Oud 06-12-2001, 17:04
mixtape
mixtape is offline
Goed, ik haalde vanmiddag mijn computer uit de slaapstand. IE en Outlook reageerden niet. Ik wilde 'm opnieuw opstarten maar daar reageerde ie ook niet meer op. Dus ik uiteraard Ctrl+Alt+Del en wat taken beëindigd, wat niet hielp dus ik druk geïrriteerd 10x op Ctrl+Alt+Del en wacht tot de computer opnieuw opstart

...En dat deed ie niet want hij gaf de volgende melding > "Ongeldige diskette. Vervang diskette en druk op een toets". Maar er zat verdomme geen diskette in!!! Ook na 10x de computer uit en aan doen blijft het bericht komen. Toetsen drukken helpt niet, gewone diskettes helpen niet.
Opstart diskettes leest ie wel. Maar hoe dat werkt weet ik niet..

Ehm.. dus wat moet ik nu doen? Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het kan zijn dat ik ergens een fout heb gemaakt maar ik zou niet weten waar.. En 10x op ctrl alt del drukken daar kan ie wel tegen..
Alvast bedankt.

('t kan ook zijn dat deze op S&M hoort..)
Oud 06-12-2001, 17:24
djdancer01
djdancer01 is offline
hallo, welke Windows heb je? als je XP hebt, kan het aan de snelheid van het laden liggen.
kijk ander even op antivirus.com en laat je computer met housecall scannen, dat kan je op de website zelf doen.
Oud 06-12-2001, 17:26
djdancer01
djdancer01 is offline
owja, als je hem uit de slaapstand haalt, is dat de stand by stand? zoja start je computer ff opnieuw op maar scan eerst je computer want straks kan je je computer niet maar opsterten ondat het virus te diep is gaan zitten.
Oud 06-12-2001, 17:44
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
djdancer01 schreef:
hallo, welke Windows heb je? als je XP hebt, kan het aan de snelheid van het laden liggen.
kijk ander even op antivirus.com en laat je computer met housecall scannen, dat kan je op de website zelf doen.
Ik heb lekker nog Windows 98 en hoe kan ik in godsnaam de computer scannen als ik de computer niet kan opstarten??
Ik heb trouwens Norton Antivirus 2002 (laatste update was gister) dus een virus zal het niet zijn..

Even voor de duidelijkheid: Hij start helemaal niet meer op, het enige wat ik krijg is dat bericht over die diskette..
Oud 06-12-2001, 18:03
beuk
beuk is offline
probeer eens A: uit de boot sequence te halen in het bios.

dus op del drukken meteen als je hem aanzet, dan zoeken naar een lijn waar iets staat als: A,C en dat veranderen naar C..
Oud 06-12-2001, 18:07
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
probeer eens A: uit de boot sequence te halen in het bios.

dus op del drukken meteen als je hem aanzet, dan zoeken naar een lijn waar iets staat als: A,C en dat veranderen naar C..
Eeuhm....

Citaat:
CreedGirl schreef:
Opstart diskettes leest ie wel. Maar hoe dat werkt weet ik niet..

Lijkt me niet verstandig als CreedGirl in het BIOS gaat kl*ten als ze al niet eens weet hoe een bootdisk werkt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 18:20
mixtape
mixtape is offline
Laat maar
Een vriend heeft geprobeerd telefonisch te helpen.. (hij werkt dagelijks met computers). 't heef niet geholpen - maar ik kies voor de makkelijke weg, Windows opnieuw installeren

Hehehe.. het wordt toch tijd dat ik me meer in computers ga verdiepen.. Ik weet alles van internet en HTML en redelijk veel van Windows, maar als er iets misgaat, hehe..

thanx anyway..
Oud 06-12-2001, 19:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Goh ben ik net te laat om Marlou te helpen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 20:06
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Goh ben ik net te laat om Marlou te helpen

ach volgende keer mag jij mij helpen okeej

Heb Windows geïnstalleerd, alle bestanden stonden er gelukkig nog op, een hoop progs ook. Sommige heb ik opnieuw moeten installeren, maar zelfs de netwerkinstellingen waren behouden! jippie
(alleen moet ik het netwerk sowieso ff opnieuw installen)

*zucht* ik vrees dat ie binnekort toch weer geformatteerd moet worden
Oud 07-12-2001, 19:10
be062603
be062603 is offline
voor als ge nog niet geheristalleerd hebt , hier een mogelijke oplossing

doe eens even een bois reset , zou goed kunnen dat er door de foute herstart een foutje in je bois is teregtgekomen , waardoor je pc denkt dat er een diskette aanwezig is

dit kan je deon door een bepaalde jumper van je pc te verplaatsen , je pc 10 sec aan te zetten , jumper terugzetten en klaar is keer

meer info vindt je hierbij in je handleiding van je moederbord bij cmos clear
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 19:34
Verwijderd
je kiest voor een hele schone installatie, terwijl je waarschijnlijk alleen maar hoefde te zorgen voor een bootdiskette van/voor Windows 98 en eventjes 'SYS C:' in te tikken in de opdrachtprompt? -- succes niet gegarandeerd; maar het had je een herinstallatie kunnen schelen..

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 19:35
Verwijderd
Citaat:
be062603 schreef:
voor als ge nog niet geheristalleerd hebt , hier een mogelijke oplossing

doe eens even een bois reset , zou goed kunnen dat er door de foute herstart een foutje in je bois is teregtgekomen , waardoor je pc denkt dat er een diskette aanwezig is

dit kan je deon door een bepaalde jumper van je pc te verplaatsen , je pc 10 sec aan te zetten , jumper terugzetten en klaar is keer

meer info vindt je hierbij in je handleiding van je moederbord bij cmos clear
w00t

wil jij aub gewoon voortaan je mond dichthouden?

clueless n00b

Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:07
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
w00t

wil jij aub gewoon voortaan je mond dichthouden?

clueless n00b

pardo

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten