Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik collecteer voor jantje beton en de nierstichting, koop af en toe een straatkrant..
collectes geef ik over het algemeen wel wat (ik koop alleen geen stroopwafels van de lokale blokfluit vereniging en dat soort zaken) En idd, kgeef zwervers eten, geen geld...dat vertrouw ik ook nooit zo
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik sponsor geen goede doelen
![]() Maar ik werd in 't stad wel eens vastgeklampt door een neger die zei : geen rascisten? geen rascisten? En hij vroeg een beetje steun voor Afrika of zo,en hij bleef maar aandringen ![]()
|
ik ben donateur van het WNF, geen groot bedrag, want ik heb niet zoveel geld, maar iig iets, verder geef ik eigenlijk altijd wel geld aan collectes aan de deur.
ik heb ook een aantal jaar gecollecteerd voor Jantje Beton.
|
Verwijderd
|
Ik ben lid van het WNF en geef wel aan collectes, maar geld aan zwervers geven en straatmuzikanten heb ik nog nooit gedaan. In Utrecht loopt altijd zo'n irritante zwerver rond die je om geld smeekt, die is echt erg gewoon.
Edit: en ik mail welles voor Amnesty. Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 21:25. |
![]() |
|
![]() |
Ik was lid van Amnesty International, ik stuurde smsjes en daarmee zou ik helpen..
Ik vond het alleen krom dat ik 1 smsje kreeg om te vragen of ik wilde protesteren, ik stuurde er 1 en vervolgens kreeg ik er 1 terug. Ik heb die mensen gemailt en gevraagt of ze me uit konden leggen hoe ze dan ineens wel aan geld kwamen, en waarom ze 1 smsje dan niet naar het doel zelf stuurde.. Ik heb geen antwoord terug gekregen, dus ik sms niet meer.. Toen ik die smsjes ontvang is er echt geen geld van mijn beltegoed gegaan, wat de meeste mensen zouden denken.. (ik ook dus)
|
* Ik was werver voor het AIDSFonds. (op straat mensen aanspreken en ze overhalen tot donateurschap.)
* Heb meerdere malen meegedaan aan kaartenschrijven naar onterecht ter dood veroordeelden e.d. (voor Amnesty International.) * Geef altijd wel wat aan zwervers als ik het kan missen. (en dat is zo goed als altijd.)
|
Goede doelen heb ik geen geld voor en vertrouw het ook niet echt om eerlijk te zijn, je weet nooit wat er nou precies mee gedaan wordt en ik ben denk ik gewoon een egoist wat geld betreft, heb zelf al nooit genoeg...
![]() Kwam laatst een vent naar me toe bij de tramhalte die vroeg om een euro omdat hij al 2 dagen niet gegeten had ![]() Hij bleef maar doorgaan en zeggen dat het echt voor eten was, tuurlijk, zeker nog nooit van het leger des heils gehoord. Ik kan er niet mee zitten als iemand 2 dagen niet gegeten heeft, in plaats van bedelen kan je ook naar een instantie gaan voor daklozen, die zijn er in A'dam genoeg. Bleh dat irriteerde me echt ![]()
|
Verwijderd
|
Ik geef zelf geld aan Greenpeace en Artsen zonder Grenzen. verder geef ik geld aan een goed doel als ik bijvoorbeeld iets lees over een project dat me aanspreekt...
Verder geven wij altijd geld aan donaties enzo, het enige waar wij niks aan geen geven zijn van die bedelbrieven met daarin 10 eurocent. (zodat je schuldgevoel krijgt en dan wat terugstuurt) |
![]() |
|
![]() |
Ik stop vrijwel nooit geld in collectebussen en ben geen lid van organisaties, omdat ik het geld gewoonweg niet heb.
Ik heb vaak genoeg voedsel uitgedeeld aan zwervers, en heb ook kaarten en brieven geschreven naar mensen die onterecht ter dood veroordeeld waren. Als ik kan helpen doe ik het, maar ik help liever persoonlijk dan dat ik bij elke collectebus 10 euro doneer. |
![]() |
|
Ik geloof dat er wel ieder kwartaal wat van m'n geld op misterieuze wijze richting Greenpeace en 't WWF gaat.. ik geloof dat ik ooit er een keer ingeluisd ben door wat van die ronddolende goeddoeners, ja die weten de stonende mensen er wel uit te pikken
![]()
|
ik geef jaarlijks geld aan WNF en stichting Proefdiervrij, en ik heb pas eenmalig geld aan Greenpeace en de Novib ofzo (het ging iig over hongersnoden in Afrika) overgemaakt. Ik geef bijna altijd geld aan mensen die aan de deur komen komen of op straat collecteren. Ik geef vaak geld aan de orgeldraaier die voor de V&D in Rotterdam staat en soms aan muzikanten en stratkrantverkopers. Alleen daklozen die zo´n verpulverd McDonals bekertje onder mn neus houden geef ik niks.
En nee, ik ben niet rijk. Maar ik kan jaarlijks echt wel die 15 euro voor het WNF en 15 euro voor Proefdiervrij missen.... Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 17:39. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik loop collecte voor de kankerbestrijding en ik doneer jaarlijks aan de Stichting Doe Een Wens.
Dat is een stichting die de grootste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte (en die ook niet meer beter kunnen worden) uit laat komen. Bijvoorbeeld een reisje naar Euro Disney, of alle spelers van Ajax ontmoeten. Eigenlijk alles wat die kinderen willen, zolang het maar mogelijk is. En dit wordt allemaal gedaan van donaties. De stichting is niet echt bekend, maar ze hebben 7 jaar geleden de wens van mijn zusje uit laten komen en ze heeft echt de tijd van haar leven gehad. Een zeer goed doel dus en daarom steun ik het. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
ik ben onbewust donateur geworden van het WNF..
![]() ik liep een keer in de stad, kwam er een bloemooi meisje op me af.. dus ik denk beter!! begint ze een beetje te praten, terwijl ik wegdroomde in dr ogen.. voor ik het wist had ze al mn gegevens en wordt er nu om de 3 maanden een bedrag van mn rekening gevorderd.. ![]() |
![]() |
|
Ik geef maandelijks 2,50 aan amnasty en verder als ze aan de deur komen en ik kan wat missen. (tenzij het jantje beton is)
Als ik over straat loop en d'r it iemand gewoon duidelijk ijn best te doen voor geld geef ik wat. Verder ook wel als ze van het leger des heils langskomen met de collecte bus in de stad. Mja, het houd alleen wel op als ik het zelf niet kan missen.
|
Verwijderd
|
ik doneer teveel. ik heb helemaal geen geld, maar ik geef jaarlijks €50 aan Stop Aids Now, maandelijks €5 aan Amnesty, ieder kwartaal gaat er iets naar WNF, ongeveer €10, en voor zwervers en collectebussen voor m'n neus ben ik ook uitermate gevoelig. Hoewel ik zwervers af en toe kan ontwijken... Mensen die muziek maken op straat kan ik wel waarderen. Die doen tenminste iets voor het geld.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik hou al m'n geld voor mezelf, dat voelt goed, want ik ben een beroepsklootzak, die zn reet afveegt met andermans elende |
![]() |
||
Citaat:
![]() alles beter dan bedelen imo
|
Later ga ik wel gewoon maandelijks doneren, maar nu doe ik er niets aan. Nouja, eens in het jaar help ik mee met voedselpaketten opbouwen voor de 3e wereld, maar dat is in de c1000, dus dat is dichtbij
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
okeeeeee... hier komt o-zo-goed-voor-de-wereld-persoon-anouk Ja ik doe welles wat... ik doe mee met zip your lip (24 uur niet eten en daar sponsors voor zoeken en dat geld gaat naar wordvision) en ik heb dit keer mee gedaan met de warchild actie... 4 uur werken voor warchild met de hele school. (15000 euro opgehaalt!!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Bij mij wordt elke maand een bedrag van mn rekening afgeschreven dat naar de Novib gaat... heb me laatst op straat laten overhalen donateur te worden
![]() Als er mensen komen collecteren aan de deur geven we ook altijd wel wat.
|
Ik ben lid van Amnesty... dus die krijgt elk jaar geld van mij. Ook was ik lid van Novib, maar dat kon ik niet meer betalen
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
De Kantine |
Saaiwakije en baby'tjes aan de macht #1021 Rivka | 500 | 25-06-2010 14:09 | |
Werk, Geld & Recht |
Corris fondsenwerving prulleke | 6 | 13-10-2005 17:01 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Lifestyle |
Wat doe jij met oude kleding etc? Roos | 72 | 24-09-2002 23:51 |