Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2012, 15:48
xilonkaa
xilonkaa is offline
Hallo,

Ik ben op dit moment in het bezit van m'n vwo diploma en wil graag geneeskunde studeren. Ben afgelopen jaar hiervoor uitgeloot en heb ervoor gekozen om te beginnen met de studie pedagogische wetenschappen. Iets totaal anders, maar ik wil graag met mensen werken en ben bang dat ik dat met biologie niet zou bereiken. Nu ik een paar maand bezig ben met deze studie, bevalt het me toch niet zo en zou ik meer de medische kant op willen. Het interesseert me meer en ik weet dat ik daar m'n ding in kwijt kan. Alleen weet ik ook dat ik heel graag iets voor de mensen wil doen en met ze wil communiceren en niet alleen onderzoek wil doen. Ik zit er nu aan te twijfelen om, als ik weer uitgeloot word voor geneeskunde, te kiezen voor biologie met als richting biomedische wetenschappen in Groningen. Kan iemand me vertellen of dit een goede keuze is, of dat ik beter pedagogische wetenschappen kan blijven doen? Verder heb ik nog een vraag. Geneeskunde wordt aankomend jaar 100% decentraal in Groningen. Iemand nog tips om hier zo hoog mogelijk op te scoren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2012, 16:43
Em.
Em. is offline
Wil je biologie doe als studie of biomedische wetenschappen? Aangezien dat twee verschillende studies zijn.

Bij beide wordt je trouwens niet opgeleid om mensen te helpen/genezen (niet direct, tenminste, door BMW kun je misschien wel levensreddend onderzoek doen, maar dan heb je nog geen contact met mensen) maar dat betekent niet dat je uiteindelijk ook per se in een laboratorium oid terecht komt. Je kunt met een studie, naast onderzoek doen, ook altijd nog les gaan geven of adviseur worden of iets dergelijks. Ik weet niet of dat je trekt?

En volgens mij is het bij decentraal niet verkeerd om - als je eenmaal door de eerste toetsingsronde heen bent - een mooi cv te hebben met allerlei relevante dingen, zoals bijvoorbeeld vrijwilligerswerk in een zorginstelling. En goed kunnen uitleggen waarom jij het wilt (ik weet niet of 'ik wil mensen helpen' echt overtuigd als je het voor de 1000e keer die dag hoort, dat zegt volgens mij iedereen) en jij heel geschikt bent. Lijkt mij, tenminste.
Oud 06-11-2012, 17:50
Verwijderd
Er is nog héél veel meer op medisch gebied.. Heb je weleens rondgeklikt eigenlijk? Opendagen bezocht en meerdere opleidingen geprobeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten