Oud 22-10-2002, 16:05
siem85
siem85 is offline
Ik krijg hier net van mn moeder een folder in de hand geduwd over een computer bij AH. Specs:
P IV 2,53Ghz
512 MB DDR
Geforce 4 128 MB (!) tv-out VIDEO-IN!
120 GB Seagate
DVD 16x 48x
CD-RW 40x20x48x
LAN
Fax-data modem
3 firewire aansluitingen
On-board geluid (Dolby digital 6 channel)
Video capture software
Toetsenbord & muis, software en 24 maanden aan huis reparatie.

Ik vind het zelf echt een geweldige computer. Dit voor de prijs van 1299 (incl BTW). Is dit wel zo betrouwbaar??

Grtz,

Simon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 16:06
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik denk wel dat hij betrouwbaar zal zijn, mocht ie niet goed zijn, dan kun je altijd terug gaan natuurlijk.

Stond er ook bij wat voor moederbord met welke chipset er in zit?
Oud 22-10-2002, 16:24
Thompie
Thompie is offline
ja, is zker goed ding (ik werk bij AH, maar dit is geen reclame maken daarvoor ofzow) ik ken iemand die deze gekocht heeft, hij heeft alleen zelf bij een andere winkel een ander monitor gekocht.

want alleen de combo videokaart > monitor is raar, deze videokaart kan een veel betere resolutie aan dan het beeldscherm, dus je mag dan wel een goede videokaart hebbe, maar zie je er qua resolutie nog geen fuck aan.

*nogmaals dit is geen reclame, maar heb et zelf gezien*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:30
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
siem85 schreef:
Ik krijg hier net van mn moeder een folder in de hand geduwd over een computer bij AH. Specs:
P IV 2,53Ghz
msi 845e max ddr s-478 (geloof ik)
512 MB DDR
Geforce 4 Ti 4200 128 MB (!) tv-out VIDEO-IN!
120 GB Seagate
DVD 16x 48x
CD-RW 40x20x48x
LAN
Fax-data modem
3 firewire aansluitingen
On-board geluid (Dolby digital 6 channel)
Video capture software
Toetsenbord & muis, software en 24 maanden aan huis reparatie.

Ik vind het zelf echt een geweldige computer. Dit voor de prijs van 1299 (incl BTW). Is dit wel zo betrouwbaar??

Grtz,

Simon
De rede dat hij zo goedkoop is, omdat er geen reclame in de winkel voor hangt, geen reclame op internet en TV

Dus ik zou em kopen als je em zo graag wil hebbe. alleen koop zelf een 17" scherm of zow
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:27
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
BTW, bij de Aldi hadden ze laatst (en binnenkort weer) een zeer mooie laptop, voor 1300 euro. Pentium IV 2.0 (geen M helaas, maar een gewone), ATI Radeon 32 MB, TV-out, Firewire, 256 MB RAM, eigenlijk alles. Dat is ook wel leuk om te hebben natuurlijk.
Oud 22-10-2002, 19:42
Verwijderd
Het probleem met die PC's is altijd dat er vrijwel nooit bijstaat welke merken de afzonderlijke componenten dragen. Zo kan het bv. een systeem zijn met een Abit of MSI-plank en dergelijke, maar ook merkloos of minder bekend spul. Bovendien gebruiken ze vaak niet het snelste, zoals dus bv Seagate harde schijven.

Maar de betrouwbaarheid staat denk ik buiten kijf.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:03
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bovendien gebruiken ze vaak niet het snelste, zoals dus bv Seagate harde schijven.
Seagate vind ik anders een perfecte keus. Welliswaar niet de allersnelste schijf, maar nog steeds zeer goed bruikbaar, en daarnaast ook nog eens fluisterstil.

In mijn nieuwe PC komt dan ook keurig netjes een Barracuda ATA V. Ik heb namelijk echt genoeg van de herrie die mijn huidige Maxtor maakt
Oud 22-10-2002, 21:33
Verwijderd
Zeker, helemaal voor die prijs *heeft ervaring*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
In mijn nieuwe PC komt dan ook keurig netjes een Barracuda ATA V. Ik heb namelijk echt genoeg van de herrie die mijn huidige Maxtor maakt
Die 740X schijven van Maxtor zijn anders heerlijk stil. Heel zachte idlenoise en bijna geen seeknoise (en dat met zo'n lage toegangstijd! ). Bovendien zijn ze retesnel.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:49
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
nare man schreef:
Die 740X schijven van Maxtor zijn anders heerlijk stil. Heel zachte idlenoise en bijna geen seeknoise (en dat met zo'n lage toegangstijd! ). Bovendien zijn ze retesnel.
Dan is mijn maxtor stuk
Oud 22-10-2002, 22:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef:

Qua toegangstijd is de Maxtor zeker netjes.

Helaas scoort de Maxtor voor desktop gebruik bij het aantal I/Os per seconde minder dan de Seagate.

In de ZD disk winmark is de Maxtor zelfs de traagste.

De Maxtor produceert maar liefst 8.5 dB meer geluid. Dat is dus werkelijk een wereld van verschil. Dat de Maxtor 740X een stille schijf is, ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb er momenteel zelf ook een. Als Windows de schijf uitschakelt hoor ik deze duidelijk afspinnen. De idle noise van de disk is bij mij ruim het halve volume van de hele machine.

Mijn inziens bied de Seagate dan ook de beste verhouding tussen performance en geluidsproductie.

Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:36
Verwijderd
Mja, bij mij zijn het toch m'n fans die het geluid van 2 maxtors vrijwel teniet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:25
Razzle
Razzle is offline
Het is wel bij de AH zul je wel denken... dit maakt dus helemaal niets uit. Wij hebben enkele maanden ook die pc gekocht bij de Aldi en die doet zijn werk ook super! Voor de prestaties moet je bij die slimme mensen zijn
Oud 23-10-2002, 12:51
Verwijderd
Lijkt mij een prima systeem hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
*knipperdeknipknip*
dan is mn dekstar 120GXP niet eens zon hele verkeerde keuze geweest een paar maand geleden als je t hiermee vergelijkt
Oud 23-10-2002, 20:05
Droyd
Droyd is offline
Kopen, lijkt me echt een goed systeem
Oud 24-10-2002, 12:51
de postbode
de postbode is offline
lijkt me een prima systeem hoor. ik zou alleen nog eens even na vragen wat viir moederbord er in zit maar dat zal allemaal wel ok. zijn.
over het hele seagate verhaal: mijn ervaring met die schijven is prima. k heb een hele tijd met een 60gig baracuda iv gewerkt. hij is dan misschien niet de snelste maar kwa geluid zijn ze top. sinds 2 dagen maak ik nu gebruik van een 80 gig WD 8mb cash, al hoewel deze schijf merkbaar sneller is hoor je echt dat ie meer geluid produceerd.
deze schijf is toch min of meer een tussen optie. als de sata versie van de baracuda v er is komt er misschien nog wel een schijfje bij

-de postbode-
Oud 24-10-2002, 12:56
Verwijderd
Opzich niks mis mee hoor. Het moederbord is overigens een Medion, wat je ook terugvond in de Aldi PC's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten