Oud 10-12-2002, 19:07
-Meisje-
-Meisje- is offline
Heykes, ff jullie hulp gevraagd. Ik ben een studente assistente in de psychologie en voor het vak "Projectwerk" moeten we een externe activiteit organiseren rond ons onderwerp, in dit geval dus anorexia.
Het probleem: we hebben totaal geen idee wat we kunnen doen. We kunnen een dagje een "bezoek" brengen in zo'n kliniek, maar dat lijkt me niet zo gezellig en origineel en intereesant is het niet. Een enquete maken is onbegonnen werk... Een vriend van me dacht aan een fotoreportage, het fotograferen van mensen met anorexia... We zouden ze dan later laten vertellen over hun ervaringen bij die reportage, omdat het toch niet zo simpel is om ff voor de camera te poseren als je zo'n zelfcomplex hebt... Maar toch heb ik er mijn twijfels over dus....

Nog iemand ideetjes???

Dank u op voorhand!

xxx Sandra.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 19:14
wicce
wicce is offline
een foto reportage lijkt mij echt een diep slecht idee. echt waar.
je kan ze wel interviewen, praten met hen erover en er dan later een foto bij doen, maar maak het alsjeblieft niet om de foto..

ik denk dat het het interessants is als je verschillende verhalen van verschillende mensen hoort. want anorexia is bij iedereen anders en begint bij iedereen of een andere manier. de rede is ook heel vaak anders, al is deze niet altijd duidelijk.

je kan ook een project maken over "pro ana". ik weet niet of je dat kent. ik wil er niet al te open over zijn op het forum, maar het is een hele nare kant van anorexia, een groot gevaar. pro ana komt eigenlijk neer op websites die anorexia promoten, dit is dus ontzettend link.

ik denk dat ik men 1e idee toch et meest leuke lijkt, iedereen heeft zen eigen verhaal en vaak zijn de meisjes toch aardig open erover. dat is als ze ervan bewust zijn.
Oud 10-12-2002, 19:47
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
-Meisje- schreef: