Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
*doet zoekactie op internet*
*vindt* Oke, dat is dus werkelijkwaar ZIEK. (bij sommige foto's die ik tegenkwam werd ik letterlijk misselijk zo dun als ze waren)
||
Citaat:
|
Owkee, fotoreportage is misschien een te groot woord, ik doe geen kunstacademie ofzo he
![]() Dus het lijkt jullie geen goed idee om foto's te nemen van de mensen zelf? Dat van die pro ana is ook wel goed hoor ("goed" :-S) Maar welke externe activiteit kan daar rond gemaakt worden? T is ni makkelijk he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Zeg mensen ga es niet massaal naar die sites toe.. die sites sucken.. gelukkig hebben de meeste zoekmachines ze geblocked, maar ik had tot voorkort toch nog een stuk of 20 van die sites in mn 'favorieten' staan. Uit interesse maar ook omdat ik er 'nuttige' info vandaan haalde.
![]() Maar goed, foto's maken van mensen met anorexia is geen goed plan. Ik heb in een van mijn anorexia periodes een fotoreportage gedaan. Toen ik die foto's achteraf zag, dacht ik: jezus, wat een vreselijk varken ben ik toch. Ik had 24 uur voor de reportage niks gegeten, omdat ik anders niet op de foto wou. Als ik die foto's nu zie, zie ik het heel anders. Ik vind mezelf bestwel dun op die foto's (met als nare bijomstigheid dat ik mezelf nu een enorm dik wijf vind). Ik bedoel dus dat de meeste anorexia-personen walgen van hun eigen fotoos. Zeker als zij de reportage terugzien en ook de fotoos van de andere anorexiapatienten zien, zullen ze zichzelf direct vergelijken en de anderen dunner vinden. Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt op anorexia-meetings en dergelijke; je hoort van achteraf van iedereen dat ze je zo dun vonden, terwijl jij het gevoel hebt dat je toch wel het meest walgelijk dikke schepsel in een omtrek van een paar kilometer was. Nu even terugkomen op die externe activiteit.. wat dacht je van mensen interviewen die hun anorexia overwonnen hebben? Vaak hebben die mensen erg interessante verhalen, en zijn hun meningen meer betrouwbaar omdat ze inzicht hebben op hun eigen (ex-)ziekte. Bovendien maakt het je onderzoek een stuk positiever dan dat je graatmagere mensen gaan fotograferen! Think about it.. Cat
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou ook zo min mogelijk foto's en films maken over hun lichaam ,wel van hun gezicht, enz. dat je een paar mensne hun verhaal laat vertellen en een enquete en dat in dat verhaal ofzo proberen te brengen, bijv zij heeft en dat en dat meegemaakt, en dat kan een grote oorzaak van anorexia hebben want zoveel procent komt t ook daardoor ofzo.
|
![]() |
|
Ik zag een tijdje geleden op Oprah Winfrey ook iets over anorexia.... niet normaal wat sommige mensen doen... meisjes van 6 die wattestokjes en papier eten om maar geen honger te krijgen
![]() Maar voor die activiteit zul je denk ik toch echt naar een kliniek moeten... het lijkt me nogal moeilijk om buiten een kliniek een anorexia patient te vinden. Misschien kun je een intervieuw houden met een van de begeleiders en een van de patiënten en de verschillende visies vergelijken ofzo... Waarom doet iedereen trouwens zo moeilijk over foto's maken? Ik neem aan dat die foto's niet bij de patiënt terecht komen... sjah dan moet je nog wel iemand zo ver zien te krijgen dat diegene zoch laat fotograveren.
||
Citaat:
Het lijkt mij gewoon het beste dat je bij je bezoek aan die kliniek gewoon vertelt dat je in het kader van je psychologiestudie aan een project werkt rondom het onderwerp anorexia, en dat je graag van mensen zou willen horen wat hun ervaringen daar mee zijn. Wat dat fotograferen betreft lijkt het me een beter idee om wat foto's van de kliniek en de omgeving te maken om je project een beetje "aan te kleden" dan van de mensen zelf. Misschien zijn er mensen die het op zich best fijn vinden om anderen over hun ervaringen met anorexia te vertellen zonder die anderen meteen als "nieuwsgierige mensen" te beschouwen, dus ik zou je daar als ik jou was niet al te veel zorgen over maken.
|
Verwijderd
|
Ja, het interviewen van mensen lijkt me toch het interessantst. Het klinkt op het eerste gezicht misschien niet origineel, maar je kan het best origineel maken lijkt mij! Bijvoorbeeld door hoe je het benadert of door hoe je het verwerkt..
Een interessant aspect lijkt mij toch de oorzaken, die lopen namelijk zo ontzettend uiteen. Of bekijken in hoeverre het het leven van mensen beïnvloed, of bekijken in hoeverre er te leven valt met anorexia. Zo ken ik een meisje die het dus heeft maar die er eigenlijk gewoon niet vanaf komt, ze heeft toch haar school afgemaakt, een superlieve vriend, heeft meegedaan aan een toneelstuk wat toch best wat lichamelijke acitiveit kostte en dat soort dingen. Zij leeft dus eigenlijk een soort van met haar ziekte. Wat je ook zou kunnen doen is mensen uit de omgeving van mensen met anorexia interviewen, wat voor invloed het op hen heeft en dergelijke.. Bijvoorbeeld kijken of je een gezin kunt vinden waar je een dag in meedraait ofzo, en dan de leden van het gezin interviewen.. zoiets.. |
![]() |
|
OMG ik heb net ook een paar site's bezocht.... die foto;s zijn echt
niet te geloven.... nou ben ik opzich redelijk geobsedeerd door lijnen ![]() Maar dit gaat echt te ver... het is net of ze compleet uitgedroogd zijn! Het is echt letterlijk vel over been! My god!
|
Verwijderd
|
hmz, wel gaar dat iedereen die sites nu gaat bezoeken..... Ik hoop dat niemand er blijft hangen zeg maar, want idd het is ziekelijk..
Ik heb er een Oprahshow over gezien en wat ik daar heb gezien was genoeg. No way dat ik die sites nu ga bezoeken, uit zelfbescherming vooral.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik denk inderdaad dat het toch het beste is om mensen te interviewen. Hlpverleners, patienten, ook expatienten, familie van patienten, directeurs van scholen, enzo... Bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet nog ni hoe we de interviews juist gaan doen, maar in jou geval zou het dan wel via mail moeten :-S Ik ga je mailadres in ieder geval opslaan, echt bedankt al op voorhand! SUPER! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een nieuw slachtoffer van dit soort walgelijke dingen... maar als je wilt zien hoe zo'n iemand eruit ziet... zoek een foto van een mummy op ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|