Oud 22-10-2002, 13:52
sproet
sproet is offline
ik zit te twijfelen of ik de studie pedagogiek wil gaan volgen op een universiteit of hogeschool. Weet iemand iets over de verschillen, of mensen die op universiteit / hogeschool deze studie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 13:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Als je het kunt universiteit natuurlijk, dat is altijd beter. Overstappen van uni naar hbo gaat ook een stuk makkelijker dan andersom.
Oud 22-10-2002, 14:01
Verwijderd
hbo is over het algemeen een stuk praktischer en meer praktijk gericht, universiteit is theoretischer.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:09
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk stoppen met studeren. Ik heb 2 maanden universiteit gevolgd en het is niets voor mij. Wat ik geleerd hebt is dat je een studie moet kiezen die je leuk vindt en niet voor de universiteit moeten kiezen omdat je denkt dat mensen dat van je verlangen...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:28
Verwijderd
Een HBO is veel "schoolser" dan een universiteit. Op een HBO werk je echt nog met lesuren en zit je een hele dag op school. Ik hoor in de trein weleens HBO studenten/scholieren() blij roepen dat ze morgen de eerste 2 uur vrij hebben.
Op de universiteit is vrijwel alles faculatatief, dwz dat je dus niet verplicht bent om te komen. Zo MOET ik zelf alleen op vrijdag 4 uurtjes aanwezig zijn, verder mag ik het zelf weten.

Als je weinig zelf discipline hebt, dan is een universiteit niks voor jou, je moet er gewoon veel zelf plannen en doen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:56
Roozie
Roozie is offline
In principe zou ik altijd voor de universiteit kiezen, het is immers een hogere graad van onderwijs.

Maar ik zou zelf uitzoeken waar het me het beste bevalt en kijken wat het verschil is in beroepsperspectieven, dat is erg belangrijk want bijv met communicatie op hbo niveau kun je niet aan een baan komen en met wo communicatie liggen de banen voor je klaar.
Oud 22-10-2002, 20:44
marlies
marlies is offline
Nou ja bij Pedagogiek is het wel een verschil voor Uni of HBO, want je kunt niet zeggen dat Uni beter is, want het is heel anders.
Pedagogiek op de Uni dat is heel erg theoretisch en ik weet niet of je dat wel wilt.. Ik hoor van velen dat ze het te droog vinden. Heb jij meer met praktijk dan zou ik voor HBO gaan.
NIet dat ik Uni afschrijf zeker niet, maar ik hoor van velen dat ze uni zijn gaan doen omdat dat 'beter'maar ze nu merken dat ze het te droog vinden en liever iets praktijkgerichter willen
Oud 22-10-2002, 21:20
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Citaat:
sproet schreef:
ik zit te twijfelen of ik de studie pedagogiek wil gaan volgen op een universiteit of hogeschool. Weet iemand iets over de verschillen, of mensen die op universiteit / hogeschool deze studie doen?
Ik heb over precies hetzelfde getwijfeld als dat jij nu doet. Dit jaar ben ik begonnen met pedagogiek aan de hogeschool. Ik heb een vwo diploma en was er dus ook over aan 't denken om naar de universiteit te gaan. Ik ben toen bij mezelf nagegaan wat ik wilde en ik kwam tot de conclusie dat ik gewoon echt praktijk gericht wil studeren en niet alleen met mijn neus in de theorie wil zitten en dat pas later kan gaan toepassen.
Ik heb er nu bijna 1 periode op zitten en het bevalt me écht uitstekend. De vakken zijn erg interessant. Het enige waar ik nu soms tegenaan loop is het niveau van mijn medestudenten, maar als ik hen dan vergelijk met sommie klasgenoten van de middelbare school die naar de uni zijn gegaan, dan zet k daar soms echt vraagtekens bij. Je moet niet naar de uni gaan omdat dat van je verwacht wordt, echt niet!
Ik merk nu soms aan de reactie van mensen dat ze het raar vinden dat ik hbo ben gaan doen. Maar ik voel me er goed bij, dat is toch het enige dat telt?

Ik hoop dat je de juiste keuze kunt maken!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:26
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
sproet schreef:
Uhm, waarom ga je niet eens kijken op een hs en op een uni? En/of laat ze jou info opsturen. Vraag t aan je decaan etc. suc6
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten