Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 17:52
Fly-girl
Fly-girl is offline
hey mensen, hier ff de situatie:
ik heb een vriend. we spreken ongeveer 2x in de week af (en we zitten bij elkaar in de klas). Ik vind dit te weinig en hij vindt het wel prima zo. Hij heeft veel andere dingen te doen zoals bijbaantje en vrienden. alleen ik vind dat ie best wel es wat vaker met mij zou mogen afspreken, het gebeurt alleen niet echt ook al vraag ik hem wel. Ik voel me een beetje een zeur als ik voor de zoveelste keer kom vragen of hij kan en waarom dan niet. Ik weet wel dat ie me leuk vindt enz maar hij zegt dat ie te weinig tijd heeft om alles te doen terwijl ik dan wel eens denk, ga dan iets anders afzeggen of spreek een week van te voren alvast met mij af. ik wil hier echt wel graag wat aan doen want ik voel me niet helemaal happy als hij blijkt niet te kunnen terwijl ik had gehoopt van wel. Ik heb beetje het gevoel dat ik over me heen laat lopen als ik er niet over 'zeur' en anders voel ik me stom. wat moet ik nou?
Oud 04-06-2003, 17:57
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Tsja, als ik jou was zou ik een keer goed met hem praten en zeggen dat jij je er niet lekker onder voelt. Gewoon zeggen dat je liever wil dat jullie wat vaker bij elkaar zijn en dat hij ook wat eigen initiatief toont.
Aan de andere kant, sommige mensen hebben nu eenmaal veel tijd voor zichzelf nodig, voor vrienden en hobby's enzo. Misschien dat hij 2x per week wel mooi vindt dan.
Zien jullie elkaar ook vaak op school of dat niet?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:12
alpha
alpha is offline
Tja, ik heb nog nooit echt een vriend gehad dus persoonlijke ervaringen kan ik hier niet kwijt. Dat ten eerste.

Ten tweede moet je niet afhankelijk van hem zijn. Ik snap dat je hem graag mag en veel bij hem wil zijn maar als hij niet kan, ga jij dan ook iets anders doen. Ga lekker met vriendinnen winkelen of thee leuten. Het moet niet zo zijn dat je treurig op je kamer gaat zitten als hij geen zin of tijd heeft om te komen. Laat hem ook maar eens merken dat je nog een eigen leven hebt! Dat je niet alleen met hem lol kan hebben, want zo komt het namelijk op mij over.

Maar ik ben het er ook wel overeens dat twee keer in de week erg weinig is. Laat hem dus duidelijk weten dat je hem echt graag vaker bij je wilt hebben en dat je er anders geen zin meer in hebt. Je wilt wel wat terug krijgen, niet dat het zo is dat jij de enige bent die in de relatie 'geeft' en nooit hij. (Een beetje faken mag wel, als dat werkt... )
Oud 04-06-2003, 19:20
#6 is offline
hee je zit toch bij elkaar in de klas?! Het lijkt me dat je elkaar dan elke dag ziet of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:22
alpha
alpha is offline
Citaat:
#6 schreef op 04-06-2003 @ 20:20:
hee je zit toch bij elkaar in de klas?! Het lijkt me dat je elkaar dan elke dag ziet of niet?
lekker romantisch hoor, bij elkaar op schoot terwijl de leraar engels in je nek mee hijgt....
Oud 04-06-2003, 19:30
Verwijderd
Zie je elkaar dan lang of kort?

Bij een afstandsrelatie is het best normaal, op korte afstand zou het dus eigenlijk moeten kunnen :/

Als ik naar mezelf kijk: ik sport 3x per week en werk fulltime. Daarnaast volg ik een schriftelijke opleiding die ook tijd vreet. Dan heb ik in feite ook alleen het weekend, waarvan ik zaterdag ook een deel werk. Mja, laat 's avonds langskomen zou nog kunnen elke dag..

Dus zo raar is het op zich niet :/ Anderzijds maak ik wel tijd. Ik ben ook al door de weeks naar mijn vriendin gereden voor de hele avond 2 keer per week is altijd wel te doen..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:44
Verwijderd
Ik snap dat je 2 keer per week niet echt veel vind. Alleen ik denk dat je er niet teveel over moet zeuren bij je vriend. Opzich heeft hij goede redenen waarom hij je maar 2 keer per week wil zien. Hij wil ook andere dingen te doen hebben in zijn leven.
Alleen... ik zou toch maar eens goed praten, niet om je nu bang te maken hoor, maar vraag eens echt waarom hij jou niet wil zien. Vindt hij jou nog wel zo leuk als jij hem vindt??!!
Maar goed denk er maar niet het ergste van hoor!! Opzich, hij is jong, gaat naar school, werkt, en wil zijn vrienden niet verliezen, iets wat ook allemaal tijd vraagt en logisch is. En waarschijnlijk heb je je bij deze situatie neer te leggen, ookal is dat moeilijk voor je. Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:49
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zie mijn vriend alleen in het weekend eigenlijk omdat hij studeert en op kamers zit in een andere stad.
Dus voor mij is 2 keer per week heel normaal.
Maar ik kan me voorstellen dat je elkaar best vaker zou willen zien als je dichtbij elkaar woont.. En ik denk dat hij daar toch ook best wat tijd voor vrij zou kunnen maken, al is het maar af en toe..? Dus gewoon eens over praten zou ik zeggen.. ga er ook weer niet te veel op hameren want ik denk dat hij dat misschien wel vervelend zou kunnen vinden en het dan inderdaad als gezeur gaat beschouwen..

Tja ben maar blij dat je hem elke dag nog op school kunt zien, want er zijn zat mensen die niet eens de kans hebben om elkaar zo vaak te zien!
Oud 04-06-2003, 19:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
kan het me wel een beetje voorstellen dat als je bij mekaar in de klas ziet, en je mekaar dus elke dag lang ziet, je 2 x afspreken wel genoeg vindt....

maar goed, als jij dit echt anders wil ben jij de enige die er wat aan kan doen en dat doe je door t er met hem over te hebben. desnoods in een brief, das lekker makkelijk, kan die je niet in de rede vallen.
zeg hoe belangrijk t voor je is en dat t echt niet steeds heel lang hoeft, maar dat een halfuurtje of uurtje ook genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 22:11
never mind
never mind is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 04-06-2003 @ 20:58:
kan het me wel een beetje voorstellen dat als je bij mekaar in de klas ziet, en je mekaar dus elke dag lang ziet, je 2 x afspreken wel genoeg vindt....

valt tegen hoor... naja als je een handjevasthoukusjegeven relatie hebt maar anders is het heeeeeeeel prettig iemand wat vaker te zien je doet nl dan ook dingen die de leraar niet waardeert in de klas

*ervaring*
Oud 05-06-2003, 10:47
Punkygirl
Punkygirl is offline
wacht het gewoon eens af..
lata het een keer van zijn kant afkomen
Oud 05-06-2003, 10:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 05-06-2003 @ 11:47:
wacht het gewoon eens af..
lata het een keer van zijn kant afkomen
Waarschijnlijk gebeurt het dan niet, omdat hij het zo druk heeft... Bereikt ze niet wat ze wil...
Oud 05-06-2003, 14:46
Fly-girl
Fly-girl is offline
ik zal even reageren, bedankt iig voor de berichten. Ik zie hem idd wel op school maar dat is toch wel heel anders dan wanneer je met zn tweeën bent. *helaas*
Ik heb het hier wel eens met hem over maar hij laat meestal merken dat hij het er niet graag over heeft en dat hij 'gewoon' veel te doen heeft. Ik vind het alleen stom als ie niet met mij afspreekt omdat ie moet leren en dat uiteindelijk blijkt datie amper geleerd heeft ofzo. tsja en dat ie het zó druk heeft valt wel mee vind ik, en anders moet ie maar wat minder doen ofz. maar hij beweert altijd dat dat niet kan. Het gekke is dat ik wel weet dat hij me echt heel leuk vind, daarom snap ik dus ook niet dat ie niet vaker 'kan'. en als ik dit zeg dan weet hij niets te zeggen...
Oud 05-06-2003, 14:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fly-girl schreef op 05-06-2003 @ 15:46:
ik zal even reageren, bedankt iig voor de berichten. Ik zie hem idd wel op school maar dat is toch wel heel anders dan wanneer je met zn tweeën bent. *helaas*
Ik heb het hier wel eens met hem over maar hij laat meestal merken dat hij het er niet graag over heeft en dat hij 'gewoon' veel te doen heeft. Ik vind het alleen stom als ie niet met mij afspreekt omdat ie moet leren en dat uiteindelijk blijkt datie amper geleerd heeft ofzo. tsja en dat ie het zó druk heeft valt wel mee vind ik, en anders moet ie maar wat minder doen ofz. maar hij beweert altijd dat dat niet kan. Het gekke is dat ik wel weet dat hij me echt heel leuk vind, daarom snap ik dus ook niet dat ie niet vaker 'kan'. en als ik dit zeg dan weet hij niets te zeggen...
Ik wil ook wel eens tijd voor mezelf... ik neem aan dat hij niet verplicht is om jou te zien, hij ziet je de halve dag al... Accepteer het gewoon en wees blij met de momenten dat hij wel met je af wil spreken, als jij zo doorgaat ziet hij het straks als een verplichting en kan je juist het tegenovergestelde bereiken van wat je wil...
Oud 05-06-2003, 15:23
Fly-girl
Fly-girl is offline
maar hij doet altijd zo vaag dat ik niet eens echt weet wat ie gaat doen of waarom ie achteraf iets wel/niet heeft gedaan. ik weet het gewoon niet zo goed ik snap wel dat ik hem misschien juist weg kan jagen en aan de andere kant..als ik hem echt graag vaker wil zien word ik ook niet gelukkiger als dat alsmaar niet gebeurd...
moet ik me eigen gevoel dan wegdrukken (door het te accepteren) of niet? het is nu altijd een beetje half
Reageren

Regels voor berichten