Oud 03-03-2002, 17:04
Jody Brandt
Jody Brandt is offline
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik plant het hier toch maar even neer. Als het ergens anders heen moet dan merk ik dat wel (toch?).

Eigenlijk heb ik niet zo zeer een zwaar probleem, het is meer iets dat tussen de oren zit. Ik heb pas geleden gehoord dat mijn ouders gaan scheiden en ik het het daar erg moeilijk mee. Mijn broer is depressief en ikzelf denk vaak aan zelfmoord. Ik heb wel vrienden, maar er is 1 waar ik (op dit gebied dan) erg close mee ben. Ik heb het gevoel dat ik over alles met hem kan praten en ik ben blij dat hij er voor me is. Ik zie hem 1 x in de week, maar we praten samen heel veel op MSN. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer het gevoel dat ik veel te veel over die scheiding en alles zeur. Niet dat hij het afkraakt of het er niet over wil hebben ofzo, maar misschien vindt hij wel dat ik er te veel over zeur.
Wat zouden jullie ervan vinden als iemand 50% van de gesprekken over z'n eigen problemen gaat praten?? Komt die dan egoïstisch over?
Als we het niet over mijn problemen hebben dan hebben we altijd veel lol, we zitten domme opmerkingen te maken enzo. Ben ik dan saai, serieus en vervelend als ik (weer) over mijn problemen begin?

Zo dat was het.
Oud 03-03-2002, 17:08
baz1234
baz1234 is offline
ik kan me voorstellen dat hij het niet altijd alleen maar over problemen wil hebben. wat ik begrijp is dat je je verhaal bij hem kwijt kunt en dat is fijn. maar hij is waarschijnlijk niet opgeleid om met zulke problemen om te gaan. ik denk dat hij het ook erg fijn vind als je af en toe dank je wel zegt voor wat hij voor jou betekend! praat af en toe ook is over leuke dingen. dat is voor jou en hem fijn. je moet niet altijd alleen maar stil staan bij foute dingen!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 19:22
Verwijderd
Precies, je mag er best over praten, sterker nog..praten is goed. Maar je moet er niet teveel aan denken (misschien makkelijk gezegd) maar als je het negatieve even aan de kant kan schuiven voor wat positieve en leuke dingen helpt dat gewoon een hoop.

iig sterkte
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 19:37
Verwijderd
Tuurlijk mag je erover praten, zolang je hem af en toe maar bedankt. Dan heeft hij ook het gevoel dat hij goed bezig is. Wellicht zal hij dan ook ooit bij jou komen met zijn problemen.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 21:19
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Toen ik het vaak over mijn problemen had, dacht ik ook dat ik mensen tot last was, terwijl dat niet zo was. Ik begrijp je heel goed als je gaat twijfelen of het wel goed is om telkens over je problemen te praten, maar naar mijn mening is het wel goed als je over je problemen kan praten. Iets opkroppen is ook niet goed. Als je denkt dat je hem tot last bent, dan moet je dat gewoon vragen
Oud 04-03-2002, 17:16
Jody Brandt
Jody Brandt is offline
Ja, bedankt voor de reacties alvast.

Ik denk inderdaad dat ik het hem maar eens ga vragen, da's wel een goeie tip!! Maar blijf rustig door tip-pen als je wil hoor..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten