Oud 20-12-2001, 16:27
tiktoktak
tiktoktak is offline
ik heb vandaag een decaangesprek gehad(kwam al weer veelste laat )en we hadden het over wat ik wil worden.Ik wil dus bij de police en dan bij de bereden police
maar we kwamen tot de conclusie dat ik beter eerst wat anders(opleiding)kan doen,omdat het niet helemaal aansluit met leeftijd en alles. Nu dacht ik erover om dan eerst maar een opleiding in de paardensport te gaan doen omdat daar mijn hart wel ligt,maar geen toekomst heeft.Maar toch,omdat ik toch wat moet doen.

maar daar twijfel ik nu een beetje over omdat het misschien wel beter is om een opleiding te doen die een beetje aansluit op de politieopleiding.Weet iemand misschien welke opleiding daar een beetje geschikt voor is??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 16:46
Verwijderd
Rechercheschool? Dan heb je tenminste al een basis in de politiesfeer. Doe je het paardrijden er als hobby naast...dan kun je het later makkelijk combineren.

(BTW voor de info: de rechercheschool is een HBO-opleiding.)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:54
tiktoktak
tiktoktak is offline
oei aan hbo heb ik niet zoveel,ik zit op de mavo en dan kan ik niet zo naar hbo
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 18:00
Verwijderd
Citaat:
tiktoktak schreef:
ik heb vandaag een decaangesprek gehad(kwam al weer veelste laat )en we hadden het over wat ik wil worden.Ik wil dus bij de police en dan bij de bereden police
maar we kwamen tot de conclusie dat ik beter eerst wat anders(opleiding)kan doen,omdat het niet helemaal aansluit met leeftijd en alles. Nu dacht ik erover om dan eerst maar een opleiding in de paardensport te gaan doen omdat daar mijn hart wel ligt,maar geen toekomst heeft.Maar toch,omdat ik toch wat moet doen.

maar daar twijfel ik nu een beetje over omdat het misschien wel beter is om een opleiding te doen die een beetje aansluit op de politieopleiding.Weet iemand misschien welke opleiding daar een beetje geschikt voor is??
Dan ga je toch bij de bereden politie?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, op HBO/WO niveau zou ik wel wat tiips hebben, maar voor MBO... sorry, geen idee dan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 16:05
cmoi
cmoi is offline
Citaat:
9. Ik ben 16 als ik van school kom, maar volgens de selectiecriteria ben ik dan nog te jong om te solliciteren. Wat kan ik in die tussentijd gaan doen?

Vanaf 16,5 jaar kun je solliciteren naar de functie van assistent politiemedewerker. Speciaal voor mensen die nog te jong zijn om bij de politie te solliciteren, bieden enkele ROC’s (Regionale Opleidings Centra) het brugjaar politie aan. Na een jaar opleiding (inclusief 4 dagen stage bij een politiekorps) heb je het diploma MBO-beveiliging op zak. Dit diploma is geen garantie op een baan bij de politie, maar biedt wel de unieke kans om eens een kijkje in de keuken van de politie te nemen. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met het korps bij jou in de buurt.
Overigens werkt de politie aan de mogelijkheid om binnenkort ook 16 jarigen bij de politie te kunnen aanstellen. Nu is dat dus nog niet mogelijk.
naar boven >>
Voor meer info moet je ff op http://polvac.ams.nl.ddnh.net/contac...ex.php3#Tekst2
gaan kijken

Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 22:26
harry
harry is offline
je moet eerst 5 jaar agent in de uniformdienst geweest zijn voordat je kan solliciteren bij de bereden politie, maar er komen daar vrij zelden plaatsen vrij.

En nare man er bestaat wel een recherche school maar die kan je ook pas volgen als je 5 jaar agent bent geweest en dat is geen hbo. Ik denk dat je de NPA bedoeld en dat is trouwens een universitaire opleiding waar je Vwo voor nodig hebten waarmee je inspecteur wordt. Om agent te worden moet je naar de politieschool gaan en dat kan ook met mavo
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten