Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vind het een beetje raar want buiten adem je nou niet bepaald snel de rook in.
|
Tenzij de man nog in proeftijd oid was, kan dat bedrijf zijn ontslag volgens mij niet juridisch verdedigen...een rechter met een beetje gezond verstand zou de man toch wel gelijk geven denk ik, dit is echt te gek voor woorden. Regels zijn regels, maar deze regel is belachelijk.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder zou ik ook niet weten op welke grond ze hem willen ontslaan, ken de regeling met betrekking tot uitzendkrachten niet...
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 10:31. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Volgens mij is dit een gevolg van de ARBO. Hij mag zich als niet-roker niet tussen de rokers bevinden, omdat hij anders voor een hoop problemen zou kunnen zorgen door te klagen over meeroken. Als een bedrijf niet aan de ARBO voldoet, kan dit het recht in Nederland te opereren ontnomen worden.
Hieruit volgt dat wanneer er een speciale rokerspauze voor rokers is, dat niet-rokers zich in een andere ruimte moeten bevinden, in dit geval binnen, waar niet gerookt wordt en aan alle ARBO-wetten wordt voldaan. Het buitenterrein zal waarschijnlijk ook tot het bedrijf behoren en daarmee is dit zelfs wettelijk te onderbouwen. En ja, veel gekker kan het niet worden ![]() ![]() |
![]() |
|
desnoods hadden ze toch ook kunnen zeggen dat hij wel naar buiten mocht, maar wel dan ergens anders als tussen de rokers?
maar goed, zelfs dat vind ik nog vrij achterlijk: - hij kiest ervoor dat ie tussen de rokers in wilt staan (ondanks een waarschuwing) - hij kent de gevaren van rook (neem ik aan?) dan zou er toch ook geen claim of wat dan ook kunnen komen ooit?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
De reden die hier bovenstaat om iemand op staande voet te ontslaan is absoluut niet rechtsgeldig...Geen enkele wijze heeft het bedrijf recht om iemand die vrijheid te ontnemen die anderen wel gegeven wordt. Een vorm van discriminatie volgens mij....
Echter... er staat dat de persoon een uitzendkracht is. En naar mijn weten kan een dienstverband met een uitzendkracht altijd opzegd worden door beide partijen.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #54 deel 2 TopDrop | 372 | 04-01-2009 14:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Kamelenleed. Fiasco | 4 | 23-08-2005 00:33 | |
Vrije tijd |
de mooiste sportuitspraken tinus11 | 146 | 26-07-2005 15:47 | |