Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2001, 19:26
werther
werther is offline
Geloven jullie in een 4de, 5de of zelfs 6de dimensie?

Waarom niet/wel?
Verklaar.
Advertentie
Oud 22-06-2001, 21:32
gna
gna is offline
ik heb geloof ik gelezen dat er 13 "dimensies" zijn maar dimensies staat hier niet echt voor
hoogte x breedte x diepte x..... (dat zou wat ver gaan)

in de 4e "dimensie" zouden gedachtes altijd werkelijkheid zijn (astrale werelden) verder weet ik niet
Oud 22-06-2001, 21:51
artist
artist is offline
waar houd het ooit op...
Oud 22-06-2001, 22:03
werther
werther is offline
Sommigen zeggen dat je nooit dimensies verder kan beseffen dan die waar je zelf zit.
Wij (in 3de) snappen 1ste (lengte) en 2de (lengtexbreedte) en 3(lengtxbreedtexdiepte),

Maar vraag ons naar 4de dim en ...?

Misschien is het de tijd? Kun je als je sneller dan het licht gaat in het verleden, dan wel de toekomst kijken ???

Iemand heeft me ooit eens verteld dat het perfect mogelijk is dat er naast de mensen (in 3de dim) misschien wel ook andere organismen leven in de vierde dim die gewoon door ons heen lopen ?

Wat weten jullie hier nog over? Hoe zien jullie verdere dimensies?
Oud 27-06-2001, 16:27
Marinda
Marinda is offline
kunnen jullie het mischien iets verder uitleggen, ben er wel benieuwd naar en heb er eigelijk niet eerder over gehoord...thanx
-x- Marinda
Oud 27-06-2001, 22:07
Digger3
Digger3 is offline
Ben het eens met werther
Je kan je gewoon niet voorstellen hoe andere dimensies eruit zien. Omdat je 'hersenen' daar niet op gebouwd zijn. Je denkt gewoon ruimtelijk en dat is misschien nu wel een groot nadeel.
Hoe kan je iets begrijpen wat je niet kan ervaren? Ik bedoel je hebt natuurlijk wel 'extra mogelijkheden' maar die informatie (die misschien wel via die andere dimensies gaat) vertaal je naar je normale ruimte besef. Dus bijvoorbeeld de astrale wereld kan alles zijn. Het is maar hoe je het zelf vertaald. Veel mensen verwachten een wereld van licht enso. Dus dan wordt het het ook.
Oftwel we zijn eigenlijk te beperkt in ons begripsvermogen...
Oud 30-06-2001, 23:19
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Een nieuwe dimentie vind ik wel een goede benaming voor mijn theorie (en die van vele andere)! Alle vormen van bestaan leven op deze zelfde aarde, maar niet iedereen kan die andere *frequenties* zien. Zoals geesten die het lichaam verlaten, die gaan gewoon door met op aarde *zijn* maar niet iedereen kan hen zien. Sommige mensen wel! Honden& katten kunnen ook geesten zien, soms zie je een kat of hond schichtig rondkijken waar jij niets ziet. Vergis je niet!!!!!!!! Ze zijn er.
Oud 01-07-2001, 00:45
Strange Dude
Strange Dude is offline
De 4e dimensie bestaat, en dat kan je ook merken. Dat is dus de tijd (Tijd zou ook de eerste dimensie kunnen zijn natuurlijk, 't is maar hie je het bekijkt). Tijd neem je ook waar, en je kunt je er ook door verplaatsen (maar in één richting, tenzij tijdreizen ooit mogenlijk wordt, maar toch - niet eens altijd met dezelfde snelheid). Alle deeltjes hebben dus een bepaalde plaats in de tijd-ruimte die kan worden aangeduid met een stel coordinaten: lengte * breedte * hoogte * tijd. We leven dus niet in de derde dimensie of vierde dimensie zoals je zei, er ZIJN 4(+) dimensies

Er zijn ook theorieen dat er meer dimensies bestaan, ik dacht dat er een was met 11 ofzo, maar daar weet ik niet zoveel van.

Maar dit is puur natuurkunde trouwens.
Oud 01-07-2001, 10:15
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
als je daarover na gaat denken word je écht gek hoor
Oud 01-07-2001, 19:46
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

Maar dit is puur natuurkunde trouwens.
'Magie' en wetenschap groeien naar elkaar toe.
Oud 01-07-2001, 20:08
Field
Field is offline
zal het ooit duidelijk worden?

tijdreizen,
gevaarlijk maar geweldig

t lijkt onmogelijk
maar de wetenschap gaat vooruit...

Oud 02-07-2001, 07:53
Not for Sale
Not for Sale is offline
uhm mensen ik stel ff een scheiding voor tussen twee typen dimensies waar we over praten(in de natuurkunde ook gebruikelijk)
deze scheiding is héél erg belangrijk als je een beetje intelligent wil meelullen over dimensies omdat je anders langs elkaar heen lult:

ruimtelijke dimensies(nemen wij er 3 van waar)
en
tijdsdimensies(nemen we er slechts eentje van waar)

let op mijn woordkeus waarnemen er zijn er mogelijk meer.
er zijn natuurkundigen die voorspellen hoe natuurwetten zouden werken in universa met andere dimensies.
hoe bijv zwaartekracht werkt met 2 ruimtelijke dims.
een extreem interessant boek over RUIMTELIJKE dimensies heet 'platwereld' ben de schrijver ff kwijt maar hij is een natuurkundige en legt de boel zeker goed uit.
het gaat over een platte (=ruimtelijk 2-dimensionale) wereld.Of beter gezegd, de inwoners nemen maar 2 ruimtelijke dimensies waar.in ieder geval, hier leeft Vierkant.
Hij heeft geen idee van de wereld waar wij in leven met 3 ruimt. dim. Op een dag krijgt hij bezoek van Bol. Bol is ruimtelijk driedimensionaal. hoe ziet Vierkant Bol? in zijn huiskamer ziet vierkant een punt verschijnen (de top v. Bol) die punt word groter, een cirkel . als Bol half door platwereld is gezakt ziet hij er voor vierkant het grootst uit en daarna neemt hij weer in grootte af. Anyhow, vierkant begrijpt nu dat er meer dimensies zijn. Bol neemt Vierkant mee naar Lijnland met 1 ruimtelijke dimensie en naar Puntland zonder ruimtelijke dimensies. Punt, uit Puntland vraagt aan Bol of er ook een land met 4 ruimt. dimensies is. Bol word eerst kwaad, hij is een beetje arrogant tegenover de figuren uit 'mindere' dimensies. uiteindelijk ziet hij in dat het wel mogelijk is.

Lange post van mij okee maar dit boek zorgt ervoor dat je je een beetje kan voorstellen wat een vierde ruimtelijke dimensie zou zijn en ik hoop dat mijn bescheiden samenvatting jullie een pietsie helpt. Waar ik nog wel helemaal panisch van word is meer tijdsdimensies maar dat kan een andere keer wel denk ik.

Mzzl

COOLkazzt

Oud 07-07-2001, 21:04
gna
gna is offline
Citaat:
Digger3 schreef:
'Magie' en wetenschap groeien naar elkaar toe.
Yep,
ik geloof dat alle "magie" met de wetenschap te verklaren is maar we zijn gewoon nog niet zo ver en we staan niet open voor nieuwe, onbekende dingen

Oud 07-07-2001, 22:56
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
er zijn natuurkundigen die voorspellen hoe natuurwetten zouden werken in universa met andere dimensies.
Ga er echter maar niet vanuit dat dergelijke 'universa met andere dimensies' werkelijk bestaan, want alle ideeen over werkelijkheden met meer of minder dan 3 ruimtelijke dimensies zijn volkomen uit de lucht gegrepen en niks anders dan pure fictie.
Mooi onderwerp voor een boek ja.
Oud 08-07-2001, 10:19
elsbizkit
elsbizkit is offline
baarmoeder-wereld-hemel/hel
Oud 26-07-2001, 22:05
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
ik heb geloof ik gelezen dat er 13 "dimensies" zijn maar dimensies staat hier niet echt voor
hoogte x breedte x diepte x..... (dat zou wat ver gaan)

in de 4e "dimensie" zouden gedachtes altijd werkelijkheid zijn (astrale werelden) verder weet ik niet
De 4e dimensie is tijd (natuurkundig).
Theorie (officieel string-theorie):
In de kernen van gluonen (volgens mij een soort "lijm" tussen quarks) wordt de hele zaak verbonden door interdimensionale strings. Er kunnen zo een stuk of 12 dimensies bestaan en zelfs veel en veel meer. Die "dimensie-scheuren" zouden zelfs een diameter van een millimeter kunnen hebben.
Er heeft een keer een artikel hierover in de KIJK gestaan, met een schema wat er met hoeveel dimensies (y-as tijd-dimensies en x-as ruimte-dimensies) mogelijk zou zijn. Het is dus theoretisch mogelijk dat er meerdere tijd-dimensies naast elkaar bestaan en dat tijdreizen dan mogelijk is, maar dat is wel heel erg theoretisch.
Oud 27-07-2001, 01:19
Jade
Jade is offline
Citaat:
werther schreef:
Sommigen zeggen dat je nooit dimensies verder kan beseffen dan die waar je zelf zit.
Wij (in 3de) snappen 1ste (lengte) en 2de (lengtexbreedte) en 3(lengtxbreedtexdiepte),

Misschien is het de tijd? Kun je als je sneller dan het licht gaat in het verleden, dan wel de toekomst kijken ???

Iemand heeft me ooit eens verteld dat het perfect mogelijk is dat er naast de mensen (in 3de dim) misschien wel ook andere organismen leven in de vierde dim die gewoon door ons heen lopen ?

Wat weten jullie hier nog over? Hoe zien jullie verdere dimensies?

eerlijk gezegd denk ik dat wij in de spreekwoordelijke 4e dimensie zitten, lengte*breedte*diepte*tijd ruimte*tijd
Oud 31-07-2001, 20:22
WAShere
WAShere is offline
Je zou ook kunnen zeggen dat tijd altijd de volgende dimensie is. Want stel dat er 4-dimensionale wezens zijn dan neem ik aan dat die zich ook voorbewegen in de tijd. En zo kan je natuurlijk doorgaan.

[Dit bericht is aangepast door WAShere (31-07-2001).]
Oud 31-07-2001, 21:37
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
als je daarover na gaat denken word je écht gek hoor

ja echt wel

Oud 01-08-2001, 12:52
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
WAShere schreef:
Je zou ook kunnen zeggen dat tijd altijd de volgende dimensie is. Want stel dat er 4-dimensionale wezens zijn dan neem ik aan dat die zich ook voorbewegen in de tijd. En zo kan je natuurlijk doorgaan.

Ja, volgens mij is de 4de dimentie tijd. Maar ik vind het allemaal wel heel ingewikkeld hoor... Met je ogen kunnen mensen 3 dimenties zien. Andere soort zintuig zou mischien hiernaast ook tijd kunnen waarnemen. mischien wel de dieren, mischien dat die dat zintuig wel hebben. Zij kunnen namelijk bijvoorbeeld rampen voorspellen, en weten soms dat er iets vreselijks gebeurd is zonder er zelf toen bij geweest te zijn. Dat sommige dieren het minder goed kunnen of beter kunnen dan anderen komt dan bijvoorbeeld net als dat je bij ons "blindheid" hebt....
Oud 08-08-2001, 10:43
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
werther schreef:

Dat is Easy! 4e dimensie is lenge x breedte x diept x knorpf.

Zoiets dan .

Nu weer ff serieus: De 4e demensie is al bewzen dat ie er staat, dmv wiskunde hebben ze dat berekend, vrag me niet hoe, maar het had iig iets met tijd te maken.

En zoals goreousgirl al zegt, met frequenties dat vind ik ook heel aannemelijk.. Dat er wezen zijn in een andere demensie die nu gewoon hier zijn, maar die wij niet kunnen waarnemen is ook mogelijk.
Maarja, dit is allemaal speculatie
Oud 09-08-2001, 11:33
Nietzman
Nietzman is offline
iets als 'een nieuwe demensie' is een moeilijke term....

Ik geloof dat er voor elke werkelijkheid een aparte demensie is.... er is dus ook een demensie waarin jij je nooit hebt afgevraagd of er wel demensies zijn, zo zou er dus ook een demensie zijn waar de dinosaurussen nog vrolijk rondlopen... voor elke 'zet' in deze werkelijkheid is er een alternatieve 'zet' in een parralelle demensie...

mijn visie, volgen jullie het een beetje?
zo zouden er dus ontelbare demensies zijn, en er komen steeds meer bij, een demensie waarin jij het met me eens bent, een eentje waarin je me voor gek verklaard.... en alle miljoenen tussenvormen....
Oud 09-08-2001, 14:09
Verwijderd
lxbxh en verder niet. ik heb zelf nog nooit 'signaal' gehad van iets daarbuiten, dus voor mij bestaat het niet.

in de wiskunde schijn je trouwens wel leuk te kunnen rekenen met een heleboel dimensies, maar dat heeft er niks mee te maken
Oud 12-08-2001, 10:32
Tjelsie
Tjelsie is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef:
lxbxh en verder niet. ik heb zelf nog nooit 'signaal' gehad van iets daarbuiten, dus voor mij bestaat het niet.

in de wiskunde schijn je trouwens wel leuk te kunnen rekenen met een heleboel dimensies, maar dat heeft er niks mee te maken
Ja errug leuk ik ga het meteen uitproberen zodra k mijn wiskundeboeken weer heb!!!!!!!!

Oud 12-08-2001, 19:37
ManwithHat
ManwithHat is offline
hallo,

Ik heb ooit ergens gelezen dat als je heel snel door allerlij dimensies gaat, je soms últradimensionale' voorwerpen tegen kunt komen. Het werkt net zo als een tekenvilm. In elke dimensie is een iets. als je dat iets ziet merk je er niets aan. maar ga je nou heel snel door allerlij dimensie's, dan zie je dat het beweegt. smaen met meer van die punten worden dingen, planten en zelfs dieren gevormd. Dieren die dus in alle dimensies tegelijk leven. Ik vond het wel een erg interresant id. Ik weet aleen niet welke dimensie dat was...
Advertentie
Oud 13-08-2001, 15:46
Imperans
Imperans is offline
OK, we zijn het erover eens dat de vierde dimensie tijd is. Maar REIZEN door de vierde dimensie? Volgens mij is dat toch echt onmogelijk en ik zal uitleggen waarom.

Stel, een wetenschapper komt erachter hoe hij tijdreizen kan. Hij bouwt een machine waarmee hij zich bijvoorbeeld naar het verleden kan verplaatsen.
Als hij nou zijn grootvader zou vermoorden, voordat deze grootvader de vader van onze wetenschapper heeft verwekt, dan KAN de wetenschapper niet bestaan, volgen jullie mij? Dus dan kan hij ook niet door de tijd gereisd hebben en kan hij ook niet zijn grootvader vermoord hebben. Dit noemt men het grootvaderparadox. De paradox (schijnbare tegenstelling) hiervan is dat hij zijn grootvader heeft vermoord, maar dat dit eigenlijk niet kan, omdat als hij hem vermoord heeft, hij niet geboren kan zijn en dan dus niet teruggereisd kan zijn om hem te vermoorden!

Nog een voorbeeld:
stel: je kan in de toekomst kijken. En je ziet dan dat er een WOIII komt. Je kan hierop anticiperen en zo voorkomen dat deze niet plaats zal vinden. Maaaaar.., als hij niet plaatsvinden zal, kan jij hem ook niet gezien hebben. Nog een paradox dus...

Interdimensionaal reizen is niet hetzelfde als tijdreizen. Het is theoretisch wel mogelijk om tussen verschillende, parallelle werelden te reizen (zoals voor mij al gezegd is), maar TIJDreizen, dus reizen in de vierde dimensie, is mijns inziens ONMOGELIJK.
Oud 13-08-2001, 17:06
Darkzone
Darkzone is offline
Wij leven, of ervaren ons leven, 4-dimensionaal. Wijzelf zijn 3-dimensionaal (L*B*H) en bewegen ons voort in de tijd. Maar heeft deze 'tijdsdimensie' ook maar iets met afmetingen (meters) te maken? Denk het niet. Andere eenheid.
Dus eigenlijk leven wij met zijn alleen in één en dezelfde dimensie.

Iedereen maakt in zijn leven continue keuzes. Maar stel dat je bij elke keuze die jezelf maakt tussen bepaalde mogelijkheden, die andere keuzemogelijkheden óók uitgevoerd zouden worden, maar dan elk in een andere dimensie, dan zouden er nu ontelbare dimensie zijn, elk met een totaal andere geschiedenis en evolutie! (Zoals in de sf-serie Sliders!) Dan zou er ook op elke moment van de dag nieuwe dimensies ontstaan.

En dit heeft dus niks met tijdreizen te maken alszijne een 4e of 5e dimensie.

-------------------
"I wanna live, I wanna love, but it's a long hard road out of hell!"
Oud 22-02-2002, 09:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Een andere dimensie is het Universum (niet de ruimte). Mensen die met energie werken halen hier hun energie vandaan.
Oud 22-02-2002, 17:28
legatus
legatus is offline
Ons universum is bestaat uit drie dimensies.

Het universum is oneindig dus de mogelijkheid van oneindig veel dimensies is ook mogelijk, maar dat een dimensie een andere wereld is iets te veel gezegd.
Oud 22-02-2002, 17:32
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het universum wordt ook wel de kosmos genoemt. Hier halen we energie vandaan.
Oud 22-02-2002, 17:38
legatus
legatus is offline
Kosmos, universum, heelal -- allemaal hetzelfde en alles bestaat uit energie, dat is een feit.
Oud 22-02-2002, 18:25
GeritoDM
GeritoDM is offline
Als we het alleen over ruimtelijke dimensies hebben, zijn er een heleboel. Laatst las ik in een één of ander tijdschrift (ben naam kwijt ) dat ze met een hoop computers enkele modellen in elkaar hadden gezet die uit vier, vijf of zelfs acht dimensies bestonden! Bij de vijfde dimensie bijvoorbeeld zag je iets dat ver weg was groot, en iets dichtbij klein, of nouja, vergeleken met "onze" drie dimensies dan. In feite bleef het er even groot uit zien, maar omdat het op een driedimensionaal scherm werd geprojecteerd (eigenlijk 2d-scherm natuurlijk, maar ja, boeiend, werd in drie dimensies waargenomen) léék het of het als het verder wegging groter werd en als het dichterbij kwam kleiner. Nouja, en bij 6,7,8 enz. dimensies is het al helemaal niet meer voor te stellen... Gaat ook moeilijk als we alleen in drie of twee dimensies denken he?
Oja, ik snap eigenlijk niet waarom hier ergens boven wordt genoemd dat we maar drie dimensies kunnen waarnemen. Onze ogen ontvangen licht, en dat licht is toch echt niet 2d,3d,4d,nd dacht ik zo... kan het mis hebben hoor
Oud 22-02-2002, 19:38
legatus
legatus is offline
Dat licht bevind zich binnen onze dire-dimensionale dimensie. Of er meerdere dimensies zijn dat word onderzocht inverband met de onduidelijkheid over zwaartekracht en andere natuurlijke fenomenen.

Tijd is momenteel een begrip en er is geen bewijs van een daadwerkelijke dimensie die een universele tijd bevat, dus daadwerkelijke deeltjes die wij kunnen toeschrijven als tijd.
Oud 24-02-2002, 14:00
Verwijderd
Ik denk dat er wel meerdere dimensies kunnen zijn, maar zoals ze al zeiden, dat kunnen wij gewoon niet bevatten.

In een Kijk vorig jaar of zo stond er wel een stuk over in, maar ik krijg er zowat hoofdpijn van

Het is net als met 'oneindigheid', dat is ook niet voor te stellen. Of 'niets'. Of zelfs tijd, want er is ook niemand die dat begrijpt.
Oud 12-03-2002, 14:47
Spirit
Spirit is offline
we zitten nu in de 3e dimensie de 4e dimensie is een overschakeling van 3 naar 5 het is geen staat waarin je kunt blijven.
De 5e dimensie waar we volgens de mayakalender in 2012 komen...ook wel het aquariustijdperk/watermanstijdperk genoemd (heeft verder niks te maken met wat voor een sterrenbeeld jij zelf hebt ofzo) we zitten nu in de 3e dimensie maar mensen die bezig met het bewustwordingsproces zijn (wel ver gevorderd) kunnen met hun geest reizen naar de 4e/5e demensie en praten met wezens uit die dimensies...
maar of we in 2012 in de 5e dimensie komen is maar de vraag....het hangt af van iedereen (hoeveel mensen er zullen 'ontwaken' en natuurlijk zijn er ook mensen die het tegenwerken') hoe het eruit gaat zien hangt ook van ons af. Wat wel zal gebeuren is dat iedereen spiritueel zal zijn en het de normaaltste zaak van de wereld is....

[Dit bericht is aangepast door Spirit (12-03-2002).]
Oud 12-03-2002, 15:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Spiritschreef:
De 5e dimensie waar we volgens de mayakalender in 2012 komen...ook wel het aquariustijdperk/watermanstijdperk genoemd
Tijdperken hebben ook geen reet met dimensies te maken en wat je hier zegt... ongeloofelijk. 5e dimensie het aquarius-tijdperk....
Oud 12-03-2002, 15:14
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
Tijdperken hebben ook geen reet met dimensies te maken en wat je hier zegt... ongeloofelijk. 5e dimensie het aquarius-tijdperk....
tijdperken hebben juist heel veel met dimensies te maken...
lach me maar uit, dat doet me toch niks
Oud 12-03-2002, 15:23
legatus
legatus is offline
Serieus, hoe kom je daarbij?

wat hebben de eerste 3 dimensies met tijdperken te maken?
Oud 12-03-2002, 15:36
Flu
Flu is offline
Citaat:
gorgeousgirl schreef:
Een nieuwe dimentie vind ik wel een goede benaming voor mijn theorie (en die van vele andere)! Alle vormen van bestaan leven op deze zelfde aarde, maar niet iedereen kan die andere *frequenties* zien. Zoals geesten die het lichaam verlaten, die gaan gewoon door met op aarde *zijn* maar niet iedereen kan hen zien. Sommige mensen wel! Honden& katten kunnen ook geesten zien, soms zie je een kat of hond schichtig rondkijken waar jij niets ziet. Vergis je niet!!!!!!!! Ze zijn er.
Denk jij. Hoe weet je het? Harde bewijzen? Je *denkt* het, en hebt er misschien rede toe dat te denken, maar niemand zegt dat het ook zo *is*. En uhm, katten en honden kijken waarschijnlijk niet schichtig rond omdat ze geesten zien.
Oud 12-03-2002, 15:47
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
Serieus, hoe kom je daarbij?

wat hebben de eerste 3 dimensies met tijdperken te maken?
er zijn verschillende dimensies maar ook is het zo dat wij steeds naar een hogere dimensie gaan
ooit gehoord van evolutie...

1ste DIMENSIE
de connectie met Moeder Aarde,
onze plaats "aarde" gezien
vanuit het Universum

2de DIMENSIE
de connectie met onze natuur,ons biologische systeem dat bestaat uit complexe verbindingen...De elementalen hebben een heel netwerk gecreerd om diverse vormen aan te nemen
Deze vormen worden door de natuurwezentjes ,elfjes,deva's energetisch in stand gehouden.

3de DIMENSIE
is je connectie met je werkruimte,je leefruimte ,de ruimte in welke je beweegt
gedreven door aantrekking en afstoting ,onbewust energetische patronen volgend

4de DIMENSIE
is de connectie met je verstand, je psyche , hier zitten collectieve archetypes die symbool staan voor krachten en machten in ons systeem. Het zijn symbolische beelden die we energetisch uitspelen in 3D , het is de psychologie achter onze werkelijkheid in 3D
Dat wat ons drijft, of dat wat ons tegenhoudt.

het brein fungeert via het principe Tijd ,
het registreert letterlijk fragmenten,
vertaalt die aan de hand van deze archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen.
Elke scene die we hier meemaken
is vertaalbaar naar een prototype van ervaringen die de mensheid gekend
heeft. Het zijn Energieen die bepaalde archetypes activeren, niet zozeer de moraal of "goed" of "kwaad" dit is
slechts + of - in energie.

5de DIMENSIE
is je connectie met je oneindige ziel,
het centrum
het deel van jezelf dat
de dimensies verbindt met elkaar
hier wordt alles met elkaar verbonden
Hier ben je verbonden met je hele Aardse Bewustzijn, en verbindt je je met de Zon.

6de DIMENSIE
is de connectie met je morfogenetische veld, je plaats gezien vanuit je
energetische uitdrukking, je kleur binnen het grotere patroon van je multidimensionele wezen in samenwerking met alle andere
wezens en zielsgroepen. ENZ. ENZ.

Oud 12-03-2002, 16:01
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
Waar haal je die onzin vandaan?

Evolutie heeft niks met dimensies te maken, je haalt wetenschappelijke feiten door elkaar met nonsens.

De eerste drie dimensies hebben te maken met perceptie.
jij hebt het heel ergens anders over maar je hebt gelijk ik vertel inderdaad alleenmaar nonsens...IN JOU OGEN DAN

Oud 12-03-2002, 16:11
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ja hoor... parapsychologische evolutie die niks te maken heeft met de wetenschap maar stiekem toch weer wel.

Niet alleen in mijn ogen. Helaas heb je geen goeie educatie gehad. helaas.
mmmm ik krijg ineens bepaalde inzichten dat je helemaal gelijk hebt!!! ik heb inderdaad geen goeie educatie en jij wel!!!! wat bereik ik ook met dit alles he? Je hebt gelijk ik zou me hier niet meer bezig mee moeten houden! het is toch allemaal nep...behalve dan de wetenschap!!!

Oud 12-03-2002, 18:49
Janet
Janet is offline
dit is nieuw voor me dimensie???? leg eens uit,wat is dat??
Oud 13-03-2002, 12:34
legatus
legatus is offline
Citaat:
Spirit schreef:
het brein fungeert via het principe Tijd , het registreert letterlijk fragmenten, vertaalt die aan de hand van deze archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen.
Nu begeef je je wel degelijk op wetenschappelijk gebied en wat er bewezen is en nog steeds onderzoek naar gedaan word.

Je brein registreert NIET letterlijk fragmenten en vertaal die NIET aan de hand van archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen. Onderzoek eens wat de hersenen, het brein, DAADWERKELIJK doen bij het opslaan van informatie en het verwerken ervan: NEUROLOGIE.

En dit is niet iets wat in mijn ogen bevonden word als een mening of idee maar is een wetenschappelijk feit die ondersteunt en bewezen kan worden.

Die dimensies kun je nog meewegkomen als je ze aanschouwd als andere 'werelden' maar wat een dimensie voor jou en de parapsychologie betekent en voor de wetenschap is een groot verschil. Daarnaast bestaan er binnen de parapsychologie wel meerdere uitleggen die een geheel andere samenstelling betreft. Als er andere werelden bestaan doormiddel van de dimensies die jij noemt dan zullen ze voor iedereen gelden (zoals zwaartekracht of zuurstof) en niet per per geloof of idee verschillen.

[Dit bericht is aangepast door legatus (13-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 18:17
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
Nu begeef je je wel degelijk op wetenschappelijk gebied en wat er bewezen is en nog steeds onderzoek naar gedaan word.

Je brein registreert NIET letterlijk fragmenten en vertaal die NIET aan de hand van archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen. Onderzoek eens wat de hersenen, het brein, DAADWERKELIJK doen bij het opslaan van informatie en het verwerken ervan: NEUROLOGIE.

En dit is niet iets wat in mijn ogen bevonden word als een mening of idee maar is een wetenschappelijk feit die ondersteunt en bewezen kan worden.

ja, ja je hebt gelijk....je hebt altijd gelijk en de wetenschap ook en wat ik zeg is bullshit want de wetenschap heeft dat NOG NIET bewezen ..en duzz is het niet waar. Want de wetenschap moeten we vertrouwen as als iets ECHT bewezen is door de wetenschap dan pas moet je het gaan geloven....
Oud 14-03-2002, 09:05
legatus
legatus is offline
en jij gaat nooooit naar de dokter en slikt geeeeen medicijnen want dat is aaaaalemaal onzin en onbewezen

en als jij oooooit een tumor krijgt (wat ik niet hoop of wil vandaar ALS) dan is dat allemaal voor een mysterieus en groter plan gecreeert door een interdimensionaal ras dat.... ja waarom eigenlijk?
Oud 14-03-2002, 10:11
The Chameleon
The Chameleon is offline
Hm... ik las laatst ergens dat het jaartal 2012 hier ook iets mee te maken heeft... dat we dan de 4e dimensie zouden gaan begrijpen ofzo?? (weet het niet)
Oud 14-03-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Spirit schreef:
er zijn verschillende dimensies maar ook is het zo dat wij steeds naar een hogere dimensie gaan
ooit gehoord van evolutie...

1ste DIMENSIE
de connectie met Moeder Aarde,
onze plaats "aarde" gezien
vanuit het Universum

2de DIMENSIE
de connectie met onze natuur,ons biologische systeem dat bestaat uit complexe verbindingen...De elementalen hebben een heel netwerk gecreerd om diverse vormen aan te nemen
Deze vormen worden door de natuurwezentjes ,elfjes,deva's energetisch in stand gehouden.

3de DIMENSIE
is je connectie met je werkruimte,je leefruimte ,de ruimte in welke je beweegt
gedreven door aantrekking en afstoting ,onbewust energetische patronen volgend

4de DIMENSIE
is de connectie met je verstand, je psyche , hier zitten collectieve archetypes die symbool staan voor krachten en machten in ons systeem. Het zijn symbolische beelden die we energetisch uitspelen in 3D , het is de psychologie achter onze werkelijkheid in 3D
Dat wat ons drijft, of dat wat ons tegenhoudt.

het brein fungeert via het principe Tijd ,
het registreert letterlijk fragmenten,
vertaalt die aan de hand van deze archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen.
Elke scene die we hier meemaken
is vertaalbaar naar een prototype van ervaringen die de mensheid gekend
heeft. Het zijn Energieen die bepaalde archetypes activeren, niet zozeer de moraal of "goed" of "kwaad" dit is
slechts + of - in energie.

5de DIMENSIE
is je connectie met je oneindige ziel,
het centrum
het deel van jezelf dat
de dimensies verbindt met elkaar
hier wordt alles met elkaar verbonden
Hier ben je verbonden met je hele Aardse Bewustzijn, en verbindt je je met de Zon.

6de DIMENSIE
is de connectie met je morfogenetische veld, je plaats gezien vanuit je
energetische uitdrukking, je kleur binnen het grotere patroon van je multidimensionele wezen in samenwerking met alle andere
wezens en zielsgroepen. ENZ. ENZ.

Wat je zegt is wel waar, of in ieder geval mogelijk, maar het heeft helaas niets met dimensies te maken. De drie dimensies die wij mensen kennen zijn hoogte, breedte en diepte. Sommigen noemen tijd ook een dimensie, maar dat weet ik niet.
Dat is volgens mij niet helemaal waar jij het over hebt. Haal je niet de woorden door elkaar of zo?
Oud 15-03-2002, 10:02
legatus
legatus is offline
Of het mogelijk kan zijn dat is nog een discussie, enige duidelijkheid of beter uitgewerkt plan zul je toch niet krijgen.

Als we de 4e dimensie in gaan wat als een tijdperk word gezien dan verlaten we dus de andere dimensie en vervalt die. Wanneer begon de 1e dimensie? Bij de geboorte van de mens en de aarde dus eigenlijk, dat zou betekenen dat een entiteit onze tijdperk heeft laten beginnen. Hoe lang duurt zo'n tijdperk?

En wanneer zijn deze wezentjes als elfen gaan evolueren? Of zijn ze geplant door een entiteit? In de 3e dimensie zitten we in een werkruimte, leefruimte. Daar zaten we al in toen we evolueerden. Tenslotte zijn het volgens Spirit tijdperken en moeten we ze afleggen. Terwijl ik zou zeggen dat je leefruimte er moet zijn voordat jezelf er bent. 4e dimensie is de connectie met je verstand, nouja dan hebben wij dat nu niet aangezien we nog de 4e dimensie in moeten gaan. Daarnaast fungeren de hersenen niet via het principe tijd, al hoe wel het ook maar een principe is, tijd bestaat niet.

5e dimensie is de connectie met je oneindige ziel, hier benje verbonden met je hele aardse bewustzijn, en we zijn nog niet eens in de 4e dimensie!

De natuur werkt is niet bewust van deze dimensies, het is meer een oppervlakkige uitleg van een theorie gecreeerd door iemand die alles een 'diepere' betekenis wou geven.

Citaat:
Spirits chreef:
maar of we in 2012 in de 5e dimensie komen is maar de vraag
Toen we nog Neanderthalers waren kwam we toch ook in andere tijdperken terecht ook al waren we er niet bewust van.

Het is ook lullig al het aquarius-tijdperk begint en dat we niet in de 5e dimensies terechtkomen, dan slaan we een dimensies over en verliezen we onze connectie met onze ziel, maar ja, die hadden we in de eerste plaats pas in de 5e dimensie gekregen. We worden er niet beter op en ook niet slechter.

--------------------------------------------
LEGATUS' TIP FOR THE DAY http://news.independent.co.uk/world/...p?story=274510
PARANORMAL NEWS http://www.forteantimes.com/ http://www.anomalist.com/
THE SKEPTICS GUIDE(S) TO TRUTH http://home.xnet.com/~blatura/skeptic.shtml http://skepdic.com/ http://www.skeptic.com/

[Dit bericht is aangepast door legatus (15-03-2002).]
Oud 15-03-2002, 13:00
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
legatus schreef:
en jij gaat nooooit naar de dokter en slikt geeeeen medicijnen want dat is aaaaalemaal onzin en onbewezen

en als jij oooooit een tumor krijgt (wat ik niet hoop of wil vandaar ALS) dan is dat allemaal voor een mysterieus en groter plan gecreeert door een interdimensionaal ras dat.... ja waarom eigenlijk?
ja, ga maar weer met ziektes rondgooien...kun je geen normaal voorbeeld geven .... en ja waar slaat dat op over die medicijnen...
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten