| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ow en kitana; het lijkt me inderdaad ook niet leuk om echt helderziend te zijn...
|
|
|
|
Lijkt me onlogisch dat zo'n 'gave' passief aanwezig is. Door middel van evolutie worden de beste eigenschappen (of 'gaves') om te kunnen overleven geselecteerd. Wat is het nut om zo'n (voor je overleving zeer nuttige) gave passief aanwezig te laten zijn?
En stel dat die gave toch bestaat. Wie bepaalt dan wanneer je voldoende verantwoordelijkheid hebt zodat helderziendheid 'geactiveerd' wordt?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar dan nog ben ik het met je oneens. Denk maar eens aan Adolf Hitler (en zijn gevolg). Wellicht een extreem en cliché voorbeeld, maar werkt wel om mijn standpunt uit te leggen. Waarom heeft zijn onderbewuste hem nooit tegengehouden? Als het onderbewuste alwetend zou zijn (wat jij zegt), waarom laat het dan iemand zulke acties nemen?
|
|
|
|
FF voor de duidelijkheid: Er bestaat geen cursus helderziend worden in 3 weken. Bovendien betekent helderziend zijn NIET dat je de toekomst kunt voorspellen oid.
en Nar'Hyarmen: Je onderbewuste is niet alwetend, dat is onzin. Via het reptielencentrum (dat zit in je nek, onder de schedelbasis) zijn we allemaal verbonden met het collectief bewustzijn (en nu geen borg-grapjes aub). Zie het als een vergaarbak met álle (en dan bedoel ik ook echt álle) ervaringen, kennis en informatie. Helderzien/horen/ruiken/voelen/weten komt daaruit voort. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
sorry, ik sta open voor nieuwe dingen, maar dit gaat me toch net iets té ver... p.s Heb je misschien een bron waar dat in staat, zodat ik als ongelovige ziel kan worden overtuigd?
|
|
||
|
Citaat:
Ik zei niet dat het daar IN ZIT maar dat daar de verbinding met het collectief bewustzijn zit. Ik heb het niet zelf verzonnen - heb het van mijn Reikimeester. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Dus dat reptielencentrum is een soort verbindingspoort met een soort 'opslagplaats' (collectieve bewustzijn) met alle ervaringen van alle mensen? En hoe kan daar dan Helderzien/horen/ruiken/voelen uit voort komen? Offtopic: wat moet ik me voorstellen bij helderruiken/horen? 'O jee, ik ruik wat aankomen'?
|
|
||
|
Citaat:
mijn excuses aan u allen...
|
|
|
|
Het is een groot misverstand dat "helder" waarnemen toekomstvoorspellen is. Helder waarnemen wil zeggen: buitenzintuiglijk waarnemen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je waarneemt dat iemand ergens mee zit, zonder dat die persoon signalen geeft. (trauma bijvoorbeeld) Het kan wel zijn dat je iets waarneemt over de toekomst, maar het is niet de definitie van helder waarnemen.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Mensen praten over zesde, zevende, etc. zintuigen. En vervolgens praten ze over buitenzintuigelijk. Iets wat buiten de zintuigen omgaat maar je toch ´ontvangt´.
|
|
||
|
Citaat:
)Als je zelf niet wil geloven laat een ander dan met rust
|
||
| Advertentie |
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
mensen spreken over het 6e zintuig als ze iets 'voelen' aankomen, SOMMIGE (en niet persé Legatus ) beweren zelfs dat er 7e, 8e, enz. zintuigen zijn. Maar vervolgens noemen ze die waarnemingen BOVENzintuigelijke waarneming (is dus beetje tegenstrijdig )Offtopic: Gebruikte je die roll-eyes om het sarcasme/ironie van je reply aan te geven, of meer zoiets als van 'naar boven kijken naar de vorige post'? Maar nu heb je nog niet mijn vraag beantwoord Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
jaaaaaaaaa de Nederlandse taal is wel verwarrend
|
|
||
|
Citaat:
Alles in je lichaam heeft contact met elkaar. Dan blijken er zintuigen te zijn die los van je staan maar wel weer in contact met je zijn - wat het hele boven en buiten weer opheft. Klinklare onzin. Als paranormale gaven bestaan dan is dat gewoon een onderdeel van je lichaam en niet buitenzintuigelijk of bovenzintuigelijk. Dat zijn gewoon pseudowetenschappelijke woorden voor iets waar het bestaan niet van kunnen bewezen en vreemder nog, als je ze zou bewijzen dan zouden ze gewoon een zesde zintuig zijn en niet iets dat buiten je omgaat.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Je eerste indruk. Missy | 102 | 14-05-2009 14:16 | |
| De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 19:11 | |