Oud 01-01-2003, 16:48
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Hoe word je helderziend???
Ik heb in Para-Astro ooit iets gelezen, ben het boek kwijt enzo.. Wie weet dat, hoe je helderziend kunt worden,
Je moet veel oefenen stond erin, maar HOE oefen je dan?
Advertentie
Oud 01-01-2003, 20:11
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
je moet leren jezelf open te stellen voor die dingen
dat moet je oefenen. Dat wil zeggen dat je je bewust bent van alles om je heen en vooral van jezelf. veel mediteren enzo lijkt me dan wel handig

verder heb ik er geen verstand van dus
Oud 03-01-2003, 19:44
kitana
kitana is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:
Door goed om je heen te kijken
Oud 03-01-2003, 20:48
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
bril kopen kan ook wel eens werken trouwens
Oud 03-01-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
bril kopen kan ook wel eens werken trouwens
ik heb lenzen.. gelukkig maar wat zou ik moeten doen zonder helder zien?
Oud 06-01-2003, 17:31
Snakeboy
Snakeboy is offline
effe serieus .. voor onzin moet je bij het onzinforum zijn
Oud 07-01-2003, 18:36
kitana
kitana is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:
Ik heb in Para-Astro ooit iets gelezen, ben het boek kwijt enzo.. Wie weet dat, hoe je helderziend kunt worden,
Je moet veel oefenen stond erin, maar HOE oefen je dan?
Okay, ff serieus? Waarom wil je helderziend zijn?
Het lijkt mij namelijk verschrikkelijk.
Misschien denk je dat het ideaal is dat je sommige
dingen van te voren zou kunnen zien. Maar mij lijkt dat
echt verschrikkelijk.

En denk je nou echt dat je even een boek kunt gaan
lezen en dan helderziend bent? Zoiets moet je ontwikkelen
en ook een deel aanleg voor hebben.

Ik vraag me dus echt af waarom je dit wil..............
Oud 08-01-2003, 09:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
kitana schreef:
Okay, ff serieus? Waarom wil je helderziend zijn?
Het lijkt mij namelijk verschrikkelijk.
Misschien denk je dat het ideaal is dat je sommige
dingen van te voren zou kunnen zien. Maar mij lijkt dat
echt verschrikkelijk.

En denk je nou echt dat je even een boek kunt gaan
lezen en dan helderziend bent? Zoiets moet je ontwikkelen
en ook een deel aanleg voor hebben.

Ik vraag me dus echt af waarom je dit wil..............
van nature is iedereen helderziend. Maar dat uit zich alleen als je er mee om kunt gaan. Dus als jij niet de verantwoordelijkheid hebt om helderziend te zijn zul je het niet worden. Als je van te voren weet dat je vader ofzo zou sterven zou je er waarschijnlik alles aan doen om dat te veranderen. Dat is dus niet de bedoeling. Je kunt de toekomst niet veranderen. Maar als je dat dus wel 'zou gaan doen' als je helderziend zou zijn ben je je gave zo weer kwijt. snappie??

Ow en kitana; het lijkt me inderdaad ook niet leuk om echt helderziend te zijn...
Oud 08-01-2003, 17:53
barkrukkie
barkrukkie is offline
Lijkt me onlogisch dat zo'n 'gave' passief aanwezig is. Door middel van evolutie worden de beste eigenschappen (of 'gaves') om te kunnen overleven geselecteerd. Wat is het nut om zo'n (voor je overleving zeer nuttige) gave passief aanwezig te laten zijn?
En stel dat die gave toch bestaat. Wie bepaalt dan wanneer je voldoende verantwoordelijkheid hebt zodat helderziendheid 'geactiveerd' wordt?
Oud 09-01-2003, 10:34
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Lijkt me onlogisch dat zo'n 'gave' passief aanwezig is. Door middel van evolutie worden de beste eigenschappen (of 'gaves') om te kunnen overleven geselecteerd. Wat is het nut om zo'n (voor je overleving zeer nuttige) gave passief aanwezig te laten zijn?
En stel dat die gave toch bestaat. Wie bepaalt dan wanneer je voldoende verantwoordelijkheid hebt zodat helderziendheid 'geactiveerd' wordt?
je onderbewuste bepaald dat
Oud 09-01-2003, 13:30
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
je onderbewuste bepaald dat
En je onderbewuste weet altijd wanneer iets 'goed' voor je (en je omgeving) is?
Oud 10-01-2003, 09:44
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
En je onderbewuste weet altijd wanneer iets 'goed' voor je (en je omgeving) is?
je onderbewuste is alwetend (om daar maar even mee te beginnen). Dus weet ie ook wanneer jij zoiets als Helderziendheid aankan. Het is ook zo dat er nooit iets gebeurd met je wat jij niet aankan. Jij zal nooit zelfmoord plegen als je het niet aankan, je onderbewuste houd dat tegen. Zo houdt het onderbewuste ook zulke gaves tegen.
Oud 10-01-2003, 18:07
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
Het is ook zo dat er nooit iets gebeurd met je wat jij niet aankan. Jij zal nooit zelfmoord plegen als je het niet aankan, je onderbewuste houd dat tegen.
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. want misschien kun je de dood van een naaste niet aan, maar die dood houd je onderbewuste toch echt niet tegen voor je. Misschien dat je bedoeld dat je onderbewuste nooit toestaat dat je iets doet waar je zelf nog niet klaar voor bent, niet tegen kunt.

Maar dan nog ben ik het met je oneens. Denk maar eens aan Adolf Hitler (en zijn gevolg). Wellicht een extreem en cliché voorbeeld, maar werkt wel om mijn standpunt uit te leggen.
Waarom heeft zijn onderbewuste hem nooit tegengehouden? Als het onderbewuste alwetend zou zijn (wat jij zegt), waarom laat het dan iemand zulke acties nemen?
Oud 14-01-2003, 17:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Je schijnt ook helder ruikendheid en helderhorendheid te hebben? Hmmm...
Oud 14-01-2003, 21:10
The Chameleon
The Chameleon is offline
FF voor de duidelijkheid: Er bestaat geen cursus helderziend worden in 3 weken. Bovendien betekent helderziend zijn NIET dat je de toekomst kunt voorspellen oid.

en Nar'Hyarmen: Je onderbewuste is niet alwetend, dat is onzin. Via het reptielencentrum (dat zit in je nek, onder de schedelbasis) zijn we allemaal verbonden met het collectief bewustzijn (en nu geen borg-grapjes aub). Zie het als een vergaarbak met álle (en dan bedoel ik ook echt álle) ervaringen, kennis en informatie. Helderzien/horen/ruiken/voelen/weten komt daaruit voort.
Oud 15-01-2003, 08:06
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

en Nar'Hyarmen: Je onderbewuste is niet alwetend, dat is onzin. Via het reptielencentrum (dat zit in je nek, onder de schedelbasis) zijn we allemaal verbonden met het collectief bewustzijn (en nu geen borg-grapjes aub). Zie het als een vergaarbak met álle (en dan bedoel ik ook echt álle) ervaringen, kennis en informatie. Helderzien/horen/ruiken/voelen/weten komt daaruit voort.
Ehm, wat houdt dat collectief bewustzijn in? Dat je verbonden bent ieder ander mens? En die 'ervaringen', zijn dat al JOUW ervaringen of ook van ieder mens?
Oud 15-01-2003, 12:02
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Ehm, wat houdt dat collectief bewustzijn in? Dat je verbonden bent ieder ander mens? En die 'ervaringen', zijn dat al JOUW ervaringen of ook van ieder mens?
De ervaringen van ieder mens en wezen. Overleden of niet.
Oud 15-01-2003, 15:48
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
De ervaringen van ieder mens en wezen. Overleden of niet.
Dus jij zegt dat we een reptielencentrum hebben, waarin ALLE kennis/ervaringen van ALLE mensen die OOIT geleefd hebben in zijn opgeslagen?

sorry, ik sta open voor nieuwe dingen, maar dit gaat me toch net iets té ver...

p.s Heb je misschien een bron waar dat in staat, zodat ik als ongelovige ziel kan worden overtuigd?
Oud 15-01-2003, 15:49
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Dus jij zegt dat we een reptielencentrum hebben, waarin ALLE kennis/ervaringen van ALLE mensen die OOIT geleefd hebben in zijn opgeslagen?

sorry, ik sta open voor nieuwe dingen, maar dit gaat me toch net iets té ver...

p.s Heb je misschien een bron waar dat in staat, zodat ik als ongelovige ziel kan worden overtuigd?
Hey wel opletten he krukkie

Ik zei niet dat het daar IN ZIT maar dat daar de verbinding met het collectief bewustzijn zit.

Ik heb het niet zelf verzonnen - heb het van mijn Reikimeester.
Oud 15-01-2003, 16:39
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Hey wel opletten he krukkie

Ik zei niet dat het daar IN ZIT maar dat daar de verbinding met het collectief bewustzijn zit.

Ik heb het niet zelf verzonnen - heb het van mijn Reikimeester.
sorry, nie goed gelezen
Dus dat reptielencentrum is een soort verbindingspoort met een soort 'opslagplaats' (collectieve bewustzijn) met alle ervaringen van alle mensen?
En hoe kan daar dan Helderzien/horen/ruiken/voelen uit voort komen?

Offtopic:
wat moet ik me voorstellen bij helderruiken/horen? 'O jee, ik ruik wat aankomen'?
Oud 16-01-2003, 10:59
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
FF voor de duidelijkheid: Er bestaat geen cursus helderziend worden in 3 weken. Bovendien betekent helderziend zijn NIET dat je de toekomst kunt voorspellen oid.

ja sorry dat bedoelde ik ook. collectief bewustzijn. Ik gebruikte het verkeerde woord *schaam*

mijn excuses aan u allen...
Oud 16-01-2003, 12:53
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
ja sorry dat bedoelde ik ook. collectief bewustzijn. Ik gebruikte het verkeerde woord *schaam*

mijn excuses aan u allen...
Oud 16-01-2003, 12:59
The Chameleon
The Chameleon is offline
Het is een groot misverstand dat "helder" waarnemen toekomstvoorspellen is. Helder waarnemen wil zeggen: buitenzintuiglijk waarnemen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je waarneemt dat iemand ergens mee zit, zonder dat die persoon signalen geeft. (trauma bijvoorbeeld) Het kan wel zijn dat je iets waarneemt over de toekomst, maar het is niet de definitie van helder waarnemen.
Oud 16-01-2003, 16:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het kan bijvoorbeeld zijn dat je waarneemt dat iemand ergens mee zit, zonder dat die persoon signalen geeft.
Verbazingwekkend, aangezien we constant signalen aan de buitenwerld afgeven.

Mensen praten over zesde, zevende, etc. zintuigen. En vervolgens praten ze over buitenzintuigelijk. Iets wat buiten de zintuigen omgaat maar je toch ´ontvangt´.
Oud 16-01-2003, 20:47
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
legatus schreef:

Mensen praten over zesde, zevende, etc. zintuigen. En vervolgens praten ze over buitenzintuigelijk. Iets wat buiten de zintuigen omgaat maar je toch ´ontvangt´.
***zucht heeeeeeeel diep en houdt zich wijselijk in*** (zevende zintuigen HA HA HA )

Als je zelf niet wil geloven laat een ander dan met rust
Advertentie
Oud 16-01-2003, 20:58
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
***zucht heeeeeeeel diep en houdt zich wijselijk in*** (zevende zintuigen HA HA HA )

Als je zelf niet wil geloven laat een ander dan met rust
Ik denk dat legatus er wel (misschien gedeeltelijk) in gelooft, of in ieder geval open staat voor 'nieuwe' dingen, maar hij valt meer de woordkeuze aan (IMHO):
mensen spreken over het 6e zintuig als ze iets 'voelen' aankomen, SOMMIGE (en niet persé Legatus ) beweren zelfs dat er 7e, 8e, enz. zintuigen zijn. Maar vervolgens noemen ze die waarnemingen BOVENzintuigelijke waarneming (is dus beetje tegenstrijdig )

Offtopic:
Gebruikte je die roll-eyes om het sarcasme/ironie van je reply aan te geven, of meer zoiets als van 'naar boven kijken naar de vorige post'?

Maar nu heb je nog niet mijn vraag beantwoord
Citaat:
En hoe kan daar dan Helderzien/horen/ruiken/voelen uit voort komen?
Oud 16-01-2003, 22:24
The Chameleon
The Chameleon is offline
de dingen die je hoort/weet/ziet komen uit die 'vergaarbak'. Als mensen zeggen dat ze het van 'boven' hebben doorgekregen, komt het uit het collectief bewustzijn. (er zijn geloof ik nog wel andere 'bronnen' maar dat weet ik niet helemaal zeker)
Oud 17-01-2003, 10:13
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:

wat buiten de zintuigen omgaat is toch hetzelfde als een zogenaamd zesde zintuig. Dat is er niet echt. Daarom gaat het buiten de zintuigen om (de zintuigen zijn in dit geval dus de normale zintuigen) omdat het niet normaal en niet bewezen is.

jaaaaaaaaa de Nederlandse taal is wel verwarrend
Oud 17-01-2003, 11:14
legatus
legatus is offline
Citaat:
jaaaaaaaaa de Nederlandse taal is wel verwarrend
Niet alleen dat, het is ook absurd.

Alles in je lichaam heeft contact met elkaar. Dan blijken er zintuigen te zijn die los van je staan maar wel weer in contact met je zijn - wat het hele boven en buiten weer opheft.

Klinklare onzin. Als paranormale gaven bestaan dan is dat gewoon een onderdeel van je lichaam en niet buitenzintuigelijk of bovenzintuigelijk. Dat zijn gewoon pseudowetenschappelijke woorden voor iets waar het bestaan niet van kunnen bewezen en vreemder nog, als je ze zou bewijzen dan zouden ze gewoon een zesde zintuig zijn en niet iets dat buiten je omgaat.
Oud 17-01-2003, 12:09
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
legatus schreef:

Alles in je lichaam heeft contact met elkaar. Dan blijken er zintuigen te zijn die los van je staan maar wel weer in contact met je zijn - wat het hele boven en buiten weer opheft.

Klinklare onzin. Als paranormale gaven bestaan dan is dat gewoon een onderdeel van je lichaam en niet buitenzintuigelijk of bovenzintuigelijk. Dat zijn gewoon pseudowetenschappelijke woorden voor iets waar het bestaan niet van kunnen bewezen en vreemder nog, als je ze zou bewijzen dan zouden ze gewoon een zesde zintuig zijn en niet iets dat buiten je omgaat.
amen to that
Oud 18-01-2003, 22:48
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:

Het is ook een onderdeel van je lichaam. Het is niet letterlijk 'buitenzintuiglijk'. Maar omdat paranormale dingen nog niet wetenschappelijk verklaard en bewezen zijn noemen ze het buitenzintuiglijk, onze zintuigen (en zintuigelijke waarnemingen) zijn namelijk tastbaar voor ieder gemiddeld mens. Ze zijn bewezen bla bla bla. Op het moment dat iemand echt kan aantonen dat die paranormale dingen 'echt' zijn dan zal er echt wel een zesde zintuig komen!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten