Oud 28-10-2002, 15:38
Verwijderd
In navolging van Daag Spa, daag teamorders/kwalificatie drukte:

Zojuist is ook al bekend geworden dat belgie definitief niet doorga Maar ook is er besloten dat er geen teamorders meer mogen komen.

Ik quote:

Citaat:
GP België van de baan

De Grand Prix van België gaat niet door. De Formule 1-commissie wilde niet instemmen met een race zonder sigarettenreclame. Dat heeft FIA-president Max Mosley vanmiddag meegedeeld in Londen. Hij vergaderde vandaag met teambazen, Grand Prix-organisatoren en andere betrokkenen bij de Formule 1.
Mosley kondigde ook een verbod op teamorders aan. Het is de teamleiding niet langer toegestaan om in te grijpen in het wedstrijdverloop. Ook wordt de kwalificatietraining aangepast. Voortaan mag er maar één auto tegelijk op het circuit rijden. In de afgelopen jaren was de eerste helft van de kwalificaties op zaterdag saai omdat er geen auto''s reden. Daarom mogen de teams niet langer zelf bepalen wanneer ze het circuit opgaan.
lees het hier!

ook van de kwalificatie dus, maar 1 auto op de baan. Redelijke verandering dus. Maar opzich lijkt het mij wel klote, want voor hetzelfde geld rijdt er iemand op een dorge baan en daarna gaat het opeens regelen, maar goed dit zullen ze hoop ik wel in het achterhoofd meenemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 16:27
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Dat van die kwalificatie lijkt mij juist een goed idee, dan staat meneer Shummi tenminste niet standaard op de eerste startrij...
En wie weet krijgen we dan toch nog een keer een Pole voor onze Jos.

Ook het nieuwe punten-systeem vind ik een grote verbetering (Nummers 1 t/m 8 krijgen punten). Dan gaat de strijdt door het hele veld heen ook nog ergens om.

Ik denk dat de FIA met deze veranderingen de F1 weer een beetje interessant maakt.
(Al ben ik het zeker niet eens met de beslissing eens om Belgie van de kalender te schrappen. )
Oud 28-10-2002, 17:29
Mitros
Mitros is offline
Dat puntensysteem moeten ze bij het oude laten, dat was juist een van de charme's van de F1
Dat ze de GP Belgie schrappen vind ik helemaal een ****** actie
En dat van de kwalificatie, mwoah, het hoeft niet van mij , maar ben er ook niet op tegen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:55
rickert
rickert is offline
De FIA Formule 1 Commissie is vandaag bij elkaar gekomen en heeft besloten tot onder andere de volgende veranderingen in de regels voor 2003:

-Er zijn twee kwalificatie sessies; een op vrijdag en een op zaterdag. Iedere wagen krijgt per dag een vliegende ronde om een tijd neer te zetten met maximaal een auto op de baan.
-De vrijdagtijden bepalen de volgorde van het kwalificeren op zaterdag. De snelste van de vrijdag zal daarbij op zaterdag als laatste kwalificeren.
-Teams die volgend jaar tussen 1 maart en 1 november niet meer dan 10 dagen testen mogen op de vrijdagen van raceweekends twee uur extra testen (testcoureurs mogen dan ook rijden). De FIA wil dan wel dat zich hiervoor minimaal drie teams aanmelden.
-De eerste acht plaatsen krijgen voortaan wereldkampioenschapspunten: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
-Team orders die invloed hebben op de uitslag van de race zijn verboden (hoe men dit wil controleren is niet bekend).
-Ieder team mag iedere race twee verschillende droog-weerbanden gebruiken. Eerder mochten de bandenfabrikanten slechts dezelfde twee 'slicks' aan alle teams leveren.
-Omdat de teams het niet eens konden worden over deelname aan de Belgische Grand Prix zonder tabaksreclame is besloten de Grand Prix op Spa niet door te laten gaan. Er komt geen andere race voor in de plaats.

heb t ook maar ff gekopierd van www.verstappen.nl

ik vind vooral nieuw puntensysteem, kwalificatie en testen goed....
Oud 28-10-2002, 20:07
Verwijderd
Nieuw puntensysteem vind ik ook wel goed want nu is het verschil telkens maar 2 punten tussen de eerste en nummer 2. Dan heb je dus niet sneller de kans dat M Schumacher te ver uitloopt Die kans is er nog wel, maar aangezien je 8 punten kan krijgen, zal de kampioen wel later in het seizoen bekend worden.

Die kwalificatie regel zie ik ook wel zitten, al hoop ik dan wel dat ze dat rond een uur of 3 a 4 gaan doen, dus niet om twee uur aangezien ik dan nog op school zit En ik het niet wil missen

En over die teamorders ben ik het niet eens, kan je nooit controleren. Want wedden dat Barichello u zelf meer problemen aan zijn auto krijg. Ferrari kan dit un gewoon zo programmaren dat na X aantal ronden de motor van barrichello ploft, of dat hij dan een versnelling gaat missen. Als ze dit echt willen doen, dan zouden ze meteen alle elektroische snufjes af moeten schaven.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
rickert schreef:
-Er zijn twee kwalificatie sessies; een op vrijdag en een op zaterdag. Iedere wagen krijgt per dag een vliegende ronde om een tijd neer te zetten met maximaal een auto op de baan.
-De vrijdagtijden bepalen de volgorde van het kwalificeren op zaterdag. De snelste van de vrijdag zal daarbij op zaterdag als laatste kwalificeren.
Ze hadden beter kunnen terugveranderen naar hoe het vroeger was. Kwalificatie zoals-ie nu is, maar dan over twee dagen verspreid, snelste tijd telt. Nu hebben weersomstandigheden veel te veel invloed. Bovendien is het saai om naar te kijken. Tijdritten in de Tour de France zijn ook pas vanaf de laatste x-aantal rijders interessant... (imho)

Citaat:

-Teams die volgend jaar tussen 1 maart en 1 november niet meer dan 10 dagen testen mogen op de vrijdagen van raceweekends twee uur extra testen (testcoureurs mogen dan ook rijden). De FIA wil dan wel dat zich hiervoor minimaal drie teams aanmelden.
Hmmz. Jammer dat een team als Ferrari met vier auto's tegelijk kan testen en Minardi al een volle dag kwijt is, als er één enkel onderdeel kapot gaat.

Citaat:

-De eerste acht plaatsen krijgen voortaan wereldkampioenschapspunten: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Is op zich een goede regel, hoewel met maar twintig rijders de top-6 niet eens zo'n verkeerde hoeveelheid is.

Citaat:

-Team orders die invloed hebben op de uitslag van de race zijn verboden (hoe men dit wil controleren is niet bekend).
Werkt niet. Ze weten niet hoe ze het moeten controleren, omdat dat simpelweg niet kán. Formule 1 is een teamsport, geen individuele sport. Dat is al sinds de F1 daadwerkelijk bestaat zo.

Citaat:

-Ieder team mag iedere race twee verschillende droog-weerbanden gebruiken. Eerder mochten de bandenfabrikanten slechts dezelfde twee 'slicks' aan alle teams leveren.
En terecht.

Citaat:

-Omdat de teams het niet eens konden worden over deelname aan de Belgische Grand Prix zonder tabaksreclame is besloten de Grand Prix op Spa niet door te laten gaan. Er komt geen andere race voor in de plaats.
Zonde.
Maar komt wel terug. (zie andere topic)

Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 07:54
Tofke_H
Tofke_H is offline
LoL dat punten systeem zijn ze hier komen afkijken, van mij Ik vind dat dus een goede zaak

Teamorders kunnen ze niet controleren, en maar 1 wagen gelijktijdig op de baan, bwa... Die regel kan nog leuk worden.
Oud 29-10-2002, 16:11
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Goede regels, maakt het lekker spannend.
Oud 29-10-2002, 20:38
phmpruim
phmpruim is offline
ik ben VOOR de nieuwe regels

puntensysteem: de verschillen worden kleiner, dus de spanning groter!
kwalificatie: zeker een goede verandering. Als een coureur nu een foutje maakt, staat hij meteen een stuk naar achteren. Op die manier kunnen kleinere teams wat verder naar voren komen. Je kunt nu, ook vanwege de weersomstandigheden, niet voorspellen wie waar staat. En dat bevorderd de spanning in de race. Je hebt natuurlijk pech als je als enige op een natte baan moet rijden, terwijl de rest op een droge baan rijdt, maar ik denk dat dat de reden is voor het invoeren van 2 sessies.
teamorders: op zich goed om dat te verbieden, maar het is inderdaad niet te controleren. We zien wel wat dat wordt.

Twee regesl die van mij ook nog ingevoerd had mogen worden:
1) in de kwalificaties en de vrije trainingen en de race steeds DEZELFDE motor.
2) 1 type droogweerbanden, 1 type intermediates, 1 type regenbanden. Of je dan de trainingen gebruikt om ze 'in te rijden' om in de race gebruikte banden te gebruiken, moet de coureur zelf weten, maar in principe overal 1 type band.
Oud 17-11-2002, 00:31
Verwijderd
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Ferrari vind van het verboden worden van de teamorders. Ik heb ze iig ong geen reactie erop zien geven...

Zouden ze nu al plannen aan het bedenken zijn hoe ze Barrichello volgend jaar onopzichttig voorbij M Schumacher laten gaan?

De nieuwe kwalificatie regel is ook beter voor de kleinere teams, nu krijgen ze evenveel zendtijd als de grote teams... Normaal zie je altijd in de kwalificatie M Schumacher ofzo, omdat hij de snelste tijd neer gaat zetten...

En wat nu als je in je snelste ronde spint, mag je dan achteraan beginnen of krijg je nog een kans... Hou je dus je 12 ronden of krijg je er u maar drie daar heb ik ook niks over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 02:22
Kirk22
Kirk22 is offline
nieuwe puntensysteem is beter natuurlijk. Niest geen charme ofzo bij het oude...
Die teamorders doen ze wel bij het tanken en de rest in de pit...

Oud 17-11-2002, 12:32
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind het nieuwe punten systeem niet echt leuk. Tussen alle plekken maar 2 punten verschil. Ik vind dat als je wint, dat je dan gewoon minimaal een punt extra moet krijgen.

Met kwalificatie vind ik ook geen goede regel. Haalt alleen maar een hoop spanning weg. Ze hadden dit moeten doen zoals Olaf Mol zei, dan word er welgereden in het begin. Maar de spanning van het laatste rondje (met het risico van een hoop verkeer) blijft.
Ik weet niet wie de volgorde bepaald van de rijders, maar waarschijnlijk zal schumacher wel als laatste mogen en heeft da alsnog de baan met meeste rubber en heeft hij nog het meeste voordeel denk ik.

Spa schrappen is gewoon heel DOM, was een van mooiste en spannendste circuits maar dat is bijna iedereen wel met me eens.

De rest van de ideeen vind ik wel goed
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten