Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 14:32
Verwijderd
Geef je geld aan goede doelen? Doneer je elke maand aan een bepaalde stichting? Geef je als ze aan je deur komen? Geef je geld aan mensen die op straat collecteren? Of ben je zelf lid van een stichting, en loop je zelf met een collectebus rond?
En verder op straat: daklozen, muzikanten, orgeldraaiers.. geef je daar aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 14:40
Verwijderd
Nee. Ik heb echt een chronisch geldgebrek dus daar kan ik niet aan beginnen.
Ik koop wel vaak de straatkrant enzo, jeej.

Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:41
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
eerst gaf ik wel eens geld aan zwervers, of een sigaret ofzo (toen ik nog rookte dan)
maar nu kan ik het zelf ook wel goed gebruiken
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:43
soffietje
soffietje is offline
Ik geef met regelmaat wat aan de stichting kankerbestrijding. Als ze aan de deur komen....hangt er vanaf voor wat. En er is 1 dakloze die ik soms wat geef...hij zingt altijd zo leuk...en hij houdt altijd de deur voor me open als ik de korf binnenstap.
Oud 28-03-2003, 14:57
Verwijderd
Ik ben donateur van:

- AIDS fonds
- Wilhelmina fonds kankerbestrijding
- Stichting Red de Otter
- Greenpeace
- Wereld Natuur Fonds

Is wel genoeg dacht ik zo.

Verder geven wij eigenlijk wel wat aan alle collecties die langskomen. Zwervers geef ik in principe geen geld, omdat het toch niet goed terechtkomt (shotje van kopen) en als je ze geld geeft staan binnen vijf minuten dertig van die gasten om je heen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:59
June bug
June bug is offline
Ik geef nooit wat eigenlijk... kweet niet echt waarom, ik vind zwervers meestal een beetje eng En collecte aan de deur doet m'n moeder wel eens...
Oud 28-03-2003, 15:00
Evito
Evito is offline
Ik geef iedere maand tien euro aan de WSPA, World Society for the Protection of Animals (van die reclame met die beren). Goede, welbekende organisatie. Ik wil in de toekomst nog veel meer doneren, maar meer wil ik momenteel niet kwijt, omdat ik anders geen geld meer heb om mijn imperium te starten.

Aan zwervers geef ik bijna altijd. We hebben allemaal onze verslavingen. De zwerver mag er best een shotje van kopen, vind ik best, heeft hij ook weer zijn moment.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 15:57:
Zwervers geef ik in principe geen geld, omdat het toch niet goed terechtkomt (shotje van kopen)
Je kan wel met een zwerver brood of koeken ofzo gaan kopen, heb ik al gedaan. Als ze op dat moment terugkrabbelen dan weet je idd dat het voor drank/drugs ofzo was. Zoniet, dan heb je iemand geholpen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 28-03-2003 @ 16:02:
Je kan wel met een zwerver brood of koeken ofzo gaan kopen, heb ik al gedaan. Als ze op dat moment terugkrabbelen dan weet je idd dat het voor drank/drugs ofzo was. Zoniet, dan heb je iemand geholpen.
Ja, maar meestal loop ik niet met brood over straat, maar wel met een portemonnee. En om nou met ze naar de snackbar te gaan en een frietje voor ze te kopen vind ik wel een beetje ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:12
Pharmacon
Pharmacon is offline
ik collecteer voor jantje beton en de nierstichting, koop af en toe een straatkrant..

collectes geef ik over het algemeen wel wat (ik koop alleen geen stroopwafels van de lokale blokfluit vereniging en dat soort zaken)

En idd, kgeef zwervers eten, geen geld...dat vertrouw ik ook nooit zo
Oud 28-03-2003, 15:27
AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
aan de deur geef ik meestal een euro ofzow...
aan zwerfers....afentoe...
Oud 28-03-2003, 16:01
Evito
Evito is offline
Citaat:
terror koe schreef op 28-03-2003 @ 16:29:
Pff.. Nee zeg, ik vertrouw die zogenaamde goede doelen voor geen fuck. Al zou ik wel overwegen wat aan Greenpeace te geven als ik daar geld voor had.
Ik ga ook geen drugsverslaving bekostigen van een of andere zogenaamd zielige zwerver.
Bitch!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:05
blackfairy
blackfairy is offline
geef elke maand iets van 5 euro aan amnesty international...

vind ik wel genoeg aangezine mijn bankrekening niet al te vet is...
Oud 28-03-2003, 16:07
Otis
Otis is offline
Geef elke maandag tijdens de collecte op school wel 50 eurocent voor de cliniclowns
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:15
Laïs
Laïs is offline
Ik sponsor geen goede doelen en aan zwervers geef ik ook (bijna) nooit geen geld.
Maar ik werd in 't stad wel eens vastgeklampt door een neger die zei : geen rascisten? geen rascisten? En hij vroeg een beetje steun voor Afrika of zo,en hij bleef maar aandringen .
Oud 28-03-2003, 16:19
Blubje
Blubje is offline
ik ben donateur van het WNF, geen groot bedrag, want ik heb niet zoveel geld, maar iig iets, verder geef ik eigenlijk altijd wel geld aan collectes aan de deur.
ik heb ook een aantal jaar gecollecteerd voor Jantje Beton.
Oud 28-03-2003, 16:30
Verwijderd
Ik ben lid van het WNF en geef wel aan collectes, maar geld aan zwervers geven en straatmuzikanten heb ik nog nooit gedaan. In Utrecht loopt altijd zo'n irritante zwerver rond die je om geld smeekt, die is echt erg gewoon.

Edit: en ik mail welles voor Amnesty.

Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:36
Pla
Pla is offline
Ik was lid van Amnesty International, ik stuurde smsjes en daarmee zou ik helpen..
Ik vond het alleen krom dat ik 1 smsje kreeg om te vragen of ik wilde protesteren, ik stuurde er 1 en vervolgens kreeg ik er 1 terug.
Ik heb die mensen gemailt en gevraagt of ze me uit konden leggen hoe ze dan ineens wel aan geld kwamen, en waarom ze 1 smsje dan niet naar het doel zelf stuurde.. Ik heb geen antwoord terug gekregen, dus ik sms niet meer..

Toen ik die smsjes ontvang is er echt geen geld van mijn beltegoed gegaan, wat de meeste mensen zouden denken.. (ik ook dus)
Oud 28-03-2003, 16:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-03-2003 @ 17:01:
Bitch!
piemel

(zelfde als terror koe )
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:41
cha0s
cha0s is offline
* Ik was werver voor het AIDSFonds. (op straat mensen aanspreken en ze overhalen tot donateurschap.)
* Heb meerdere malen meegedaan aan kaartenschrijven naar onterecht ter dood veroordeelden e.d. (voor Amnesty International.)
* Geef altijd wel wat aan zwervers als ik het kan missen. (en dat is zo goed als altijd.)
Oud 28-03-2003, 16:47
Fleur
Fleur is offline
Goede doelen heb ik geen geld voor en vertrouw het ook niet echt om eerlijk te zijn, je weet nooit wat er nou precies mee gedaan wordt en ik ben denk ik gewoon een egoist wat geld betreft, heb zelf al nooit genoeg...

Kwam laatst een vent naar me toe bij de tramhalte die vroeg om een euro omdat hij al 2 dagen niet gegeten had
Hij bleef maar doorgaan en zeggen dat het echt voor eten was, tuurlijk, zeker nog nooit van het leger des heils gehoord.
Ik kan er niet mee zitten als iemand 2 dagen niet gegeten heeft, in plaats van bedelen kan je ook naar een instantie gaan voor daklozen, die zijn er in A'dam genoeg.
Bleh dat irriteerde me echt
Oud 28-03-2003, 17:04
Verwijderd
Ik geef zelf geld aan Greenpeace en Artsen zonder Grenzen. verder geef ik geld aan een goed doel als ik bijvoorbeeld iets lees over een project dat me aanspreekt...

Verder geven wij altijd geld aan donaties enzo, het enige waar wij niks aan geen geven zijn van die bedelbrieven met daarin 10 eurocent. (zodat je schuldgevoel krijgt en dan wat terugstuurt)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik stop vrijwel nooit geld in collectebussen en ben geen lid van organisaties, omdat ik het geld gewoonweg niet heb.
Ik heb vaak genoeg voedsel uitgedeeld aan zwervers, en heb ook kaarten en brieven geschreven naar mensen die onterecht ter dood veroordeeld waren.

Als ik kan helpen doe ik het, maar ik help liever persoonlijk dan dat ik bij elke collectebus 10 euro doneer.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:10
AtHell
AtHell is offline
Ik geloof dat er wel ieder kwartaal wat van m'n geld op misterieuze wijze richting Greenpeace en 't WWF gaat.. ik geloof dat ik ooit er een keer ingeluisd ben door wat van die ronddolende goeddoeners, ja die weten de stonende mensen er wel uit te pikken .
Oud 28-03-2003, 17:35
Breg
Breg is offline
ik geef jaarlijks geld aan WNF en stichting Proefdiervrij, en ik heb pas eenmalig geld aan Greenpeace en de Novib ofzo (het ging iig over hongersnoden in Afrika) overgemaakt. Ik geef bijna altijd geld aan mensen die aan de deur komen komen of op straat collecteren. Ik geef vaak geld aan de orgeldraaier die voor de V&D in Rotterdam staat en soms aan muzikanten en stratkrantverkopers. Alleen daklozen die zo´n verpulverd McDonals bekertje onder mn neus houden geef ik niks.

En nee, ik ben niet rijk. Maar ik kan jaarlijks echt wel die 15 euro voor het WNF en 15 euro voor Proefdiervrij missen....

Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 18:02
Anteverta
Anteverta is offline
Ik loop collecte voor de kankerbestrijding en ik doneer jaarlijks aan de Stichting Doe Een Wens.
Dat is een stichting die de grootste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte (en die ook niet meer beter kunnen worden) uit laat komen. Bijvoorbeeld een reisje naar Euro Disney, of alle spelers van Ajax ontmoeten. Eigenlijk alles wat die kinderen willen, zolang het maar mogelijk is. En dit wordt allemaal gedaan van donaties.
De stichting is niet echt bekend, maar ze hebben 7 jaar geleden de wens van mijn zusje uit laten komen en ze heeft echt de tijd van haar leven gehad. Een zeer goed doel dus en daarom steun ik het.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-03-2003 @ 18:04:
Ik geef zelf geld aan Greenpeace en Artsen zonder Grenzen. verder geef ik geld aan een goed doel als ik bijvoorbeeld iets lees over een project dat me aanspreekt...

Verder geven wij altijd geld aan donaties enzo, het enige waar wij niks aan geen geven zijn van die bedelbrieven met daarin 10 eurocent. (zodat je schuldgevoel krijgt en dan wat terugstuurt)
Oud 28-03-2003, 18:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 28-03-2003 @ 17:47:

Hij bleef maar doorgaan en zeggen dat het echt voor eten was, tuurlijk, zeker nog nooit van het leger des heils gehoord.
ja, en het leger des heils is ook echt gratis... maaltijd + overnachting kost daar ook gewoon geld hoor, dat moeten ze bij elkaar schrapen.
Oud 28-03-2003, 19:05
Black Reina
Black Reina is offline
elke maand gaat er 5 euro naar greenpeace
af en toe ben k ook wel zo gul om wat aan zwervers te geven
k krijg alleen nooit zo''n collectant aan de deur.. ze moete me gewoon niet ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:11
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
ik ben onbewust donateur geworden van het WNF..

ik liep een keer in de stad, kwam er een bloemooi meisje op me af.. dus ik denk beter!!
begint ze een beetje te praten, terwijl ik wegdroomde in dr ogen..

voor ik het wist had ze al mn gegevens en wordt er nu om de 3 maanden een bedrag van mn rekening gevorderd..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:44
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik geef maandelijks 2,50 aan amnasty en verder als ze aan de deur komen en ik kan wat missen. (tenzij het jantje beton is)
Als ik over straat loop en d'r it iemand gewoon duidelijk ijn best te doen voor geld geef ik wat. Verder ook wel als ze van het leger des heils langskomen met de collecte bus in de stad.
Mja, het houd alleen wel op als ik het zelf niet kan missen.
Oud 28-03-2003, 21:09
Verwijderd
ik doneer teveel. ik heb helemaal geen geld, maar ik geef jaarlijks €50 aan Stop Aids Now, maandelijks €5 aan Amnesty, ieder kwartaal gaat er iets naar WNF, ongeveer €10, en voor zwervers en collectebussen voor m'n neus ben ik ook uitermate gevoelig. Hoewel ik zwervers af en toe kan ontwijken... Mensen die muziek maken op straat kan ik wel waarderen. Die doen tenminste iets voor het geld.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:13
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Hermione schreef op 28-03-2003 @ 22:09:
ik doneer teveel. ik heb helemaal geen geld, maar ik geef jaarlijks €50 aan Stop Aids Now, maandelijks €5 aan Amnesty, ieder kwartaal gaat er iets naar WNF, ongeveer €10, en voor zwervers en collectebussen voor m'n neus ben ik ook uitermate gevoelig. Hoewel ik zwervers af en toe kan ontwijken... Mensen die muziek maken op straat kan ik wel waarderen. Die doen tenminste iets voor het geld.
Ik wist wel dat er gewoon iets moest zijn waardoor wij een hekel aan elkaar hebben
Ik hou al m'n geld voor mezelf, dat voelt goed, want ik ben een beroepsklootzak, die zn reet afveegt met andermans elende
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:17
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 28-03-2003 @ 19:25:
ja, en het leger des heils is ook echt gratis... maaltijd + overnachting kost daar ook gewoon geld hoor, dat moeten ze bij elkaar schrapen.
dan vraagt ie lekker een uitkering aan of gaat ie op zoek naar een ander inloophuis waar hij wel gratis een kopje soep kan halen of hij gaat zingen en legt een petje neer waar mensen geld in kunnen gooien..

alles beter dan bedelen imo
Oud 28-03-2003, 21:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Later ga ik wel gewoon maandelijks doneren, maar nu doe ik er niets aan. Nouja, eens in het jaar help ik mee met voedselpaketten opbouwen voor de 3e wereld, maar dat is in de c1000, dus dat is dichtbij . Straatmuzikanten geef ik nooit wat, maar dat is ook niet echt een goed doel vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Anteverta schreef op 28-03-2003 @ 19:02:
Ik loop collecte voor de kankerbestrijding en ik doneer jaarlijks aan de Stichting Doe Een Wens.
Goed van je dat je collecteert voor de Kankerbestrijding, heb ik veel respect voor!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:30
soffietje
soffietje is offline
Citaat:
Anteverta schreef op 28-03-2003 @ 19:02:
Dat is een stichting die de grootste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte (en die ook niet meer beter kunnen worden) uit laat komen. Bijvoorbeeld een reisje naar Euro Disney, of alle spelers van Ajax ontmoeten. Eigenlijk alles wat die kinderen willen, zolang het maar mogelijk is. En dit wordt allemaal gedaan van donaties.
De stichting is niet echt bekend, maar ze hebben 7 jaar geleden de wens van mijn zusje uit laten komen en ze heeft echt de tijd van haar leven gehad. Een zeer goed doel dus en daarom steun ik het.
ken die stichting wel doneer er als het goed is ook aan
Oud 28-03-2003, 21:31
Verwijderd
Nee... eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:48
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-03-2003 @ 15:32:
Geef je geld aan goede doelen? Doneer je elke maand aan een bepaalde stichting? Geef je als ze aan je deur komen? Geef je geld aan mensen die op straat collecteren? Of ben je zelf lid van een stichting, en loop je zelf met een collectebus rond?
En verder op straat: daklozen, muzikanten, orgeldraaiers.. geef je daar aan?

okeeeeee...
hier komt o-zo-goed-voor-de-wereld-persoon-anouk
Ja ik doe welles wat...
ik doe mee met zip your lip (24 uur niet eten en daar sponsors voor zoeken en dat geld gaat naar wordvision)
en ik heb dit keer mee gedaan met de warchild actie...
4 uur werken voor warchild met de hele school.
(15000 euro opgehaalt!!)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Crimson Death schreef op 28-03-2003 @ 22:13:
Ik wist wel dat er gewoon iets moest zijn waardoor wij een hekel aan elkaar hebben
Ik hou al m'n geld voor mezelf, dat voelt goed, want ik ben een beroepsklootzak, die zn reet afveegt met andermans elende
Jij bent echt zo stoer, maar dat wist je vast al...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:06
the tourist
the tourist is offline
Eh, ik ben donateur van het WNF en lid van een of ander kinderblad van Unicef
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:08
Fleur
Fleur is offline
Ow ik was trouwens ooit lid van de Tam Tam (?) dat WNF blaadje.
Oud 29-03-2003, 12:40
Anteverta
Anteverta is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-03-2003 @ 22:28:
Goed van je dat je collecteert voor de Kankerbestrijding, heb ik veel respect voor!
Dank je!

Citaat:
soffietje schreef op 28-03-2003 @ 22:30:
ken die stichting wel doneer er als het goed is ook aan
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:13
Esmée
Esmée is offline
Bij mij wordt elke maand een bedrag van mn rekening afgeschreven dat naar de Novib gaat... heb me laatst op straat laten overhalen donateur te worden En waarom ook niet, ik kan wel wat missen.
Als er mensen komen collecteren aan de deur geven we ook altijd wel wat.
Oud 29-03-2003, 16:17
Synonym
Synonym is offline
Ik ben lid van Amnesty... dus die krijgt elk jaar geld van mij. Ook was ik lid van Novib, maar dat kon ik niet meer betalen (echt een arme student, triest). Verder geef ik altijd aan het WNF, Kankerbestrijding, Greenpeace, enz.
Oud 29-03-2003, 16:28
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik ben lid van het Wereld Natuur Fonds en heb een hele dikke eekhoorn 'geadopteerd' bij Stichting AAP.
Oud 29-03-2003, 16:37
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Laatst vroeg een dakloze mij om een sigaret...
En ik gaf een heel nieuw pakje

En zn ogen gingen wijd open...
"Nee, dat MEEN je niet!"
Heeelemaal blij

En dat maakte mij blij...

Maar voorderest... Nix...
Oud 29-03-2003, 16:38
tex
tex is offline
whehe, ik heb mezelf laatst een greenpeace-maandelijkse-donatie laten aansmeren (maar het was zó'n knap meisje )
Oud 29-03-2003, 17:54
PFXMp3
PFXMp3 is offline
goede doelen zuigen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:58
Anteverta
Anteverta is offline
Citaat:
PFXMp3 schreef op 29-03-2003 @ 18:54:
goede doelen zuigen
Ja jij ook