|
ik heb een jaar geleden een stalker gehad, die me zoon vijf maanden intensief lastig viel, op mijn werk en daarbuiten, bellen, mailen, en een paar keer stond de persoon in kwestie voor mn neus. uit het niets. een keer greep ie me vast, de rest bleef het bij hard praten en dreigen/smeken
het ergste wat ie heeft gedaan is mij 2x klemrijden met zijn scooter en bedreigen, maar echt erge dingen zijn er nooit gebeurd.
de stalker in kwestie was een ex, die het niet wilde accepteren dat ik onze relatie had beendigd. alle vormen van stalken heb ik genegeerd en aangegeven bij de politie. deze konden niet zoveel voor me doen, zelfs het klemrijden werd alleen maar opgeschreven, meer niet.
na 5 maanden hield het stalken ineens op.
toch heb ik hier nu, dik een half jaar later, nog steeds zeer regelmatig nachtmerries over. de laatste twee maanden was het iets minder met die nare dromen, dus ik dacht dat het wel voorbij was.
hij is afgelopen week bij mn werk gesignaleerd, en nu is het weer in alle hevigheid terug.
ben weer terug bij af. durf amper alleen over straat, ga continu mensen bellen als ik alleen thuis ben. durf niet meer alleen weg te gaan in de avond.
wat kan ik hier aan doen? ik weet zelf ook wel dat ik overdreven angstig ben geworden, maar er is wel aanleiding toe geweest die maanden dat k gestalkt ben. heb wel bedreigingen e.d gehad toen.
kom ik ooit nog van die irritante nachtmerries af??