Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2005, 23:28
innogen
innogen is offline
Jaja het is weer zover

Wanneer: vrijdag 4 en zaterdag 5 november
Waar: Paradiso
Entree: 14,- per dag, 20,- passepartout
Zaal open: 19.00
Aanvang: 19.30

Bevestigde acts: Alfie, Brakes, Clor, Dogs, Queen Adreena, Amusement Parks On Fire, Battle, Guillemots, Test Icicles, The Infadels, The Race, White Rose Movement, The Zutons, Kid Carpet, Chikinki, Field Music, the Race en Forward Russia.

London Calling site

Iemand hier die gaat?
Ik in ieder geval wel en ik heb er zin in

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 23:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2005, 23:57
Carn
Carn is offline
the zutons zijn nog te pruimen maar de rest is een partijtje ellende waar je nog geen rotte erwtensoep van wil maken.
Oud 22-10-2005, 00:02
antigone
antigone is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-10-2005 @ 00:57 :
the zutons zijn nog te pruimen maar de rest is een partijtje ellende waar je nog geen rotte erwtensoep van wil maken.
ja jij kent natuurlijk alle bands die dat weekend optreden.

ik zou wel willen gaan nu ik niet meer naar sigur rós ga, misschien als ik mn kaartje weet te verkopen
Oud 22-10-2005, 00:05
Carn
Carn is offline
Het is dat je 17 bent en daarom niet beter weet

(kan je niet hebben hč)
Oud 22-10-2005, 00:07
antigone
antigone is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-10-2005 @ 01:05 :
Het is dat je 17 bent en daarom niet beter weet

(kan je niet hebben hč)
vet, wat vind je van the research ?
Oud 22-10-2005, 00:08
Carn
Carn is offline
Het zal mijn een worst wezen, maar de paar namen die ik ken van die "line-up " vind ik persoonlijk een hoop ellende die zelfs een zwerver niet als gift wil ontvangen.
Oud 22-10-2005, 00:09
655321
655321 is offline
ik dacht dat dit over the clash ging

een ware deceptie
Oud 22-10-2005, 00:09
antigone
antigone is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-10-2005 @ 01:08 :
Het zal mijn een worst wezen, maar de paar namen die ik ken van die "line-up " vind ik persoonlijk een hoop ellende die zelfs een zwerver niet als gift wil ontvangen.
the zutons zijn idd verschrikkelijk kut
Oud 22-10-2005, 00:11
Carn
Carn is offline
hihahondenvla.

Nee ik ga dan toch voor the Missing Coins
Oud 22-10-2005, 00:16
antigone
antigone is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-10-2005 @ 01:11 :
hihahondenvla.

ga jij nou maar eerst the research, brakes, duels, amusement parks on fire, the infadels en chikinki checken.
Oud 22-10-2005, 10:42
xpieterx
xpieterx is offline
Citaat:
655321 schreef op 22-10-2005 @ 01:09 :

een ware deceptie
Oud 22-10-2005, 13:52
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
jen schudt ze zo uit je mouw!

ik ga denk ik met backdo's, want de brakes en the research zijn geil.
Oud 23-10-2005, 17:55
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:

een ware deceptie
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:03
Lugosi
Lugosi is offline
chikinki
Oud 24-10-2005, 09:19
Back Door Man
Back Door Man is offline
The Research staat nog niet op de london calling site maar komen wel, ( ik had ze gemaild )

ik heb er zin in
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:32
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Oud 26-10-2005, 20:21
monolo
monolo is offline
ha ik ken alleen the zutons desalniettemin lijkt het me leukk
Oud 26-10-2005, 20:27
Verwijderd
haha queen adreena
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:28
Escapism
Escapism is offline
amusement parks on fire zou ik wel willen zien
echter, denk ik niet dat ik het financieel ga kunnen bolwerken
Oud 26-10-2005, 21:16
Pollinosis
Pollinosis is offline
Citaat:
hihahondenvla.

Gelukkig hebben ze wel een kinky website
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:55
antigone
antigone is offline
toch jammer dat maar weinig mensen het fenomeen london calling festival in paradiso kennen, treden vaak erg leuke bandjes op waarvan er vrijwel altijd wel minstens een van de line-up binnen een jaar na het optreden doorbreekt. o.a. franz ferdinand, bloc party, kaiser chiefs
Oud 26-10-2005, 22:10
antigone
antigone is offline
Vrijdag 4 november

Alfie

Alfie, afkomstig uit Manchester, maakt vooral subtiele liedjes, die het midden houden tussen (indie) pop en rock. Het prettig in het gehoor liggende materiaal valt op door de gedetailleerde uitwerking van de liedjes door het gebruik van strijkers, percussie en meerstemmige zang. Zonder al te veel pretenties, biedt het vijftal, juist dóór die details, een stuk meer dan andere bands uit hetzelfde genre, zoals the Stereophonics. De band werd al in hun beginperiode opgepikt door het tijdschrift NME en heeft sindsdien 4 albums uitgebracht met als meest recente het "Crying at Teatime". Alfie zal vooral liefhebbers van opgewekte bands als Badly Drawn Boy aanspreken. http://www.alfie.net/

Kid Carpet

Eclectisch krijgt een nieuwe dimensie dankzij Kid Carpet. Dit éénmansproject gebruikt plastic speelgoedinstrumenten, een drumcomputer en samplers, wat resulteert in een stijl, die zich naar eigen zeggen laat omschrijven als lo-fi "shit-hop & kiddy-disco-punk". Het is meteen duidelijk dat Kid Carpet zichzelf niet al te serieus neemt als het om zijn muziek gaat. Pretentieloze lol is de voornaamste drijfveer van Kid Carpet, zeker gezien zijn filmpjes en tentoonstellingen, die op zijn website te bekijken zijn. Balancerend op de dunne grens tussen grap en fenomeen, wordt zijn laatste epos "Ideas & Oh Dears" in de UK overwegend positief ontvangen…met een flinke knipoog natuurlijk. http://www.kidcarpet.co.uk/

The Zutons

"Basically, we just want to be the next, modern soul band with angular guitars. It's as simple as that."`. Aan het woord is Dave McCabe, zanger / gitarist van The Zutons. Het vijftal uit Liverpool stond al eerder op London Calling en was het afgelopen jaar de support van U2. Het in 2004 verschenen debuut "Who Killed The Zutons?" staat vol aanstekelijke, dansbare popliedjes, die doen denken aan Talking Heads, David Bowie en Devo met de nodige funkinvloeden. De band is nog jong, allemaal zijn ze begin 20 en nu al zo’n volwassen geluid: dat belooft veel voor de toekomst! www.thezutons.co.uk

White Rose Movement

White Rose Movement is zwaar beďnvloed is door pioniers uit de jaren ’80, zoals Depeche Mode en vooral The Sound. De blikkerige drums, de dikke synthesizers en typische new wave vocalen: in alles blikt WRM terug op de hoogtijdagen van de Britse avant-garde, zowel in sound als image. De eerste single "Love is a Number" is al single van de week bij de VPRO geweest. http://www.whiterosemovement.co.uk/

Brakes

Met bandleden van onder andere British Sea Power (zanger / gitarist Eamon Hamilton), The Tenderfoot en Electric Soft Parade (gebroeders White op gitaar en drum), en het knallende debuutalbum "Give Blood" (op Rough Trade) op zak weet de britpop liefhebber al genoeg: dansbare indierock liedjes, die zomaar het Britse antwoord op Weezer en the Presidents of the United States zouden kunnen zijn. De geestige en scherpe lyrics, de catchy gitaarloopjes en de nu-klassieker "All Night Disco Party" zijn, naar goed Brits gebruik, met veel enthousiasme ontvangen door onder andere NME en Q. www.brakesbrakesbrakes.com

The Race

Dit vijftal, afkomstig uit Reading biedt net dátgene extra, dat de leuke bandjes van de bijzondere onderscheidt: de melancholische rock krijgt een extra dimensie door frontman Dan Buchanan en diens energieke podiumpresentatie. Leunend op de theatrale gitaarpartijen, zoals Muse die bijvoorbeeld gebruikt, doet The Race voornamelijk denken aan oude U2 met een vleugje The Cure. Langzaamaan wordt de band ook buiten de UK opgepikt en is het tijd om de lekkere "Go Figure" single op te volgen. Begin Oktober komt dan ook de nieuwe single ("Amersham Road") uit en maakt The Race haar debuut op het Europese vasteland op London Calling. www.theraceuk.com

Queen Adreena

Je houdt ervan of haat het: de zang van sexbom Katie-Jane Garside, voormalig zangeres van het vermaarde Daisy Chainsaw. Duidelijk is in ieder geval dat iedereen een mening over Queen Adreena heeft. De donkere, zwaar groovende rock met en de wispelturige zang zorgen voor een drukkende, beklemmende sfeer, die zeker niet iedereen zal bekoren. Op het debuutalbum "The Butcher & The Butterfly" is een band te horen, die zwaar leunt op het oude Detroit-geluid, terwijl Garside kirt, gilt en hijgt: een smeulende mix van sludge, sex en adrenaline. http://www.queenadreena.com

Zaterdag 5 november

Amusements Parks On Fire

De band rondom het jonge talent Michael Feerick (19!) heeft in het thuisland en Amerika al een behoorlijk reputatie opgebouwd: de live-shows worden omschreven als spectaculair en het via Geoff Barrow’s (Portishead) Invada records uitgebrachte debuutalbum citeert uit het werk van My Bloody Valentine, the Pixies en Dinosaur Jr. Daarnaast doen het uitgesponnen gitaarwerk en de epische opzet van de liedjes denken aan Mogwai. Het klinkt misschien alsof er te hoog van de toren wordt geblazen, maar APOF maakt op zijn selftitled debuutalbum alle toegeschreven lof volledig waar. In November treedt de band voor het eerst op het Europese vasteland op. http://www.amusementparksonfire.com/

Battle

Getipt als "the next big thing", past Battle uitstekend in het rijtje The Futureheads, The Strokes en Bloc Party. Niet per sé qua muziek, maar ook wat betreft uitstraling en zelfverzekerdheid. De muziek laat zich het best omschrijven als typische Britse indierock met flink wat postpunk invloeden. De strakke gitaarmelodietjes en dansbare drums bevruchten de herkenbare zanglijnen. Met gevoel voor drama, werkt zanger-gitarist Jason Bavanandan zich door materiaal, dat vooral herinnert aan The Cure's "a Forest" en "Killing Moon" van Echo & the Bunnymen. Liefhebbers opgelet! http://www.thisisbattle.com/

Chikinki

"Robo-punks playing glam-racket electroclash krautrock while wearing space-age sunglasses, fucking great!". Nou schroomt het toonaangevende blad NME er nooit voor een band te hypen, in het geval Chikinki klopt de omschrijving behoorlijk. Onder de leiding van de charismatische frontman Rupert Browne (bekend van de Tiefschwarz hit "Wait and See"), brengt het vijftal uit Bristol een hybride geluid waarin rauwe electro en stevige gitaren verwerkt zijn: zo hoort de moderne variant op glamrock te klinken! http://www.chikinki.co.uk/

Clor

Up-tempo indiepop met dikke synths! Kraftwerk gespeeld door the Hives? Devo in een worsteling met Captain Beefheart en Roxy Music? Clor heeft duidelijk een artistiekere insteek dan veel andere electro-bandjes en dát uit zich in de interessante opbouw van de liedjes en de toegevoegde geluidseffecten .Terwijl de band fiks losgaat in de lijn van het klassieke wave werk van the Talking Heads, werkt de nasale zang opzwepend. Het debuutalbum "Clor" is positief ontvangen en de internationale pers lijkt in de gaten te hebben, dat Clor meer diepgang heeft dan menigeen Brits bandje. Interessant detail is trouwens, dat Clor de begeleidingsband is van hiphopcollectief Roots Manuva. http://www.clor.co.uk/

Dogs

"Look, we're just a bunch of cunts and chancers… And we're fantastic.". Juist, Dogs dus. Lekker lopende Britpop-rock, die het midden houdt tussen the Strokes en Razorlight, terwijl de zang tegen Joe Strummer en Paul Weller aanhangt. Een tikkeltje pretentieus? Misschien, maar feit is wel dat deze Londonse band erin is geslaagd om uitstekende liedjes te schrijven, die wel degelijk een eigen gezicht hebben. Het album "Turns Against This Land" laat een open en sympathiek geluid horen, waar met name de balans tussen gitaarriffs en zanglijnen erg spannend is. Met name de single "Tuned to a Different Station" heeft enorme hitpotentie. http://www.dogsmusic.com/

Duels

Duels is een lekkere powerpopband uit Leeds, die citeert uit het werk van the Stranglers, Blur en oude David Bowie. Al ligt de referentie aan stadgenoten Kaiser Chiefs voor de hand, Duels heeft wel degelijk een eigen sound, die voornamelijk wordt gedragen door de intense samenzang van de gebroeders Foulger en nichtje Katrina. De eerste single "Potential Futures" is volledig uitverkocht en slechts nog te downloaden van hun website. Een album is in de maak en de druk is enorm: Duels wordt al langere tijd getipt door de vaderlandse pers als één van de bands, die tot grootse dingen in staat zou moeten zijn. http://www.duelstheband.com/

Field Music

Alweer een band uit Noord Engelse hoek! Field Music uit Sunderland heeft het eeuwig gevaarlijke '(ex-)members'-stempel: met Tom English van Maximo Park en de gebroeders Brewis van the Futureheads zijn de verwachtingen hoog. Het charmante indie pop bandje maakt gebruik van close harmony vocalen en strijkinstrumenten, waarmee een erg Brits en breekbaar geluid wordt neergezet. Het pas verschenen debuutalbum "Field Music" gooit hoge ogen in het thuisland en doet denken aan the Beatles gespeeld door Thelonious Monk en Talking Heads. http:/www.memphis-industries.com

ĄForward Russia!

ĄForward Russia!, ook al uit Leeds, levert vuige indie rock op die ergens tussen At the Drive-In, the Rapture en Sonic Youth inzit. In eerste instantie doen de opzwepende drumbeats en melodieuze zanglijnen denken aan Bloc Party, maar ĄForward Russia! gaat een stuk verder, zowel wat betreft hun sound als hun explosieve live performance. Leunend op dansbare ritmes en melodieuze rock, altijd intens, ĄForward Russia! Belooft één van dé verrassingen van London Calling te worden. http://www.forwardrussia.com/forward.htm

Guillemots

De indiepopband Guillemots haalt haar inspiratie uit allerlei hoeken. Vrolijke popliedjes, die in de hoek zitten van een band als Eels worden afgewisseld met meer optimistische muziek zoals The Arcade Fire die maakt. Die verschillende invloeden zorgen voor lekker in het gehoorliggende liedjes, die de nodige diepgang in zich hebben. Piano's en percussie als vangnet voor de bescheiden gitaar en zang. Deze mix zorgt voor zowel een dynamisch als persoonlijk geluid, waarin de nodige hitpotentie zit. http://www.guillemots.com/

Test Icicles

Afkomstig uit de metal, hardcore en hiphop-scenes, maken de drie jongens van Test Icicles een muziekstijl, die de verschillende genres doorkruist. De twee nummers van de "Boa vs Python" ep doen denken aan een veel ruigere versie van Bloc Party: weliswaar zijn de gitaren een stuk rauwer, de dansbaarheid en de aanstekelijkheid van de liedjes is minstens even zo groot. Met het eerste album in aantocht -eind oktober komt het uit op het hippe Domino Records- en een hele reeks optredens in het vooruitzicht zal nu ook het grote publiek kennis maken met Test Icicles. http://www.test-icicles.com/

The Infadels

Catchy electro-pop-punk met dikke vervormde baslijnen, funky gitaarriffs en lekker rauwe, opgefokte vocalen. The Infadels is één van die bands, die precies weet hoe electronica en acid samen met live-muziek te gebruiken. Die mix resulteert een bijzonder spannende en dansbare muziek, die het midden houdt tussen bands als the Rapture en LCD Soundsystem. Als antwoord op een hele generatie veilige rockbands en oppervlakkige dance-acts, is een band als The Infadels broodnodig om de verschillende scenes weer op scherp te zetten. Op de afgelopen editie van Lowlands eiste het publiek een toegift van the Infadels, anders zou de tent afgebroken worden. http://www.infadels.co.uk/
Oud 27-10-2005, 07:59
innogen
innogen is offline
Citaat:
antigone schreef op 26-10-2005 @ 22:55 :
toch jammer dat maar weinig mensen het fenomeen london calling festival in paradiso kennen, treden vaak erg leuke bandjes op waarvan er vrijwel altijd wel minstens een van de line-up binnen een jaar na het optreden doorbreekt. o.a. franz ferdinand, bloc party, kaiser chiefs
Ja vind ik ook. Ik was er vorig jaar maar een dag met the go team, sons and daughters, art brut, the rakes en weet ik veel meer De tweede dag speelde bloc party dus maar toen kon ik niet
Er komen altijd leuke dingen die inderdaad vaak een half jaar / jaar later doorbreken.
Hoewel ik dit keer minder dingen ken dan de vorige keer mag dat de pret niet drukken natuurlijk
Oud 27-10-2005, 15:40
Haligh
Haligh is offline
test icicles is ook een lekkere band trouwens.
Oud 27-10-2005, 16:03
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wel wat veel van hetzelfde.
Oud 30-10-2005, 09:39
Back Door Man
Back Door Man is offline
wie gaan er nog meer ? ik ben er wel zin in iig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:58
enema abortion
enema abortion is offline
Citaat:
ik dacht dat dit over de H&M ging

een ware deceptie
Oud 30-10-2005, 13:08
xpieterx
xpieterx is offline
idd erg naar dat H&M Clash shirts verkoopt....Joe Strummer drait zich om in zijn graf
Oud 30-10-2005, 13:24
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 30-10-2005 @ 10:39 :
wie gaan er nog meer ? ik heb er wel zin in iig.
ik ook.
Oud 30-10-2005, 13:33
Relic Delic
Relic Delic is offline
ik kan alleen op de vrijdag...
maar weet nog niet of ik ga
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:12
niamen
niamen is offline
hmm ben zaterdag toch al op de dutch metal dag dus voor mij hoeft het niet
Oud 31-10-2005, 10:26
Haligh
Haligh is offline
ik heb zin in the research, brakes en the white rose movement.

en kid carpet lijkt me ook wel wat.
Oud 31-10-2005, 15:36
Snuitermans
Snuitermans is offline
iForward Russia! is ook wel aardig.
Oud 31-10-2005, 15:58
Haligh
Haligh is offline
the white rose movement - alsatian.

de bassist is ook hitsig:

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:07
monolo
monolo is offline
ik ga ws op de vrijdag mits mijn gezondheid het toelaat heeft iemand enig idee tot hoe laat het ongeveer duurt?
Oud 02-11-2005, 08:44
Haligh
Haligh is offline
laatste bandje speelt rond 1 uur ofzo.
Oud 02-11-2005, 09:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-10-2005 @ 00:57 :
+ dat ik zowel vrijdag als zaterdag ergens naar toe ga, scheelt weer het overwegen

@Haligh: Met zulke schoenen zul je niet hitsig worden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
antigone schreef op 22-10-2005 @ 01:16 :

ga jij nou maar eerst the research, brakes, duels, amusement parks on fire, the infadels en chikinki checken.
Ik heb het met je te doen carn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:42
monolo
monolo is offline
Citaat:
Haligh schreef op 02-11-2005 @ 09:44 :
laatste bandje speelt rond 1 uur ofzo.
ok! kan je ook op vrijdag een kaartje halen denk je? of is het ieder jaar uitverkocht? nee tochh
Oud 02-11-2005, 13:22
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
monolo schreef op 02-11-2005 @ 11:42 :
ok! kan je ook op vrijdag een kaartje halen denk je? of is het ieder jaar uitverkocht? nee tochh
geen idee, denk het haast niet.

ik heb mijn kaartje voor vrijdag iig .
Oud 02-11-2005, 13:35
monolo
monolo is offline
Citaat:
Haligh schreef op 02-11-2005 @ 14:22 :
geen idee, denk het haast niet.

ik heb mijn kaartje voor vrijdag iig .

ik heb mijn kaartje gereserveerd, ik kan hem alleen morgen nog ophalen zei die mevrouw maargoed.

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:13
innogen
innogen is offline
Citaat:
monolo schreef op 02-11-2005 @ 14:35 :

ik heb mijn kaartje gereserveerd, ik kan hem alleen morgen nog ophalen zei die mevrouw maargoed.
Waarom kan je hem dan vrijdag niet gewoon opkomen halen? dat is ook raar zeg, moet je 2 keer op en neer naar amsterdam
Oud 02-11-2005, 19:22
Verwijderd
the race en field music,is dat wat?
ik kan er op soulseek niets van vinden.
maar ik ben present iig,verwacht veel van test icicles,amusement parks on fire en chikinki
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:32
monolo
monolo is offline
Citaat:
L_angel schreef op 02-11-2005 @ 20:13 :
Waarom kan je hem dan vrijdag niet gewoon opkomen halen? dat is ook raar zeg, moet je 2 keer op en neer naar amsterdam
gereserveerd bij ticketservice dus kan het gewoon in rdam ophalen
ik heb met name zin in white nose movement
Oud 03-11-2005, 14:29
innogen
innogen is offline
Citaat:
monolo schreef op 02-11-2005 @ 20:32 :
gereserveerd bij ticketservice dus kan het gewoon in rdam ophalen
ik heb met name zin in white nose movement
ooh ik dacht bij paradiso zelf.

Ik heb zin in The Zutons, Amusements Parks On Fire, Chikinki (vooral omdat ether radio een lekker lied is) White Rose Movement en ik luister nu wat stukjes van Test Icicles en dat klinkt ook best tof
Oud 03-11-2005, 14:46
Back Door Man
Back Door Man is offline
the researchhh
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:40
Haligh
Haligh is offline
cees booooot<3!
Oud 04-11-2005, 00:21
Verwijderd
Ik ga niet zodat ik mezelf over een paar maanden voor het hoofd kan slaan omdat al mijn nieuwste ontdekkingen op London Calling hebben gespeeld toen ik ze nog niet kende.

Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:22
niamen
niamen is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 04-11-2005 @ 01:21 :
Ik ga niet zodat ik mezelf over een paar maanden voor het hoofd kan slaan...

Anders wil ik dat ook wel doen hoor
Oud 05-11-2005, 12:54
monolo
monolo is offline
ik vond het gezellig maar wel erg druk!
hoogtepunten waren voor mij: white rose movement, te dansbaar <3
en the zutons, zeer funkyy en wat een cutie saxefoonspeelsterr
Reageren

Regels voor berichten