Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze voelt zich bekneld in de relatie? Waarschijnlijk omdat jij voortdurend per sé bij haar wil zijn. Geef haar de ruimte. Een quote van een niet nader te benoemen site (ff gegoogled ![]() If you love something, set it free. If it comes back to you, it's yours. If it doesn't, it never was. We do not possess anything in this world, least of all other people. We only imagine that we do. Our friends, our lovers, our spouses, even our children are not ours; they belong only to themselves. Possessive and controlling friendships and relationships can be as harmful as neglect. Ik vertel je dit met de beste intenties en ik hoop dat ik mij er in de toekomst zelf ook aan hou *wou dingen te graag* ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken me heel erg in je vriendin, hoe het ging de maand voor ik het heb uitgemaakt met mn ex..
Bij mij ging het niet zo zeer om de angst hem te kwetsen (hoewel dat zeker wel meespeelde), maar ook om het feit mijn angst op te geven wat ik had. Weer op mn eigen benen te staan, hem helemaal kwijt te raken etc. Ik denk dat je je vriendin moet vragen of het eigenlijk niet zo is dat ze wel weet wat ze wil, maar dat de angst haar tegenhoud voor haar beslissing. Dat ze zich hier even geen zorgen over moet maken in verband met jou, omdat die onzekerheid en afstandelijkheid van haar jou veel meer kwetst dan duidelijkheid, en een echte, volwaardige beslissing. Heel veel sterkte in ieder geval! |
![]() |
|
![]() |
Jouw vriendin legt nu haar problemen bij jou neer, terwijl die dingen eigenlijk haar eigen keuze zijn. Je weet gewoon dat als je een relatie krijgt, je tijd voor andere dingen moet inleveren. Zo werkt dat gewoon. Zij is daarmee akkoord gegaan door een relatie met jou aan te gaan. Zij is akkoord gegaan met de afspraak om elkaar twee maal door de weeks te zien en in het weekend, want zoiets beslis je samen. Het klinkt bot, maar zij is evengoed verantwoordelijk voor de keuzes die gemaakt zijn. Dat ze er achteraf op terug wil komen en het liever wil terugdraaien naar elkaar wat minder zien, dat kan. Maar ik heb nu de indruk dat ze jou verwijt dat jij haar in haar vrijheid beknot en daarmee de verantwoordelijkheid voor haar eigen keuzes bij jou neerlegt.
Als je volwassen genoeg bent voor een relatie, moet je ook volwassen genoeg zijn om op het moment dat iets wordt besproken te zeggen: "Nee, dat komt mij niet zo goed uit, want dan heb ik te weinig tijd voor mezelf" bijvoorbeeld, of om achteraf te zeggen: "We hebben destijds die afspraken gemaakt, maar ik merk nu bij mezelf dat het zo niet goed werkt, kunnen we misschien nieuwe afspraken maken" bijvoorbeeld. Zij kon zich daar om welke reden dan ook niet toe zetten en onbewust is ze het jou gaan verwijten. Dat verwijt is onderhuids steeds groter geworden en nu komen haar gevoelens voor jou daardoor in de knel. Ik moet zeggen dat het wel veel vaker gebeurt in relaties, het is niks vreemds. Vaak doen mensen hun mond niet open uit angst de ander te kwetsen, waardoor het zich blijft opstapelen en het uiteindelijk escaleert, waardoor die ander nog veel meer wordt gekwetst. Het is wel heel jammer, veel relaties lopen stuk door teleurstellingen, meningsverschillen en verwijten die gewoon nooit worden uitgesproken. Zoals ook in dit geval. En je kunt best nieuwe afspraken maken (misschien is het handiger om geen vaste dag af te spreken, zodat zij wat meer vrijheid heeft om haar dingen te plannen), maar je mag haar best duidelijk maken dat ze het gewoon moet zeggen als ze het ergens niet mee eens is inplaats van het zo te laten doorgaan. Ze heeft haar mond gehouden omdat ze jou misschien niet wilde teleurstellen, maar wat is het resultaat? Dat ze het uiteindelijk toch wel moest zeggen en er een kink in jullie relatie zit. Als ze inderdaad echt geen gevoelens meer voor je heeft, om welke reden dan ook, moet ze daar gewoon eerlijk over zijn, anders is het later alleen nog veel pijnlijker voor jou. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb dat ook een keer gehad. Het was helemaal fout gegaan, hij had er geen zin meer in, maar 'we' besloten om het toch nog vol te houden, maar uiteindelijk ging het toch fout.. Omdat de ergernissen en de 'problemen' (qua gevoel) vaak toch niet opgelost zijn, ook al heb je afspraken gemaakt.. Maar in ieder geval veel geluk! En sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Omdat het na de laatste lijmpoging weer net zo gaat als voordat ze het uitmaakte, maybe?
Ze 'heeft' wel met je, maar doet nog steeds zo afstandelijk? Ik zou de eer aan mijzelf houden en het afkappen, even goede vrienden proberen te blijven. Beter een paar weken/maanden verdriet dan op deze manier doorsukkelen met iets wat eigenlijk al verloren is... Ik leef echt met je mee joh. Ik wens je echt het beste toe, misschien vind je dit in je volgende relatie! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik zeg dat ik haar mis zegt ze niet meer 'ik jou ook' maar, 'minder voor je' enz enz enz... Wordt gewoon gek op deze manier... Zit nu echt te bedenken wat ik zelf wil... Het liefst verder, maar op deze manier kan ik dat, denk ik, niet.... |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Damn, ik zou echt instorten ![]() Citaat:
Bij mij was het zo: "Als het uitgaat, is dat zeker niet door mij". Ik wilde niet opgeven, wilde niet met vragen blijven zitten. Wilde me niet afvragen of het goed wa gekomen als ik niet op had gegeven.. Ik kan niet anders dan je succes wensen en zeggen dat ik gigantisch met je meeleef. Het is slopend, maar het kan goedkomen, geloof me.. Maar! geef haar nu de ruimte, ga niet lopen pushen, ga niet aanhankelijk blijven doen, dat werkt alleen maar averechts.. Sterkte.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet dat het moeilijk is (ben er zelf ook echt slecht in) maar misschien moet je eens aan haar vragen wat ze nou in concreto nog van jullie 'relatie' verwacht als ze zo afstandelijk doet. Vraag haar wat haar beeld is van een relatie. Gewoon, erover praten, als ze je geen duidelijke antwoorden kan geven zou ik er maar mee kappen, anders doe je jezelf alleen maar pijn (been there, done that
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bedankt voor je raad iig ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Liefde & Relatie |
love? anonon | 22 | 15-05-2012 21:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat zou jij het liefst aan jezelf veranderen? Calense | 59 | 13-11-2011 18:29 | |
Liefde & Relatie |
reden tot uitmaken? amstelbabe | 60 | 08-01-2006 12:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |