Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wacht maar tot ze een keer een pistool op hun kop gericht krijgen.... dan weten ze hoe onzinnig een wapen is. (misschien moeten we dat ook eens met Bush doen ![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb Pim Fortuyn altijd al een incapabele nicht gevonden. En het invoeren van de dienstplicht zoals hij voorstelt versterkt dat idee bij mij alleen maar.
Ik weiger pertinent in dienst te gaan, gewoon op grond van gewetensbezwaren. Misschien moet ik me na die tijd verantwoorden voor een rechtbank, dat neem ik dan voor lief (ik studeer toch rechten). Maar nooit zal ik in het leger gaan. Laat de paupers zich maar kapotschieten, ik ben te intelligent om zo'n dom apenpakje te dragen. |
![]() |
||
Citaat:
Als die domme mensen in een apepakje allemaal zo 'intelligent' als jij waren geweest, had je nu godverdomme Duits gesproken. Ik heb niets tegen je persoonlijk, had tegen een ander precies hetzelfde gereageerd.
|
Daar komt nog is bij dat ik het eens ben met Fortuyn.
Wat is er mis met de dienstplicht? Kun je al die opgeblaten personen en losgeslagen relschoppers tenminste weer is goed indimmen. Daarnaast kan je, zoals een van zijn andere standpunten laat zien, met een constant wisselend leger (2 jaar) het professionele leger afschaffen en alles samenvoegen onder de marine. Er is wel zeker nagedacht over deze standpunten. Ik raadt iedereen dan ook aan het boek van Fortuyn te lezen zodat je kan oordelen over de beredenering achter deze punten, in plaats van lukraak jezelf af te geven op deze luttele zinnen.
|
![]() |
Het Programmapunt:
O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar). de eigenlijke tekst in het boek. Het Boek: "De krijgsmacht kampt met een steeds nijpender tekort aan personeel. Ik pleit mede daarom, maar ook om redenen die hierna volgen, voor de invoering van een algemene dienstplicht voor alle jongens en meisjes in Nederland van omstreeks 18 jaar. Bij het oproepen voor het vervullen van de dienstplicht wordt wel rekening gehouden met de noodzaak van het met goed gevolg afronden van al het onderwijs dat niet kan worden gerekend tot het hoger (beroeps-) of wetenschapelijk onderwijs. De duur van de algemene dienstplicht is een jaar. De dienstplichtige heeft de keuze uit sociale dienstplicht van een jaar of militaire dienst van 2 jaar, waarin het 2e jaar van de militaire dienst een volwaardig salaris wordt genoten. Doel van de sociale dienstplicht is niet om de collectieve sector van goedkoop personeel te voorzien. Het doel is leren omgaan met mensen van verschillende sekse, geaardheid, sociale afkomst en etnische achtergrond. Voor de jongeren die moeite hebben met de integratie in de Nederlandse samenleving, cultuur en economie zal de intensieve omgang met oorspronkelijke Nederlandse jongeren een belangrijk hulpmiddel blijken te zijn waar geen cursus of overheidsbeleid tegen op kan." daarnaast worden de landmacht en luchtmacht afgeschaft, dus gaat iedereen de boot in ![]() [Dit bericht is aangepast door @pie (13-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Want dat vind ik een beetje krom. Ik geloof zelf eerder in een dialoog dan meteen naar wapens te grijpen. Suzan
|||
Citaat:
Citaat:
Ik ben voor een dienstplicht. Al is het alleen maar voor werkverschaffing. Mensen die gezond en werkeloos zijn? Hup, het leger in. En denk nou niet dat het leger alleen mensen inhoudt die in een camouflagepak oorlogje 'spelen'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je wilt kun je me mailen over waarom dienstplicht klote is. En waarom mensen die het helemaal niet willen niet verplicht moeten worden. Voor de discipline vind ik 2 maanden sociale dienst niet slecht. Maar het moet geen jaar worden en militair gezien moet het helemaal niet verplicht worden. (slechts als alternatief aangeboden worden, misschien) Suzan
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Suzan
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() En wat dat laatste betreft: geeneen partijprogramma zal volledig verwezenlijkt kunnen worden, maar dit wordt wel als een partijprogramma gezien. Vandaar.. Suzan ------------------ Vrede in Israel/Palestina zal de eerste stap tot een vredigere wereld zijn. Help mee! Join Israelina ![]() [Dit bericht is aangepast door DruidessI (13-03-2002).]
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit vind ik weer een van de meest trieste, elitaire bullshitopmerkingen uit deze topic... Ik vecht niet omdat een land dat wil, heel simpel. Ik sta niet in hun dienst. Ookal mogen ze dat misschien denken.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[quote]DiepFries schreef:
Wéér een compleet overbodige en bovenal domme opmerking. Het gros van alle schrijvers wil uiteraard omzet maken met het schrijven van een boek. Je steekt er immers een hoop tijd in.[/QOUTE] Dûh... waarom breng je anders een boek uit? Maar hij kan toch ook foldertjes drukkem met zijn partijprogramma erin netzo als ieder andere politieke partij. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door bertbart (13-03-2002).] |
![]() |
|
In deze topic staan al zijn standpunten, ik denk dat dat overzichtelijker is dan voor elk punt een aparte topic maken.
http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002419.html
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|