Oud 31-07-2000, 20:44
Verwijderd
Als jullie in Rome en Pompei zijn geweest... wat vonden jullie er leuk aan en waarom?

Het leukste vond ik in Rome:

# Het Pantheon, omdat het enorm knap is dit te bouwen en omdat het zo goed bewaard is gebleven

# De Spaanse Trappen, omdat het daar enorm gezellig is.

# Het Forum Romanum, omdat daar een groot deel van de geschiedenis van de Romeinen te vinden is.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2000, 21:58
Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben er jammergenoeg niet geweest. Ik zou het graag nog eens willen bezoeken! Ik hoop volgend jaar naar Rome te gaan, maar dat zijn nog maar erg vage plannen.
Oud 01-08-2000, 19:43
Verwijderd
Die plannen moet je zeker doorzetten. Een weekje Rome is echt geweldig!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2000, 20:24
Jon
Jon is offline
Leuk was ook de Sambuca in het hotel en in de trein. Totdat ik moest kotsen. Of het daarna nog leuk was weet ik niet meer, daarvan heb ik geen herinneringen meer. Het opruimen de volgende ochtend was in ieder geval een behoorlijke kater.
Oud 01-08-2000, 20:32
Optima
Optima is offline
nee, niet in Rome, maar in Athene, op de akropolis......maar helaas gaat er dwars door het centrum een vierbaansweg, die dag en nacht overvol is, en je kunt dus alleen zeer vroeg de deur uit, aangezein je ander levend gebakken wordt.....

maar Rome lijkt me zeer mooi, vooral het colosseum

------------------
Er bestaan geen feiten. Alleen interpretaties van de werkelijkheid
Oud 02-08-2000, 21:19
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Hendrik schreef:
Die plannen moet je zeker doorzetten.
Het lijkt me echt heel leuk, maar dan moet ik mijn moeder eerst zien over te halen...
Oud 02-08-2000, 23:53
Musliston
Musliston is offline
Het leukst vond ik de musea. Als je in Rome bent, moet je een kaartje reserveren bij Galleria Borghese. Een topmuseum met prachtige kunststukken. Verder waren de kerkjes soms ook mooi. De Spaanse trappen zorgen voor veel sfeer. En ik kom terug, volgens de mythe van de Trevi-fontein.

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
Met citaat reageren
Oud 05-08-2000, 21:34
Musliston
Musliston is offline
Pompei is ook geweldig. Vooral als je net Plinius hebt gelezen, de brief over de Vesuviusuitbarsting. Prachtig dat er zoveel van is overgebleven. Hele fresco's en mozaïeken! Als je naar Rome gaat, moet je ook een treinreis naar Pompei maken.

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 18:25
Woodstock
Woodstock is offline
Rome is echt de mooiste stad van de mijn bekende wereld. heb je ook op de daktuinen gelet en op de leefstijl van de Italianen? grandioos! ik vond het verrukkelijk, een weekje Rome met m'n schoolgenoten.
Oud 09-11-2001, 18:12
alane
alane is offline
De spaanse strappen gezellig??? Voor sommige mensen wel. De heren zullen het er allicht naar hun zin hebben. Maar als dame op die trappen ben je niet veilig voor de vieze Italianen. Ze gooien woorden naar je toe als: You're the angel from the paradise....
En dan ook nog proberen zo dicht mogelijk tegen je aan te gaan zitten. Bah.
Oud 09-11-2001, 18:27
alane
alane is offline
Maar dan nog..... Rome is de stad. DE STAD. Ik heb toen ik weer thuis was na dat weekje iedereen gezegd dat ze naar Rome moeten. Zo moeten mijn ouders, broertjes en zusje er allemaal nog een keer heen. Alles in Rome is mooi ongeveer. Behalve de typmachine. Je weet wel.. dat monument voor victor Immanuel. Das echt lelijk. Iemand nog een leuk verhaal over de reis erheen? Wij gingen met de trein. In couchettes slapen e.d. 6 bedden in een hokje van 3 bij 3 bij 3. Slaap je boven dan heb je het snachts stikheet, zet je dan het raam open, dan is er teveel lawaai en het tocht te hard. Slaap je midden in, dan heb je alleen last van het lawaai. Tocht is daar ook wel aanwezig. Slaap je onderin, dan heb je het gewoon koud. Dat lijkt mij de akeligste plek. De matrassen zijn bijna planken en het beddegoed is.. tja wat is het eigenlijk, een soort kunstof lapje dat je over je heen kunt trekken, zoiets dat je kapot kunt scheuren en dat net te kort is om er helemaal onder te kunnen liggen. Deze ramp voltrekt zich in vier en twintig uur. Dan kom je pas aan in Rome, je stapt uit en nog sta je te wankelen op je benen en hebt het idee dat je in de trein zit. Tja. Ik kan hier wel mijn hele Romereis beschrijven, maar ik denk dat dat niet echt een goed idee is. Iemand nog een ander leuk verhaal?
Oud 11-11-2001, 16:25
elin
elin is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Het leukst vond ik de musea. Als je in Rome bent, moet je een kaartje reserveren bij Galleria Borghese. Een topmuseum met prachtige kunststukken. Verder waren de kerkjes soms ook mooi. De Spaanse trappen zorgen voor veel sfeer. En ik kom terug, volgens de mythe van de Trevi-fontein.

In de galleria/villa borghese staan idd te mooie beelden. En ik vond de mozaieken heel heel mooi. In villa Hadrianus/tivoli zijn mooie ruines en als je daar bent wil je daar altijd blijven door de sfeer daar. de piazza's , steegjes, fonteinen zijn ook heel heel mooi. De hele sfeer in rome is gewoon geweldig!!
piazza navona s'avonds! en di fiori s'ochtends met de markt...
ik ga zeker terug!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:45
NN
NN is offline
Wanneer je de standaard Romeinse cultuurzaken in Italië allemaal al gezien hebt, wil ik je adviseren ook eens in andere landen van het voormalige rijk te gaan kijken. In o.a. Turkije (bv. Ephesus/Efeze) en Tunesië (bv. Carthago) zijn ook prachtige overblijfselen.
Oud 11-11-2001, 19:28
juppeltje
juppeltje is offline
hoi hoi
alane!! zo denk ik ook over Rome, het was danook errug gezellig en de kilometers die we er hebbern afgelegd.. oef.. maar ik ga er zeker nog minstends twee keer heen, want wat was het mooooi!!!! Het meeste indruk heeft de eerste dag het colosseum op me gemaakt maar ook het paleis van domitianus. jeetje wat is dat groot!! en de thermen van caracalla, en het forum, en het museum op het Capitool, en de vele trappen en heuvels en die tienduizende kerken die we in zijn geweest. jaja wel mooi dat we in het jaar 2000 zijn geweest. Onze klas is lekker door de drie heilige deuren van drie grootste kerken geweest.. jaja een aflaat voor het leven gekregen hoor!! hehe neej ik wil er zeker nog zo weer heen, allen dit jaar mn examen nog ffkes halen en dan..tsja, studeren maar. maar het was te gek !! (ik krijg er gewoon weer zin in om er heen te gaan, nu ik er weer over nadenk,.) dus voor de mensen die net naar Rome zijn geweest, en weer trug willen: wees gewaarschuwd: volgend jaar wil je nog net zo graag terug!!
groetjes
Oud 14-11-2001, 13:04
Stier17
Stier17 is offline
Ik ben ook naar Rome en Pompeii geweest, maar we hadden veels te weinig tijd, dus ik ga nog een keer terug...

Ik vond Pompeii toch wel het mooist met al die schilderingen.

<b>JUDAK</b> (kennis) vond de Capitolijnse musea ook heel leuk, omdat ze daar een heleboel dingen van de lesboeken tegenkwam in het echies.
Oud 15-11-2001, 19:17
Mark Meijer
Mark Meijer is offline
Rome is echt iets wat je gewoon gezien moet hebben. En Pompeii ook... er heerst daar iets aparts.. Pompeii is nog zo intact (relatief natuurlijk) dat met een minimale fantasie je in de tijd voorafgaand aan de uitbarsting waant. Jammer is wel dat het in Rome zo warm is en dat je na een weekje Rome spontaan bronchitis hebt opgelopen... Wat een luchtvervuiling daar...
Oud 15-11-2001, 21:27
Onbekende
Onbekende is offline
Ik krijg steeds meer zin om naar Rome en zo te gaan. Bij de colleges Griekse en Romeinse archeologie krijgen we steeds dia's te zien van gebouwen en schilderingen en villa's en zo. Ik vind het prachtig, maar ik heb ze jammergenoeg nog nooit in het echt gezien, met uitzondering van wat dingen in Trier, maar Rome of Pompeii heb ik nog nooit gezien
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten