Oud 02-12-2002, 17:33
JJzD
JJzD is offline
hoi,

elke keer als ik opstart krijg ik de melding dat er een fout in de registry zit
dan zet ie hem terug en gaat het 1x goed, maar als ik dan weer reboot vindt hij die fout weer

ik moet een scanner installeren, en heb dit al in veilige modus geprobeerd(is een trust die die moet via een executabel worden geinstalleerd) maar dat lukt dus niet

is het veilig om die fout in de regsitry even te laten staan totdat ik de scanner heb gebruikt??
is er een structurele oplossing??
er gaat namelijk morgen winxp overheen dus op zich maakt het niet zoveel uit (upgrade)

m vr gr
Johan
Oud 02-12-2002, 17:44
Yohst
Yohst is offline
bij dit soort ingewikkelde fouten is het vrij moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Je kan de fout waarschijnlijk wel laten zitten, probeer het gewoon. Zorg dat je backups heb van belangrijke bestanden. Als je winXP gaat upgraden, zou ik eerst je HD formateren, en dan XP instaleren op een schone HD. (bij het installeren zal XP vragen of je de win98 cd even in de drive wil doen, dus je hoeft win98 niet appart te installeren)
Oud 02-12-2002, 17:49
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Dreams schreef:
bij dit soort ingewikkelde fouten is het vrij moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Je kan de fout waarschijnlijk wel laten zitten, probeer het gewoon. Zorg dat je backups heb van belangrijke bestanden. Als je winXP gaat upgraden, zou ik eerst je HD formateren, en dan XP instaleren op een schone HD. (bij het installeren zal XP vragen of je de win98 cd even in de drive wil doen, dus je hoeft win98 niet appart te installeren)
zou het ook kunnen dat ik ervoor zorg dat er een goede registry staat en dat ik er dan winxp overheen zet??

ik wil namelijk liever dat mijn dreamweaver enz blijven staan
Oud 02-12-2002, 17:53
Yohst
Yohst is offline
Citaat:
JJzD schreef:
zou het ook kunnen dat ik ervoor zorg dat er een goede registry staat en dat ik er dan winxp overheen zet??

ik wil namelijk liever dat mijn dreamweaver enz blijven staan
zou kunnen, ik denk zelfs dat je bij de installatie van winxp automatisch je registry weer repareert. maar k weet het niet zeker iig
Oud 02-12-2002, 17:56
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Dreams schreef:
zou kunnen, ik denk zelfs dat je bij de installatie van winxp automatisch je registry weer repareert. maar k weet het niet zeker iig
ik zorg voor een backup en dan probeer ik het gewoon
lukt het niet dan mislukt all1 de eerste installatie
Oud 02-12-2002, 20:03
JJzD
JJzD is offline
het is opgelost!!

ik heb geprobeerd om win98 up te graden maar dan kreeg ik gezeik dat ik geen 1 gig vrijhad
dat had ik wel als hij de win98 en de installatie bestanden niet meetelde maar goed
ik heb dus c moeten formatten en nu staat het er schoon op

bedankt voor de moeite
grtz
JJ
Oud 02-12-2002, 20:47
SuperS
SuperS is offline
ik heb dit probleem ook supervaak gehad, 'k snap er nog steeds nix van, gewoon upgrade naar xp ist beste
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten