Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou deze FAQ van Gathering of Tweakers maar eens goed doorlezen.
Zelf heb ik eergister Mandrake Linux 9.0 geïnstalleerd en het er de volgende dag alweer afgegooid. Ik heb er gewoon de tijd en het geduld niet voor om helemaal opnieuw met een ander OS leren te werken. |
![]() |
|
het voordeel van linux is in ieder geval dattet errug moeilijk is ommet te hacken bijna onmogelijk
het crasht nooit en verder isset makkelijk te intergreren oftewel et werkt makkelijker in combinatie met andere programmas ![]() nadelen : alleen bedrijven leveren zo'n beetje geen drivers en support voor linux en je moet wat andere commando's leren en de instals gaan anders ![]()
||
Citaat:
daarnaast moet je ook niet zo stom zijn om telnet server te draaien en als je andere users toegang geeft moet je heel goed opletten bij progs met een SUID en owner root verder kan linux als je er x op draait wel degelijk crashen, ik heb nu in een halfjaar 2x gehad dat de x vastloopt en dat die dan de rest meetrekt (en ja ctrl-alt-del en ctrl-alt-f1 ed had ik geprobeerd) overigens ben ik zeker niet anti-linux ![]() |
![]() |
||
Citaat:
linux is heel veilig mits je het goedbijhoud, en geen onnodige shit draait, doe je dit niet kan je beter m van t netwerk afhalen. support voor drivers is voor mij nog nooit een probleem geweest. en als je beetje vreemde hardware heb enzo (oude tapestreamer uit 1991 ofzo ![]() installs vallen best mee als je maar ff leest. andere commando's is misschien even wennen als nieuwe egbruikers maar dat heb jemet alles, niet veel later zal jejezelf betrappen op ls gebruiken in ms-dos en je ergeren aan gebrek aan linux programma's/utils/commando's op je windows pc. nog iets later zal je steeds minder vaak naar windows booten mocht je fout hebben gemaakt dat nog niet eraf geknikkerd te hebben, (wasted diskspace). nog een paar stappen later post je dit soort messages ![]()
||
Citaat:
![]()
|
heb net op school linux afgerond
linux komt van unix en is lijkt veel op een programmeertaal. bevoorbeeld schrijfrechten geef je met chmod en dat kom je ook tegen in de ftp wereld. linix is veel stabieler maar het installeren is een ramp. Ik hen rethat geinstald ben een paar uur bezig geweest. het ondersteunt ook bijna geen spellen. een netwerk bouwen moet je echt een prof voor zijn om dat te kunnen. 1 voordeel het graphisch veel mooier alleen ik zal het niet want me beeldscherm instellingen waren niet goed. ![]()
||
![]() |
Citaat:
* Het heeft net zoveel met programmeren te maken als Windows. Niets dus. * Schrijfrechten komen (simplistisch gesteld) uit de *nix-wereld. FTP komt (simplistisch gesteld) uit de *nix-wereld. Linux komt uit de *nix-wereld. Je denkvolgorde is verkeerd. * RedHat installeert voor iedereen met computerervaring die verder gaat dan 'briefje typen, e-mail lezen' zo soepel als maar kan. * Het ondersteunt intussen behoorlijk wat spellen. Ik heb vanmiddag nog mensen kapotgeschoten met Unreal Tournament 2003. Liep uitstekend. * Netwerkbouwen gaat onder Linux simpeler dan onder Windows. Of moet je een professional zijn om eerst te lezen hoe het werkt wat je van plan bent te gaan doen? * Je kunt Windows net zo mooi maken als 'Linux' (KDE zal zijn wat je bedoelt). Heck, je kan zelfs MS-DOS zo mooi krijgen! Ik hoop dat je nog een vervolgvak over Linux krijgt. :\ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat dat 'hacken' betreft... om te beginnen moet je leren wat hacken is. als ik nu een programma schrijf, dan ben ik ook aan 't "hacken". een 'hacker' is dan ook gewoon iemand die veel van comps kent en er veel mee werkt. ik raad je aan dit te lezen: http://benkenobi.linux-charleroi.be/...ker-howto.html aangezien je 't waarsch toch niet helemaal leest, raad ik je aan toch te proberen puntje 2 & 3 te lezen. wat jij bedoelt is 'cracken'. het is erg gemakkelijk om een standaard geinstalleerde GNU/Linux distro te kraken. ongeveer net zo gemakkelijk als Windows. Het verschil is, dat je het kan beveiligen, en dat je het erg cracker-bestendig kan maken, wat met windows niet het geval is. je moet al veel van ipfwadm/iptables/ipchains en veel andere dingen af weten eer je je GNU/Linux veilig kan maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar daar komt nu verandering in, je kan UT2003, never winter nights en meer en meer spellen voor GNU/Linux kopen. wat betreft het netwerk: het is idd niet simpel om te begrijpen wat je moet doen, maar het effectief laten werken is kwestie van de HOWTO lezen. LDP heeft 2 zeer goede howto's over IP Masquerading. Wat het installeren betreft: puur kwestie van gewoonte. in 't algemeen neemt 't mij 15-30 minuten om een GNU/Linux distro te installeren. Ik snap echt niet hoe je kan zeggen dat een OS op een programmeertaal lijkt. Sorry, maar dat is één van de domste dingen die ik deze maand gelezen heb (en ik lees veel domme dingen op forums zoals dit). Daarna associeer je programmeren met schrijfrechten en FTP. Weet je waarom je chmod op GNU/Linux en op FTP tegenkomt? Omdat de meerderheid van de Operating Systems die een FTP daemon draaien een *nix-OS is. Je voert dus exact hetzelfde uit met op je stomme WSFTP het chmod-dialoogje te gebruiken als wanneer je in GNU/Linux chmod ... intypt. wat dat met programmeren te maken heeft ontsnapt me nog altijd. Ik wil wel geloven dat je net een GNU/Linux-klas hebt gehad, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat je vaak aanwezig was. Net als de lessen Nederlands trouwens ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() UT2k3 daarentegen doet het idd zeer goed in LInux, maar dat spel is ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
NeverWinter Nights: ik ben 99% zeker dat ik iemand ken die dat spel voor GNU/Linux besteld heeft, en het ook effectief gebruikt (en 't goed vindt ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[besturingssyst.] Win2k met Linux (op SCSI) Verwijderd | 5 | 29-05-2004 09:11 | |
Software & Hardware |
[Linux] Geluid + Basisbeginselen I-brahimovic | 19 | 05-07-2003 10:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Diverse vragen Martin | 6 | 29-03-2003 09:12 | |
Software & Hardware |
[Linux] Discussie over Knoppix en andere Linux distributies Cryptic Winterstorm | 80 | 09-03-2003 21:29 | |
Software & Hardware |
"ik wil met Linux beginnen!" dystopia | 17 | 18-01-2003 23:45 |