Citaat:
sproet schreef:
ik zit te twijfelen of ik de studie pedagogiek wil gaan volgen op een universiteit of hogeschool. Weet iemand iets over de verschillen, of mensen die op universiteit / hogeschool deze studie doen?
|
Ik heb over precies hetzelfde getwijfeld als dat jij nu doet. Dit jaar ben ik begonnen met pedagogiek aan de hogeschool. Ik heb een vwo diploma en was er dus ook over aan 't denken om naar de universiteit te gaan. Ik ben toen bij mezelf nagegaan wat ik wilde en ik kwam tot de conclusie dat ik gewoon echt praktijk gericht wil studeren en niet alleen met mijn neus in de theorie wil zitten en dat pas later kan gaan toepassen.
Ik heb er nu bijna 1 periode op zitten en het bevalt me écht uitstekend. De vakken zijn erg interessant. Het enige waar ik nu soms tegenaan loop is het niveau van mijn medestudenten, maar als ik hen dan vergelijk met sommie klasgenoten van de middelbare school die naar de uni zijn gegaan, dan zet k daar soms echt vraagtekens bij. Je moet niet naar de uni gaan omdat dat van je verwacht wordt, echt niet!
Ik merk nu soms aan de reactie van mensen dat ze het raar vinden dat ik hbo ben gaan doen. Maar ik voel me er goed bij, dat is toch het enige dat telt?
Ik hoop dat je de juiste keuze kunt maken!