Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Theorie (officieel string-theorie): In de kernen van gluonen (volgens mij een soort "lijm" tussen quarks) wordt de hele zaak verbonden door interdimensionale strings. Er kunnen zo een stuk of 12 dimensies bestaan en zelfs veel en veel meer. Die "dimensie-scheuren" zouden zelfs een diameter van een millimeter kunnen hebben. Er heeft een keer een artikel hierover in de KIJK gestaan, met een schema wat er met hoeveel dimensies (y-as tijd-dimensies en x-as ruimte-dimensies) mogelijk zou zijn. Het is dus theoretisch mogelijk dat er meerdere tijd-dimensies naast elkaar bestaan en dat tijdreizen dan mogelijk is, maar dat is wel heel erg theoretisch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
eerlijk gezegd denk ik dat wij in de spreekwoordelijke 4e dimensie zitten, lengte*breedte*diepte*tijd ruimte*tijd
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is Easy! 4e dimensie is lenge x breedte x diept x knorpf. Zoiets dan ![]() Nu weer ff serieus: De 4e demensie is al bewzen dat ie er staat, dmv wiskunde hebben ze dat berekend, vrag me niet hoe, maar het had iig iets met tijd te maken. En zoals goreousgirl al zegt, met frequenties dat vind ik ook heel aannemelijk.. Dat er wezen zijn in een andere demensie die nu gewoon hier zijn, maar die wij niet kunnen waarnemen is ook mogelijk. Maarja, dit is allemaal speculatie
|
iets als 'een nieuwe demensie' is een moeilijke term....
Ik geloof dat er voor elke werkelijkheid een aparte demensie is.... er is dus ook een demensie waarin jij je nooit hebt afgevraagd of er wel demensies zijn, zo zou er dus ook een demensie zijn waar de dinosaurussen nog vrolijk rondlopen... voor elke 'zet' in deze werkelijkheid is er een alternatieve 'zet' in een parralelle demensie... mijn visie, volgen jullie het een beetje? zo zouden er dus ontelbare demensies zijn, en er komen steeds meer bij, een demensie waarin jij het met me eens bent, een eentje waarin je me voor gek verklaard.... en alle miljoenen tussenvormen.... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hallo,
Ik heb ooit ergens gelezen dat als je heel snel door allerlij dimensies gaat, je soms últradimensionale' voorwerpen tegen kunt komen. Het werkt net zo als een tekenvilm. In elke dimensie is een iets. als je dat iets ziet merk je er niets aan. maar ga je nou heel snel door allerlij dimensie's, dan zie je dat het beweegt. smaen met meer van die punten worden dingen, planten en zelfs dieren gevormd. Dieren die dus in alle dimensies tegelijk leven. Ik vond het wel een erg interresant id. Ik weet aleen niet welke dimensie dat was... |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
OK, we zijn het erover eens dat de vierde dimensie tijd is. Maar REIZEN door de vierde dimensie? Volgens mij is dat toch echt onmogelijk en ik zal uitleggen waarom.
Stel, een wetenschapper komt erachter hoe hij tijdreizen kan. Hij bouwt een machine waarmee hij zich bijvoorbeeld naar het verleden kan verplaatsen. Als hij nou zijn grootvader zou vermoorden, voordat deze grootvader de vader van onze wetenschapper heeft verwekt, dan KAN de wetenschapper niet bestaan, volgen jullie mij? Dus dan kan hij ook niet door de tijd gereisd hebben en kan hij ook niet zijn grootvader vermoord hebben. Dit noemt men het grootvaderparadox. De paradox (schijnbare tegenstelling) hiervan is dat hij zijn grootvader heeft vermoord, maar dat dit eigenlijk niet kan, omdat als hij hem vermoord heeft, hij niet geboren kan zijn en dan dus niet teruggereisd kan zijn om hem te vermoorden! Nog een voorbeeld: stel: je kan in de toekomst kijken. En je ziet dan dat er een WOIII komt. Je kan hierop anticiperen en zo voorkomen dat deze niet plaats zal vinden. Maaaaar.., als hij niet plaatsvinden zal, kan jij hem ook niet gezien hebben. Nog een paradox dus... Interdimensionaal reizen is niet hetzelfde als tijdreizen. Het is theoretisch wel mogelijk om tussen verschillende, parallelle werelden te reizen (zoals voor mij al gezegd is), maar TIJDreizen, dus reizen in de vierde dimensie, is mijns inziens ONMOGELIJK. |
![]() |
|
![]() |
Wij leven, of ervaren ons leven, 4-dimensionaal. Wijzelf zijn 3-dimensionaal (L*B*H) en bewegen ons voort in de tijd. Maar heeft deze 'tijdsdimensie' ook maar iets met afmetingen (meters) te maken? Denk het niet. Andere eenheid.
Dus eigenlijk leven wij met zijn alleen in één en dezelfde dimensie. Iedereen maakt in zijn leven continue keuzes. Maar stel dat je bij elke keuze die jezelf maakt tussen bepaalde mogelijkheden, die andere keuzemogelijkheden óók uitgevoerd zouden worden, maar dan elk in een andere dimensie, dan zouden er nu ontelbare dimensie zijn, elk met een totaal andere geschiedenis en evolutie! (Zoals in de sf-serie Sliders!) Dan zou er ook op elke moment van de dag nieuwe dimensies ontstaan. En dit heeft dus niks met tijdreizen te maken alszijne een 4e of 5e dimensie. ------------------- "I wanna live, I wanna love, but it's a long hard road out of hell!"
|
Ons universum is bestaat uit drie dimensies.
Het universum is oneindig dus de mogelijkheid van oneindig veel dimensies is ook mogelijk, maar dat een dimensie een andere wereld is iets te veel gezegd.
|
Als we het alleen over ruimtelijke dimensies hebben, zijn er een heleboel. Laatst las ik in een één of ander tijdschrift (ben naam kwijt
![]() ![]() Oja, ik snap eigenlijk niet waarom hier ergens boven wordt genoemd dat we maar drie dimensies kunnen waarnemen. Onze ogen ontvangen licht, en dat licht is toch echt niet 2d,3d,4d,nd dacht ik zo... kan het mis hebben hoor ![]()
|
Dat licht bevind zich binnen onze dire-dimensionale dimensie. Of er meerdere dimensies zijn dat word onderzocht inverband met de onduidelijkheid over zwaartekracht en andere natuurlijke fenomenen.
Tijd is momenteel een begrip en er is geen bewijs van een daadwerkelijke dimensie die een universele tijd bevat, dus daadwerkelijke deeltjes die wij kunnen toeschrijven als tijd.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat er wel meerdere dimensies kunnen zijn, maar zoals ze al zeiden, dat kunnen wij gewoon niet bevatten.
In een Kijk vorig jaar of zo stond er wel een stuk over in, maar ik krijg er zowat hoofdpijn van ![]() Het is net als met 'oneindigheid', dat is ook niet voor te stellen. Of 'niets'. Of zelfs tijd, want er is ook niemand die dat begrijpt. |
![]() |
|
![]() |
we zitten nu in de 3e dimensie de 4e dimensie is een overschakeling van 3 naar 5 het is geen staat waarin je kunt blijven.
De 5e dimensie waar we volgens de mayakalender in 2012 komen...ook wel het aquariustijdperk/watermanstijdperk genoemd (heeft verder niks te maken met wat voor een sterrenbeeld jij zelf hebt ofzo) we zitten nu in de 3e dimensie maar mensen die bezig met het bewustwordingsproces zijn (wel ver gevorderd) kunnen met hun geest reizen naar de 4e/5e demensie en praten met wezens uit die dimensies... maar of we in 2012 in de 5e dimensie komen is maar de vraag....het hangt af van iedereen (hoeveel mensen er zullen 'ontwaken' en natuurlijk zijn er ook mensen die het tegenwerken') hoe het eruit gaat zien hangt ook van ons af. Wat wel zal gebeuren is dat iedereen spiritueel zal zijn en het de normaaltste zaak van de wereld is.... [Dit bericht is aangepast door Spirit (12-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ooit gehoord van evolutie... 1ste DIMENSIE de connectie met Moeder Aarde, onze plaats "aarde" gezien vanuit het Universum 2de DIMENSIE de connectie met onze natuur,ons biologische systeem dat bestaat uit complexe verbindingen...De elementalen hebben een heel netwerk gecreerd om diverse vormen aan te nemen Deze vormen worden door de natuurwezentjes ,elfjes,deva's energetisch in stand gehouden. 3de DIMENSIE is je connectie met je werkruimte,je leefruimte ,de ruimte in welke je beweegt gedreven door aantrekking en afstoting ,onbewust energetische patronen volgend 4de DIMENSIE is de connectie met je verstand, je psyche , hier zitten collectieve archetypes die symbool staan voor krachten en machten in ons systeem. Het zijn symbolische beelden die we energetisch uitspelen in 3D , het is de psychologie achter onze werkelijkheid in 3D Dat wat ons drijft, of dat wat ons tegenhoudt. het brein fungeert via het principe Tijd , het registreert letterlijk fragmenten, vertaalt die aan de hand van deze archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen. Elke scene die we hier meemaken is vertaalbaar naar een prototype van ervaringen die de mensheid gekend heeft. Het zijn Energieen die bepaalde archetypes activeren, niet zozeer de moraal of "goed" of "kwaad" dit is slechts + of - in energie. 5de DIMENSIE is je connectie met je oneindige ziel, het centrum het deel van jezelf dat de dimensies verbindt met elkaar hier wordt alles met elkaar verbonden Hier ben je verbonden met je hele Aardse Bewustzijn, en verbindt je je met de Zon. 6de DIMENSIE is de connectie met je morfogenetische veld, je plaats gezien vanuit je energetische uitdrukking, je kleur binnen het grotere patroon van je multidimensionele wezen in samenwerking met alle andere wezens en zielsgroepen. ENZ. ENZ. [Dit bericht is aangepast door Spirit (12-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je brein registreert NIET letterlijk fragmenten en vertaal die NIET aan de hand van archetypes naar een realiteit die hij hier kan begrijpen. Onderzoek eens wat de hersenen, het brein, DAADWERKELIJK doen bij het opslaan van informatie en het verwerken ervan: NEUROLOGIE. En dit is niet iets wat in mijn ogen bevonden word als een mening of idee maar is een wetenschappelijk feit die ondersteunt en bewezen kan worden. Die dimensies kun je nog meewegkomen als je ze aanschouwd als andere 'werelden' maar wat een dimensie voor jou en de parapsychologie betekent en voor de wetenschap is een groot verschil. Daarnaast bestaan er binnen de parapsychologie wel meerdere uitleggen die een geheel andere samenstelling betreft. Als er andere werelden bestaan doormiddel van de dimensies die jij noemt dan zullen ze voor iedereen gelden (zoals zwaartekracht of zuurstof) en niet per per geloof of idee verschillen. [Dit bericht is aangepast door legatus (13-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
en jij gaat nooooit naar de dokter en slikt geeeeen medicijnen want dat is aaaaalemaal onzin en onbewezen
![]() en als jij oooooit een tumor krijgt (wat ik niet hoop of wil vandaar ALS) dan is dat allemaal voor een mysterieus en groter plan gecreeert door een interdimensionaal ras dat.... ja waarom eigenlijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is volgens mij niet helemaal waar jij het over hebt. Haal je niet de woorden door elkaar of zo? |
![]() |
||
Of het mogelijk kan zijn dat is nog een discussie, enige duidelijkheid of beter uitgewerkt plan zul je toch niet krijgen.
Als we de 4e dimensie in gaan wat als een tijdperk word gezien dan verlaten we dus de andere dimensie en vervalt die. Wanneer begon de 1e dimensie? Bij de geboorte van de mens en de aarde dus eigenlijk, dat zou betekenen dat een entiteit onze tijdperk heeft laten beginnen. Hoe lang duurt zo'n tijdperk? En wanneer zijn deze wezentjes als elfen gaan evolueren? Of zijn ze geplant door een entiteit? In de 3e dimensie zitten we in een werkruimte, leefruimte. Daar zaten we al in toen we evolueerden. Tenslotte zijn het volgens Spirit tijdperken en moeten we ze afleggen. Terwijl ik zou zeggen dat je leefruimte er moet zijn voordat jezelf er bent. 4e dimensie is de connectie met je verstand, nouja dan hebben wij dat nu niet aangezien we nog de 4e dimensie in moeten gaan. Daarnaast fungeren de hersenen niet via het principe tijd, al hoe wel het ook maar een principe is, tijd bestaat niet. 5e dimensie is de connectie met je oneindige ziel, hier benje verbonden met je hele aardse bewustzijn, en we zijn nog niet eens in de 4e dimensie! De natuur werkt is niet bewust van deze dimensies, het is meer een oppervlakkige uitleg van een theorie gecreeerd door iemand die alles een 'diepere' betekenis wou geven. Citaat:
Het is ook lullig al het aquarius-tijdperk begint en dat we niet in de 5e dimensies terechtkomen, dan slaan we een dimensies over en verliezen we onze connectie met onze ziel, maar ja, die hadden we in de eerste plaats pas in de 5e dimensie gekregen. We worden er niet beter op en ook niet slechter. -------------------------------------------- LEGATUS' TIP FOR THE DAY http://news.independent.co.uk/world/...p?story=274510 PARANORMAL NEWS http://www.forteantimes.com/ http://www.anomalist.com/ THE SKEPTICS GUIDE(S) TO TRUTH http://home.xnet.com/~blatura/skeptic.shtml http://skepdic.com/ http://www.skeptic.com/ [Dit bericht is aangepast door legatus (15-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
worden wij wakker gewoonmax | 38 | 18-11-2007 00:25 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WIS] bewijzen Aesar | 8 | 11-12-2005 16:14 | |
Muziek |
London Calling innogen | 59 | 10-11-2005 09:08 | |
De vijfde dimensie!!! Delilah | 10 | 13-09-2004 00:24 | |
mijn theorie over "Leven" Snakeboy | 10 | 25-07-2004 06:13 | |
Games |
Wie speelt hier Rune scape (ofzo) ik begrijp er niks van Maradinus | 54 | 03-10-2002 19:15 |