Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik vind het heel naar voor je, dat je ouders dit zo doen.
Heb je wel eens tegen hun gezegd dat je dit absoluut niet leuk vindt(dat kunnen ze zelf ook wel nagaan) en dat je het voortaan zelf wel regelt? dat is het beste voor jou en voor je ouders, want jij wordt niet heen en weer geslingerd en je ouders hoefen geen ruzie meer om jou te maken, want ze moeten jouw keuze maar respecteren. Zelf heb ik ook gescheiden ouders, maar ik zie me ma nooit meer, het laatste vorig jaar. ![]() Maar ik zou in ieder geval tegen je moeder zeggen dat ze niet zomaar de hoorn er op kan gooien en dat dat toch geen goed voorbeeld is voor jou! Verder wens ik je veel sterkte en suc6. myrna
|
Verwijderd
|
Wat ontzettend jammer dat jouw ouders dit niet prettig voor jou hebben kunnen regelen..
Ik zou echt niet weten hoe je de situatie zou kunnen verbeteren, in ieder geval lijkt er op het moment met iedereen rekening gehouden te worden, behalve met jou.. Zo komt het in ieder geval op mij over. Ik heb ook gescheiden ouders en heb zelf besloten mijn dagen aan te passen aan die van mijn broertje, en dat is gewoon echt de helft van de tijd bij mn vader, de andere helft bij mn moeder. Mn ouders wonen 5 minuten bij elkaar vandaan dus dat vorm geen enkel probleem, en het schema is gewoon doorlopend vastgelegd.. dus ook door vakanties enzo heen.. Sja, ik weet echt niet meer dan dat je toch maar erover probeert te praten met je ouders en dergelijke.. Dat ze gescheiden zijn is al vervelend genoeg, dat het dan ook nog op deze manier moet gaan verder.. |
![]() |
|
Heyz,
Ik herken je verhaal zeer goed. Zit met juist hetzelfde. Bijna constant ruzie tussen mn ouders ookal zijn ze gescheiden. Ook over geld maken ze ruzie wanneer mogelijk. Vooral als ze een rekening moeten betalen voor mij of mn zus. Ik probeer nu me zoveel mogelijk af te zetten van die situatie. Ik ga mn eigen weg en probeer me zo weinig mogelijk vast te klampen aan mn ouders. Ik denk dat ik na verloop van tijd een soort schil heb opgebouwd waarmee ik die dingen tegenhoud. En het lukt best aardig nu. Gelukkig heb ik veel steu naan vrienden en zo alhoewel niet veel mense die situatie thuis kennen. Ik ben dan ook een geboren acteur ![]() ![]() Ik wens je alvast veel sterkte toe en hoop dat op een dag alles beter zal gaan. Daar ben ik zelf zeker van! Greetz From da atox
|
Verwijderd
|
Wat vervelend zeg!
Mijn ouders zijn nu zo'n 9 jaar geleden gescheiden en bij ons is het ook allemaal niet makkelijk gegaan en nu nog steeds niet. Er was altijd gezeik over de rekeningen en het was vaak zo dat mijn moeder zei: zeg dit tegen papa en mn vader zei weer: zeg dit tegen mama. Alles ging op een gegeven moment via ons, want als ze dan elkaar aan de telefoon spraken dan maakten ze weer ruzie en gooide een van hen (ik ben er nog steeds niet achter wie, maar ik geloof mijn moeder het meest, maar aangezien ze allebei zeggen dat de ander het deed, is het haar woord tegen de zijne) de hoorn op de haak. Ik weet nog wel dat ik op de trap zat en mijn moeder hoorde schreeuwen in de telefoon. Ik ben toen heel snel naar mn kamer gegaan en heb me daar opgesloten met een kussen over mn hoofd en moest heel erg huilen. Mijn vader wil ook niet betalen voor ons. Hij betaald nu 23 euro per kind per maand ( ![]() Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik hem niet meer hoefde te zien (elk weekend dat ik daar was, was er wel ruzie en ik kreeg altijd de schuld. zijn toen nieuwe vriendin was altijd aan het zeiken en het ging over de domste dingen. bijvoorbeeld over het feit dat mijn zusje en ik naar haar mening te veel wc-papier ![]() Er is toen nog heeeeeeel veel verdrietigs gebeurd, bv het feit dat wij niet als eersten werden geinformeerd over het feit dat mijn vader nooit meer beter wordt en binnekort overlijdt enzo en nog meer, maar dat doet er nu ffies niet toe, en ik heb m bij elkaar toch zo'n paar jaar niet gezien. nu zie ik hem wel, maar ik zie hem niet meer als mij vader. Ik doe het nu ook meer voor mijzelf, omdat hij denkt dat hij 25 maart niet meer haalt en ik moet dat natuurlijk ook voor mijzelf allemaal verwerken.. zo, dat moest ik ffies kwijt... maar om even terug te komen: ik zou tegen allebei je ouders zeggen dat je het heel vervelend vindt zoals het nu gaat en dat ze dat niet via jou moeten regelen, maar zelf moeten oplossen.. ik wens je echt heel erg veel succes en sterkte met alles. kus |
![]() |
|
--> Herken heel veel van mezelf in loontjuh's verhaal. En ik wens je hetzelfde toe. Het doet deugd te weten dat je niet alleen bent met deze problemen en ik hoop dat dat voor iedereen op dit forum geldt.
Loontjuh ik wens je veder nog veel sterkte toe en hoop dat je het allemaal goed kan verwerken. Je mag gerust weten dat er iemand aan je denkt. Anthony
|
Ik herken dus ook erg veel in het verhaal van Loontjuh en ben nu wel opgelucht dat ik niet de enige ben die in zo'n rotte situatie zit terwijl je denkt dat als je ouders gescheiden zijn dat het dan wel beter gaat. Ik heb nog een tip voor Loontjuh: probeer eens of je ouders geen contact kunnen onderhouden via de e-mail. Dat scheelt heel wat kwade telefoontjes en het doorgeefluik-effect van jou en je zusje. E-mail is niet zo persoonlijk en als je het even niet wil lezen dan kijk je er later naar. Bij ons werkt het best goed. Mn vader heeft me zelfs een mobiele telefoon gegeven omdat ie niet meer op het gewone telefoonnummer wilde bellen omdat ie dan kans had dat ie mn moeder aan de telefoon kreeg
![]() OVer alimentatie is idd vaak geklooi. Mn vader gebruikt het vaak als chantage materiaal, dan gaat ie dreigen dat ie niet meer betaald voor ons als ik het weekend niet meer kom ofzo. Ik wil je ook veel sterkte wensen, zeker nu je ook nog een vader hebt die niet lang meer te leven heeft. Groetjes Daantje
|
Verwijderd
|
hoi, ik wou ffies dankjewel zeggen tegen jullie allemaal.
ik heb mn pa sinds een paar jaar weer gezien en ik zie m niet meer helemaal meer als een vader, al blijft hij dat wel. het is allemaal ingewikkeld. mijn moeder heeft de gok gewaagd en heeft gevraagd of ze hem nog 1 keer kan zien normaal voordat hij overlijdt en dat mag. donderdag gaan we erheen.. ik zal wel vertellen hoe t was.. thnx voor alles nogmaals. fijn dat er mensen zijn die ongeveer hetzelfde meemaken. kus |
![]() |
|
Verwijderd
|
verder hebben mijn ouders geen contact meer. ja, eerst nog even via de rechtbank. ik was een keertje mee en toen keek mn vader me niet eens aan!
![]() dat doet pijn. maar ik overleef t wel weer hoor. ik kom er wel doorheen. iemand vroeg eens aan mij: als het kon, zou je dan willen dat het niet gebeurd was? (of zoiets) en toen dacht ik dus: natuurlijk zijn er momenten dat ik wou dat ik nu ffies net als sommige andere mensen een wat makkelijker leventje zou hebben. een zorgeloos leventje, maar ik ben ook wel blij dat ik dit meemaak. het maakt me tot wie ik ben. en ik leer van de dingen die gebeuren. ik ben wie ik ben door wat er gebeurd is in mijn leven. door de ervaringen die ik opgedaan heb, en ik ben blij met wie ik ben. ik ben gewoon mijzelf. sommige mensen zeggen dat ze wel medelijden met me hebben ofzo, maar dat is juist het laatste wat ik wil. ze zeggen ook dat ze bewondering voor me hebben voor wat ik allemaal heb meegemaakt, maar voor mij is het niet zo bijzonder. Mensen die weinig of nix hebben meegemaakt, ja voor hen lijkt het supererg enzo, maar aan de andere kant. ik weet niet beter.. voor hen is iets anders weer heel erg. ik zeg ook altijd tegen vrienden: ik red me wel. Maak je maar geen zorgen over mij. Toch doen ze dat wel, en dat vind ik wel lief, maar doe maar niet zeg ik dan. Ik kan het wel. Als ik je nodig heb, zeg ik het wel. naja, wou dat ffies kwijt. kus |
![]() |
||
Citaat:
Mijn ouders zijn ook al ongeveer 3 jaar gescheiden en bij ons is het zo dat we 2 weekenden in de maand bij mijn vader zijn en 2 weekenden bij mijn moeder + door de weeks altijd bij mijn moeder. Daar hebben we voor gekozen omdat mijn vader van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat moet werken. In de vakantie's is het bij ons ook een beetje gerotzooi omdat me moeder soms zegt van dan en dan hebbik vakantie en dan moet me vader zich daaraan aan gaan passen maar op de zaak kan het soms niet en vorig jaar had mijn vader de hele zomervakantie gewoon geen vrij. Dat vond ik heel erg. Ik herken sommige problemen inderdaad ook. Soms hebben me broertje en ik dat we een dagje langer willen blijven en dan zegt me moeder wel dat het ok is maar soms dan reageert ze het af op ons dag daarna. Ik herken je probleem en ik leef met je mee. Gescheiden ouders zijn geen pretje. xxxjez
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vragenlijst voor jongeren met gescheiden ouders Blauweogen | 1 | 25-01-2017 13:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vragenlijst voor jongeren met gescheiden ouders Blauweogen | 0 | 23-01-2017 12:12 | |
Liefde & Relatie |
Enquête jongeren met gescheiden ouders Blauweogen | 5 | 18-01-2017 10:38 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik hier nu van denken? [over m'n gescheiden ouders] Verwijderd | 13 | 09-09-2003 12:03 | |
Liefde & Relatie |
En dan vertelt ze je ineens dit.... Aéquitas | 18 | 20-12-2002 19:08 | |
Psychologie |
kort vraagje, voor mensen met gescheiden ouders. clubje | 5 | 22-12-2001 18:36 |