Advertentie | |
|
![]() |
|
BTW, bij de Aldi hadden ze laatst (en binnenkort weer) een zeer mooie laptop, voor 1300 euro. Pentium IV 2.0 (geen M helaas, maar een gewone), ATI Radeon 32 MB, TV-out, Firewire, 256 MB RAM, eigenlijk alles. Dat is ook wel leuk om te hebben natuurlijk.
![]()
|
Verwijderd
|
Het probleem met die PC's is altijd dat er vrijwel nooit bijstaat welke merken de afzonderlijke componenten dragen. Zo kan het bv. een systeem zijn met een Abit of MSI-plank en dergelijke, maar ook merkloos of minder bekend spul. Bovendien gebruiken ze vaak niet het snelste, zoals dus bv Seagate harde schijven.
Maar de betrouwbaarheid staat denk ik buiten kijf. |
![]() |
||
Citaat:
In mijn nieuwe PC komt dan ook keurig netjes een Barracuda ATA V. Ik heb namelijk echt genoeg van de herrie die mijn huidige Maxtor maakt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Qua toegangstijd is de Maxtor zeker netjes. ![]() Helaas scoort de Maxtor voor desktop gebruik bij het aantal I/Os per seconde minder dan de Seagate. ![]() In de ZD disk winmark is de Maxtor zelfs de traagste. ![]() De Maxtor produceert maar liefst 8.5 dB meer geluid. Dat is dus werkelijk een wereld van verschil. Dat de Maxtor 740X een stille schijf is, ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb er momenteel zelf ook een. Als Windows de schijf uitschakelt hoor ik deze duidelijk afspinnen. De idle noise van de disk is bij mij ruim het halve volume van de hele machine. Mijn inziens bied de Seagate dan ook de beste verhouding tussen performance en geluidsproductie.
Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 22:29. |
![]() |
|
Het is wel bij de AH zul je wel denken... dit maakt dus helemaal niets uit. Wij hebben enkele maanden ook die pc gekocht bij de Aldi en die doet zijn werk ook super! Voor de prestaties moet je bij die slimme mensen zijn
![]()
||
Citaat:
|
lijkt me een prima systeem hoor. ik zou alleen nog eens even na vragen wat viir moederbord er in zit maar dat zal allemaal wel ok. zijn.
over het hele seagate verhaal: mijn ervaring met die schijven is prima. k heb een hele tijd met een 60gig baracuda iv gewerkt. hij is dan misschien niet de snelste maar kwa geluid zijn ze top. sinds 2 dagen maak ik nu gebruik van een 80 gig WD 8mb cash, al hoewel deze schijf merkbaar sneller is hoor je echt dat ie meer geluid produceerd. deze schijf is toch min of meer een tussen optie. als de sata versie van de baracuda v er is komt er misschien nog wel een schijfje bij ![]() -de postbode-
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Advies nieuwe PC Verwijderd | 122 | 24-11-2004 11:44 |