Oud 12-02-2003, 12:46
freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb precies hetzelfde...en weet ook niet wat ik er aan moet doen....
Oud 12-02-2003, 12:48
Verwijderd
zijn hall;ucinaties.. k heb ze ook.. dr valt weinig tegen te doen.. dr zijn gloof ik wel medicijnen voor maar die hebben ook weer van die bijwerkingen.. je kan ze t beste negeren. doe ik ook.. nouwja k probeer het dan
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:06
iamcj
iamcj is offline
Waar ben je bang voor?

Inbrekers?
Andere mensen?
Geesten?
Dat iemand je iets aandoet?
Oud 12-02-2003, 13:47
Verwijderd
Ik heb dit ook wel eens gehad en toen was ik ontzetend gespannen, en ging het gepaard met paniekaanvallen en hyperventilatie..

Eigenlijk ben ik er een soort van vanaf gekomen doordat we nu poezen hebben, waardoor ik hen de schuld kon geven van alle geluiden en zo niet meer zo bang werd en toen is het weg gegaan..

Ik denk dat je lichaam veel met je kunt doen, en als je gespannen of in stress bent je dat soort dingen kunt horen. Ik zet ook vaak muziek aan 's avonds, zodat ik daar naar kan luisteren en me daarop kan concentreren.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:48
Dashja
Dashja is offline
Het kan zijn dat je angsten zo groot zijn, dat je ze echt gaat ervaren.
Ik ken het ook wel.. Heb ze nog steeds, maar negeer ze.
Ik heb het ook, als het 'druk' is in mijn hoofd en ik geen rust kan
krijgen. Maar ik maak me er niet al te veel zorgen over.
Er is idd medicatie voor. Antipsychotica.

Clozapine (Leponex), Sulpiride (Dogmatil), Tiapride (Tiapridal), Risperidon (Risperdal), Olanzapine (Zyprexa) Quetiapine (Seroquel)

medicijnwijzer

Sterkte!
Liefs,
Dashja

Oud 12-02-2003, 15:19
Verwijderd
heb ik ook gehad... rare geluiden die er niet konden zijn... enzow...
toen zijn die geluiden een stem geworden...
en dat is onderhand een half jaar geleden ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:22
Marcade
Marcade is offline
Heb je huisdieren? Neem een hond of een kat bij je in de kamer als je gaat slapen. Misschien helpt dat.

bizar idee. ..

Vroeger was ik als klein kind van 10-12 ook wel is bang, als ik in bed lag. Maar dan kwam het vooral door de stilte. Meestal als ik ineens dan geluid hoorde van mijn ouders of broer .. het thuiskomen van een auto .. een deur slaan .. zacht geluid van tv .. of de bas van de trance van m'n broer .. werd ik weer helemaal rustig.

in het kort; misschien kan je een omgekeerde babyfoon nemen dat je zachtjes geluid hoort van wat je ouders aan het doen zijn .. :/

..

en verder .. probeer het op te zoeken en te overwinnen hoe moeilijk het ook is. En blijf weg van het mystiek forum en dergelijke; want daar worden me een potje wanverhalen vertelt waar je niet goed van word.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 20:41
Verwijderd
een honkbalknuppel naast je bed neerzetten.

ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:02
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Ik denk dat het niet verstandig is om meteen medicijnen voor zoeits te gaan slikken. medicijnen heb ik altijd gezien als een laatse redmiddel.

Ik denk dat je eens moet informeren of er in jou buurt cursussen zijn die je leren "af te schakelen" of ja "niet zo hevig te laten reageren".

(uh ja ben het woord daarvoor nogal kwijt.. als iemand het weet help me dan ff )

Ik mocht hier zelf niet aan meedoen omdat ik veel last heb van dissociatieve klachten, maar misschien dat het jou wel kan helpen?

liefs,

kus,

Laura
(Aragnabite)
Oud 15-02-2003, 21:55
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
*luna* schreef:
ik denk niet dat zo'n cursus helpt...maar zo en zo zouden mijn psychiaters etc dat afraden...ik heb nl last gehad van disociatie en ik heb teveel andere psychiatrische problemen om zo'n cursus goed te kunnen volgen...
maar bedankt voor de tip...
*Knuff*
ehm...ik heb altijd een mes naast mn bed...maar dat helpt nou niet bepaald...
mjah k wist dus nie of je dat misschien ook had *sorry*

ben beetje dom bezig de laatste tijd gloof ik.. *sorry*
Oud 15-02-2003, 22:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*luna* schreef:
ik woon niet meer thuis dus dat met die ouders kan niet en een huisdier mag niet waar ik woon....
.. heu .. je bent 16 .. mag ik vragen waar je dan woont ?!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 22:25
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. heu .. je bent 16 .. mag ik vragen waar je dan woont ?!
Citaat:
ik heb steeds vaker dat ik 's avonds in bed lig...of gewoon in mn kamer ben ofzo...dat ik iemand aan mn deur hoor rommelen(kan keukendeur of kamerdeur zijn. terwijl dat onmogelijk is, want ik woon alleen op mijn afdeling ...en dan lig ik verstijfd van angst in mn bed terwijl het eigenlijk gewoon niet kan. of dan hoor ik mensen kloppen op mn deur midden in de nacht...
ook heb ik vaak dat ik sirenes ofzo hoor terwijl dat niet kan...en dat ik mensen me hoor roepen en dan kijk ik om en dan staat er niemand...

gister was ik bij een meisje die ook op kamertraining zit op bezoek...en toen zat ik met mn rug naar het raam en ik weet zeker dat er plotseling op het raam werd geklopt en ik draai me om en er staat niemand...
ik vind dit gewoon heel erg eng allemaal en wordt er heel erg angstig van...
weet iemand wat dit is en wat ik ertegen kan doen?

erg slim van je

Volgende keer eerst helemaal lezen??

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 22:27
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
*luna* schreef:
ik heb vorig jaar een aantal opnames in een kliniek gehad en omdat ik niet meer thuis kon wonen ben ik eerst naar BW(beschermd wonen) gegaan en sinds een maand zit ik op kamertraining
geeft niks joh...kon jij ook nie weten toch *knufff*
*knuff*
Oud 16-02-2003, 11:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*luna* schreef:
ik heb vorig jaar een aantal opnames in een kliniek gehad en omdat ik niet meer thuis kon wonen ben ik eerst naar BW(beschermd wonen) gegaan en sinds een maand zit ik op kamertraining
Oh okay. Dan heb je toch begeleiders enzo die je helpen (? denk ik ?); misschien dat die handigheidjes weten tegen je angsten en tegen de geluiden. Ik denk dat je nie de eerste zou zijn, weet je ..

Citaat:
*~vlokje~* schreef:

erg slim van je

Volgende keer eerst helemaal lezen??
Zeg ik ben ook maar een mens en ben soms moe en lees over dingen heen. Ga van m'n rug af, wil je; ik ben niet verliefd op je.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:41
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Oh okay. Dan heb je toch begeleiders enzo die je helpen (? denk ik ?); misschien dat die handigheidjes weten tegen je angsten en tegen de geluiden. Ik denk dat je nie de eerste zou zijn, weet je ..

Zeg ik ben ook maar een mens en ben soms moe en lees over dingen heen. Ga van m'n rug af, wil je; ik ben niet verliefd op je.

k haat gewoon mensen die psychologie verzieken.

en for your information, ik heb al een vriend

triest zeg.. dit..

Offtopic:
Sorry meid.. *knuf*

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
ik heb al een vriend. triest zeg.. dit..
Val me dan niet lastig. Als je problemen met me hebt, ga je naar feedback, of stop me in je negeer lijst; maar ga niet van mijn muggen een olifant maken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:

en ik denk niet dat het zo gauw een stem wordt...
nee dat dacht ik ook niet...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:
ik denk niet dat zo'n cursus helpt...maar zo en zo zouden mijn psychiaters etc dat afraden...ik heb nl last gehad van disociatie en ik heb teveel andere psychiatrische problemen om zo'n cursus goed te kunnen volgen...
maar bedankt voor de tip...
*Knuff*
ehm...ik heb altijd een mes naast mn bed...maar dat helpt nou niet bepaald...
een honkbalknuppel is ook groter en knuffelbaarder.
ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:22
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb het ook vaak, het gevoel dat iemand me roept...
ehm, een voorbeeld; laatst lag ik in mn bed, ik werd ineens wakker en ik dacht dat iemand me riep (het was halfzes smorgens) dus ik riep, JA! wat is er??? En iedereen ineens wakker, vragen wat er aan de hand was, terwijl ik er toch zeker van was dat ieman me riep. Een ander voorbeeld, een paar weekjes geleden zat ik in de klas en hoorde ineens allemaal mensen praten (en dat kon niet, het was rep week en iedereen was doodstil) maar goed, ik hoorde allemaal mensen door elkaar heen praten, maar kon niet verstaan wat er werd gezegd, denk maar aan als je in een druke zaal zit en jij stil bent, je hoort geremoer zeg maar, maar kan niet concreet verstaan wat er gezegd wordt... Dat soort dingen heb ik wel vaak.....
Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar goed, ik weet ook niet of je iets hieraan heb, waarschijnlijk niet, behalve dat je ziet (wat je toch al heb gezien) dat je niet de enige bent,
xxxxxxxxxxxx
Oud 21-02-2003, 10:44
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Marcade schreef:

in het kort; misschien kan je een omgekeerde babyfoon nemen dat je zachtjes geluid hoort van wat je ouders aan het doen zijn .. :/
tsja, en of je dat nou wilt horen..

Hey meis, sterkte, ik hoop echt dat je er iets op vind!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten