Advertentie | |
|
![]() |
|
Pff... redelijk lastig, maar ik zal het proberen
![]() --------------------------------- 1.The poet lists 5 disadvantages of the comparison, starting in line 3 Make a list of them and describe them in your own words. Voor zover ik het begrijp, vergelijkt de dichter iemand of iets met een zomerdag. Hij noemt 5 nadelen die een zomerdag heeft t.o.v. hetgene waarmee het vergeleken wordt.
Paraphrase = parafraseren = omschrijven, omschrijvend verklaren. ![]() Nor shall Death brag thou wander’st in his shade "Noch zal de Dood opscheppen dat gij in zijn schaduw wandelt" Het gaat over iets wat eeuwig is, dus niet dood gaat/zal verdwijnen. De Dood zal het dus niet te pakken krijgen. 3. What does the poet mean with 'eternal lines'? "Eeuwige lijnen", je groeit met de tijd mee o.i.d. 4. What does he mean with 'this' in line 14? Het gedicht, denk ik... 5.The last two lines contain the conclusion; it would seem that the poet is quite sure of what he is saying. Explain how this effect is reached. (cp. these two lines: 'wheter you return immediately or remain behind is immaterial _ -- these lines also contain 10 syllables but there is an essential difference.) Ik denk dat hier bedoeld wordt dat in de laatste twee regels alle woorden uit één lettergreep bestaan. Dat is namelijk het verschil met de twee regels die in de vraag worden genoemd: die regels bestaan beiden ook uit 10 lettergrepen, maar verdeeld over 9 woorden. Op deze manier legt hij, denk ik, dus nadruk op het feit dat hij zeker is van zijn zaak. --------------------------------- Nou ja, hopelijk heb je er iets aan... 't is beter dan niets, denk ik ![]()
Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 16:30. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Baabda, Beirut Verwijderd | 24 | 26-08-2006 23:06 | |