Advertentie | |
|
![]() |
|
Herken het ook. Ik heb de laatse 2 jaar toch al 2 mensen echt geholpen [ lijkt een lange periode 2 jaar, maar het heeft echt heel lang geduurd voordat die twee er echt boven op waren en tussen die 2 mensen zaten ongeveer 2 maanden]. Vind het wel leuk om te doen, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik heb er aan het begin meestal niet zoveel moeite mee, maar na een tijdje gaat het beter met ze en gaan ze je verlaten. Ze slaan een andere weg in en leren nieuwe mensen kennen. Dat vind ik moeilijk. Vooral omdat je dan toch iemand verliest waarmee je heel close bent geweest [ met beide was ik echt heel close] en dan gaat die andere opeens weg end at doet gewoon zeer. Maar ja, ik ben wel van mening dat mijn verdriet daar over een stuk kleiner is dan hun problemen en dat ik er binnen een korte tijd weer boven op ben. Dus ik vind het wel waard. tevens is het nadeel ook dat die andere persoon veel van je te weten komt. Maar goed alle voor en nadelen tegen elkaar weg gestreept bijven er alleen voordelen over.
|
Ach, ik ben te nieuwsgierig om nee te zeggen. Sterker nog. Ik ben het zo gewend geraakt om als 'dagboek' ofzo gebruikt te worden dat ik JUIST nieuwsgierig wordt als ik merk dat het niet goed gaat....
|
Had ik vroeger ook ja ... nu al een tijdje niet meer, want toen ik Nederland woonde was de situatie heel anders en nu ben ik weer verhuisd en ken nog niet zo veel mensen ... maar ik was altijd meer een type die luistert dan praat, ook in de loop van de tijd geleerd hoe je het moet doen ... had ook meestal dat er mensen naar mij toe kwamen omdat zij problemen hadden, maar hadden bijna nooit gevraagd hoe het met mij ging ... Dan had ik soms willen schreeuwen, of het zo onvoorstelbaar is dat IK misschien ook problemen heb, dat IK misschien ook van binnen doodga en iemand nodig zou hebben ...
Na ja, eindigde meestal met een eruptie, oftewel ik hield het niet meer uit en het kwam gewoon er uit ( arme persoon die de hele portie heeft gekregen ![]()
|
ik heb soms dat ze steeds naar mij komen, maar dat ik het zelf niet meer zie zitten. dan gaan zij vrolijk weg maar beland hun verdriet wel bij mij... ik kan alleen maar zeggen: probeer er steeds voor hen te zijn. en als je het zelf even niet zitten, probeer hen dan eerst te helpen en praat dan erna zelf over jou problemen of zow... vertel hen ook dat jij het soms moeilijk vind dat alles bij jou terecht komt. dan kan jij je hart ook eens luchten!
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|