Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe wat en waar, weet ik niet, maar dit geloof ik!!!!
||
![]() |
Citaat:
Binnen de wetenschap als je wil zeggen dat er zoiets is als leven na de dood dan onderzoek je dat en kom je met wetenschappelijke feiten...aangezien die er niet is, moet er niets zijn na de dood. Alleen maar omdat ik MISSCHIEN niet kan bewijzen dat er niks na de dood is, is het zeker erg makkelijk om te zeggen van het is er wel?? Dus bewijs maar dat het er WEL is tot die tijd is er NIETS. Zo werkt het met de wetenschap en niet anders. Groetjes Ben(die anders wel lekker veel beweringen kan maken voor het gemak, bewijzen is toch niet nodig ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Joël (17-12-2001).]
|
Er is een onderzoek geweest dat een persoon gewogen werd, stierf, gewogen werd en vervolgens weer gereanimeerd. Er was een duidelijk verschil in lichaamsgewicht en daarmee is wetenschappelijk bewezen dat er toch iets in het lichaam zit dat duid op iets momenteel onverklaarbaars. Levend zwaarder dan dood.
||
![]() |
Citaat:
Jammer genoeg is de wetenschap niet zo ver gevorderd om te weten wat er met de ziel van iemand gebeurd |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dood--Walhalla |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik denk dat er niets gebeurt, maar omdat ik me dat niet zo goed kan voorstellen (dat je er ineens niet meer bent!), zie ik toch een soort van hemel voor me, als ik het over dood heb. Maar ik denk dus niet echt dat we daar terecht komen. Snapt iedereen me nog...
![]()
||
![]() |
Citaat:
groeten
|
![]() |
Ik denk niet dat er een hemel of een hel is, maar dat je gewoon daarna verder leeft, je bent niet jong of oud, gewoon op 1 leeftijd.
En het is gewoon een groot feest, laat ik zeggen zoiets hoop ik. Maar ik denk iig niet dat er een scheiding is tussen hemel en hel.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Naar de hemel afdalen, ik dacht dat de hemel boven ons was ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zal hij uit de hemel afdalen... dus er iets boven je is en je gaat er uit dan daal je toch af!!!!!
Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 11:04. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
in mijn ogen is doodgaan:
je geest treedt uit je lichaam, als je bijvoorbeeld een heel plotselinge dood hebt (bv een auto-ongeluk, moord) kun je rond gaan dwalen tussen licht en aarde waardoor je compleet de weg kwijt raakt, bang en kwaad word (serieus dit kan gevaarlijk zijn, heb zelf zo iemand meegemaakt, omdat ze zo kwaad was en bang heb ik bijna een mes op me kop gekrege) je kan er ook voor kiezen een poos tussen licht en aarde blijven maar normaal ga je gewoon naar het licht waar er 'geoordeeld' word over je leven, of je nog weer terug moet, als je je leven compleet verknald hebt bijvoorbeeld wordt je teruggezonden om het allemaal goed te maken. en te leren. ik kan het niet precies uitleggen hoe ik er over denk, beetje heel erg ingewikkeld... |
![]() |
|
![]() |
Hoewel het wetenschappelijk nog niet bewezen is, denk ik dat er toch nog ander leven in het healal is.
Doodgaan is voor mij niet dat je weg bent, en dus niet meer bestaat, maar dat je ziel een soort van door het heelal gaat rondhangen, totdat hij/zij/het weer zin heeft om ergens opnieuw geboren te worden, weer een leven te lijden, weer dood te gaan, en dan weer tijdje in het heelal rondhangen, totdat hij/zij/het weer zin heeft om ergens weer opnieuw te gaan leven enz.. Volgens mij is het leven gewoon een soort van cirkel van doodgaan, en weer geboren worden, en dat eindeloos door. Je leeft dus telkens opnieuw, op een plek, planeet, die je zelf kan kiezen. Toen ik net de berichtjes die hier nog boven staan doorlas, zag ik trouwens nog een leuke onderbouwing staan voor mijn stelling. Namelijk dat het lichaam na de dood lichter is dan als het nog leeft. En dan citeer ik legatus even: "Er is een onderzoek geweest dat een persoon gewogen werd, stierf, gewogen werd en vervolgens weer gereanimeerd. Er was een duidelijk verschil in lichaamsgewicht en daarmee is wetenschappelijk bewezen dat er toch iets in het lichaam zit dat duid op iets momenteel onverklaarbaars. Levend zwaarder dan dood." Volgens mij is dit 'onverklaarbare' een ziel. Volgens mij is er dus leven na de dood. Opzich wel een geruststellende gedacht, niet? Groetjes trompetmannetje |
![]() |
|
Ik weet niet precies waarin ik moet geloven want als ik iets bedenk dan is er altijd wel iets wat kan bewijzen dat het niet waar is. Daarom geloof ik voor mezelf gewoon dat het in 1 keer over is, want telkens reincarneren lijkt mij ook zo saai
![]()
|
![]() |
Haha, ho sorry hoor, maar dat onderzoek werd uitgezonden bij Katerine ofzo, die slappe talkshow op RTL 4...
Mag ik dan iets vragen over het gewicht van die ziel? Wat ik me namelijk afvroeg is of er nu ergens een ranzige gravitatielens is waar te nemen waar al die zielen op een hoopje zijn gaan zitten... ![]() Nog iets, ze zouden dus gewicht hebben he? Volgens E=mc2 hebben ze dan ook een energie... Lijkt me leuk, een kleine elite van mensen die andere levensvormen kweekt, eenmaal volgroeid direct doodmaakt en de energie van hun ziel gebruikt... Zelfs al weegt die ziel maar een grammetje of twee, bij een volledige omzetting naar energie maak je best veel winst (bij de atoombommen in WOII werd ongeveer 1 gram massa in energie omgezet). Als je gewoon tegen me zegt dat je in een onsterfelijke ziel gelooft, best, ik kan het niet, maar ik heb nog wel respect voor je. Ga je eenmaal een beetje halfslachtige wetenschappelijke argumenten gebruiken dan verlies je toch wel een hoop van dat respect. Het enige sterke argument voor iets dergelijks is dat het 'hoger' ligt, dat het niet wetenschappelijk verklaarbaar is, dan kan ik er niks meer tegen inbrengen, want mijn wetenschappelijke argumenten slaan er dan toch niet op. En leven na ded dood? Denk het niet. Er zijn wel veel verhalen over bijna-dood ervaringen met tunnels ed natuurlijk, maar dat lijkt me meer een standaard reactie van onze hersenen om het doodgaan in een terminaal stadium te vergemakkelijken.
|
![]() |
Tunnel effect is op meerdere manieren te verklaren, en mijns inziens derhalve geen bewijs.
Van die grammen, dat vink inderdaad ook vrij ongeloofwaardig. Ze hadden het in een boek dat ik las (zou even na moeten zoeken welk boek) over 12 gram... Ik bedoel, daar kan je de halve wereld mee opblazen als je dat in energie omzet (lees: laat verdwijnen)... Oook wel, niet echt geloofwaardig ![]()
||
![]() |
Citaat:
Supernova's zijn een bijzondere aangelgenheid hoor...dat gebeurt VERRE van dagelijks!! ![]() Groetjes Ben(die er wel eens 1 zou willen bekijken...en overleven uiteraard ![]()
|
![]() |
Kijk op mn homepage, daar gaat mn onderzoek over. Laten we van mn laagste waarde uitgaan, 2,5 per eeuw in onze melkweg. Zo'n honderd miljard melkwegen waarin de onze een hele gewone is.
Dat maakt 250 miljard per eeuw, 2,5 miljard per jaar, oftewel 6,8 x 10^6 per dag, beter nog, 79 per seconde. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Daarmee bedoel ik mensen van wie je bent gaan houden; vrienden fammilie, alles wat je zou hebben kunnen bereikt; qua werk, carriere, opleiding en misschien het idee dat je niet meer meemaakt wat er nog gaat gebeuren(Vb.: je kleinkinderen/kinderen zien opgroeien, de wereld zien veranderen enz.) |
![]() |
|
Niks, netzoals er voor je geboorte niks was.
Voor mij begon de wereld toen ik geboren werd, ik heb geen echt bewijs dat er voor mijn geboorte iets concreets was.
|
![]() |
Hoi Soulless,
Dat dat onderzoek bij Katharine of hoe ze ook heet werd uitgezonden kan best. Ik weet ook niet waar het vandaan komt. Ik weet ook niet of het a geloofwaardig is, en b of het ook klopt, maar ik vond het een leuke onderbouwing. Ik had er namelijk nog geen, en alles wat je dan tegen komt vindt je interresant. Dus daarom zette ik het erbij. Het kan zijn dat het op jouw over is gekomen als halfslachtige wetenschappelijke verklaring. Dit was echter niet mijn bedoeling. Dan is er nog de vraag of er een ranzige gravitatielens is, waar te zien is of al die zielen op een hoopje zijn gaan zitten. Ik schreef dat als je dood gaat, dat je dan (volgens mij) ergens anders verder gaat leven, of eerst, en dat mag ik dan wel even gaan toelichten, 'een beetje in het heelal gaat rondhangen'. Daarmee bedoel ik het volgende: Ooit gehoord van beschermengelen? Je kan volgens mij -probeer er dus geen wetenschappelijke verklaring voor te zoeken, want het is mijn idee - proberen om na je dood als ziel de meest vervelende dingen voor iemand weg te nemen. Bijvoorbeeld dat als je onder een auto komt, dan gek genoeg er redelijk onbeschadigt vanaf komt, terwijl het ook veel erger had kunnen zijn. Er zijn volgens mij gevallen van bekend, ik kan er helaas geen voorbeeld van geven, of toch wel. Het is alleen maar de vraag of ik het als argument kan gebruiken. Ik fietste zelf twee of drie jaar geleden een kruising over zonder goed uit te kijken. Stom. Er kwam ook een auto van links aan, en ik had goed geraakt kunnen worden. Op die straat, die de Amsterdamsestraat heet, (het 'ongeluk' gebeurde op de kruising van de Amsterdamse straat met de Middelburgse straat in Den Haag), wordt vaak hard gereden. Het is welliswaar een klinkerweg, maar op dat korte stukje dat die straat lang is, een meter of drie, vierhonderd, kan je toch proberen om flink door te rijden. En nu komt het, gek genoeg, ben ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Is dit volgens jou toeval, geluk, een beschermengel, of iets anders? Dat bedoel ik dus met rondhangen in het heelal, en niet dat je met een hoop andere zielen op een hoop gaat zitten. Dit begint dan aardig veel weg te hebben van of een hemel of een hel, en daar geloof ik niet in. Wat je volgens mij ook kan doen, is direct ergens anders, of weer op aarde, gaan verder leven. Dan hang je dus niet in het heelal rond. Kort samengevat ga je dus niet op een hoop zitten als je dood bent. Je gaat of direct ergens verder leven, of je gaat op een planeet waar een levensvorm is, proberen het leven van een wezen zo comfortabel mogelijk te laten verlopen. Dan vraag ik me af hoe je op het idee bent gekomen dat een kleine elite van mensen andere levensvormen kweekt, en als ze dan volgroeid zijn, ze dood maakt, vanwege hun energie. Bedoel je daar het leven op aarde mee, dat door een soort mens wordt gekweekt? En dan de omzetting van die ene paar gram in energie. Ik weet zelf helemaal niks van natuurkunde, ik heb het vak nooit gehad, dus je kan me alles wijsmaken, maar is het nou echt zou dat je al die energie die bij die omzetting vrijkomt, niet kan opslaan, of anders in op een goede manier kan gebruiken. Je noemde als voorbeeld de atoombom, en daarom denk ik dat die energie die vrij komt negatieve effecten heeft. Is dit echt noodzakelijk? En dan, als je ziel vrij komt, moet hij/zij/het dan echt zijn gewicht omzetten in energie? En als dat echt moet, wie zegt dan dat die energie wordt afgepakt door de levensvormenkwekende elite mens. Ik vertel je, dat ik gewoon in een onsterfelijke ziel geloof. Ik kan dit niet onderbouwen, dat was ik aanvankelijk ook niet van plan. Maar als ik dan iets lees waarvan ik denk dat het mischien een leuke onderbouwing zou kunnen zijn, ongeacht of het geloofwaardig is of niet, en ongeacht of het wetenschappelijk te onderbouwen is of niet, of wat dan ook, ik ben dan zo dat ik het erbij zet. Mischien is het te gebruiken. Nogmaals, het kan zijn dat het op jouw over is gekomen als halfslachtige wetenschappelijke verklaring. Dit was echter niet mijn bedoeling. Van 1 ding ben ik echter vrij zeker, en dat is dat het 'hoger' licht. Dan de vraag: Wat versta ik onder hoger? Ik versta onder hoger alles wat nu niet door de mens te verklaren is. Groetjes Trompetmannetje. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Als je die dus opvangt bla bla, maar dat was gewoon ff een leuk idee voor als dit hele onderzoek waar is. Citaat:
Energie kun je gewoon gebruiken, bijvoorbeeld voor een explosie maar ook om een stroom mee op te wekken of iets te verwarmen. Kerncentrales zijn gecontroleerde atoomexplosies bv. En ja, je moet dan wel ff een apparaat hebben wat die energie opvangt ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: En dan niets meer.... Ieke | 0 | 15-02-2004 16:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Dood en hergeboorte Sleepingsun | 5 | 28-09-2003 14:22 | |