Oud 09-03-2003, 08:34
axel tha best
axel tha best is offline
Soms droom ik iets dat egt gebeurd kan zijn. Na een week weet ik dan niet meer of het nep of egt was. Is dat normaal dat ik dromen niet meer kan onderscheiden aan de werkelijkheid?? hebben meer mensen dit??
Oud 09-03-2003, 09:08
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Ik alleszinds niet. Maar vergeet niet dat dromen gecreërd worden door gedachten die je "als je wakker bent" bezighouden of verdringt. Het zou dus best kunnen dat je min of meer dezelfde dingen denkt of meemaakt dan in je dromen. een mogelijkheid is om als je weet wat je gedroomd hebt en je wordt wakker, om je dromen onmiddellijk op te schrijven. Als je achteraf dan twijfelt dan kan je altijd gaan nalezen of je dat hebt gedroomd of niet.
Oud 09-03-2003, 11:19
poesiefox
poesiefox is offline
Ja, dat klinkt bekend. Sommige mensen dromen zo levensecht dat het lijkt op echte herinneringen. Ik gebruik al mijn zintuigen, maar ook mijn gezond verstand om de onzin en de wensen en de angsten van de feiten te scheiden. Zodra je goed wakker bent, is de verwarring gelukkig wel over.
Oud 09-03-2003, 12:30
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Ja, dat klinkt bekend. Sommige mensen dromen zo levensecht dat het lijkt op echte herinneringen. Ik gebruik al mijn zintuigen, maar ook mijn gezond verstand om de onzin en de wensen en de angsten van de feiten te scheiden. Zodra je goed wakker bent, is de verwarring gelukkig wel over.
volgens mij bedoelt axel tha best het precies andersom...
Niet dat dromen op de werkelijkheid lijken, maar dat de werkelijkheid op een droom lijkt.
Heb ik zelf ook wel 's een beetje last van, maar dat gaat meestal over kleine dingen.
Als je het niet 100% meer zeker weet of het gebeurt is kun je er misschien via kleine dingen te vragen die ermee te maken hebben erachter komen of het echt was of dat het nep was.
Oud 09-03-2003, 15:10
Miss Helena
Miss Helena is offline
heeft iedereen wel es denk k...
Oud 09-03-2003, 15:36
Verwijderd
Aan de ene kant is het ook belangrijk om onderscheid te maken tussen dromen en werkelijkheid (zeker handig als je denkt dat je ruzzies al hebt opgelost enz.) Maar aan de andere kant moet je niet vergeten dat dromen je ook wat vertellen, mischien bieden ze je wel allemaal opties voor een keuze die je moet gaan maken. (bijv. hoe die ruzzie op te lossen). Ook zijn ze gewoon lekker om de realiteit te ontvluchten. (voor zover de 'aardse' wereld als realiteit gezien kan worden)
Oud 10-03-2003, 12:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
Heb ik ook wel es (nou ja, het is geloof ik wel eens voorgekomen, maar niet eens zo vaak dat ik nu een voorbeeld kan noemen), maar meer over gebeurtenissen die langer geleden hebben plaatsgevonden.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten