Oud 15-12-2002, 19:57
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Stel er kwam cyborgtechnologie beschikbaar waarmee je fysieke prestaties kunt opwaarderen en een extended memory kan inbouwen in je hersenen dat rekentaken kan verrichten en waarin je herinneringen heel exact kunt opslaan. Je kunt niet gehackt worden.

Je hebt verschillende klassen upgrades beschikbaar.
1: extern zichtbaar (think borg). Zeer duurzaam, zeer sterk, zeer goedkoop.
2: verborgen, nog wel duurzaam maar minder sterk en een beetje duurder.
3: intern met nano-robots, kwetsbaar (geen permanente schade) voor elektromagnetische aanvallen, redelijk sterk, erg duur.

Welke upgrades zou je nemen?
Van welke lichaamsdelen en wat voor soort upgrades zou je nemen? Bijvoorbeeld verbeterde ogen, benen, of evenwichts'orgaan'.

of ga je actie voeren tegen cyborgs

wat je ook zegt, een waarom lijkt me wel interessant
Oud 16-12-2002, 10:35
NielZ
NielZ is offline
Natuurlijk wil ik eerst wel zeker weten dat alles werkt, en dat me lichaam niet opeens een eigen leven gaat leiden.
Maar stel dat we die fase al voorbij zijn...

Als het te betalen is: m'n ogen. Hoe en wat ze ge-upgrade zouden moeten worden weet ik niet, maar ik heb nu een bril, wat soms wel lastig is.
(ik denk dat ik in eerste instantie voor de externe upgrade zou gaan.)
Oud 17-12-2002, 20:30
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik zou om te beginnen (adem in)
full spectrum telescopic computer-enhanced super sensitive ocular implants willen... - ik denk verborgen (houd mijn gezicht mooi)

en verder een verborgen systeem gecombineerd met nano-systeem in mijn kop die hersenactiviteit kan opslaan (en bijna onverwoestbaar is) en dan nieuwe host kan opzoeken om sterven te voorkomen
Oud 18-12-2002, 16:25
DaDude
DaDude is offline
toch wel het denkvermogen. Stel je eens voor nooit meer leren alleen alles op je harde schijf zetten. Heerlijk ik zou kiezen voor intern want dat houd alles verborgen
Oud 19-12-2002, 12:34
GrayBurn
GrayBurn is offline
ik denk zoiezo als je met cyberdingen aan je hersenen gaat kloten dat er nadelige side-effects zullen zijn. Psychisch.

Ik zou iig. ook gaan voor mijn ogen, mits ze er 99% realistisch uitzien. Ik heb dan liever dat er een databank gekoppeld is aan mijn ogen; a la robocop.

Verder verbeteringen aan armen en benen (versterking/versteviging), beveiliging/versteviging van kritische lichaamsorganen (hart, longen, hersenen. Dus NIET vervanging, alleen bescherming van buitenaf/virussen), en verbetering van het zuiveren van bloed (nieren, lever).

Alles moet niet zichtbaar zijn en 99% betrouwbaar zijn. Het moet niet kunnen worden beinvloed door magnetische/electrische ladingen.

Liever veel betalen en duurzaam spul, dan bezuinigen.
Oud 19-12-2002, 20:03
Verwijderd
iemand het boek halo gelezen?

je hoeft geen digitaal spul op je lichaam te gebruiken om meer te presteren.

het zou bijvoorbeeld mogelijk zijn om een bepaald soort eiwit in je spieren te spuiten, waardoor deze veel sneller ontwikkelen...

of je botten een "coating" te geven waardoor ze minder snel breken.

je ogen corrigeren zal zowiezo niet lang meer duren.

of een of ander supergeleidend materiaal aan je ruggemerg toevoegen waardoor je reflexen verbeterd worden.

en liefst ingebouwd warmtezicht (think predator )
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:30
Apeklit
Apeklit is offline
uhm
Oud 15-01-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Apeklit schreef:
uhm
*knip*
plaatje weg
layout weer netjes
en iedereen lief tegen elkaar.

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Interessant onderwerp

Maar je bent nog geen cyborg als je een kunstmatig oog hebt. Een cyborg is in mijn ogen een kruising tussen een biologische mens en kunstmatige technologie. Dus je hersenen zijn fundamenteel verbonden met technologie.

Verbeteringen en voordelen moeten daarom niet teveel gezocht worden in fysieke kracht of beter zicht, maar in een ander niveau van bewustzijn en intelligentie, en de mogelijkheid om een veel direktere communicatie aan te gaan met andere cyborgs. Deze informatie-uitwisseling zou zo ver kunnen gaan dat er geen sprake meer is van 2 verschillende cyborgs, maar één opererend geheel. Analogie met Star Trek: een mind-meld van een Vulcan. Daarbij wordt (in de Star Trek-theorie) de 2 hersenen één, of beter gezegd: de 2 geesten (minds) worden één.

Ik zou dus de voordelen van cybernetica veel meer zoeken in de mogelijkheden in communicatie en intelligentie.
Oud 17-01-2003, 19:04
darthraver
darthraver is offline
@ Havock: Zkr dezelfde als van IG?

Mja, ik zou voor optie 2 gaan bij alles wat ik nog ga zeggen, gewoon omdat ik geen zin heb om er als een borg uit te zien, maar ook niet wil dat het redelijk kwetsbaar is

Dan zou ik als eerste m'n ogen verbeteren, ik heb al redelijk goede ogen, maar nog beter zou leuk zijn. Verder eigenlijk al m'n zintuigen en reflexen een stukje beter. Gewoon zodat ik sneller kan reageren, zelfs beter gamen . Dan nog een zooi meer geheugen, pantsering in m'n huid (versteviging zeg maar), bescherming van vitale organen, versterking van al m'n spieren en m'n botten ook verstevigen zodat die ook bijna niet kunnen breken.

Zou je een soort super mens zijn, kan redelijk handig zijn. Alleen op dit moment probeer ik eigenlijk hetzelfde, alleen dan niet door technologie in m'n lichaam te proppen, maar dan gewoon wat te trainen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
darthraver schreef:
@ Havock: Zkr dezelfde als van IG?

Mja, ik zou voor optie 2 gaan bij alles wat ik nog ga zeggen, gewoon omdat ik geen zin heb om er als een borg uit te zien, maar ook niet wil dat het redelijk kwetsbaar is

Dan zou ik als eerste m'n ogen verbeteren, ik heb al redelijk goede ogen, maar nog beter zou leuk zijn. Verder eigenlijk al m'n zintuigen en reflexen een stukje beter. Gewoon zodat ik sneller kan reageren, zelfs beter gamen . Dan nog een zooi meer geheugen, pantsering in m'n huid (versteviging zeg maar), bescherming van vitale organen, versterking van al m'n spieren en m'n botten ook verstevigen zodat die ook bijna niet kunnen breken.

Zou je een soort super mens zijn, kan redelijk handig zijn. Alleen op dit moment probeer ik eigenlijk hetzelfde, alleen dan niet door technologie in m'n lichaam te proppen, maar dan gewoon wat te trainen.
1- ja.

2- je zegt nu precies wat in halo ook wordt vermeld
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 12:48
Upior
Upior is offline
Ik zou iets in m'n hersenen laten zetten waardoor ik niet zo vergeetachtig ben..
Oud 29-01-2003, 19:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hmmm.... ik zou wel wat sneller willen zijn, beenwerkzaamheden dus,
Oud 02-02-2003, 16:18
Retinite
Retinite is offline
beter motoriek, dat je eigenlij kalles heel snel, kan, bijv precies tkenen enzo of heel snel muziek kunnen spelen, en dan goed hè
Oud 02-02-2003, 19:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom hebben jullie het alleen maar over uiterlijke kenmerken te verbeteren? Dat vind ik zelf nog het minst interessant. Meer de voordelen van je hersenen verbonden met een computer, wat ongekende mogelijkheden heeft.
Oud 02-02-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Waarom hebben jullie het alleen maar over uiterlijke kenmerken te verbeteren? Dat vind ik zelf nog het minst interessant. Meer de voordelen van je hersenen verbonden met een computer, wat ongekende mogelijkheden heeft.
zoals tijdens het autorijden opeens een "blue screen of death" zien.

"error, system malfunctioning at 14489551259693654_AESZ
please reboot"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 07:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Havock schreef:
zoals tijdens het autorijden opeens een "blue screen of death" zien.

"error, system malfunctioning at 14489551259693654_AESZ
please reboot"
Je dacht toch niet dat ik Windows zal gaan draaien he.

Maar serieus, tegen die tijd zijn computers uiterst betrouwbaar. Sowieso zijn embedded devices vrijwel foutvrij. Het duurt nog een tijd(je) voordat computers op software niveau vrij zijn van fouten, en de beveiliging op een veel hoger niveau zit.

Bovendien zijn de menselijke hersenen ook niet vrij van fouten, het menselijk lichaam is best foutgevoelig, voor vanalles: straling, virussen, warmte, etc.
Oud 04-02-2003, 22:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je dacht toch niet dat ik Windows zal gaan draaien he.

Maar serieus, tegen die tijd zijn computers uiterst betrouwbaar. Sowieso zijn embedded devices vrijwel foutvrij. Het duurt nog een tijd(je) voordat computers op software niveau vrij zijn van fouten, en de beveiliging op een veel hoger niveau zit.

Bovendien zijn de menselijke hersenen ook niet vrij van fouten, het menselijk lichaam is best foutgevoelig, voor vanalles: straling, virussen, warmte, etc.
Zoals ik (of Grayburn) al zei: "ik denk zoiezo als je met cyberdingen aan je hersenen gaat kloten dat er nadelige side-effects zullen zijn. Psychisch. "

Computers zullen nooit foutvrij worden totdat computers zo geavanceerd worden dat ze zelf nieuwe computers kunnen maken.

Menselijke hersenen, en de menselijke psyche is veel te veel gebouwd oa. op gevoel, en op signalen van buitenaf. Op dingen die (op dit moment) ondenkbaar zijn voor een computer om ze goed te kunnen begrijpen.

Ga er echt niet vanuit dat we in de eerste 50 - 100 jaar, of ws. wel nooit! .. iets kunnen maken waardoor we ons geheugen kunnen verbeteren .. zonder zijeffecten.

Er zullen altijd wel (psychische) zijeffecten zijn.

Robocop had ook psychische zij-effecten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 10:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Zoals ik (of Grayburn) al zei: "ik denk zoiezo als je met cyberdingen aan je hersenen gaat kloten dat er nadelige side-effects zullen zijn. Psychisch. "
Tja dat weet je niet, wat de effecten zijn op je psyche. Maar het is deze mogelijkheid die cyborgs tot een nieuw soort leven kunnen laten behoren. Simpele implantaten hebben mensen nu al, wat iemand een cyborg maakt is de versmelting van technologie met de menselijke hersenen.
Citaat:
Computers zullen nooit foutvrij worden totdat computers zo geavanceerd worden dat ze zelf nieuwe computers kunnen maken.
Computers zullen zeker wel foutvrij worden. Dat zijn ze nu eigenlijk al, op fysiek niveau, alleen op software niveau nog (lang) niet.
En ik denk dat wanneer computers zichzelf fundamenteel kunnen veranderen een nieuw tijdperk in de technologie zal gaan betekenen, en niet zozeer dat ze zelf andere computers kunnen maken.
Citaat:
Ga er echt niet vanuit dat we in de eerste 50 - 100 jaar, of ws. wel nooit! .. iets kunnen maken waardoor we ons geheugen kunnen verbeteren .. zonder zijeffecten.
Over 50 jaar al, zal de quantumcomputer zijn intrede doen, en vanaf die tijd zal alles in een stroomversnelling komen (waar we nu eigenlijk ook al inzitten). Erg prematuur om nu al te zeggen dat we dat nooit zouden kunnen.

Overigens is Kevin Warwick nu al bezig implantaten in zijn lichaam te stoppen, die zenuwprikkels kunnen opvangen en veranderen of anderzins te bewerken. Zodat deze gegevens gebruikt kunnen worden voor kunstmatige ledematen, voor b.v. iemand die een arm of een been mist.

Maar volgens mij begrijpen maar weinig mensen waar het naartoe gaat, en welke rol technologie kan spelen in het fundamenteel verbeteren van onszelf.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten