://********.tsd-webservices.nl/tutorials/Samba.html Succes. |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
ipchains staat idd in sbin ![]() Citaat:
zoals ie standaard staat. Citaat:
ik kan er zelfs via internetten ![]() Citaat:
ik heb via swat de hosts allow in alle shares en in globals op mijn ip gezet en hosts deny leeg gelaten Citaat:
daar staat over ip6 ik zie geen line om iets toe te voegen wat logisch zou zijn Citaat:
alvast bedankt voor de moeite
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Maak eens een bestandje aan in /etc/rc2.d/ genaamd S20firewall met de volgende inhoud: Code:
#!/bin/sh << voeg hier fiewall regels toe >> Citaat:
Citaat:
Code:
192.168.1.4 MASPC Citaat:
Suc6. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
werkt nog steeds niet *schop* Citaat:
![]() maar ik merk nu dat ik het hele wau.nl netwerk ook niet kan bekijken. Op mijn eerst account (zonder w8woord) zie ik een klein aantal mappen maar ben niet gemachtigd ze te bekijken op mijn andern (met w8woord) zie ik ook die mappen niet tcp en ipx zijn geinstalleerd ik draai geen firewall (opmerking mijn pIII 933 128 mb ram kan geen 2 users aan (winXP) maar mijn p1 48 mb ram heeft geen enkele moeite met 8 users (linux ![]()
Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 00:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Usermap en wachtwoorden moeten goed ingesteld zijn, anders werkt het natuurlijk niet. Overigens waren er problemen met XP als client dacht ik. Moet ik ff zoeken ![]() [edit] Hmm, zo direct niets bijzonders gevonden. Alleen dat het werkt als W2K, maar dat wist ik al. Wel schijnt het dat je meer zaken onder XP zelf moet instellen: http://www.cae.wisc.edu/fsg/winxp/samba.html Bij Windows 2000 staan die dingen meestal default aan. Ik weet niet hoe het precies bij XP zit, aangezien ik dat ***** systeem niet gebruik ![]() Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 06:30. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[GEZ] het ultieme antivirus/spam/spyware pakket Verwijderd | 16 | 14-03-2006 19:56 | |
Software & Hardware |
Welke browser? Hanneke | 31 | 08-02-2006 07:57 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Waarom Linux? Optima | 50 | 07-02-2005 19:11 | |
Software & Hardware |
[Linux] Internet delen via IP Masquerading - DeJa - Vu - | 3 | 02-11-2004 17:27 | |
Software & Hardware |
een debian server, heel leuk maar hoe ? xsanderx | 8 | 12-11-2003 20:56 | |
Software & Hardware |
linux server Da King | 3 | 21-06-2002 12:50 |