Oud 06-01-2002, 10:41
punkyfish
punkyfish is offline
ik heb de laatste tijd vaak (meerdere keren op een dag) last van hartkloppingen, zo dat ik mijn hart heel hard voel kloppen, het lijkt net alsof hij dan een slag over slaat verder heb ik al langere tijd last van ademhalingsproblemen... ik moet soms heel diep zuchten, omdat ik anders geen lucht meer krijg (zo voelt dat njah ik weet ook niet)...

weet iemand waar dit een symptoon of wat dan ook van kan zijn?
Oud 06-01-2002, 11:21
vosje16
vosje16 is offline
ik heb dat als ik bang ben of when ik veel stress heb...maar als dat bij jou vaak voorkomt zou ik toch wel ff naar de dokter gaann (beter een keertje teveel dan te weinig )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 13:42
sanne60
sanne60 is offline
Kan ook iets met kaliumgehalte ofzo te maken hebben geloof k...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 15:17
Misseke
Misseke is offline
Beste Punkyfish,
Ook ik had (en heb trouwens nog steeds) er veel last van. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en ik heb vaan haar een 'pompje' gekregen. Dit heet Ventalin. Iedere keer voordat ik me in ga spannen moet ik 15 min. van te voren dat gebruiken. Dankzij dat spul kom ik veel beter op adem en heb minder last van hartkloppingen. Ik heb ook afgelopen week 2 longtesten gehad en krijg daar morgen (maandag) de uitslag van. Ik denk dat die net erg positief zal zijn want het ging nogal fout. Door zo'n test kunnen ze ook meer zien. Misschien is het slim om naar je huisarts te gaan. Sterkte ermee.

Groetjes Marloes
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:01
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Misseke schreef:
Beste Punkyfish,
Ook ik had (en heb trouwens nog steeds) er veel last van. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en ik heb vaan haar een 'pompje' gekregen. Dit heet Ventalin. Iedere keer voordat ik me in ga spannen moet ik 15 min. van te voren dat gebruiken. Dankzij dat spul kom ik veel beter op adem en heb minder last van hartkloppingen. Ik heb ook afgelopen week 2 longtesten gehad en krijg daar morgen (maandag) de uitslag van. Ik denk dat die net erg positief zal zijn want het ging nogal fout. Door zo'n test kunnen ze ook meer zien. Misschien is het slim om naar je huisarts te gaan. Sterkte ermee.

Groetjes Marloes
dankje voor je reactie maarrem, het probleem is (ook) datk het ook heb alsk me (naar mijn mening) niet inspan. bijvoorbeeld als ik gewoon achter de computer zit ofzo. njah, waarschijnlijk komt dat dan weer omdatk me dan te druk maak over problemen blablabla... maar misschien dat ik er mee naar de dokter ga denk het wel eigenlijk
Oud 08-01-2002, 19:07
Verwijderd
ik heb het ook, meestal in periodes dat ik me depressief of gestressed voel en/of weinig slaap etc. Dan heb ik vaak hartkloppingen en slaat ie over. Soms ook dat ik m'n hart overal in m'n lijf voel kloppen, en vooral heel duidelijk in m'n keel enzow. Als ik uit ben geweest heb ik het sowieso altijd HEEL erg. Nou en dat andere, dat je soms heel diep adem moet halen om lucht te krijgen heb ik ook heel vaak. Ik weet nu dat het alleen maar zo LIJKT, dus dat ik denk dat ik geen lucht meer krijg, waardoor ik een beetje ga hyperventileren en het alleen maar erger wordt.
Bij mij is de oorzaak dus psychisch denk ik, bij jou misschien ook wel.
Hoewel ik soms echt zo bang ben dat ik denk: damn, ik ga maar eens een ECG (hartfilmpje) laten maken ofzow.

Maar weet dit: je huisarts zegt echt alleen maar 1 ding: STRESS.
Dus als je ECHT graag wil weten of alles in orde is, zal je toch een ECG moeten laten maken. Want ik ken iemand, bij wie de huisarts zei "stress" en toen bleek het iets heel anders te zijn. Niet om jou ongerust te maken, maar gewoon omdat een huisarts een standaard antwoord heeft, tenzij je misschien opeens andere klachten krijgt ofzow.

sterkte iig
xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 19:23
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik heb het ook, meestal in periodes dat ik me depressief of gestressed voel en/of weinig slaap etc. Dan heb ik vaak hartkloppingen en slaat ie over. Soms ook dat ik m'n hart overal in m'n lijf voel kloppen, en vooral heel duidelijk in m'n keel enzow. Als ik uit ben geweest heb ik het sowieso altijd HEEL erg. Nou en dat andere, dat je soms heel diep adem moet halen om lucht te krijgen heb ik ook heel vaak. Ik weet nu dat het alleen maar zo LIJKT, dus dat ik denk dat ik geen lucht meer krijg, waardoor ik een beetje ga hyperventileren en het alleen maar erger wordt.
Bij mij is de oorzaak dus psychisch denk ik, bij jou misschien ook wel.
denk dat dat bij mij ook wel zo iz...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten