Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met de stelling eens. Het is totaal hypocriet om met massavernietigingswapens anderen te laten boeten voor hun mogelijke massavernietigingswapens.
||
Citaat:
maar dat is nog steeds minder dan de 180.000 mensen die nog steeds lijden onder de chemische wapens van Amerika die men daar tijdens de Golfoorlog heeft gedropt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Als Irak ABC-wapens heeft, ben ik voorzichtig voor, anders tegen een oorlog. Aangezien dat bewijs tot dusver niet geleverd is (als hebben ze het volgens sommigen wel, maar willen ze het niet vrijgeven
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
sta jij dan nog met je vredelievende boodschappen? osama must die. and the rest of his gang with him. het zou meer zin hebben als we als europa, amerika, rusland, china, latijns-amerika, hell, zelfs het midden oosten; de oorlog verklaren aan osama en zijn gang. wat willen ze dan doen? de wereld opblazen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Offtopic: 15 februari: Demonstratie tegen de oorlog in Amsterdam!
![]() Bush is gewoon een machtsbeluste debiel. Er is nu al een bureau in Amerika vooor "de wederopbouw van Irak". Na de oorlog willen ze fijn overal hun mannetjes neer gaan zetten. Ze zoeken nog steeds naar een geldige reden voor de oorlog. Ook al vinden de wapeninspecteurs niets, ook al is er eigenlijk geen enkel acceptabel bewijs voor, toch wordt de oorlog doorgezet. Terwijl volgens een Europees onderzoek (bron: Metro, 31 januari) 4 op de 5 mensen tegen zijn. 80 procent! Ik vind zeker dat Nederland zich moet aansluiten bij Duitsland en Frankrijk in haar standpunt betreft de oorlog.
||
Citaat:
Dat doe je als land als je weet dat ze je niet komen bevrijden omdat ze zoveel om je geven als volk, maar omdat je zoveel olie hebt onder de grond en dat dan gratis kunnen meenemen. En trouwens, als de VS daar dan aan de macht komt, en als Saddam verdreven is, dan wordt het Iraakse volk ook aan hun lot overgelaten. Alleen het verschil is dat olie het land uitgaat zonder dat de VS daar maar een beetje voor hoeft te betalen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben blij dat Chirac en Schröder het lef hebben om niet net als die kontenlikkende Blair achter Bu$h aan te lopen. Zo hoort het vaker te gaan, Europa moet de V$ niet blindelings volgen maar kritisch zijn. De oorlog tegen Irak is weer mooi een smoes voor Bu$h om zijn macht te tonen, maar ondertussen gaat het economisch heel slecht met de V$ en lopen er daar nog duizenden getraumatiseerde Vietnam- en Golfoorlogveteranen rond.
|
![]() |
|
Nederland behoudt eigen identiteit:
Ze hebben het manifest NIET ondertekend, maar werken wel mee aan militaire PLANNING. Militaire planning is nog iets heel anders dan meedoen aan de oorlog. Ik ben tegen een militair optreden in Irak, tenzij de VN dit noodzakelijk acht. Dan moet je ook je internationale verantwoordelijkheid nemen. Wij hebben gezamelijk de VN opgericht als gezag op gebied van internationale conflicten, dat dienen we te respecteren. Als wij de wil van de VN niet respecteren, respecteren we eigenlijk onszelf ook niet. Daarmee valt ook het hele concept van de VN in het water. Ik heb het idee dat de tweede kamer er ongeveer net zo over denkt als ik.
|
![]() |
Nederland moet weten van wie ze afhankelijk is. Europa bestaat economisch en politiek gezien bij de gratie van de VS en dat moeten we accepteren. Overigens is de Duitse houding heel dubbel. Aan de ene kant niet meewerken en aan de andere kant verontwaardigt zijn omdat Amerikaanse investeerders zich terugtrekken uit Duitsland. Ook de positie van Frankrijk is interessant: wie stond er in 1944 op de kust van Normandie? Dat waren niet de fascistische Fransen zelf, en ook niet staatsheld de Gaulle, die was in Afrika af aan het gaan.
Funamenteler is de vraag of we op de wereld dictatuur accepteren. Ik wil alleen de dictatuur van de democratie en het kapitalisme accpepteren en ben het in dat kader al eens met een oorlog tegen Irak. We moeten dan echter geen boter op ons hoofd hebben, en daarna verder gaan met Iran, Noord-Korea, heel Afrika en last but not least Cuba. Alsde oorlog begint dat moet het zeer efficient en effectief. Het grote gevaar is dat Saddam zijn olievelden in de hens zet, en dus moeten we dat als eerste voorkomen. Eerst met parachutisten e.d. de olievelden bezetten en daarna pas Bagdad bevrijden. |
![]() |
|||||
Citaat:
Da's Duitsland! ![]() Citaat:
Dat doen we al genoeg, met alle hypocrisie van de Amerikanen meegenomen. Citaat:
Hoezo is dat dubbel? Economie in deze zin zou in principe los moeten staan van politieke standpunten. Of zijn ze bang voor Amerikaanse represailles? Citaat:
Mensen in Amerikaanse ghetto's zouden vele malen beter af zijn in Cuba. Denk daar maar eens over na, voordat je de wereld gaat omvormen tot een libertarianistische hel van een enorme kloof tussen arm en rijk onder het mom van "democratie". |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 15:32. |
![]() |
|
fok die shit dat amerika ons bevrijd heeft
4 jaar lang vocht een overgrote meerderheid van het Duitse leger aan het oostfront, dwz Rusland Amerika en de westerlijke geallieerden vertikten het om rusland te helpen, en vochten slechts in een klein deel van frankrijk en dan zeggen dat het door hun komt dat we nu geen duits meer spreken, sjongejongejonge
|
Eigenlijk moeten de Amerikanen ons dankbaar zijn, want waren onze voorouders niet naar dat land gegaan om daar Indianen af te slachten, dan waren zij nu niet de machtigsten van de wereld.
![]() (boodschap hierachter: rot een eind op met WOII. Duitsers zijn geen nazi's meer en VS hebben ons echt niet alleen bevrijd en de reden waarom ze ons bevrijd hadden was echt niet vanwege de jodenvervolging) |
![]() |
||
Citaat:
maar goed dit geheel terzijde, verder ben ik het met gatara eens, dat hele verhaal van "maar zij hebben in WO2...' is totaal niet van belang. zou een beetje belachelijk zijn (IMO) dat wij nu moeten doen wat de VS willen, omdat zij ons toen bevrijd hebben... waar het imo hier om gaat is of een oorlog tegen irak verstandig is of niet. en dat is het niet (denk ik ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zou wel eens willen weten hoe anders de situatie op dit moment is. Amerika heeft de constante dreiging om aangevallen te worden op eigen grondgebied!
Bovendien, trek eens de vergelijking tussen de bezette landen in 1944-45 en Irak. Irak is nu ook bezet door een dictator die eeb miljoen van zijn eigen mensen heeft vermoord, die mensen moeten worden gered van Houssein. Wij waren ook maar wat blij toen de Canadezen naar Nederland kwamen om ons te bevrijden. |
![]() |
||
Citaat:
bovendien is de situatie toch wel wat anders dan in wo2; nl was bezet door een vreemd land, in irak is sprake van een 'eigen' dictator. als de vs ind de onderdrukte irakezen wil gaan redden, waarom dan de irakezen wel en al die andere landen niet? ik vind dat er een vreedzame oplossing moet worden gezocht om saddam te dwingen afstand te doen van de macht.... maar eígenlijk vind ik dat de irakezen zélf in opstand moeten komen, alleen dan kunnen ze imo echte vrijheid bereiken. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk wel dat de Irakezen blij zijn met een bevrijding, ook door de Amerikanen. Ze kunnen het alleen niet zeggen. Het is wel de taak van de Iraakse oppositie om een stabiele regering te vormen na de overgangsregering.
Wat is het verschil voor de individuele mens om onderdrukt te worden door een buitenlandse dictator of door een 'landgenoot'. Is het met een man als Hoessein mogelijk om een vreedzame oplossing te vinden. Er zijn drie mogelijke oplossingen: 1. Niets doen, dit is helemaal nioet aanvaardbaar want dan geef je Saddam structureel 15 miljard en dan heeft hij zo een kernbom. 2. weer inspecties en sancties: heeft in het verleden niet gewerkt en bovendien is de hele progressieve wereld hier altijd tegen geweest. 3. Militair ingrijpen, het risico lopen om in een lange oorlog terecht te komen, maar de kans aangrijpen om Irak te bevrijden. |
![]() |
||
Citaat:
2 onderdrukking is natuurlijk onderdrukking, daar heb je gelijk in. maar ik vind dat het wanneer het een 'buitenlander' betreft, de zaak wordt van meerdere landen. in het geval van een landgenoot, vind ik het de taak van het volk om zich te verzetten, in opstand te komen 3 niets doen is natuurlijk niet goed, maar een oorlog ook zeker niet, omdat je niet kunt weten hoe dat uitpakt. stel dat saddam ind kernwapens heeft. als bush dan met raketten begint te schieten, gooit saddam een a-bom terug. > dat willen we niet hebben lijkt me. en zelfs zonder kernwapens; weer een land verwoest, onschuldige mensen dood, enz > met een oorlog help je een land niet, met een oorlog breng je ze alleen verder in de zooi. saddam weg (of dood, maakt me niet echt veel uit): ja oorlog: nee > raak je teveel onschuldige mensen mee. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het Irikese volk zo wanhopig is dat het ze niet zoveel uitmaakt wie ze verlost van deze tiran. Ik denk ook dat de Irakese samenleving zo is doordrenkt met 'collaboratuers' die Saddam steunen dat een georganiseerde oppositie of staatsgreep onmogelijk is. Ook denk ik dat Saddam nog geen kernwapens heeft, maar als we blijven toekijken heeft hij die wel, en dan gebruikt hij ze, misschien wel op ons.
|
![]() |
||
Citaat:
2 - ik zeg; sovjet unie.. > errug veel geheime politie etc en toch in menig sovjet staat opstanden > tsjechië bv; een volk kan zich altijd verzetten... en kijk ook naar nl in wo2, overal verraders en toch een goed georganiseerd verzet. (alhoewel die situatie minder ernstig was denk ik dan nu in irak...) 3 maar zelfs als hij geen kernwapens... als je een oorlog begint gaan er, ik blijf herhalen, onschuldige mensen dood, steden worden kapot geschoten, etc etc > krijg ik daar ook een reactie op? en toekijken wil ik niet, zoals ik al meerdere keren gezegd heb, saddam moet wel weg, alleen niet dmv een oorlog. verder zou ik willen zeggen, als je zorgt dat de relatie met irak verbeterd, zullen de irakezen geen kernwapens meer willen gebruiken... waarom direct vijandig? wederom; sadam moet weg, maar oorlog verergerd de situatie. vrede moet iets zijn wat nagestreefd moet blijven worden. hoe wil je vrede bereiken dmv een oorlog? wie daar in trapt is wel heel naïef, sorry dat ik het zeg.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wanneer er een oorlog komt en Nederland kiest de partij van Amerika zal er een grote kans zijn dat wij met ons broepslegertje niet erg ver zullen komen om hun te helpen want Amerika/Irak word iets alla Vietnam of de golfoorlog.
Senario Vietnam: De oorlog gaat heel lang duren en de economie stort in. In alle landen zullen dienstplichtig worden opgeroepen om hun land te dien. De schulden in alle landen zullen sterk toenemen. Engelse zullen direct klaar staan ze doen alles voor het land. Nederlanders niet wij wachten liever af en Dankzei de NAVO kan dat ook. En ik denk dat ik en vele andere met mij geen zin hebben om zich in Irak te laten afknallen door allemaal kernwapens van Saddam (als hij die inderdaad heeft). Senario Golfoorlog: De oorlog is redelijk snel voorbij de economie zal er een kleine klap van krijgen maar zal zich snel kunnen herstellen. Landen zullen geld lenen maar minder dan in "Senario Vietnam". Er zal waarschijnelijk geen oproep op de dienstplicht worden gedaan en Nederland zal alleen veel in de lucht kunnen betekenen met de laatste 100 F16. Echter door alle oorlogszuchtige neigingen van meneer Bush zal senario Vietnam veel dichter bij zijn dan Senario Golfoorlog. Ik ga me zo langzamerhand toch afvragen wie er in Amerika het idee gaat krijgen om meneer Bush effe een paar kogels te gunnen want de Terrorist die we zoeken zit in Amerika. Dus Jongens/Mannen hebben wij zin? ikke nie en ik bereik ook zo langzamerhand die leeftijd. Ik haat oorlog en laat me bij voorkeur niet afschieten door een stel irakeze. Misschien liever veilig in de cel voor dienstweigering? Nee ik hoop dat de oorlog Senario Golfoorlog krijgt of beter HELEMAAL niet uitbreekt dan hoef ik tenminste niet te kiezen en is het snel over. |
![]() |
|
![]() |
Ook jullie bepalen je standpunt met informatie die je krijgt aangerijkt. Ik denk niet dat een oorlog op dit moment de situatie in Irak erger kan maken dan hij al is. Op de lange termijn is het denk ik (ja alweer) beter om nu in te grijpen en niet te verder aan te modderen zoals we de afgelopen jaren hebben gedaan.
|
![]() |
||
Citaat:
en heb nog steeds geen reactie op onschuldige burgers die dood gaan > daar kijk ik nou zo naar uit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() > verder ben ik t helemaal met je eens, geloof ik ![]() ind bush ![]() vraag me sowieso al af wanneer je nou precies een terrorist bent en wanneer niet.... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
de mooiste sportuitspraken tinus11 | 146 | 26-07-2005 15:47 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Koude oorlog L!3K3 | 6 | 19-06-2004 16:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende toont weer eens gebrek aan ruggegraat Sky Jewel | 38 | 28-11-2003 18:38 |