Oud 20-03-2003, 16:06
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
haaalooo!
Ik heb bio als extra vak gekozen (ja, ik lijk wel gek...) en daar moet ik toch zeker wel bij mijn eindexamen een goed cijfer voor halen...zo goed sta ik er niet voor namelijk Heeft iemand nog tips hoe je dat t beste kunt leren? En wanneer beginnen jullie eraan? Zeg er wel ff bij of je er goed in bent of niet...
x
LL
Advertentie
Oud 20-03-2003, 16:24
mariekegirl
mariekegirl is offline
hay,

ik heb ook bio als extra vak (havo doe ik jij ook denk)
ik ben vorig jaar gezakt dus doe nu voor 2de keer.
maar ben dus ook op bio gezakt maar dat kwam omdat ik er nog nooit wat aan gedaan had, ook niet voor me examen.
in de vierde en vijfde dus kutcijfers ervoor, maar voor me examen had ik een 4,9 terwijl ik er niks aan gedaan had.
ik zou je dus niet zo heel veel zorgen gaan maken.
koop zo een samenvattingsexamenbundel en begin er over 2 weekjes rustig aan, dan lukt het vast wel!
Oud 20-03-2003, 19:49
Buffy
Buffy is offline
ik heb ook bio in mijn vrije deel, en ik sta er ook niet zo heel best voor. op dit moment een 5.6. morgen ga ik dat gemiddelde lekker naar beneden trekken want dan hebbik een toets waar ik weinig van snap. mijn leraar heeft mij geadviseerd om met een 6.0 gemiddeld de examens in te gaan. dat betekent in mijn geval dat ik eenn 6.5 ofsow moet halen op die toets. zoon cijfer hebbik in de afgelopen jaren nooit gehad op bio!!!
ik zie van alle examens het meest op tegen bio. maar ik ga ook maar zoon examenbundel kopen denk ik. of mijn zus om raad vragen *dies 3e jaars student biologie -waar haalt ze et vandaan???- *

iig suc6, liefs Buffy
Oud 20-03-2003, 20:03
dinkie
dinkie is offline
lees het stuk door, vat het samen, lees het nog een keer door, leer de samenvatting en voila: een goed cijfer. Succes!
Oud 20-03-2003, 20:10
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
nou, dan ben ik al wel goed bezig denk ik...Dat doorlezen duurt namelijk nogal lang, want tis wel 1 dik boek en 2 iets minder dikke boeken...ik scaht nu even grof: 400 bladzijden ofzo?
Oud 20-03-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 20-03-2003 @ 21:10:
nou, dan ben ik al wel goed bezig denk ik...Dat doorlezen duurt namelijk nogal lang, want tis wel 1 dik boek en 2 iets minder dikke boeken...ik scaht nu even grof: 400 bladzijden ofzo?
*steekt spijtig z'n hand op*

Dan heb je misschien hetzelfde boek als ik? (biologie voor jou). 'k heb biologie in vier en vijf havo gehaald door steeds vlak voor de toetsen de samenvattingen te leren. Dat ga ik ook doen voor het examen, bio is after all voor een deel kennis, en verder inzicht en logisch denken.
Oud 21-03-2003, 08:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Biologie is niet moeilijk (het zijn bijna alleen maar feiten en weetjes), het is alleen heel erg veel. Hormonen, bloedsomlopen, de organen... Zorg dat je optijd begint met leren, beter te vroeg dan te laat, en maak proefexamens, dan zou je toch wel minimaal een zesje in de wacht moeten kunnen slepen..
Oud 21-03-2003, 12:02
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Ik heb ook Biologie voor jou, wat dus veel te veel leerwerk is ja!
En een hele stomme keuze als vrij vak.. Maarja het moet nu eenmaal! Ik lees voor een tentamen altijd de hoofdstukken door en dan maak ik de diagnostische toes op de computer en als ik dan 60 % goed heb doe ik niks meer aan het hoofdstuk
En ik sta nu een 6,7 gemiddeld!
Oud 21-03-2003, 19:02
shaya
shaya is offline
bij biologie is het wel vaak zo dat je de info en kennis uit het ene hoofdstuk nodig heb en kan gebruiken voor een ander. dat is ds wel handig. als je dan in het ene hoofdstuk iets geleerd heb en dan in een ander hoofdstuk iets tegenkomt wat je niet weet, kun je het soms beredeneren met de info uit vorige hoofdstukken enzo. tenminste dat merkte ik.
Oud 21-03-2003, 22:31
Multilot
Multilot is offline
Biologie examen is kut... Moet ik dit jaar weer doen (gezakt) en ik zie er nu al tegenop.... (sorry voor de opbeurende woorden)
Oud 22-03-2003, 12:33
*Burning water*
*Burning water* is offline
Leer de samenvatting van buiten (en snap wat je leert). Daar red ik de toets met gemak mee, en die toetsen zijn 1/3 examens.
Oud 22-03-2003, 14:04
Verwijderd
als je het boek nectar hebt dan heb ik samenvattingen voor je van

bio 1 hele boek
bio 2 hfdst 1 -3

dus als je ze wilt moet je ff mailen (deel staat namelijk ook op de pc bij me papa)

bij mij helpen sv's iniedergeval wel
Oud 22-03-2003, 15:30
Marlxxn
Marlxxn is offline
Aan het begin van dit jaar haalde ik allemaal onvoldoende's voor biologie terwijl ik er heel veel voor deed. Nu lees ik alles één keer door en leer dan alleen de samenvatting en kijk de opdrachten nog even snel door.
Met examen vrees ik dat ik niet genoeg tijd heb op alles (uit Biologie voor jou) door te lezen, dus ik zou met de cd-rom oefenen en gewoon de samenvattingen leren en dan voor jezelf bepalen of je denkt dat wat je geleerd hebt, of je dat ook echt snapt en toe kan passen.
Oud 22-03-2003, 16:37
ekki
ekki is offline
ik heb ook nectar samengevat, maar misschien hebben de mensen zonder nectar ook wat aan m'n samenvattingen. ik heb geloof ik niet alles en alles staat ook door elkaar, maar ik heb ze toch even online gezet. ik heb ook m'n aantekeningen ingescand en erbij getikt.

laat me even weten of je er wat aan hebt (gehad)!

verder zou ik heel goed oefenen met voorgaande examens. die zet ik er ook wel ff bij online, kan je die van vorig jaar vast oefenen! die examens zijn overigens ook op allerlei eindexamensites te downloaden.

zelf een samenvatting maken is trouwens het allerbeste! van een samenvatting maken leer je al heel veel, dat scheelt voor als je die samenvatting wilt gaan leren.

succes ermee enzo!

ps de filetjes zijn best groot, door de plaatjes. je kunt ze vinden op: http://www.scholieren.com/~ekki/biologie/index.html

[edit]die examens zijn van 2000[/edit]

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 16:50.
Oud 22-03-2003, 17:11
annette
annette is offline
Heeey,
Ik heb ook bio als extra vak gekozen en ik sta er nu gemiddeld een 5 voor.. Ik heb maandag een ET over hoofdstuk 5 t/m 7 van biologie voor jou en ik moet er een 8 voor halen!! Dat lukt me dus nooit, want mn hoogste cijfer ooit is een 6 ofzo..
Maaruh ik ga nu wel goed leren en de vragen van de CD-rom maken (ik heb de vragen uit het boek niet gemaakt en daar heb ik nu ook geen tijd meer voor)
Ik vind het wel lullig dat ook veel van biologie voor jou scheikundig is en ik heb geen scheikunde of natuurkunde in mn profiel.. Das wel minder..
Heeft iemand al de ET van hoofdstuk 5 t/m 7 gehad? Of heeft iemand hier een samenvatting ofzo van?
Nou, alvast suc6 iedereen met de examens in mei!
xx Annette
Oud 22-03-2003, 18:47
chris9 tje
chris9 tje is offline
niet te hard stampen....

examnbundelopgaven maken en nakijken, de meeste vragen lijken op oude examenvragen.

daarnaast moet je tijdens het examen gewoon goed lezen en je binas gebruiken

vorig jaar was het meer grafiekjes kijken en tekenen dan biologie
Oud 22-03-2003, 20:59
Verwijderd
Ik zie nu dat iedereen hele boeken gaat leren. Ik heb het boekje Samengevat en volgens mij staat daar ook alles in. Of is dat boekje volgens jullie niet goed?
Oud 22-03-2003, 22:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-03-2003 @ 21:59:
Ik zie nu dat iedereen hele boeken gaat leren. Ik heb het boekje Samengevat en volgens mij staat daar ook alles in. Of is dat boekje volgens jullie niet goed?
inderdaad, ik vond dat een heel erg goed boekje en heb dat redelijk uit m'n hoofd geleerd. helpt heel goed, ja, om dat te leren of in ieder geval heel goed door te lezen. volgens mij is dat boekje dus erg goed!

maar aan eigen samenvattingen heb je ook veel!
Oud 23-03-2003, 15:56
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
oeh...dat Samengevat-boekje moet ik ook hebben... mijn leraar is alleen nooit zo voor voorgeproduceerde samenvattingen Enne, aardig aanbod dat van Nectar, ik zal er wel es naar kijken...
Oud 23-03-2003, 16:02
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik heb biologie in mn profieldeel (doe dus NG) en ik sta er een 6,9 voor Ik weet nog niet precies hoe ik het aan ga pakken met leren, heb er niet echt veel zin in om 3 dikke boeken (Biologie voor jou) te gaan samenvatten. Daarom heeft iedereen uit onze klas (volgens mij verplicht) die samenvattingenbundel moeten bestellen en dat schijnt een heel handig ding te zijn
Verder hebben we er ook zon cdrommetje bij, dus die werk ik ook maar eens door...Ik zie het nog wel
Oud 24-03-2003, 13:49
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Waaa ik vind biologie ook moeilijk! Dan denk je dat je het snapt en kent en dan krijg je van die stomme verhaaltjes-toepasvragen die ik dan weer niet begrijp.. grrrr
Oud 26-03-2003, 11:31
Verwijderd
Ik heb ook biologie, en ik heb tot nu toe een aantal examens gemaakt om te oefenen, dat werkt wel. Neem de onderdelen waarvoor je op die oefenexamens slecht scoorde nog eens goed door en maak weer een examen van een jaar later oid, zo werkt het bij mij erg goed.

Overigens ben ik er niet super goed in, maar ik vind het wel erg interessant.
Oud 26-03-2003, 14:32
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Ja, ik heb ook biologie gekozen. Ik sta er (net) een 5 op. Balen! Ik doe havo, en heb ook Biologie voor jou.
Ik snap wat er zo klote aan is. Ik let altijd op in de les en maak netjes al mijn huiswerk. Ik maak een samenvatting voor elke toets en tijdens de toets snap ik er helemaal niks meer van. De vragen op de toets zijn examenvragen en dus heel anders dan in het boek staan. Ik vind dat we dat wel mochten oefenen maar nee hoor. Nu ben ik zo bang om te zakken op bio!
Oud 27-03-2003, 22:38
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
De vragen op de toets zijn examenvragen en dus heel anders dan in het boek staan. Ik vind dat we dat wel mochten oefenen maar nee hoor
heb je geen bibliotheek ? daar hebben ze examenbundels met vrij uitgebreide uitwerking achterin....

er is niemand die je tegenhoud om die bundels door te gaan werken. zo leer je de vraagstelling beter begrijpen en veel vragen komen ongeveer overeen met die van voorgaande jaren
Oud 28-03-2003, 08:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het fijne van Biologie is dat er in de proefwerken vaak ook meerkeuzxe vragen zitten. Neem je horloge mee, en als je op een gegeven moment zien van "o, shit, ik ga het niet redden" zorg dan dat je in de paar minuten die je nog over hebt in ieder geval alle meerkeuze vragen invult, je weet maar nooit of je er een paar goed hebt gegokt...
Oud 28-03-2003, 11:02
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
heb je geen bibliotheek ? daar hebben ze examenbundels met vrij uitgebreide uitwerking achterin....
Daar heb je wel gelijk in. Maar toch hadden we allemaal op de eerste toets iets van WOW waar gaat dit over? Het zijn altijd van die gigantische lappen tekst en dan een vraag over die tekst. We hebben dat dan helemaal niet gehad, ja iets wat erop lijkt, maar als iemand die er al niet zo veel van snapt, kan ik die link niet leggen hoor!

Citaat:
SuperSanne schreef op 28-03-2003 @ 09:50:
Het fijne van Biologie is dat er in de proefwerken vaak ook meerkeuzxe vragen zitten. Neem je horloge mee, en als je op een gegeven moment zien van "o, shit, ik ga het niet redden" zorg dan dat je in de paar minuten die je nog over hebt in ieder geval alle meerkeuze vragen invult, je weet maar nooit of je er een paar goed hebt gegokt...
Ja, en de laatste vragen zijn toch het makkelijkst? Dat zeggen ze bij mij op school tenminste.
Oud 31-03-2003, 13:14
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Ik heb afgelopen week m'n laatste bio-tentamen gehad en ik heb er een 7,5 voor gehaald! Hij was echt goed te doen
Ik sta nu best goed gemiddeld dus kom maar op met dat examen! Gehehe..
Oud 31-03-2003, 16:48
MeisjeVTC
MeisjeVTC is offline
Ik vind Bio ook echt k*t! Ik dacht dat het vast wel makkelijker zou zijn dan M&O, nou niet dus. Ik maak alle vragen en maak zelf een samenvatting. Als ik het tentamen heb gemaakt, denk ik echt "Ik had net zo goed niet kunnen leren" Ik heb altijd het idee dat ze zulke andere dingen vragen dan dat er in het boek stond! Heel vervelend dus... Ik sta nu nog een 6 maar ik heb vorige week een tentamen erg verpest, denk dus dat mijn cijfer naar beneden gaat!
Oud 31-03-2003, 17:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook vaak het idee dat ik mn toetsen van bio helemaal verpest heb maar dan blijkt juist dat ik een 8.2 heb gehaald. Ik leer niet abnormaal veel aan bio maar als ik een toets heb gehad heb ik wel vaak het idee dat ik net zo goed niet had kunnen leren omdat we heel andere vragen krijgen waar je vooral inzicht voor moet hebben en niet veel aan kunt leren. Ik sta voor bio heel goed ondanks dat we een hopeloze leraar hebben (hij komt van een uni en houdt dus gewoon een praatje en het maakt hem niets uit of je luistert of niet, hij kan ook niet uitleggen).
Oud 31-03-2003, 17:39
Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Ik vind bio opzich niet echt een moeilijk vak!sta er ook heel goed voor! 7.7 ofzo..
Ik denk dat je gewoon zoveel mogelijk examens moet oefenen eventueel uit een examenbundel.. en dan de dingen die je niet begrijpt vragen.
Als je nu nog het hele boek door gaat lezen onthoud je (denk ik) de helft toch niet.. Maja zo pak ik het aan!
hoop dat je er wat aan heb! Kuss
Oud 31-03-2003, 20:45
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
THNX VOOR ALLE TIPS ENZO! ik ben nu dus ook hard aan het leren en ik hoop dat ik iig geval een 5 op mijn eindexamenlijst kan krijgen...of een 6 natuurlijk maar dat wordt wel een beeeetje moeilijk
IEDEREEN VERDER HEEEEEEEEEEEEL VEEL SUCCES MET JE LAATSTE TENTAMENS EN JE SCHIRFTELIJK EINDEXAMEN!!!!!
x Ellen
Oud 02-04-2003, 18:04
Reddingswerker
Reddingswerker is offline
Ik ben vreselijk goed in Biologie.
Mijn gemiddelde is een 7,3.
Meestal leer ik niet eens, maar als er een hoofdstuk is die ik moeilijk vind. Lees ik de samenvatting.
Die staat bij ons VMBO achter het hoofdstuk, Doelstelling 1, Doelstelling 2 enz. Daar staat meestal wel wat je moet weten.
Niet de vragen, de samenvatting.

Succes Reddingswerker
Oud 02-04-2003, 19:35
lovelybitch
lovelybitch is offline
biologie, bah ik heb het ook en ik ga nog net met een 6 het examen in maar moet alles van het 3e en 4e leerjaar kennen...maar wij hebben zo'n examenbundel erbij gekregen, dat was wel makkelijk, maar ik had meer aan de eindexamenbundel van de HAVO van me zus dan die van mij van de HAVO...en ik eet nog steeds niet na 4 jaar wat nou eigenlijk fotosyntese is dus dat zal wel wat worden.
Oud 08-04-2003, 12:48
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Gisteren zei mijn leraar biologie dat hij de examens van vorig jaar binnen had gekregen met alle uitwerkingen van iedereen enzo. En raad eens wie dat examen het beste hebben gemaakt? Welk profiel?
JAA! C&M!
Er is nog hoop voor iedereen...
Al die natuur-luitjes die leren het niet zo, die denken allemaal 'ach ik ken dat wel' en de maatschappij-luitjes die gaan als een gek zitten leren en halen nog de beste cijfers ook! HAHA!
Oud 08-04-2003, 13:07
m@rie
m@rie is offline
Ik heb ook Havo gedaan met Bio in het vrije deel. Ik had toen Geschiedenis en Bio op dezelfde dag. Ik had op het SE een 5,8. het maakte niet echt veel uit wat ik Bio zou halen dus ik heb er toen heel weinig aan gedaan want ik wilde ges goed maken. Toch haalde ik een 5,4 op het examen. (had ik niet verwacht)
Als ik jou was zou ik me er niet echt heel druk om maken dus.....
Oud 09-04-2003, 07:04
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 20-03-2003 @ 17:06:
haaalooo!
Ik heb bio als extra vak gekozen (ja, ik lijk wel gek...) en daar moet ik toch zeker wel bij mijn eindexamen een goed cijfer voor halen...zo goed sta ik er niet voor namelijk
Ik zit in 4 mavo en ik heb biologie ook als extra vak gekozen dom dom dom haha!
Ik sta dr nu gemiddeld een 5 voor..
Oud 17-04-2003, 12:39
Verwijderd
Aaah! Ik heb ook biologie examen. Leer ook met die 3 dikke boeken Biologie voor Jou!!! HAvo C&M zit ik in. Damn het is echt veel! Ben 2 dagen geleden begonnen ermee! Ben pas bij thema 2 (van de 15 totaal).
Ik sta voor bio wel goed 7.6 gemiddeld = 3.4 minimaal halen op CE!!!

stappen om bio te leren:
1) eet/drink goed van te voren -> energie
2) drink koffie / cola -> goed voor de concentratie / powerrr
3) kauwgom bij de hand! -> beetje afleiding
4) ruim het gedeelte waar je leert op zodat je niet wordt afgeleid -> heeeej wat is dat?
5) leer alles stap voor stap. Steeds wanneer je een stukje tekst (1/2 blz) geleerd hebt.. doe je net alsof je het iemand moet uitleggen die er nix van snapt!) En als dat goed lukt dan zit het wel in je hoofd neem ik aan
6) herhalen & af en toe relaxen. En voordat je gaat slapen ook relaxen... niet dat je gaat slapen met biologie termen in je hoofd -> bzzzzzz osmose, dna, fosfolipiden, kruisingen....
7) oefenen met examenbundel
Oud 21-04-2003, 12:21
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Al die natuur-luitjes die leren het niet zo, die denken allemaal 'ach ik ken dat wel' en de maatschappij-luitjes die gaan als een gek zitten leren en halen nog de beste cijfers ook! HAHA!

misschien hebben die natuurlui nog meer te leren behalve biologie.....
Oud 21-04-2003, 12:39
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
en die maatschappij profielen zeker niet. Wat denk je van geschiedenis, economie, aardrijkskunde. Ach niet zoveel leren. .hou toch op man.......
Oud 21-04-2003, 15:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bio in mn profieldeel (doe N&G, vwo) en ik sta nu een 7.9 voor bio. Bij ons is het zo dat je heel veel inzichtvragen krijgt en heel weinig theorie vragen. Ik leer de theorie altijd wel goed maar meestal is dat voor niets en wordt er niets van gevraagd.
Oud 22-04-2003, 19:31
mariette 123
mariette 123 is offline
Informeer bij je op school of je een "biodata" mag gebruiken. Vet handig!!!!!!!! Kvind bio makkelijk.
Oud 22-04-2003, 21:26
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
en die maatschappij profielen zeker niet. Wat denk je van geschiedenis, economie, aardrijkskunde. Ach niet zoveel leren. .hou toch op man.......
ben geen man....

JIJ ben degene die gaat vergelijken terwijl je niet kunt vergelijken omdat biologie niet het enige vak is wat je doet.

Daarnaast zijn er veel meer natuurprofielers die biologie doen dan maatschappijprofielers. Voor maatschappijprofielers is het een keuzevak, voor natuurprofielers een verplichting....

zo zijn er nog wel meer factoren die de resultaten beinvloeden....

ga gewoon leren en bio maken
en ga jezelf eens niet zo in het hokje 'maatschappijprofieler' drukken, misschien krijg je dan wat meer vanzelfsprekend respect.
Oud 23-04-2003, 09:16
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Jep, ik mag Biodata gebruiken...maar ik weet niet eens wat het inhoudt Dat ging de leraar deze week nog een x laten zien...lekker snel...Zou best kunnen dat ie dat vandaag deed, maar vandaag ben ik ziek
Oud 23-04-2003, 12:08
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-04-2003 @ 22:26:
ben geen man....

JIJ ben degene die gaat vergelijken terwijl je niet kunt vergelijken omdat biologie niet het enige vak is wat je doet.

Daarnaast zijn er veel meer natuurprofielers die biologie doen dan maatschappijprofielers. Voor maatschappijprofielers is het een keuzevak, voor natuurprofielers een verplichting....

zo zijn er nog wel meer factoren die de resultaten beinvloeden....

ga gewoon leren en bio maken
en ga jezelf eens niet zo in het hokje 'maatschappijprofieler' drukken, misschien krijg je dan wat meer vanzelfsprekend respect.
Okay, ik was er dus mee begonnen. Maar ik bedoelde het niet beledigend ofzo, misschien kun je het beter als een compliment opvatten?

Jeetje, wat een gedoe ook weer... Zucht...
Oud 24-04-2003, 10:26
abandon17
abandon17 is offline
ik heb ook biologie als vrij vak gekozen en ik sta een 5.4. zo somber zie ik het niet in, gewoon in je examenbundel veel vragen maken: dat helpt egt!
xxx moi
Oud 24-04-2003, 12:21
Roos
Roos is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 21-04-2003 @ 13:21:
misschien hebben die natuurlui nog meer te leren behalve biologie.....
Hatseflats die zit
Oud 24-04-2003, 12:22
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik doe biologie voor staatsexamen, en ik heb het hele beok van 6 vwo nog niet eens in de hand gehad, dus dat wordt nog wat.
Oud 24-04-2003, 14:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 23-04-2003 @ 10:16:
Jep, ik mag Biodata gebruiken...maar ik weet niet eens wat het inhoudt Dat ging de leraar deze week nog een x laten zien...lekker snel...Zou best kunnen dat ie dat vandaag deed, maar vandaag ben ik ziek
gewoon zelf ff doorkijken, is toch niks mis mee? waarom moet de docent alles voorkauwen?

en er staat gewoon een heleboel info in over het menselijk lichaam, bijvoorbeeld over meiose/mitose, allerlei stelsels, enz enz enz.
Oud 25-04-2003, 08:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2003 @ 15:46:
gewoon zelf ff doorkijken, is toch niks mis mee? waarom moet de docent alles voorkauwen?

en er staat gewoon een heleboel info in over het menselijk lichaam, bijvoorbeeld over meiose/mitose, allerlei stelsels, enz enz enz.
ik heb het opgezocht, en je mag tijdens je examen biologie kiezen tussen Binas en Biodata. Mooi dat ik Binas ga gebruiken, daar ben ik aan gewend.
Oud 25-04-2003, 10:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-04-2003 @ 09:54:
ik heb het opgezocht, en je mag tijdens je examen biologie kiezen tussen Binas en Biodata. Mooi dat ik Binas ga gebruiken, daar ben ik aan gewend.
dan is het wel handig, ja. ik had het hele jaar al met beide gewerkt, dus ik heb biodata genomen. ach, het maakt niet zo veel uit, volgens de examencommissie mag je met één van beiden geen voordeel/nadeel hebben op het examen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten