![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had harde lenzen, met de nadruk op hád!
Echt afschuwelijk, het indoen deed pijn, soms zo erg dat ik de lens er meteen weer uit moest halen, heel lang wachten en dan weer proberen. Als ik fietste, vloog er altijd zand in mijn ogen en kon ik niets meer zien... Ik voelde ze de hele dag zitten, echt afschuwelijk.. Maar ja, ik mag geen zachte van de oogarts ![]() Dus heb ik maar een hippe bril ![]() |
![]() |
|
Volgens mij is het zo dat als er iets in je oog zit en je hebt zachte lenzen, dat je het dan niet voelt en dat het dus je oog kan beschadigen omdat het er de hele tijd blijft zitten. En bij harde lenzen voel je dat dus meteen dus kan je je lenzen uitdoen. Tja het begin van harde lenzen is echt geen pretje, maar als ik er aan kan wennen kan de hele wereld het.
![]()
|
Verwijderd
|
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik zal inderdaad nog eens goed vragen hoe en wat aan een opticien oid (vast wel ergens een opticien met gratis meting te vinden, die ook even een mooi praatje wil houden ![]() Op het moment denkik nog het meest aan zachte lenzen (omdat het iets minder moeite met dragen geeft, al valt daar natuurlijk ook aan te wennen). Wat betreft het prijsverschil.. ach, een Hans Anders heeft ook lenzen en dat is iets van €34-45 voor een halfjaar, niet echt absurd duur dus. Kruidvatlenzen lijkt me ietsje te link voor mijn ogen, dat probeer ik maar niet... ik had van mijn oom ook iets gehoord over dat van die zuurstofdoorlatendheid wat de opticien hem had verteld en hier ook al even werd genoemd, weet iemand daar nog iets duidelijkers over te vertellen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb harde lenzen en heb er weinig last van...in het begin was het even wennen, maar ze zijn gemakkelijk in te zetten en eruit te halen.
het enigste nadeel is dat ik vaak moet druppelen vanwege de uitdroging.
|
Ik heb zachte maandlenzen en nooit problemen mee gehad, behalve dat ik er welles wat kwijt ben geraakt door onhandigheden ofzo..
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zachte maandlenzen. Sowieso fijner dan bril, denk maar aan als het regent, als je van buiten (koud) naar binnen (warm) komt, geen streepjes van de bril in je gezicht in de zomer, en ik vind het gewoon mooier staan bij mij...
Ik heb thuis wel altijd mijn bril op, omdat ik weinig traanvocht heb en de lenzen maar 12 uur per dag, gemiddeld, in mag. Ik vind het sowieso bij de computer en tv fijner met bril op, omdat je met dat intense kijken weinig knippert en daar mijn ogen extra droog van worden... Harde lenzen lijken mij persoonlijk heel vervelend, maar als je bijvoorbeeld cilindervorming hebt kun je alleen maar harde lenzen in... Koos trouwens voor zachte lenzen omdat ik gehoord had dat het fijner was, en de opticien zei dat het beter was voor mijn ogen (het weinige traanvocht en zo). Daarom heb ik ook maandlenzen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb al een jaar harde lenzen. Voordelen van harde lenzen zijn, ze kunnen beter tegen een stootje dan zachte. Als je bv. eens een keer je vloeistof niet bij hebt of zo kan je ze wel een nachtje zo bewaren. Zachte niet. Verder zijn zachte lenzen gewoon vatbaarder voor infecties (ik bedoel dus je ogen als je zachte lenzen hebt) dan harde. Bovendien (in Belgie toch) is het toch wel goedkoper als je harde lenzen hebt. Ze zijn wat duurder in de aanschaf maar dat haal je er zo weer uit doordat de producten goedkoper zijn. Zeker tegenover zachte maandlenzen is het verschil groot.
Nadelen van harde lenzen ... je moet eraan wennen. Het duurt wel een paar weekjes voor je ze de hele dag kan inhouden en dat kan je met zachte lenzen dadelijk. Nadelen van alle soorten lenzen zijn dat je makkelijker droge ogen hebt, je bent gevoeliger aan dingen als sigarettenrook, en natuurlijk (als meisje) moet je oppassen dat je enkel make-up koopt die getest is op lensdragers. En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een stofje mascara of oogschaduw achter je lens verdraaid pijn doet! |
![]() |
|
Ik heb nu 4 weken lenzen, eerst had ik harde maar die bleven maar pijn doen aan mn ogen, en ze vallen veel eerder uit dan zachte, ook heb je wel eens bij indoen dat ze helemaal naar boven of naar beneden schuiven in je oog (auw)
En je hebt snel last van vuiltjes tussen je lens. Nu heb ik zachte, en dat is echt een verademing, er kan niks tussen komen, en ze schuiven ook niet in je oog. Je voelt ook niks van zachte in je oog, dat is nog het grootste voordeel dus als ik je iets aan moet raden, zou ik zachte zeggen zachte zijn trouwens wel moeilijker met uithalen(vond ik) |
![]() |
|
![]() |
Ik zelf heb harde lenzen. Ik heb ze al bijna 6 jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb toen voor harde lenzen gekozen omdat de oogarts zei dat het beter voor je ogen is. In het begin is het wel wennen, maar het went echt na een paar weken voel je ze echt niet meer. Mijn zus had in het begin wel zachte lenzen en zij heeft er altijd veel problemen mee gehad. Nu heeft ze ook harde en die vindt ze veel beter. Ik denk wel dat je er goed over na moeten denken en overleggen met de oogarts, ik denk dat het per oog verschilt. Sterkte ermee!
|
![]() |
kruidvat zijn gewoon het goedkoopste. sterkte varieert van -0,5 tot -4 ofzo. Je krijgt er geen oogtest bij dus das wel een nadeel. Om de 3 jaar laat ik mijn ogen door hans anders nakijken. Verder koop ik gewoon bij de kruidvat. 3 maandslenzen zijn het. Iets van 6/7 Euro per lens zal de prijs nu zijn.
Ik heb ook nooit last van mijn ogen. Als ik mijn lenzen te lang inhoudt (b.v. ermee slapen ) dan plakken ze weleens, als ik ze erut haal kunnen ze dan scheuren. Maakt niet uit ik heb thuis altijd een voorraadje liggen, dus gewoon weer een nieuwe in!
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe lenzen Verwijderd | 2 | 10-05-2008 23:11 | |