Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 15:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen omdat ik er heel erg mee zit:

Mijn ouders zijn nu al drie jaar gescheiden maar nog steeds loopt de omgangsregeling niet goed. Vooral met weekenden en vakanties is er steeds heibel. Ik woon doordeweeks bij mn moeder en ga in de weekenden vaak naar mn vader. Mn vader vind dat ik ieder weekend bij hem hoor te zijn en volgens de omgangsregeling van de rechtbank zou ik 1 weekend in de maand bij mn vader zijn, 1 weekend in de maand bij mn moeder en de andere half/half. Dat half half werkt niet omdat mn vader en moeder me niet halverwege willen halen of brengen. Het komt er dus op neer dat ik meestal twee keer in de maand een weekend bij mn moeder ben en twee keer in de maand een weekend bij mn vader. Met de vakanties ligt het moeilijker. Ik was in de herfstvakantie bij mn moeder en ben nu dus de voorjaarsvakantie bij mn vader. In de vakanties zijn er vooral problemen met de weekenden eromheen. Mn vader vind dat ik zowel het weekend ervoor als het weekend erna bij hem hoor te zijn en mn moeder vind dat als we daar een vakantie zijn dat de weekenden er dan bij horen. Nu was ik in de herfstvakantie het weekend ervoor bij mn moeder en het weekend erna bij mn vader. Ik vond dus dat dat ook zo moest zijn bij de voorjaarsvakantie maar nu wil mn vader ons (mn broertje en mij) pas morgen(zaterdag) om twaalf uur weg brengen. Normaal gesproken gaan weekenden van vrijdag zes uur tot zondagavond zes uur. Ik had mn moeder dus een meeltje gestuurd waarin ik schreef dat ik morgen om twaalf uur zou komen maar dat had ze niet gelezen dus ik had net gebeld en toen bleek dus dat ze er al eten uitgehaald had voor vanavond ook voor ons. Dus mn moeder werd boos en gooide de hoorn erop. Ik ben er zo kapot van dat ik nu alleen maar kan huilen en het liefste mn bed in kruip en er niet meer uit kom.

Wat vinden jullie nou van deze situatie, en zijn er mensen die ook gescheiden ouders hebben en hoe is het bij jullie geregeld? Herkennen jullie dit???

Sorry voor mn lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven want ik ben er kapot van dat mn moeder zomaar ophangt terwijl ze me aan de telefoon heeft.

Alvast bedankt voor het lezen.
Oud 07-03-2003, 15:39
Verwijderd
mn ouders zijn wel gescheiden maar zo n regeling hebben we niet..

ik ben in principe altijd bij mn moeder en eens in de zoveel tijd ga ik naar mn vader op eigen initiatief.. ik meot zelf aangeven als ik hem wil zine. dat is vaak maar 1 dagje per maand... we hebben niet zo n fijn verleden gehad dus via psygoloog mag hij me neit meer dwingen te komen... daarvoor moest ik van hem om het weekend komen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:42
Verwijderd
bij mij mag ik zelf weten of ik ergens heen wil..

als ik geen zin heb hoef iki niet..

maar even vraagje, als je naar iemand anders toe wil gaan mag dat ook gewoon of niet???

wel kut dat ze zo om jou lopen te vechten... kan je niet gewoon aan hun vragen of jij voortaan zelf mag bepalen waar je heen gaat??? het gaat tenslotte om JOU
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:04
poesiefox
poesiefox is offline
Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer he? En dat wordt uitgevochten over jouw rug. Klaar ben je met zulke kinderachtige ouders.

Je bent al zestien, geen kleuter meer die zich moet schikken naar de grillen en de nukken van zijn ouders. Ga hier zelf maar eens lekker tussen zitten, dit is niets wat over jouw hoofd uitgevochten moet worden. Je bent geen stuk vlees wat zo eerlijk mogelijk verdeeld moet worden!
Zo onderhand mag je zelf wel beslissen bij wie je wanneer wilt zijn.

Je zou ze eens kunnen proberen duidelijk te maken dat de respectloze manier waarop ze nu met je omgaan de zekerste weg is naar een totaal verstoord contact als je eenmaal volwassen bent en wettig zelf mag bepalen of je die mensen die zich je ouders noemen eigenlijk wel de moeite waard vindt om nog bij langs te gaan.

Als ze ruzie met elkaar willen maken, als ze elkaar vliegen willen afvangen, dan doen ze dat maar met iets anders als trofee, maar niet met jou. Jij bent een levend wezen, hun eigen vlees en bloed, en je verdient beter dan dit.

Komen jullie er zo niet uit, dan stap je gewoon naar een advocaat. Het eerrste uur is gratis, en hij stuurt toch de rekening niet naar een minderjarige, maar naar diens wettelijke vertegenwoordigers.
Oud 07-03-2003, 16:04
lady*jessica
lady*jessica is offline
echt klote voor je zeg Nou mijn ouders gaan scheiden dus. Maar ja tot nu toe gaat alles goed ze gaan niet met ruzie uit elkaar. Dus alles word zelfs geregeld door 1 advocaat. En mijn ouders blijven allebei even verantwoordelijk voor me dus dara ben ik wel blij om...
Oud 07-03-2003, 16:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mag in principe doordeweeks niet naar mn vader, ook omdat mn broertje heel moeilijk om kan schakelen en dan moet ik het goede voorbeeld geven en ook niet gaan. Het komt wel eens voor dat ik wel naar hem toe ga, ik ga vaak op dinsdag met hem zwemmen.

Ik mag ook wel zelf een beetje weten wanneer ik waar wil zijn maar ik moet ook rekening houden met mn broertje en als ik iets beslis dan vind een van beiden het vaak niet goed en dan gaan ze elkaar zwart lopen maken.

Bedankt voor jullie reacties.
Oud 07-03-2003, 18:42
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
******** schreef:
mn ouders zijn wel gescheiden maar zo n regeling hebben we niet..

ik ben in principe altijd bij mn moeder en eens in de zoveel tijd ga ik naar mn vader op eigen initiatief.. ik meot zelf aangeven als ik hem wil zine. dat is vaak maar 1 dagje per maand... we hebben niet zo n fijn verleden gehad dus via psygoloog mag hij me neit meer dwingen te komen... daarvoor moest ik van hem om het weekend komen
Jah dat is dus bij mij precies zo behalve van dat dwingen dan...Dat is bij mij duzz nie zo geweest!Wel zie ik mijn vader ook ong een keer per maand en dat gaat prima!Ik wil hem ook niet vaker zien!Ik ga dus als ik wil...(Goh!)

Misschien is het een idee om te praten hierover samen met je vader en moeder en hier betere afspraken over te maken.Ik neem toch aan dat dat wel kan...Ik bedoel je ouders zijn beide volwassen mensen dus dat moet geen probleem zijn?!
Bel je moeder op om te zeggen dat je het vervelend vind zoals het nu gaat en daar zal ze het wel mee eens zijn!Stel dan voor om er eens een keer goed over te praten!
Het zit je duidelijk nogal dwars en das ook logisch!Je houd van beide en wil het zo goed mogelijk een beetje eerlijk verdelen!
Ik heb hier geen ervaring mee dus meer kan ik ook niet echt zeggen!
Sterkte ermee!
grtz Suzan
Oud 09-03-2003, 13:06
anrym
anrym is offline
ik vind het heel naar voor je, dat je ouders dit zo doen.
Heb je wel eens tegen hun gezegd dat je dit absoluut niet leuk vindt(dat kunnen ze zelf ook wel nagaan) en dat je het voortaan zelf wel regelt? dat is het beste voor jou en voor je ouders, want jij wordt niet heen en weer geslingerd en je ouders hoefen geen ruzie meer om jou te maken, want ze moeten jouw keuze maar respecteren.
Zelf heb ik ook gescheiden ouders, maar ik zie me ma nooit meer, het laatste vorig jaar.
Maar ik zou in ieder geval tegen je moeder zeggen dat ze niet zomaar de hoorn er op kan gooien en dat dat toch geen goed voorbeeld is voor jou!
Verder wens ik je veel sterkte en suc6.

myrna
Oud 09-03-2003, 14:20
Verwijderd
Wat ontzettend jammer dat jouw ouders dit niet prettig voor jou hebben kunnen regelen..

Ik zou echt niet weten hoe je de situatie zou kunnen verbeteren, in ieder geval lijkt er op het moment met iedereen rekening gehouden te worden, behalve met jou.. Zo komt het in ieder geval op mij over.

Ik heb ook gescheiden ouders en heb zelf besloten mijn dagen aan te passen aan die van mijn broertje, en dat is gewoon echt de helft van de tijd bij mn vader, de andere helft bij mn moeder. Mn ouders wonen 5 minuten bij elkaar vandaan dus dat vorm geen enkel probleem, en het schema is gewoon doorlopend vastgelegd.. dus ook door vakanties enzo heen..

Sja, ik weet echt niet meer dan dat je toch maar erover probeert te praten met je ouders en dergelijke.. Dat ze gescheiden zijn is al vervelend genoeg, dat het dan ook nog op deze manier moet gaan verder..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:41
AtOx
AtOx is offline
Heyz,

Ik herken je verhaal zeer goed. Zit met juist hetzelfde. Bijna constant ruzie tussen mn ouders ookal zijn ze gescheiden. Ook over geld maken ze ruzie wanneer mogelijk. Vooral als ze een rekening moeten betalen voor mij of mn zus.

Ik probeer nu me zoveel mogelijk af te zetten van die situatie. Ik ga mn eigen weg en probeer me zo weinig mogelijk vast te klampen aan mn ouders. Ik denk dat ik na verloop van tijd een soort schil heb opgebouwd waarmee ik die dingen tegenhoud. En het lukt best aardig nu. Gelukkig heb ik veel steu naan vrienden en zo alhoewel niet veel mense die situatie thuis kennen. Ik ben dan ook een geboren acteur dus snel zal je het aan mij niet merken

Ik wens je alvast veel sterkte toe en hoop dat op een dag alles beter zal gaan. Daar ben ik zelf zeker van!

Greetz From da atox
Oud 10-03-2003, 18:43
Verwijderd
Wat vervelend zeg!
Mijn ouders zijn nu zo'n 9 jaar geleden gescheiden en bij ons is het ook allemaal niet makkelijk gegaan en nu nog steeds niet.
Er was altijd gezeik over de rekeningen en het was vaak zo dat mijn moeder zei: zeg dit tegen papa en mn vader zei weer: zeg dit tegen mama.
Alles ging op een gegeven moment via ons, want als ze dan elkaar aan de telefoon spraken dan maakten ze weer ruzie en gooide een van hen (ik ben er nog steeds niet achter wie, maar ik geloof mijn moeder het meest, maar aangezien ze allebei zeggen dat de ander het deed, is het haar woord tegen de zijne) de hoorn op de haak. Ik weet nog wel dat ik op de trap zat en mijn moeder hoorde schreeuwen in de telefoon.
Ik ben toen heel snel naar mn kamer gegaan en heb me daar opgesloten met een kussen over mn hoofd en moest heel erg huilen.
Mijn vader wil ook niet betalen voor ons. Hij betaald nu 23 euro per kind per maand ( ) voor ons. Dit is ver onder het minimum. Hij kan dan wel ziek zijn (mijn vader heeft kanker en kan binnenkort overlijden), maar dat ontneemt hem niet het recht om niet bij te dragen in de opvoeding en scholing van zijn eigen kinderen!
Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik hem niet meer hoefde te zien (elk weekend dat ik daar was, was er wel ruzie en ik kreeg altijd de schuld. zijn toen nieuwe vriendin was altijd aan het zeiken en het ging over de domste dingen. bijvoorbeeld over het feit dat mijn zusje en ik naar haar mening te veel wc-papier gebruikten.. dat verzin je toch niet? En als er iets was met de computer dan hadden de kinderen (mijn zusje en ik dus) het gedaan, want zei deden niets fout. Ook moesten we bijna alles zelf betalen als we een keertje wat leuks gingen doen. dit was ik op een gegeven moment gewoon zat) en dat ik wel contact op zou nemen met hem als ik weer contact wou.
Er is toen nog heeeeeeel veel verdrietigs gebeurd, bv het feit dat wij niet als eersten werden geinformeerd over het feit dat mijn vader nooit meer beter wordt en binnekort overlijdt enzo en nog meer, maar dat doet er nu ffies niet toe, en ik heb m bij elkaar toch zo'n paar jaar niet gezien.
nu zie ik hem wel, maar ik zie hem niet meer als mij vader. Ik doe het nu ook meer voor mijzelf, omdat hij denkt dat hij 25 maart niet meer haalt en ik moet dat natuurlijk ook voor mijzelf allemaal verwerken..

zo, dat moest ik ffies kwijt...

maar om even terug te komen: ik zou tegen allebei je ouders zeggen dat je het heel vervelend vindt zoals het nu gaat en dat ze dat niet via jou moeten regelen, maar zelf moeten oplossen.. ik wens je echt heel erg veel succes en sterkte met alles.
kus
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:55
AtOx
AtOx is offline
--> Herken heel veel van mezelf in loontjuh's verhaal. En ik wens je hetzelfde toe. Het doet deugd te weten dat je niet alleen bent met deze problemen en ik hoop dat dat voor iedereen op dit forum geldt.

Loontjuh ik wens je veder nog veel sterkte toe en hoop dat je het allemaal goed kan verwerken. Je mag gerust weten dat er iemand aan je denkt.

Anthony
Oud 10-03-2003, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken dus ook erg veel in het verhaal van Loontjuh en ben nu wel opgelucht dat ik niet de enige ben die in zo'n rotte situatie zit terwijl je denkt dat als je ouders gescheiden zijn dat het dan wel beter gaat. Ik heb nog een tip voor Loontjuh: probeer eens of je ouders geen contact kunnen onderhouden via de e-mail. Dat scheelt heel wat kwade telefoontjes en het doorgeefluik-effect van jou en je zusje. E-mail is niet zo persoonlijk en als je het even niet wil lezen dan kijk je er later naar. Bij ons werkt het best goed. Mn vader heeft me zelfs een mobiele telefoon gegeven omdat ie niet meer op het gewone telefoonnummer wilde bellen omdat ie dan kans had dat ie mn moeder aan de telefoon kreeg

OVer alimentatie is idd vaak geklooi. Mn vader gebruikt het vaak als chantage materiaal, dan gaat ie dreigen dat ie niet meer betaald voor ons als ik het weekend niet meer kom ofzo.

Ik wil je ook veel sterkte wensen, zeker nu je ook nog een vader hebt die niet lang meer te leven heeft.

Groetjes Daantje
Oud 10-03-2003, 20:42
Verwijderd
hoi, ik wou ffies dankjewel zeggen tegen jullie allemaal.
ik heb mn pa sinds een paar jaar weer gezien en ik zie m niet meer helemaal meer als een vader, al blijft hij dat wel. het is allemaal ingewikkeld.
mijn moeder heeft de gok gewaagd en heeft gevraagd of ze hem nog 1 keer kan zien normaal voordat hij overlijdt en dat mag. donderdag gaan we erheen..
ik zal wel vertellen hoe t was.. thnx voor alles nogmaals.
fijn dat er mensen zijn die ongeveer hetzelfde meemaken.
kus
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:27
Verwijderd
verder hebben mijn ouders geen contact meer. ja, eerst nog even via de rechtbank. ik was een keertje mee en toen keek mn vader me niet eens aan!
dat doet pijn. maar ik overleef t wel weer hoor. ik kom er wel doorheen. iemand vroeg eens aan mij: als het kon, zou je dan willen dat het niet gebeurd was? (of zoiets) en toen dacht ik dus: natuurlijk zijn er momenten dat ik wou dat ik nu ffies net als sommige andere mensen een wat makkelijker leventje zou hebben. een zorgeloos leventje, maar ik ben ook wel blij dat ik dit meemaak. het maakt me tot wie ik ben. en ik leer van de dingen die gebeuren. ik ben wie ik ben door wat er gebeurd is in mijn leven. door de ervaringen die ik opgedaan heb, en ik ben blij met wie ik ben. ik ben gewoon mijzelf.
sommige mensen zeggen dat ze wel medelijden met me hebben ofzo, maar dat is juist het laatste wat ik wil. ze zeggen ook dat ze bewondering voor me hebben voor wat ik allemaal heb meegemaakt, maar voor mij is het niet zo bijzonder. Mensen die weinig of nix hebben meegemaakt, ja voor hen lijkt het supererg enzo, maar aan de andere kant. ik weet niet beter.. voor hen is iets anders weer heel erg.
ik zeg ook altijd tegen vrienden: ik red me wel. Maak je maar geen zorgen over mij.
Toch doen ze dat wel, en dat vind ik wel lief, maar doe maar niet zeg ik dan. Ik kan het wel. Als ik je nodig heb, zeg ik het wel.

naja, wou dat ffies kwijt.
kus
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:11
.:|Chick3y|:.
.:|Chick3y|:. is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-03-2003 @ 16:32:
Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen omdat ik er heel erg mee zit:

Mijn ouders zijn nu al drie jaar gescheiden maar nog steeds loopt de omgangsregeling niet goed. Vooral met weekenden en vakanties is er steeds heibel. Ik woon doordeweeks bij mn moeder en ga in de weekenden vaak naar mn vader. Mn vader vind dat ik ieder weekend bij hem hoor te zijn en volgens de omgangsregeling van de rechtbank zou ik 1 weekend in de maand bij mn vader zijn, 1 weekend in de maand bij mn moeder en de andere half/half. Dat half half werkt niet omdat mn vader en moeder me niet halverwege willen halen of brengen. Het komt er dus op neer dat ik meestal twee keer in de maand een weekend bij mn moeder ben en twee keer in de maand een weekend bij mn vader. Met de vakanties ligt het moeilijker. Ik was in de herfstvakantie bij mn moeder en ben nu dus de voorjaarsvakantie bij mn vader. In de vakanties zijn er vooral problemen met de weekenden eromheen. Mn vader vind dat ik zowel het weekend ervoor als het weekend erna bij hem hoor te zijn en mn moeder vind dat als we daar een vakantie zijn dat de weekenden er dan bij horen. Nu was ik in de herfstvakantie het weekend ervoor bij mn moeder en het weekend erna bij mn vader. Ik vond dus dat dat ook zo moest zijn bij de voorjaarsvakantie maar nu wil mn vader ons (mn broertje en mij) pas morgen(zaterdag) om twaalf uur weg brengen. Normaal gesproken gaan weekenden van vrijdag zes uur tot zondagavond zes uur. Ik had mn moeder dus een meeltje gestuurd waarin ik schreef dat ik morgen om twaalf uur zou komen maar dat had ze niet gelezen dus ik had net gebeld en toen bleek dus dat ze er al eten uitgehaald had voor vanavond ook voor ons. Dus mn moeder werd boos en gooide de hoorn erop. Ik ben er zo kapot van dat ik nu alleen maar kan huilen en het liefste mn bed in kruip en er niet meer uit kom.

Wat vinden jullie nou van deze situatie, en zijn er mensen die ook gescheiden ouders hebben en hoe is het bij jullie geregeld? Herkennen jullie dit???

Sorry voor mn lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven want ik ben er kapot van dat mn moeder zomaar ophangt terwijl ze me aan de telefoon heeft.

Alvast bedankt voor het lezen.
Hay,

Mijn ouders zijn ook al ongeveer 3 jaar gescheiden en bij ons is het zo dat we 2 weekenden in de maand bij mijn vader zijn en 2 weekenden bij mijn moeder + door de weeks altijd bij mijn moeder.
Daar hebben we voor gekozen omdat mijn vader van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat moet werken.
In de vakantie's is het bij ons ook een beetje gerotzooi omdat me moeder soms zegt van dan en dan hebbik vakantie en dan moet me vader zich daaraan aan gaan passen maar op de zaak kan het soms niet en vorig jaar had mijn vader de hele zomervakantie gewoon geen vrij.
Dat vond ik heel erg.
Ik herken sommige problemen inderdaad ook.
Soms hebben me broertje en ik dat we een dagje langer willen blijven en dan zegt me moeder wel dat het ok is maar soms dan reageert ze het af op ons dag daarna.
Ik herken je probleem en ik leef met je mee.
Gescheiden ouders zijn geen pretje.

xxxjez
Reageren

Regels voor berichten